Hej!
Vi har en rattaxel från en 89-91 Honda CRX, jag undrar vilka rattar som har samma splines osv som denna ratt, så man kan köpa en "vanlig" måtta med, innan man lägger slantarna på en dyrare.
Eller om det finns någon i göteborg som har en billig de vill bli av med?
89-91 Honda CRX , rattaxel. Vad för ratt?
- Bim
- Bil: Peugeot 208
- Namn: Robin Nielsen
Ingen som vet, vad för ratt som har samma splines utav hondorna så man kan kika på skroten efter en ratt? 
Inception: Woooaoh.. It's like a dream within a dream within a taco within a starbucks.. :-O
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
nu ska vi se..
jag är garanterat säker på att alla civic/crx 88-91 är samma.
75% säker på att civic 92-95 oxå passar.
jag är garanterat säker på att alla civic/crx 88-91 är samma.
75% säker på att civic 92-95 oxå passar.
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Var det inte så att alla naven passade,bara det att de var olika långa? jag köpte ett nav från en gen2 crx tror jag det var,och fick inte till det 100% med min 1g crx,så jag kapade av lite av den "spacer" som var på baksidan och så fungerade det. Nog för man kanske får ratten lite nära dock.
- Bim
Bara från Civic och CRX de passar? Får kika på skroten, håller nämligen på med ett projekt. Hundkoja med B16A1 motor, rattaxel instrument från CRX -89 (tror det är den årsmodellen) så vill måtta lite med en ratt åså, så att man sitter centrerat.
Tack för infon
Tack för infon
Inception: Woooaoh.. It's like a dream within a dream within a taco within a starbucks.. :-O
- Pollie
- Bil: Honda CRX VTEC
- Namn: Robin Thunstrom
- Kontakt:
Samma nav på:
Ballade från -88 upp till -91
Civic från -88 upp till -91
Concerto från -90
CRX - CRX HF - CRX Si från -88 upp till -91
Integra (Acura) från -86
Legend (Acura) från -86 upp till -92
Shuttle från -88 upp till -91
Ballade från -88 upp till -91
Civic från -88 upp till -91
Concerto från -90
CRX - CRX HF - CRX Si från -88 upp till -91
Integra (Acura) från -86
Legend (Acura) från -86 upp till -92
Shuttle från -88 upp till -91
- Bim
Tacktack!!
Tänkte kika på skroten efter en billig ratt att måtta med tillfälligt som sagt.
Men lämpliga verktyg? Osäker på storlek på muttern till rattaxeln osv. Avdragare nödvändigt?
EDIT: Tog mitt lata arsle och googlade, 19mm skulle de vara, sen dra lös med spärrskaft sen bara vicka på ratten så skulle den komma lös, låter lite för lätt för att vara sant
Tänkte kika på skroten efter en billig ratt att måtta med tillfälligt som sagt.
Men lämpliga verktyg? Osäker på storlek på muttern till rattaxeln osv. Avdragare nödvändigt?
EDIT: Tog mitt lata arsle och googlade, 19mm skulle de vara, sen dra lös med spärrskaft sen bara vicka på ratten så skulle den komma lös, låter lite för lätt för att vara sant
Så enkelt är det oftast
Aldrig har några av mina rattar suttit helt fast (låter lite skumt att säga så hmm)
Dock på en av mina bilar så var det en spärr som gjorde att man var tvungen att vrida nyckeln till tändningsläge för att få loss den.. Dock var det ingen Honda så
Dock på en av mina bilar så var det en spärr som gjorde att man var tvungen att vrida nyckeln till tändningsläge för att få loss den.. Dock var det ingen Honda så
- Bim
Kan slänga in en bild, för att måtta in pedalställ stol , växelspak , handbroms, så kan de vara lättare/smidigare att ha en ratt med
.
Låångt kvar, slängde in lite av inredningen för att kunna måtta osv. (Tidigare ägare som lagt ner tid på instrumentpanelen och dörrsidorna - tror inte de kommer in några högtalare i bilen dock men vem vet
)

Låångt kvar, slängde in lite av inredningen för att kunna måtta osv. (Tidigare ägare som lagt ner tid på instrumentpanelen och dörrsidorna - tror inte de kommer in några högtalare i bilen dock men vem vet