Rengöra Ventilkåpa?
Detta kanske är en dum fråga. Men jag kommer verkligen inte fram till något därför så frågar jag.
Ventilkåpan på Type R ep3 ( Den röda ). Vilket medel eller vilken teknik ska man använda för att få rent den. Min är grå och dassig och jag har försökt med alla möjliga medel för att få den ren. Men skiten försvinner inte.
Har provat bland annat. Motortvätt ( CRC och biltemas ), Svinto. Avfettning. Schampoo och vatten. Men den blir fan inte ren. Skiten sitter fortfarande där. Någon som råkat ut för något liknanade och har något tips på hur man får rent den??
MVH Vinne
Ventilkåpan på Type R ep3 ( Den röda ). Vilket medel eller vilken teknik ska man använda för att få rent den. Min är grå och dassig och jag har försökt med alla möjliga medel för att få den ren. Men skiten försvinner inte.
Har provat bland annat. Motortvätt ( CRC och biltemas ), Svinto. Avfettning. Schampoo och vatten. Men den blir fan inte ren. Skiten sitter fortfarande där. Någon som råkat ut för något liknanade och har något tips på hur man får rent den??
MVH Vinne
Vincent "Vinne" Ekelund
Har kört:
Honda Civic Type R EP3 2005
Honda Civic Type R FN2 2009
Kör:
Honda Jazz 2013
Har kört:
Kör:
Honda Jazz 2013
Jag använde mig av Turtle Wax Prewash Nano Tech.
En grövre liten svamp, och skrubba.
Men låt medlet verka i minst 15 min innan du börjar skrubba!
En grövre liten svamp, och skrubba.
Men låt medlet verka i minst 15 min innan du börjar skrubba!
Johan Nihlås
073-0290708
johan.nihlas@hotmail.com
http://www.garaget.org/MrJoniaz" onclick="window.open(this.href);return false;
Äger:
Honda CTR FK8
Bilar som jag har ägt:
Honda CTR EP3
Honda CTR FN2
Honda civic EG5
073-0290708
johan.nihlas@hotmail.com
http://www.garaget.org/MrJoniaz" onclick="window.open(this.href);return false;
Äger:
Honda CTR FK8
Bilar som jag har ägt:
Honda CTR EP3
Honda CTR FN2
Honda civic EG5
Den har jag kört med! Dock aldrig provat att vänta 15 min
Får nog testa de
Tack för tipset 
Skadar inte lacknaftan färgen?
Skadar inte lacknaftan färgen?
Vincent "Vinne" Ekelund
Har kört:
Kör:
Honda Jazz 2013
Har kört:
Kör:
Honda Jazz 2013
-
GamoorZ
- Bil: Civic Ep3 -05
- Namn: Hampus Sampson
Hade också tänkt ge mig på motorn och min ventilkåpa nu i dagarna. Riktigt skitig vid spridarna, behöver jag plocka bort kåpan eller kan jag utföra tvätten med den monterad utan att riskera något när jag lägger på medel och sköljer av med vatten? Tänkte mest vid spridarna om det är något känsligt där?
Kan man använda avfettning och spola med vatten i hela motorrummet eller är det något ställe man ej bör göra en tvätt, eller vara extra försiktig så att säga?
Kan man använda avfettning och spola med vatten i hela motorrummet eller är det något ställe man ej bör göra en tvätt, eller vara extra försiktig så att säga?
Hampus Sampson
- H.A
- Bil: Honda Civic Ep3 /K20
- Namn: Homaion. A [Krrish]
Bäst att plocka bort i-vtec kåpan ovan för spridarna
undvik avfettning och starka medel på gummi detaljer!
OBS! Låt motorn svalna ner minst 15minuter innan du spolar och använder avfettning!
Saker som bör täckas i samband med motortvätt:
Batteri, generator, oljastickan, säkringsbox, div el kontakter!
Täck motor detaljer med mat plast folie som säljs på ica eller använd vanlig torkpapper och linda runt.
Använd ej högtryck, ska bilen motortvättas på Okq8 så kan man justera trycket på högtryck pistolen.
Tvätt tips i 3steg: avfettning, schampo, samt använd och avsluta med vinyl/tireshine glans medel på gummi detaljer.
Tips till "Vinne"
Använd meguiars wheel cleaner medel rosa flaskan på ventilkåpan, Har provat på värst smutsiga fälgar och motorrum och funkat utmärkt
Finns på mekonomen

OBS! Låt motorn svalna ner minst 15minuter innan du spolar och använder avfettning!
Saker som bör täckas i samband med motortvätt:
Batteri, generator, oljastickan, säkringsbox, div el kontakter!
Täck motor detaljer med mat plast folie som säljs på ica eller använd vanlig torkpapper och linda runt.
Använd ej högtryck, ska bilen motortvättas på Okq8 så kan man justera trycket på högtryck pistolen.
Tvätt tips i 3steg: avfettning, schampo, samt använd och avsluta med vinyl/tireshine glans medel på gummi detaljer.
Tips till "Vinne"
Använd meguiars wheel cleaner medel rosa flaskan på ventilkåpan, Har provat på värst smutsiga fälgar och motorrum och funkat utmärkt
Finns på mekonomen
Homaion.A [ Krrish ] 073-7029042
http://www.garaget.se/krrish
KÖR: Honda Civic Type-R Ep3 - Projekt tråd
BMW 520i Sedan 04
Honda Civic ESI 1.6 Vtec (Noise Maker)
Nissan Primera 2.0 GT
Honda Civic EG4, Torture Machine
Mazda 323F DOCH
Mitsubishi Eclipse
http://www.garaget.se/krrish
KÖR: Honda Civic Type-R Ep3 - Projekt tråd