Erfarenhet av billiga coilovers? Blir inte lågt.
-
djaccess
- Bil: Civic hb -93
- Namn: Kalle Hassel
Antar att nån mer än jag köpt de allra billigaste coilsen på ebay endast för att få ner bilen på backen?
Har nu monterat allt men är inte nöjd med höjden.
I fram blev det kanon..har 18" 215/35 och det hår precis fritt, men i bak är drt typ 5cm upp till skärmkanten. Ser inte alls kul ut. Inte kan det vara några 70mm sänkning som utlovades. KAN man överhuvudtaget ha gjort nåt fel vid monteringen? Första gången jag monterar sånt här men tyckte det kändes rätt logiskt allting.
Det är sån modell där man bara kan justera fjäderns "spänning" inte justera själva benet upp och ner.
Mvh Kalle
Har nu monterat allt men är inte nöjd med höjden.
I fram blev det kanon..har 18" 215/35 och det hår precis fritt, men i bak är drt typ 5cm upp till skärmkanten. Ser inte alls kul ut. Inte kan det vara några 70mm sänkning som utlovades. KAN man överhuvudtaget ha gjort nåt fel vid monteringen? Första gången jag monterar sånt här men tyckte det kändes rätt logiskt allting.
Det är sån modell där man bara kan justera fjäderns "spänning" inte justera själva benet upp och ner.
Mvh Kalle
- EMP
- Bil: Honda
- Namn: Gustav eBay Karlsson
Vad är det för bil? Och bifoga gärna en länk till produkten.
Nu.
¤S2000! -04
¤Accord Executive K24 -04
Då.
#Civic VTI EG9 Turbo -92
#Civic VTI MC2 Brukkuk -98
#Civic VTI MB6 B20VTEC 2 b! -98
#Civic Type R EP3 -05
0706855663
¤S2000! -04
¤Accord Executive K24 -04
Då.
#Civic VTI EG9 Turbo -92
#Civic VTI MC2 Brukkuk -98
#Civic VTI MB6 B20VTEC 2 b! -98
#Civic Type R EP3 -05
0706855663
-
djaccess
Bilen är en civic 93 hb. Grejerna jag satt på är av den här typen. http://m.ebay.de/itm/380741271327?nav=SEARCH&sbk=1
Enda justeringen är ju alltså nedre plattan som fjädern står på som går att skruva upp och ner på benet.
Enda justeringen är ju alltså nedre plattan som fjädern står på som går att skruva upp och ner på benet.
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Om muttern är så långt ned gängningen tillåter så är det lägsta höjden.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
-
Frode85
- Bil: Prelude BA4 1990
- Namn: Frode Altink
- Has thanked: 1 time
Som det ser ut i länken från ebay ser det ut som att du har två "muttrar" för höjdinställningen. Du kan ju alltid ta bort den ena för att komma lite lägre. Men antar att det inte sänker tillräckligt.
Nu tittade jag lite till på dem och de ser väldigt mycket ut som TA tecnix coilovers... hade sånna på min bil ett kort tag. De hade faktiskt samma problem. baken går inte att sänka lika mycket som fram.
Tyvärr är nog det bästa tipset att köpa lite dyrare och bättre grejer.
Nu tittade jag lite till på dem och de ser väldigt mycket ut som TA tecnix coilovers... hade sånna på min bil ett kort tag. De hade faktiskt samma problem. baken går inte att sänka lika mycket som fram.
Tyvärr är nog det bästa tipset att köpa lite dyrare och bättre grejer.
- Axzza
- Bil: Honda Del Sol
- Namn: Lasse Wilhelmsson
Jag körde med billiga sleevs på min Civic, gör det iofs på Del Solen nu med och båda med samma problem.
På civicen tog jag bort justerringarna bak för att den skulle komma ner tillräckligt som Frode säger.
Föreslår nog också bättre coils.
På civicen tog jag bort justerringarna bak för att den skulle komma ner tillräckligt som Frode säger.
Föreslår nog också bättre coils.
Lasse Wilhelmsson
Ängelholm
Ängelholm
-
djaccess
Ok tack för svaren. Bara gilla läget då. Det är ett budgetbygge så det får funka.
Det är ju två muttrar nere för att kunna låsa fast justeringen så vet inte om det är smart att ta bort den ena? Tror bara man får max 5mm till på det.
Eller har nån testat med bra resultat?
Det är ju två muttrar nere för att kunna låsa fast justeringen så vet inte om det är smart att ta bort den ena? Tror bara man får max 5mm till på det.
Eller har nån testat med bra resultat?
- Bullet---
- Bil: Honda Civic EG K20
- Namn: Andre´ Seppä Fritz
Körde TA technix på min EG innan, lätt att vara efterklok
Hade också sänkningsproblem bak, dessutom tog kransarna i trailingarmen om jag sänkte för mycket. Kvaliteten överlag var inte mycket att hänga i julgranen. Rekommenderar ett lite bättre coiloverkit även om den bara ska sänkas.
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Andre´ Seppä Fritz
-
Frode85
- Bil: Prelude BA4 1990
- Namn: Frode Altink
- Has thanked: 1 time
Ska du sänka max är det ju inga problem muttern inte låser då den ändå inte kan komma längre ner.
Komfort kommer du ju inte ha någon så varför inte kapa ett varv på fjädrarna som posse föreslår.
Komfort kommer du ju inte ha någon så varför inte kapa ett varv på fjädrarna som posse föreslår.
-
djaccess
Det är sant..tänkte att fjädern kan trilla ner om mutter gängar upp sig men där dämparen inte är gängad tar det väl stopp när jag tänker efter. Får ta bort skiten och se vad som kan göras. Tack för hjälpen alla!