Bränsleförbrukning på nya CR-V, 2.2 vs 1.6

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Användarvisningsbild
Dani
Inlägg: 4264
Blev medlem: 26 april 2004, 11:03
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Ort: Borås
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Skit på er då, det är tydligen samma som den innan (RE5/6/7) eftersom om man behåller modellbeteckningen så slipper man använda de nya brandfarliga kylvätskan enligt Christer "Guden" Rosenholtz. Idag körde jag ca 24 mil i den i lite varierande farter och i farter kring 90 så visade datorn 0.59 som minst, klart godkänt tycker jag.

I motorväg så hoppade den upp mot 0.63 ungefär men det var max 2 mil motorväg så hade det bara vart motorväg hade den nog gått upp lite till. Det jag har hunnit störa mig på är att det tar ett par sekunder innan stereon byter nåt när man blåtandar musik från luren. En annan grej är att glasögonfacket i taket är lite tight att få in glajerna i och facket i mittkonsollen öppnas åt fel håll. Själva facket skyms ju lite eftersom täcklocket öppnas mot föraren och ställer sig på högkant och blir 3-4cm hög. Hade vart skönare om den öppnats åt andra hållet men sålänge det är såna här små skitgrejer så är det ett grymt betyg.

Tyckte den var tyst i högre farter också så man slapp vrida på stereon för mkt och till slut få panik på högt ljud från både omgivning och stereo. Kraften känns tillräcklig och en omkörning från ca 65-70km/h i femmans växel var inga som helst problem, den bara stack iväg även fast det inte var gasen i botten, bra! Visserligen ingen ursinnig kraft som i BMWs motorer men det behövs inte heller. Jag är toknöjd med bilen hittills.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Skriv svar