koppling byte type r

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Fuzzie
Inlägg: 49
Blev medlem: 4 maj 2013, 10:03
Bil: Civic type r- 08
Namn: fuzzie
Ort: Jämtland

Ska byta koppling på min type r 08,a,, då tydligen en packbox bakom svänghjulet hade lekage,, och då byter man koppling i samma veva, förslag på koppling? Eller är Orginal de som är bäst och billigast. Pris på kopplingen på Honda 3600+ moms. Tittar man på nätet hittar man bara till ep3? Inte fn2, om de nu inte är samma.som jag inte vet nått om. Gärna tipps. Och packboxen va tydligen ett rätt vanligt fel på dom..???
Användarvisningsbild
turbobulten
Inlägg: 1351
Blev medlem: 19 juni 2011, 19:24
Bil: EP3
Namn: Sebastian "Basse" Forssman
Ort: Stockholm
Has thanked: 3 times

Excedy steg 1 är populärt.
Håller mer än original samt billigare.
Bibehåller hårdheten i kopplingspedalen också.
Civic Type R Rotrex - 04
CR-V Lifestyle - 15
Accord Tourer Type S - 08 Såld
Eg LSi 93 - Såld
----
http://www.garaget.org/?car=320962" onclick="window.open(this.href);return false; <- Garaget
viewtopic.php?f=29&t=69677" onclick="window.open(this.href);return false; <- Hondaklubben projekttråd
Fuzzie
Inlägg: 49
Blev medlem: 4 maj 2013, 10:03
Bil: Civic type r- 08
Namn: fuzzie
Ort: Jämtland

Ok,, vart hittar man den koplingen då,?
Användarvisningsbild
Blitzwing
Styrelsen
Inlägg: 1756
Blev medlem: 1 juli 2009, 23:10
Bil: FK7 1,5T Sport plus
Namn: Robin Persson
Ort: Finspång
Has thanked: 69 times
Been thanked: 53 times

Robin Persson |
Fuzzie
Inlägg: 49
Blev medlem: 4 maj 2013, 10:03
Bil: Civic type r- 08
Namn: fuzzie
Ort: Jämtland

Tack för svaren, men ids ej ta hem från annat land, behöver den lite snabbare. Och den sida på blocket som har dom kopplingar av de märket verkar bara ha till ep3, vad e beteckning på min låda?
Användarvisningsbild
turbobulten
Inlägg: 1351
Blev medlem: 19 juni 2011, 19:24
Bil: EP3
Namn: Sebastian "Basse" Forssman
Ort: Stockholm
Has thanked: 3 times

Fuzzie skrev:Tack för svaren, men ids ej ta hem från annat land, behöver den lite snabbare. Och den sida på blocket som har dom kopplingar av de märket verkar bara ha till ep3, vad e beteckning på min låda?
Här har du alla!
http://type-r-owners.co.uk/forums/showt ... sion-table
Civic Type R Rotrex - 04
CR-V Lifestyle - 15
Accord Tourer Type S - 08 Såld
Eg LSi 93 - Såld
----
http://www.garaget.org/?car=320962" onclick="window.open(this.href);return false; <- Garaget
viewtopic.php?f=29&t=69677" onclick="window.open(this.href);return false; <- Hondaklubben projekttråd
Användarvisningsbild
pasen
Inlägg: 5390
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 156 times

Köp Honda original för pålitlighetens skull skulle jag säga.
Fuzzie
Inlägg: 49
Blev medlem: 4 maj 2013, 10:03
Bil: Civic type r- 08
Namn: fuzzie
Ort: Jämtland

Lär bli Orginal, och den är som jag sätt billigast. En annan fråga,, är de som dom sa ett vanligt fel med läkande packbox vid svängljul.
Skriv svar