Accord 2.3i SR skrapande ljud
-
Accord23isr
- Bil: EP3 Type R
- Namn: Janne
- Been thanked: 2 times
Jag har ett skrapande ljud på min accord mellan 1500-2000 varv. Har försökt kolla och lyssna runt men svårt som fan att hitta vartifrån det kommer. Det låter lite liknande som urtrampningslagret låter då man lyfter upp kopplingen då den är dålig, fast lite tystare.
Lite svårt att svara kanske via forum då man inte hör ljudet, men någon som hört om nått liknande? Det låter både i fritt och när man kör med växel i, låter dock alltid bara runt 1500-2000 varv sen försvinner det.
Lite svårt att svara kanske via forum då man inte hör ljudet, men någon som hört om nått liknande? Det låter både i fritt och när man kör med växel i, låter dock alltid bara runt 1500-2000 varv sen försvinner det.
-
Accord23isr
- Bil: EP3 Type R
- Namn: Janne
- Been thanked: 2 times
några idéer? provat googla runt lite o kolla om någon sett nått liknande men det jag kan hitta är folk som haft nån lös värmesköld.. men skulle det kunna ställa till med det på just ett visst varvtal?
-
GamoorZ
- Bil: Civic Ep3 -05
- Namn: Hampus Sampson
Svar JA när det gäller att det kan låta vid ett visst varvtal. Hade så på min gamla EP3. Då var det värmeskölden runt katalysatorn som satt dåligt. Kolla annars värmeplåten över grenrör osv.
Hampus Sampson