S2000 Fälgar

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Kim-H
Inlägg: 81
Blev medlem: 17 mars 2013, 08:12
Bil: Honda s2000
Namn: Kim Holsö
Ort: Nässjö

Jag har i dagsläget 19" fälgar på min s2k men går ändå i tankar på att gå ner mot 17" eller 18" och har letat runt en massa och tycker det är väldigt svårt att hitta sidor med trevliga fälgar till en s2k.
så vet ni några bra sidor som har fälgar till våra bilar till rimliga priser får ni gärna dela med er =)
Man lever bara en gång! Så varför göra saker som man inte tycker om?
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Driftworks.com
Streetwheels.se
S2ki.com
Evasivemotorsports.com
Spoonsportseurope

Med flera
Kim-H
Inlägg: 81
Blev medlem: 17 mars 2013, 08:12
Bil: Honda s2000
Namn: Kim Holsö
Ort: Nässjö

pasen skrev:Driftworks.com
Streetwheels.se
S2ki.com
Evasivemotorsports.com
Spoonsportseurope

Med flera
OKey tack för tipsen så ska jag titta om något lockas :D

Ni kanske har några bra fälg tips också ? såhär ser det ut för tillfället.

Bild
Man lever bara en gång! Så varför göra saker som man inte tycker om?
Användarvisningsbild
fonzeka
Inlägg: 3475
Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Ort: Avesta
Has thanked: 7 times
Been thanked: 55 times

En uppsättning originalfälgar från de senare modellerna ser ju ganska mycket trevligare ut och passar rätt på.
Har du tänkt dig att modifiera skärmkanterna lite? I så fall finns det lite mer att välja på.
Kolla denna guiden så får du ett hum om vad som passar http://www.s2ki.com/s2000/topic/342793- ... ment-guide
Sen kommer du märka hur fantastiskt svårt det är att hitta nåt i vettiga dimensioner.

Är det bara bilden som luras på den skumma röda kulören eller har den blivit omlackad? :)
HyPeRiOn
Inlägg: 80
Blev medlem: 27 maj 2005, 15:46
Bil: S2000
Namn: Peter Olsson
Kontakt:

Jag rekommenderar tirerack.com
En av de få hjul-försäljare som har bra pejl på rätt offset till s2000 samtidigt som dom har lite "billigare" fälgmärken.
Du behöver givetvis inte handla där men jag tycker det är en bra utgångspunkt. Sen är det bara att googla på s2ki för att få se bilder på hur det ser ut med olika offset/bredd.
Enkei rpf1 är ju beprövade, lätta och rätt så billiga om man lyckas skrota nån.

Helt rätt att göra sig av med dom fälgarna du har, 19" (och en del 18") ser helt galet ut på s2000 enligt mig. En uppsättning 17" kommer ge lyft på både utseende och prestanda.
Peter Olsson
Kim-H
Inlägg: 81
Blev medlem: 17 mars 2013, 08:12
Bil: Honda s2000
Namn: Kim Holsö
Ort: Nässjö

fonzeka skrev:En uppsättning originalfälgar från de senare modellerna ser ju ganska mycket trevligare ut och passar rätt på.
Har du tänkt dig att modifiera skärmkanterna lite? I så fall finns det lite mer att välja på.
Kolla denna guiden så får du ett hum om vad som passar http://www.s2ki.com/s2000/topic/342793- ... ment-guide
Sen kommer du märka hur fantastiskt svårt det är att hitta nåt i vettiga dimensioner.

Är det bara bilden som luras på den skumma röda kulören eller har den blivit omlackad? :)
Nej då det är inte bilden som luras utan den är omlackerad Orange perl blablabla kan tyvärr inte färgkoden i huvudet :P

skärmkanterna är redan lite valsade för att jag skulle kunna använda dessa fälgar men jag vill gärna gå ner någon tum och sänka den om det skulle se dumt ut.
Jo den fälg guiden hittade jag när jag sökte runt som en tok så jag vet lite va jag letar efter men det är fruktansvärt svårt att hitta snygga fälgar med 50-55 i ET där brukar det skita sig tyvärr :S och om jag har fattat det helt rätt så en S2k med fel ET på bakhjulen så blir bilen helt okontrollerbar och det vill man juh inte.
Man lever bara en gång! Så varför göra saker som man inte tycker om?
Kim-H
Inlägg: 81
Blev medlem: 17 mars 2013, 08:12
Bil: Honda s2000
Namn: Kim Holsö
Ort: Nässjö

HyPeRiOn skrev:Jag rekommenderar tirerack.com
En av de få hjul-försäljare som har bra pejl på rätt offset till s2000 samtidigt som dom har lite "billigare" fälgmärken.
Du behöver givetvis inte handla där men jag tycker det är en bra utgångspunkt. Sen är det bara att googla på s2ki för att få se bilder på hur det ser ut med olika offset/bredd.
Enkei rpf1 är ju beprövade, lätta och rätt så billiga om man lyckas skrota nån.

Helt rätt att göra sig av med dom fälgarna du har, 19" (och en del 18") ser helt galet ut på s2000 enligt mig. En uppsättning 17" kommer ge lyft på både utseende och prestanda.

OKey tack så mkt för tipset jag ska självklart glida in på tirerack och det va dom kan erbjuda =)
Man lever bara en gång! Så varför göra saker som man inte tycker om?
Användarvisningsbild
fonzeka
Inlägg: 3475
Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Ort: Avesta
Has thanked: 7 times
Been thanked: 55 times

Väghållningsmässigt så är det ingen fara att gå ner på lite lägre ET så länge man inte kör med för smala hjul och däck.
Jag kör med 17x9 ET45 med 255 däck bak och 17x8 ET45 225 däck fram, det funkar kanon men krävde lite masering av skärmarna för att få plats.
Kim-H
Inlägg: 81
Blev medlem: 17 mars 2013, 08:12
Bil: Honda s2000
Namn: Kim Holsö
Ort: Nässjö

fonzeka skrev:Väghållningsmässigt så är det ingen fara att gå ner på lite lägre ET så länge man inte kör med för smala hjul och däck.
Jag kör med 17x9 ET45 med 255 däck bak och 17x8 ET45 225 däck fram, det funkar kanon men krävde lite masering av skärmarna för att få plats.
OKey det låter juh bra men hur mkt masering av skärmarna har du gjort då ? har du valsat dom då eller va har du gjort? tyvärr är jag inte hpc medlem så jag kan inte se din byggtråd om du har någon.
Man lever bara en gång! Så varför göra saker som man inte tycker om?
Kim-H
Inlägg: 81
Blev medlem: 17 mars 2013, 08:12
Bil: Honda s2000
Namn: Kim Holsö
Ort: Nässjö

jag tror jag letar efter något liknande dessa som bilden nedanför visar, tror de kan passa bra till min orange lack

Bild
Man lever bara en gång! Så varför göra saker som man inte tycker om?
Användarvisningsbild
fonzeka
Inlägg: 3475
Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Ort: Avesta
Has thanked: 7 times
Been thanked: 55 times

Kim-H skrev: OKey det låter juh bra men hur mkt masering av skärmarna har du gjort då ? har du valsat dom då eller va har du gjort? tyvärr är jag inte hpc medlem så jag kan inte se din byggtråd om du har någon.
Ja det är valsat fram och bak, samt att fästet till kofångaren bak är bortkapat och flyttat.
Här är ett par guider som jag hade nytta av http://www.s2ki.com/s2000/topic/953194- ... -harm-done
http://www.s2ki.com/s2000/topic/1026881 ... lling-tips
Kim-H
Inlägg: 81
Blev medlem: 17 mars 2013, 08:12
Bil: Honda s2000
Namn: Kim Holsö
Ort: Nässjö

fonzeka skrev:
Kim-H skrev: OKey det låter juh bra men hur mkt masering av skärmarna har du gjort då ? har du valsat dom då eller va har du gjort? tyvärr är jag inte hpc medlem så jag kan inte se din byggtråd om du har någon.
Ja det är valsat fram och bak, samt att fästet till kofångaren bak är bortkapat och flyttat.
Här är ett par guider som jag hade nytta av http://www.s2ki.com/s2000/topic/953194- ... -harm-done
http://www.s2ki.com/s2000/topic/1026881 ... lling-tips
Är inte helt hundra om det är så mkt valsat på min men det är iaf en hel del valsat för jag får juh plats med mina 19" =) så det svåra är nog att hitta bra, snygga och billiga fälgar till bilen =)
Man lever bara en gång! Så varför göra saker som man inte tycker om?
Skriv svar