Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Engine overheating...
Är det inte det ena så är det det andra...
Får felkod 11...p28 ecu Hondata s300. Engine overheating. Overheating protection satt vid 212farenheit i s300 (alltså 100grader celsius). Efter 15-20 minuter blandad körning tänds motorlampan. Öppnar jag huven så har kylaren tryckt ut lite glykol genom locket på kylaren. Fläkten funkar som den ska. Tegiwa Fullsize alu-radiator.
Var ska jag börja söka? Min termostat som inte öppnar? Vattenpumpen kass så att vattnet bara står still? Eller är det helt enkelt så att den inte överhettar? Värmemätaren i bilen står såklart som vanligt på strax under halva och rör sig inte en millimeter!
Får felkod 11...p28 ecu Hondata s300. Engine overheating. Overheating protection satt vid 212farenheit i s300 (alltså 100grader celsius). Efter 15-20 minuter blandad körning tänds motorlampan. Öppnar jag huven så har kylaren tryckt ut lite glykol genom locket på kylaren. Fläkten funkar som den ska. Tegiwa Fullsize alu-radiator.
Var ska jag börja söka? Min termostat som inte öppnar? Vattenpumpen kass så att vattnet bara står still? Eller är det helt enkelt så att den inte överhettar? Värmemätaren i bilen står såklart som vanligt på strax under halva och rör sig inte en millimeter!
A. Regestam
0703636373
0703636373
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Hur känns kylslangarna vid "rätt" motortemp? Mjuka eller hårda?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
- StockholmsJOCKE
- Bil: ITR DC2
- Namn: Jocke
- Been thanked: 3 times
Det tippar jag på!liamo skrev: Eller är det helt enkelt så att den inte överhettar? Värmemätaren i bilen står såklart som vanligt på strax under halva och rör sig inte en millimeter!
Aikopajko hade samma problem på Gelleråsen, skit nojig innan det kom fram att det var ett inlagt värde i S300 som triggade felkoden. Värmemätaren stod som den brukar, strax under halva. Tror det var lika som du har dvs 100grader som triggade felkoden.
Han körde vidare utan problem
/J
Ja dom är ju varken stenhårda eller jättemjuka...kan klämma ihop dom och känna att jag har tryck i systemet i alla fall.M Scotte skrev:Hur känns kylslangarna vid "rätt" motortemp? Mjuka eller hårda?
Ok det låter ju lovande, blev själv nojjig som attans! då kommer en följdfråga om någon kan svaret. Vad är normal arbetstemperatur på kylmedlet i en b18c6 och vid vilket gradantal börjar org-mätaren röra sig uppåt? Tänkte så att man kunde ställa om det i s300.StockholmsJOCKE skrev:Det tippar jag på!liamo skrev: Eller är det helt enkelt så att den inte överhettar? Värmemätaren i bilen står såklart som vanligt på strax under halva och rör sig inte en millimeter!
Aikopajko hade samma problem på Gelleråsen, skit nojig innan det kom fram att det var ett inlagt värde i S300 som triggade felkoden. Värmemätaren stod som den brukar, strax under halva. Tror det var lika som du har dvs 100grader som triggade felkoden.
Han körde vidare utan problem![]()
/J
A. Regestam
0703636373
0703636373