Hej, min bil har börjat dra ur batteriet och vet inte om det är batteriet eller något annat som gör att det drar ur sig.
Innan jag lägger pengar på ett nytt så tänkte jag mäta tjuvström... jag kopplade bort + kabeln och satte multimetern mellan +pol och kabel. Satte +kabeln i 10A på multimetern och ställde in den på 10A och resultatet blev 0.15 är det ett ok värde eller drar bilen tjuvström?
Mvh Christian
Drar bilen tjuvström??
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Den drar en decimal för mycket så ja. Hur lång tid tar det från fullladdat batteri tills du inte kan starta? Vad för batteri sitter i? Spec, ålder?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Hej, okey ska det ligga så lågt.. jag har prövat med 2 st olika batterier.. men den drar ur dom ungefär lika snabbt, jag får väl koppla in multimetern och börja dra säkringar och utesluta vad det är... återkommer när jag testat detta.
Mvh Christian
Mvh Christian
Christian Jarl
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Bara som exempel, med en last på 150mA så kommer ett 50Ah batteri efter en vecka ha tappat mer än hälften av sin kapacitet.
Kan vara tillräckligt för att inte orka starta, speciellt nu när det är rätt kallt ute.
Kan vara tillräckligt för att inte orka starta, speciellt nu när det är rätt kallt ute.
Nu har jag hittat felet! Felet låg i stereon..det märkliga är att den suttit i bilen i över 3 år.. den var förbikopplad på tändninhen, efter att jag kopplat om det så visar multimetern 0.06A.
Tack för hjälpen!
Mvh Christian
Tack för hjälpen!
Mvh Christian
Christian Jarl