Civic däcktrycksmätning

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
FreddeUme71
Inlägg: 13
Blev medlem: 29 oktober 2017, 09:18
Namn: Fredrik Granström
Ort: Fällforsån

Hej,
För någon dag sen upptäckte jag att en däcket så ut att ha lite luft och det stämde vid mätning. Visade sig att däcktrycksmätningen inte var igång. Har försökt Initiera den nu men det fallerar hela tiden. Vet att den fungerade i sommras, men då hade jag ju givetvis sommardäck. Är det nått problem att få detta att fungera på vintern? Finns det några tips och trix man kan göra om initieringen ej fungerar?
Användarvisningsbild
Dani
Inlägg: 4264
Blev medlem: 26 april 2004, 11:03
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Ort: Borås
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Hur exakt gör du?

Korrekt tillvägagångssätt är att du ska ha dörrar stängda, bil igång med neutral växel och p-broms åtdragen.
Tryck på MENU på ratten, gå ner till ANPASSA INSTÄLLNINGAR, gå in på DÄCKTRYCKSVARNINGSSYSTEM och INITIERA.
Välj JA när den frågar om du är säker, ifall du vill ringa en kompis eller 50/50 :D

Några ggr har jag behövt göra det mer än en gång åt vissa kunder men oftast så räcker det med en gång.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
FreddeUme71
Inlägg: 13
Blev medlem: 29 oktober 2017, 09:18
Namn: Fredrik Granström
Ort: Fällforsån

Dani skrev: 11 december 2019, 12:47 Hur exakt gör du?

Korrekt tillvägagångssätt är att du ska ha dörrar stängda, bil igång med neutral växel och p-broms åtdragen.
Tryck på MENU på ratten, gå ner till ANPASSA INSTÄLLNINGAR, gå in på DÄCKTRYCKSVARNINGSSYSTEM och INITIERA.
Välj JA när den frågar om du är säker, ifall du vill ringa en kompis eller 50/50 :D

Några ggr har jag behövt göra det mer än en gång åt vissa kunder men oftast så räcker det med en gång.
Hade inte dragit åt p-broms men annars så tycker jag det stämmer. Provar igen i eftermiddag.

Har en BMW och då ska du ju köra ett antal km inte initieringen blir klar.

Tack än en gång för svaret.
Användarvisningsbild
Dani
Inlägg: 4264
Blev medlem: 26 april 2004, 11:03
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Ort: Borås
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

På din och min modell så ska det inte behövas utan det brukar så INITIERING KLAR nästan omedelbart efter.
På både vår CR-V och Civic så räcker det att göra så och stänga av bilen direkt mer eller mindre. Lycka Till.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Användarvisningsbild
Hammerin
Inlägg: 2431
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:09
Bil: Integra Type-r -98
Namn: Richard Hammerin
Ort: Stockholm
Has thanked: 5 times
Been thanked: 12 times

Viktigt är att du har samma tryck i alla 4 hjulen och står på ett plant underlag.
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater

Rip
CRX Turbo 240hk
Skriv svar