Bankörning med en ctr

Här diskuterar vi allt om banköring/racing: racingteknik, spårval, motorsport, däck, chassi etc.
FinHenke
Kontakt:

Inga problem, kul att kunna va till hjälp.

Jag har kört på finska ahvenisto 1,35 med Michelin Sport Pilot och med Michelin Sport Pilot Cup har jag kört 1.32, så visst är det skillnad. Vanliga däck smälter ofta vid hård körning, så jag skulle absolut satsa på en serie Michelin Cup. Du får mer ut av ditt körande på det viset.

PS. Om någon är intresserad att komma över till Finland och köra race med en Type-R i Honda Challenge så finns det bilar att hyra till tex för ett racing veckoslut. Om någon är intresserad att komma och köra så kontakta mej [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]

Matias
Matias Henkola
Helsinki, FINLAND

Civic "Type-R" EK9
BMW 325 E90
Ford Fiesta ST 150 Gr. n
GIBBON

Och vad kostar det att komma å köra då? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Niklas Gidlund
FinHenke
Kontakt:

Det finns ju massor av alternativ men ett enligt mej bra paket kostar ca 2000 € + moms / veckoslut. I priset ingår:

- En Honda Challenge Civic Type-R för 3 dagar
- 1 träningsdag
- 2 race dagar
- alla slitdelar:bromsskivor, klossar, däck, bensin, suspension etc.
- mekaniker
- depåplats, tält
- en egen Pro förare (hjälper en med körningen)
- 3 stycken VIP biljetter till Hondas tält, inklusive mat för hela veckoslutet

Det som krävs av föraren är att han har egen hjälm, kördräkt etc och att man kommer på plats. Allt annat är färdigt.

Började själv körandet med att hyra bil för ett veckslut och det slutade med att jag köpte bilen och körde 5 race den säsongen.

För den som har möjlighet, så kan jag starkt rekommendera att prova på riktig racing. Billigare och enklare kan det inte bli.
Matias Henkola
Helsinki, FINLAND

Civic "Type-R" EK9
BMW 325 E90
Ford Fiesta ST 150 Gr. n
Skriv svar