Strippen däck Dot eller ej ?

Här diskuterar vi allt om banköring/racing: racingteknik, spårval, motorsport, däck, chassi etc.
Berra
Användare
Användare
Inlägg: 214
Blev medlem: 26 april 2004, 22:43
Ort: Piteå

22 september 2004, 14:23

Jag går här på jobbet och funderar på vad man ska köpa för puckar nästa år.

Vill jag åka på EDPS ?

då MÅSTE jag ha DOT godkända däck och de alternativen som finns för mig då är:


BF Goodrich Drag Radials

MT ET Street

MT ET Street Radial


M/H har ett däck också men känner inte till beteckning på det.

Sen finns det en uppsjö med R-däck, en del har jag redan provat, men de har för hård sidovägg så de är inte att föredra någe mer.


MT ET Street är ett väldigt stort däck minsta varianten är

26X10.50-15LT

Väldigt tung drivet däck som man tappar en del sluthastighet med.


Sen om man vill åka på däck som EJ är DOT godkända så finns det ett däck som jag är ruskigt sugen på :

MT ET Drag


Dessa däck finns i betydligt fler och mindre storlekar som skulle vara perfekta för min bil t.ex.


20.0/8.0-14

eller

24.5/8.0-14

MT ET Drag får jag alltså INTE använda på strippen!

De flesta däck jag har skrivit upp här ligger på mellan 1800 - 2200:-/st

Berätta om era erfarenheter kring "RAKT FRAM ÅKA" däck, vilka 60 fots tider ni fått som bäst med olika däck, däcktryck, sluthastighet vid olika däcktryck och olika däck, samt vad ni skulle lägga era pengar på.
Senast redigerad av 1 Berra, redigerad totalt 22 gånger.
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]

1987 Rallycorsa[/b]

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>

[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
M Scotte
Jag är en Honda :D
Jag är en Honda :D
Inlägg: 7950
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Been thanked: 7 times
Kontakt:

22 september 2004, 15:54

R-däck är inget att föredra, bättre än gatdäck eventuellt, men i jämförelse med ett "riktigt" strippdäck står de sig slätt.

Att tänka på är också att inte ha ett för brett dragdäck, då kommer andra problem med knäckta drivaxlar och sega starter som följd. Bland dina däck är helt klart ET Drag bäst lämpat för våra bilar. De andra är alldeles för stora och breda.
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Berra
Användare
Användare
Inlägg: 214
Blev medlem: 26 april 2004, 22:43
Ort: Piteå

22 september 2004, 16:56

Mer åsikter, vart är strippen galningarna, Hamed, Yashar, PB, Fång, Junior i denna diskussion ?


kom igen dra igång snack nu om lite däck!
Senast redigerad av 1 Berra, redigerad totalt 22 gånger.
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]

1987 Rallycorsa[/b]

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>

[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
NuKi
Användare
Användare
Inlägg: 198
Blev medlem: 31 juli 2004, 14:08
Bil: Accord Type S-06
Namn: Niklas Thidell

22 september 2004, 21:59

Tror Hamed hade 2 blankt i 60fot med sina.

N
Niklas Thidell

Honda Accord Type S 2006
tumez
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 29
Blev medlem: 26 juli 2004, 00:57
Namn: Tomas Eskilsson
Ort: Bollnäs

22 september 2004, 22:06

djungel detta! behöver också nya......
MickeCTR
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 0
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:54

22 september 2004, 22:09

Jag är ju av den åsikten att man ska ha samma däck på gatan som på strippen, vill inte byta däck bara för att köra på strippen alltså.

Självklart ska du köra på DOT däck då dina tider annars inte kan jämföras med alla andra som kör på EDPS.
[b]Honda Integra Type R[/b]
Championship White
Berra
Användare
Användare
Inlägg: 214
Blev medlem: 26 april 2004, 22:43
Ort: Piteå

22 september 2004, 23:01

förstår ditt resonemang helt klart Micke. Jag kommer ej kunna delta i EDPS i Piteå till våren om ja åker på ET DRAG, men å andra sidan vid 3 andra tillfällen då det är körningar på långnäs, och eventuellt sätta en 12:a nästa år, det som känns roligt...


Sen för övrigt kommer jag inte ha en chans i min klass ändå så nästa år.. så då vet jag inte vad jag ska ha för däck fortfarande...
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]

1987 Rallycorsa[/b]

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>

[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
MickeCTR
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 0
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:54

22 september 2004, 23:08

Nä jag förstår men även om du inte har en chans på EDPS i FWD överladd så kommer du kunna jämföra dina tider mot övriga på ett korrekt sätt.

Det kan du inte om du kör icke DOT däck, trist om folk kommer med kommentarer som "du körde ju inte med DOT däck, klart du får bra tid då"
Det riskerar att ta bort en del av den bedriften du ev kommer göra genom att köra en 12:a, det vore trist. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]

Sikta istället på att köra en 12:a med DOT däck, däckvalet kan ju inte vara allt, måste finnas andra vägar att gå för att få bra grepp, se över framvagnen mm mm:thumbup:

ju större utmaning desto stööre bedrift, jag skiter i om jag kan köra en låg 13 genom att montera 15" 185or bak och värsta slicksen fram, spelar ingen roll då jag på gatan inte alls är lika snabb.

Jag vill köra en 13,5 repa nästa år med bilen så som den är på gatan, förutom att passagerarstolen är borta.
[b]Honda Integra Type R[/b]
Championship White
YASH
Påläst
Påläst
Inlägg: 623
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01
Ort: Borås
Kontakt:

23 september 2004, 10:07

Micke CTR: Gatan är gatan strippen är strippen. Vill du vinna o sätta grymma tider lättar du ordentlig o kör med riktiga däck. Rätt idiotisk o trimma för massa pengar o inte få ner effekten i backen pga däck. Dessutom är lätta billigare än trimma.

Berra: Jag körde båda mina bilar med Falken Azenis Sport, 60ft 2,10-2,20. Till nästa år ska jag skaffa riktiga däck, antagligen BFG's.
Senast redigerad av 1 YASH, redigerad totalt 23 gånger.
Only M Matters
MickeCTR
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 0
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:54

23 september 2004, 10:24

Yash: Klart man ska lätta! (Kör lättat hela tiden)

Ang. däcken så självklart så ska du ha riktiga däck om du är ute efter att sätta bra tider på strippen. Då ska du också ha reservhjul bak osv men jag vill dock köra samma däck på gatan som jag gör på strippen, därför jag inte köpt riktiga däck utan kör med R-däck. Och därför jag inte har reservdäck bak heller utan vanliga däck.
För mig så är EDPS till för att se hur fort min GATbil går på strippen, inte hur fort jag kan få min gatbil att gå genom att förändra den allt för mkt från hur den är på gatan.

Men alla är vi olika och om den dagen kommer då jag vill prioritera strippen till 100% och bortse från ovanstående så kommer jag såklart köpa riktiga däck samt sätta smala däck bak osv osv.
[b]Honda Integra Type R[/b]
Championship White
Berra
Användare
Användare
Inlägg: 214
Blev medlem: 26 april 2004, 22:43
Ort: Piteå

23 september 2004, 10:28

intressant intressant.

BFG´s låter som nåt vapen i DOOM spelen...

Jag har tittat på dem däcken också, men vad jag förstår så är de inga "under" däck direkt, men du kanske är av annat åsikt ?

Hamed har han åkt som bäst 2.0 i 60 fot med sina BFG´s ? Micke fång gjorde ju det med stenhårda r-däck med 2.0kg i däcktryck, enligt mig en bättre kombination om man lyckas komma iväg på 2.0 med såna däck då man har risk på bättre slutfart!

Men de kommer inte att funka för mig, det kommer enbart att spinna, så då ligger ändå BFG´s rätt bra till *splittrad*

Vad finns BFG i för storlekar ? några som är "bra" tex 14" ? typ 205/215?
60 profil ?
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]

1987 Rallycorsa[/b]

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>

[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
YASH
Påläst
Påläst
Inlägg: 623
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01
Ort: Borås
Kontakt:

23 september 2004, 11:01

BFG är inga skrynkel däck. Utan som vanliga däck med mycket mjukt material.
Storlekarna kan jag inte utan till, se hemsidan.
Men körstil har mycket med 60ft o göra.
CTR/ITR har lägre utväxling än Y2/Y21 o medför att man kan starta på lägre varv och ändå få upp varven, Y2/Y21 måste du starta högt annars tar det tid innan du kommer upp i varv. Y2 som är "högst" utväxlad utav alla dessa har en fördel och det är att 3:an går enda till ~170km/h vid 9000 varv [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img] [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Som sagt alla har olika smaker o åsiker o ännu viktigare körstilar, så prova dig fram o se vilket som passar DIG o DIN bil bäst.
Men glöm inte att det hela går ut på att köra snabbast, så kom inte med ursäkter efter dina val....

/blev en fin uppsatts vahh.. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... shock1.gif[/img] [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Senast redigerad av 1 YASH, redigerad totalt 23 gånger.
Only M Matters
hondapower
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 496
Blev medlem: 29 juli 2004, 18:01
Ort: norrköping

17 november 2004, 17:54

det finns en till typ av däck som ja tycker är av bra karacktär!!!

Kumho har ett däck som heter ecsta V710 och är en typ av slicks det enda som skiljer sig åt mot ett rent slicks är att det har 2st skåror på typ 4-5mm bred som försvinner när man värmer..

gummi blandningen är väldigt mjuk om man jämför med dom vanliga R-däcken som många kör med=bättre grepp..

enda skilnanden mot ett par riktiga slicks lr drag drag däck är att dom inte har en sky hög profil stomme OCH HAR en D.O.T märkning...

enda problemet är att dom däcken INTE är typade för europa och iom det så ska man inte kunna handla dom i europa(och sverige)..men det går att få tag i dom genom däck firmor om man har STOR TUR...
annars så får man beställa däcken som privat person från U.S.A....

ja har själv beställt 4st 205/50-15" och skulle få betala ca:2000:- styck..men ja hittade en firma här i stan som kunde ficksa dom genom sin däck leverantör...

så om alla super ord,goda erfarenheter verkligen stämmer om dessa däck vet ja inte än MEN i sommar lär ja ju märka det....
Berra
Användare
Användare
Inlägg: 214
Blev medlem: 26 april 2004, 22:43
Ort: Piteå

17 november 2004, 18:23

Det där däcket har ju definitivt blivit ett alternativ sen jag såg att du hade köpt dem. Men som du säger de är nog inte helt lätt att få tag på, ska se vad kontakterna säger.
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]

1987 Rallycorsa[/b]

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>

[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
hondapower
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 496
Blev medlem: 29 juli 2004, 18:01
Ort: norrköping

18 november 2004, 09:13

japp gör det du!!men som sagt,ja har ju INTE fått dom än,har faktist inte en aning om hur lång leveranstiden är!!!men ja ska få dom iaf!!!...


lycka till med att hitta dom däcken du också!!!

hör av dig om det inte går så kanske ja kan ficksa fler!!
M Scotte
Jag är en Honda :D
Jag är en Honda :D
Inlägg: 7950
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Been thanked: 7 times
Kontakt:

18 november 2004, 17:47

Wheelbase kan säkert ordna hem de om vi påtalar at önskemål finns. Martin brukar inte vara svår att fixa fram saker
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
hondapower
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 496
Blev medlem: 29 juli 2004, 18:01
Ort: norrköping

18 november 2004, 18:21

<!--QuoteBegin-M Scotte+18 Nov 2004, 17:47:14--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte @ 18 Nov 2004, 17:47:14)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Wheelbase kan säkert ordna hem de om vi påtalar at önskemål finns. Martin brukar inte vara svår att fixa fram saker<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
det låter ju inte helt fel!!!
skulle kännas skönt att veta att det finns en reserv lösning OM det skulle inträffa nått med min leverantör...

men ja avaktar tills vidare och ger dom en chans efter som han har sagt och lovat att han kunde ficksa dom...


mvh//
amir
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 12
Blev medlem: 13 augusti 2004, 17:19
Ort: Kalmar

24 november 2004, 18:38

225/50 -15 däck, blir det för brett eller??
Kör: Integra Type-r DC5
Tidigare Honda: Civic vt b18c6 , Crx vt b16
Junior
Användare
Användare
Inlägg: 268
Blev medlem: 25 juli 2004, 02:34
Ort: Borås

25 november 2004, 19:42

NU: CTR Turbo

Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..


Mvh Junior Shahin
Användarvisningsbild
Johan
Användare
Användare
Inlägg: 67
Blev medlem: 26 juli 2004, 19:41
Namn: Johan Eriksson
Ort: Karlskrona

25 november 2004, 19:42

Ska du köra En dag på Strippen måste däcken få plats innanför skärmkanterna och de får inte ta i några komponenter i hjulhuset eller hjulhuset i sig. Fixar du skärmbreddare för att täcka över för breda däck (och blir godkänd med dem) blir du enligt de senaste årens regler flyttad till Max Street.

Även om däcken får plats och godkänns kan jag tänka mig att bredden och däcktypen är en balansgång för snabbast möjliga ET.
Bredare och mjukare däck ökar ju bland annat rullmotstånd också. Ganska rejält dessutom. Det märks på framförallt sluthastigheten, men betydligt snabbare starter väger upp. Däri ligger balansen.
Det vet nog de som gillar att köra strippen bättre än jag.
Senast redigerad av 1 Johan, redigerad totalt 25 gånger.
YASH
Påläst
Påläst
Inlägg: 623
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01
Ort: Borås
Kontakt:

25 november 2004, 19:51

AVR's Corsan är skärmbreddad bl.a ingen som sa nåt till dem, men det är nog bara för att dem är med i tidningen osv.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /blink.gif[/img]
Only M Matters
Berra
Användare
Användare
Inlägg: 214
Blev medlem: 26 april 2004, 22:43
Ort: Piteå

25 november 2004, 20:00

Den kör väl yatzy evenemang bara eller ?
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]

1987 Rallycorsa[/b]

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>

[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
YASH
Påläst
Påläst
Inlägg: 623
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01
Ort: Borås
Kontakt:

25 november 2004, 20:02

Nix dem körde på nästan alla EDPS tyvärr utan framgång [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img]
Only M Matters
Öberg
Påläst
Påläst
Inlägg: 595
Blev medlem: 27 april 2004, 17:47
Ort: Göteborg
Kontakt:

25 november 2004, 22:14

det där med att däcken skall vara innanför på edps är typ bullshit då de flesta autotech volvos och saabarna med mt sticker ut bra många cm på varje sida.
Men det beror väl på att de "kända" eller???
0709-138741
Medlem #368
Dalan
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 368
Blev medlem: 27 april 2004, 21:24
Ort: Timrå

16 januari 2005, 15:20

Bra att någon styrde upp det här, är också intresserad av riktiga slicks då det bara spinner med gat däck på strippen här. Klistrad bana så då får man inte värma med gat däck säger de... Finns inte slicks med "vettiga" storlekar? 205/?? 15 [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Mattias Dahlstedt

Suzuki GSX-R 750 -98
Honda Civic ESI HB -92
Bashan ATV 200cc -07

Säljer stålomspunna bromsslangar av högsta kvalité
Prisexempel: 4 slangar till Civic, CRX mfl. 1000:- inkl frakt
Skicka PM för mer info
JG
Användare
Användare
Inlägg: 194
Blev medlem: 25 juli 2004, 03:45
Ort: Helsingborg
Kontakt:

16 januari 2005, 17:47

jag körde med 225/50R15 yokohama 032r supersoft förra sesången.
körde 2sek blankt utan diff med crx vt på 60 fotaren

till nästa sesång har jag inverserat i ett par bfg:s 205/50R15. riktigt mjuka däck, får återkomma med tider när jag provat dom, men detta året kör jag med lamelldiff oxo, det borde ju kapa tiden lite.

225/50 r-däcken var lite för stora tyckte jag, tror man tappar loite slutfart med dom, blev ju ganska stor rullomkrets, men greppet var bra.
den studsade inget heller.
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Användarvisningsbild
Hammerin
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 2396
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:09
Bil: Integra Type-r -98
Namn: Richard Hammerin
Ort: Stockholm
Been thanked: 2 times

16 januari 2005, 23:45

Kumho
Nordisk däck Industri säljer dessa!
De lär definift ha svar på era frågor!
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98

Rip
CRX Turbo 240hk
Kinnekulle 1.02,4
G-Ring 1.36,3
Mantorp 1.34,1
Gelleråsen 1.18,0
prosty
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 0
Blev medlem: 25 juli 2004, 01:35
Ort: Luleå
Kontakt:

5 april 2005, 00:10

Håller med fjången till viss del. Men du kör ju tex inte med lägre lufttryck i däcken på gatan (du har ju tömt ur luft på strippen). Finns ju många olika saker som gör det olika. Man får ju tex inte köra med riktiga slicks på gatan. Men om man fick det så tror jag att många skulle göra det. Själv kör jag vanliga gatdäck för 4kraffset räcker till att komma under 2 sek på 60-foten. Sen låter man turbon göra resten [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Mvh Markus Larsson
Toyota Supra MKIV 1994 - Eurospec 6-speed
Saab 9-5 Aero SC
JG
Användare
Användare
Inlägg: 194
Blev medlem: 25 juli 2004, 03:45
Ort: Helsingborg
Kontakt:

5 april 2005, 00:34

jag har bfg dragradials 205/50R15 till salu om någon vill ha, svåra att få tag på annars och lång väntetid.
behöver skrynkel däck själv då det blev mer effekt än väntat.
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
FastRcars
Användare
Användare
Inlägg: 103
Blev medlem: 30 januari 2005, 22:24
Ort: Sundsvall

24 april 2005, 17:40

<!--QuoteBegin-JG+5 Apr 2005, 00:34:30--><div class='quotetop'>QUOTE(JG @ 5 Apr 2005, 00:34:30)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jag har bfg dragradials 205/50R15 till salu om någon vill ha, svåra att få tag på annars och lång väntetid.
behöver skrynkel däck själv då det blev mer effekt än väntat.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=122364"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


vilka är då sk skrynkel däck? ..letar oxå däck inför säsongen 2005 [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
[i]<span style='color:black'>Jonas Eriksson</span>[/i] Medlem #<span style='font-size:14pt;line-height:100%'><span style='color:red'>1416</span></span>

<span style='color:black'>fast</span><span style='font-size:13pt;line-height:100%'><span style='color:red'>R</span></span><span style='color:black'>cars</span><span style='color:white'>Hybrid Civic-94</span>
Skriv svar