Samlingstråd broms belägg

Här diskuterar vi allt om banköring/racing: racingteknik, spårval, motorsport, däck, chassi etc.
Lars P
Styrelsen
Inlägg: 1250
Blev medlem: 18 december 2007, 23:04
Bil: EK4 K20
Namn: Lars Palmgren
Ort: Svärtinge
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times
Kontakt:

Scotte : Okej litar på dig så det blir Prelude så fort som möjligt.

Micke : Okej ska kolla vad de kostar.
076-1174430
Lars@allbilskroten.se

Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Mooseman
Inlägg: 812
Blev medlem: 9 mars 2006, 19:13
Bil: Civic K20
Namn: Erik Petersson
Ort: Kalmar

Eisenhut skrev:Mooseman: Är det inte så ändå att det visat sig flera gånger att tex brembos skivor inte alls ger någon positiv effekt på bromsverkan? Samt att jag kan hålla med om att 1800:- är för mycket för ett bromsbelägg, även om det är bra. Jag menar det finns ju jämnvärdiga produkter för mindre pengar som man nog borde kika på istället.
Jag får förtydliga mig lite. Det var originalSTORLEK som jag tänkte på, inte att några andra märken på skivor skulle vara bättre.
Jag kör legendok, rover zr-skivor 282mm och XP8-belägg. Det funkar helt suveränt och är bolt-on alltihop. Billiga pengar för mkt bra bromsar!
Team Kalmar
MZM
Inlägg: 52
Blev medlem: 15 april 2007, 16:27
Namn: Martin EK
Ort: Forserum

Jag kör med Carbotech AX6. Funkar kanon för mig, men när dessa är slut blir det XP8.
Martin Ek
AndersL
Inlägg: 82
Blev medlem: 22 april 2005, 09:54
Ort: Löddeköpinge

Vad kostar Axxis Ultimate och Hawk HP+?

Har kört på både Panther plus (XP8) och D2500 och är nöjd med båda. Nu när Carbotech är billigare lutar det åt dom men finns det något annat i samma klass?
<a href="http://www.welavracing.com" target="_blank">[Wëlav] R a c i n g</a>
YASH
Inlägg: 623
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01
Ort: Borås
Kontakt:

Jag tar 1000kr för Axxis Ultimates fram samt 1500kr för fram och bak.
Only M Matters
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Hawk-beläggen kostar 1000:- för frambelägg, bak är billigare.
darthv
Inlägg: 362
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:29
Namn: Christian T
Ort: Västerås
Been thanked: 7 times

Detta gäller lättad Accord CB7 (1992 2,2i sedan) med urkopplad ABS:

Körde tidigare Ferrodo DS2500 och Tarox fram (G88, heter den så, den med jättemånga slitsar?) och originalgrejer bak men det funkade inte. Det uppkom kraftiga vibrationer i ratten och diverse andra problem, är inte 100 på orsakerna dock.

I år har jag kört Sviestad och Gelleråsen, båda i regn, och med Endless SSS belägg samt EBC skivor. Det har fungerat klockrent, har kört 1-timmes pass utan problem. Jag var helt inställd på att behöva åka ut och kyla men det hände aldrig.

Ferrodo har ett mera direkt och precist grepp. Endless ger ett mera diffust grepp, men det är ändå inga problem att köra när man vant sig. Endless är "supersnälla" mot skivorna... Jag upplevde att det finns mer kvar att hämta hos Endless-beläggen när Ferodo "har tagit slut".

Kommer inte att gå tillbaka till Ferodo, Endless är bättre för min ekonomi på lång sikt trots att de är lite dyrare i inköp, det är ett helvete att byta skivor fram på Accorden. Det finns många andra som tycker annorlunda men till Accorden finns det inte så mycket grejer att välja på, så...

Edit: På en 2.2i är det 282mm skivor fram och 260mm bak. Det sitter Legend-ok bak på min bil (större kolv än Accord).

Edit 2: Om jag tolkar Scottes beskrivning rätt så är Endless "ännu mindre digitala" än Ferodo...
Senast redigerad av darthv den 7 januari 2008, 23:20, redigerad totalt 1 gånger.
CG2 "Svart"
BB6 "Röd"
BB6 "Blå"
CE1 "Svart" (R.I.P)
CB7 "Svart"
CB7 "Grön" (R.I.P)
CA3 Aerodeck "Silver"
darthv
Inlägg: 362
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:29
Namn: Christian T
Ort: Västerås
Been thanked: 7 times

Är det ingen som kan lämna info om de broms-kitten som säljs av olika firmor här i Sverige? Om D2-kittet eller KSport-kittet är något att ha så är det ju prisvärda grejer.
CG2 "Svart"
BB6 "Röd"
BB6 "Blå"
CE1 "Svart" (R.I.P)
CB7 "Svart"
CB7 "Grön" (R.I.P)
CA3 Aerodeck "Silver"
Användarvisningsbild
Kraft
Inlägg: 814
Blev medlem: 24 juli 2004, 23:15
Bil: S2000
Namn: John Kraft
Ort: Stockholm

Tidigare bilar (VTI med 282mm spec och DC5) har jag kört ds2500 och dom har funkat klanderfritt. Snälla mot skivorna och pallar en del skit.

Min nuvarande bil (S2000) har blivit lite av en bromsbeläggstestare eftersom den har en förmåga att göra av med beläggen på rekordtid.

Det jag har testat iår är:

Endless SSS: Dom kan jag inte riktigt utala mig om eftersom jag är en inbiten FR kille och körde orginal belägg bak.
Jag körde slut på 2 uppsättningar orginal bakbelägg på ca 1h körning på mantorp, så Endlessbeläggen fick ju inte den hjälp som dom skulle ha fått av ett par bättre belägg ibak.
Men efter denna timme var iaf inte Endlessbeläggen särskilt snygga, dom blev överhättade i kanterna och frasde sönder ca 3-4mm längs ut vilket resulterade i repiga skivor.
Kallbettet är lite högre än orginal och varmbettet är ochså lite högre än orginal. Inga missljud vid vardaglig körning. Skivslitage medelstort men förmodligen pga överhättning.

EBC Redstuff: Var gratis så jag var tvungen att testa, men dom var rena skämtet. En dag på Kinnekulle och dom 3-4mm som vara kvar av beläggen ramlade isär när dom plockades bort för inspektion.
Kallbettet är lite högre än orginal och varmbettet är ochså lite högre än orginal. Inga missljud vid vardaglig körning. Skivslitage medelstort men förmodligen pga överhättning.

DS2500: Klarade sig ändå hyffsat med 2 1/2 bankörnig. Jag gillar dom. På papret ser dom lite klena ut men dom tål värme och stryk i massor utan att käka skivor som en galning.
Kalbettet är betydligt bättre än orginal och varmbettet är inte av denna värld. Små missljud kan uppstå vid vardaglig körning. Litet skivslitage men har en benägenhet att lägga lite film på skivan som kan upfattas som vibrationer som vid skeva skivor.

XP8: Jag var ganska nöjd med dessa men jag tyckte dom började ta dåligt i riktigt höga temperaturer. När jag kom hem efter Gotland så plockade jag bort frambeläggen och såg att på insidan mot kolven hade dom skevat till sig som en banan. Så även om det fanns skapligt med belägg kvar ytterkanterna så var det helt tomt i mitten vid kolven. Det såg likadant ut på båda sidorna.
Kalbettet är betydligt bättre än orginal och varmbettet är också skapligt. Galna missljud vid vardaglig körning, rejsigt men inte i längden. Ganska litet skivslitage men eftersom dom hade böjt sig på innern ocg gått imot skivan där va det bara att kasta båda framskivorna.

Både Ds2500 och XP8 kördes i två upsättningar under året. Vinnaren i min bok är en Bromsuppgradering :D men om jag ska köpa värre belägg till den får det bli DS2500.

Alla Belägg har beddats in enligt tillvärkarens rekomendationer och vid varje beläggbyte har även nya eller nysvarvade skivor använts.
Trams om att jag inte kan bromsa ordentligt undanbedes, det kan jag nämigen.
S2000
NSX
Accord

www.tojabygg.se
pr0ny
Inlägg: 593
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:49
Namn: Ronny P
Ort: Luleå

HAHAH, jag hadde precis tänkt säga att du inte får vara med på den här diskutionen kraft :P jag och christer på rosenholtz prata om dig idag, han nämnde nått om hybrid belägg bak som tog slut på 5 varv :D

Ps, Preluden går som helvete fortfarande! tackar för sjukt bra service =) kommer igen te våren hihi :P


(sorry för ot)
Senast redigerad av pr0ny den 8 januari 2008, 21:03, redigerad totalt 1 gånger.
Speed is an addiction, that makes me a junkie

0707396659
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Att du kan bromsa vet vi Pappakraft! Om du har riktigt flyt kanske du uppgraderar så pass att Hondas orgbelägg räcker för all typ av misshandel? Då blir det billigt att köpa belägg om inget annat.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
SAUD
Inlägg: 305
Blev medlem: 13 augusti 2004, 19:45
Bil: CTR-2016
Namn: Saud Omerovic
Ort: Halmstad

Kraft skrev:Tidigare bilar (VTI med 282mm spec och DC5) har jag kört ds2500 och dom har funkat klanderfritt. Snälla mot skivorna och pallar en del skit.

Min nuvarande bil (S2000) har blivit lite av en bromsbeläggstestare eftersom den har en förmåga att göra av med beläggen på rekordtid.

Det jag har testat iår är:

Endless SSS: Dom kan jag inte riktigt utala mig om eftersom jag är en inbiten FR kille och körde orginal belägg bak.
Jag körde slut på 2 uppsättningar orginal bakbelägg på ca 1h körning på mantorp, så Endlessbeläggen fick ju inte den hjälp som dom skulle ha fått av ett par bättre belägg ibak.
Men efter denna timme var iaf inte Endlessbeläggen särskilt snygga, dom blev överhättade i kanterna och frasde sönder ca 3-4mm längs ut vilket resulterade i repiga skivor.
Kallbettet är lite högre än orginal och varmbettet är ochså lite högre än orginal. Inga missljud vid vardaglig körning. Skivslitage medelstort men förmodligen pga överhättning.

EBC Redstuff: Var gratis så jag var tvungen att testa, men dom var rena skämtet. En dag på Kinnekulle och dom 3-4mm som vara kvar av beläggen ramlade isär när dom plockades bort för inspektion.
Kallbettet är lite högre än orginal och varmbettet är ochså lite högre än orginal. Inga missljud vid vardaglig körning. Skivslitage medelstort men förmodligen pga överhättning.

DS2500: Klarade sig ändå hyffsat med 2 1/2 bankörnig. Jag gillar dom. På papret ser dom lite klena ut men dom tål värme och stryk i massor utan att käka skivor som en galning.
Kalbettet är betydligt bättre än orginal och varmbettet är inte av denna värld. Små missljud kan uppstå vid vardaglig körning. Litet skivslitage men har en benägenhet att lägga lite film på skivan som kan upfattas som vibrationer som vid skeva skivor.

XP8: Jag var ganska nöjd med dessa men jag tyckte dom började ta dåligt i riktigt höga temperaturer. När jag kom hem efter Gotland så plockade jag bort frambeläggen och såg att på insidan mot kolven hade dom skevat till sig som en banan. Så även om det fanns skapligt med belägg kvar ytterkanterna så var det helt tomt i mitten vid kolven. Det såg likadant ut på båda sidorna.
Kalbettet är betydligt bättre än orginal och varmbettet är också skapligt. Galna missljud vid vardaglig körning, rejsigt men inte i längden. Ganska litet skivslitage men eftersom dom hade böjt sig på innern ocg gått imot skivan där va det bara att kasta båda framskivorna.

Både Ds2500 och XP8 kördes i två upsättningar under året. Vinnaren i min bok är en Bromsuppgradering :D men om jag ska köpa värre belägg till den får det bli DS2500.

Alla Belägg har beddats in enligt tillvärkarens rekomendationer och vid varje beläggbyte har även nya eller nysvarvade skivor använts.
Trams om att jag inte kan bromsa ordentligt undanbedes, det kan jag nämigen.
Riktigt bra läsning Kraft!

Ang. Endless SSS belägen.
Jag var ju ute efter att köpa dem å köra med dem på banan,men när jag pratade med Lukas som är BB experten hos Endless då säger han att SSS belägg är inte alls att föredra till bankörningen under längre tid,dem är bra till kortare pass eftersom dem tåler värmen upp till 500 grader.Han tyckte att man ska köra med CC-X som tåler riktigt bra med värmen 750grader och därefter klarar man betydligt längre körpass,men kanske dem är inte alls snälla mot skivor?
Jag såg dig köra på Kinnekullen (blev impad både av dig och bilen)men du brukar ha väldigt långa pass när du är ute på banan, så det är väl lika bra att du vill satsa på ordetlig bromsuppgradering,både bilen och du fortjänar det!

MVH Saud
Saud Omerovic
___________________
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
Lars P
Styrelsen
Inlägg: 1250
Blev medlem: 18 december 2007, 23:04
Bil: EK4 K20
Namn: Lars Palmgren
Ort: Svärtinge
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times
Kontakt:

M Scotte skrev:Ingen mening egentligen att lägga pengar på de bromsar du har nu, 282mm prelude är vägen att gå. Om du måste ha ett par andra belägg är nog vilka som helst med bra rykte ett bra köp.
Följer ditt råd så nu har jag inhandlat beg prelude ok :)

Skivor blir ju som alla MG 282mm.

Beglägg är ju kvar, har ju sätt massa altenativ i tråden men någon som skulle kunna rekomendera ett specifikt belägg för runt 1000:- som kan funka till en CRX VT med prelude bromsar? Gärna var jag kan köpa det också :)
076-1174430
Lars@allbilskroten.se

Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Användarvisningsbild
Kraft
Inlägg: 814
Blev medlem: 24 juli 2004, 23:15
Bil: S2000
Namn: John Kraft
Ort: Stockholm

Köp orginal NSXbelägg på Honda, dom kostar runt 1000 spänn och duger för dom flesta.
S2000
NSX
Accord

www.tojabygg.se
tantgron
Inlägg: 89
Blev medlem: 26 maj 2005, 14:55
Bil: EP3 K24
Namn: Rikard Jarvinen
Ort: Mariehamn/Åland
Kontakt:

Jag har tidigare kört med Ferodos 2500 fram 5-6 uppsättningar, och de har varit helt ok för min del.

Men av ren nyfikenhet så testade jag Project Mu:s belägg, och nu tror jag inte att jag kommer att testa något annat. Känns trygga (dvs samma bromseffekt från start till stopp), och har inte märkt någon fadening fastän jag kört långa pass. Och jag har fortfarande mina orginalskivor kvar. Visserligen har körstilen säkert ändrat ju mer erfarenheten har stigit, men i valet mellan 2500 och P:Mu så väljer jag nog Project Mu.

Hur dom står sig i pris vågar jag dock inte säga...
<a href="http://www.motorportalen.net/?car=18" target="_blank">Want to slide into something warm and japanese?</a>
[i]Rikard "tantgron" Järvinen, CTR -03, medlemsnr 1559, [/i] <a href="http://img220.imageshack.us/img220/8941/bild0369dn.jpg" target="_blank">w00t?</a> <a href="http://www.urbandictionary.com/define.php?term=w00t" target="_blank">w00t!</a>
Kristian
Inlägg: 2482
Blev medlem: 2 maj 2004, 19:12
Ort: Stockholm

Jag har kört NSX belägg på minm EG med 282 skivor och är mycket nöjd, dom räcker gott till mej då jag inte har R-däck och inte kan köra så mycket längre än 15-20 minuters pass
Kristian, Hondalös.
Aerodynamic
HPC Medlem
Inlägg: 1532
Blev medlem: 27 juli 2004, 23:00
Bil: Speedster
Namn: Per Axblom
Ort: Alingsås
Been thanked: 1 time

Asså jag har kört MG skivor och standard belägg och det funkar bra men efter några körningar slår sig skivorna.
Men själva känslan är bra bromsar som fan även vid hård bankörning, inte mycket slitage eller så heller.
Men pratade med Per Stacke på PeanSweden och han tyckte jag skulle köra XP8a för dom avledde värmen bättre och förhoppningsvis förhindra skeva skivor.

Mvh, Per
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
swedishmetal
Inlägg: 22
Blev medlem: 2 maj 2006, 22:01
Ort: Karlshamn

Jag tänkte att jag skulle köra lite bana i år. Men vågar inte plåga de skivorna jag har nu, då dom är både borrade och slitsade och hyfsat slitna. Jag är ju inte alls sugen på att åka hem med spruckna skivor.
Jag har kollat lite hos PEAN och är ganska sugen på DBA:s 4000 slitsade skivor.
Är det någon har som har någon erfarenhet av dessa skivor?
Jag kollade också på lite belägg, och det verkade som att XP8 beläggen var ett ganska bra val.
Det kanske till och med är någon som kört på den kombinationen?
Isf får ni gärna berätta hur ni upplevde dom.
Längtar spittet efter att få komma ut på en bana och köra!!
Audi A4 Avant 1,8TS -03

Integra Type R -99 (SÅLD)


<a href="http://www.garaget.org/?car=23277" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=23277</a>
swedishmetal
Inlägg: 22
Blev medlem: 2 maj 2006, 22:01
Ort: Karlshamn

(UPP)

Är det ingen här som har kört med dom skivorna. :blink2:
Senast redigerad av swedishmetal den 14 februari 2008, 17:31, redigerad totalt 1 gånger.
Audi A4 Avant 1,8TS -03

Integra Type R -99 (SÅLD)


<a href="http://www.garaget.org/?car=23277" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=23277</a>
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Det självklara valet i bromsuppgradering på en Integra Type R är legendsetup då allt passar rakt på. Då får du lika stora skivor som nu men 28mm tjocka mot 23mm org. Dessutom tvåkolvsok som ger jämnare beläggsalitage och mindre risk för skeva skivor. Detta bör vara en perfekt uppdatering som kostar marginellt mer än två dbaskivor.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Josse
Inlägg: 0
Blev medlem: 21 maj 2007, 15:51
Ort: Karlshamn
Kontakt:

Senast redigerad av Josse den 15 februari 2008, 23:00, redigerad totalt 1 gånger.
Karlshamn
<!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto-->Honda Civic VTI -92<!--fontc--></span><!--/fontc-->
CHRiS
Inlägg: 0
Blev medlem: 25 juli 2004, 17:51
Ort: Malmö

Någon som kan svara på hur Ferodo DS Performance skulle bli ?? e dessa värre än 2500 o 3000 ??
#1868
0738-23 15 65
Malmö
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->SODERVIDINGE.SE<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->
<!--fonto:Comic Sans MS--><span style="font-family:Comic Sans MS"><!--/fonto-->K20 iS tHe SHiT!
Civic EG6 K20 <!--fontc--></span><!--/fontc-->
<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Civic EP3 Type-R-02
Civic Eg6 B20-92
-//- Turbo
Yamaha R6-01
CRX B16 Vtec-91
CRX D16-90 Turbo
-//- N/A
CRX D16-89 (Show no go!)
Användarvisningsbild
fonzeka
Inlägg: 3475
Blev medlem: 25 juli 2004, 04:17
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Ort: Avesta
Has thanked: 7 times
Been thanked: 55 times

Det är ju Ferodos snällaste belägg, men kanske lite bättre än original i alla fall.
Användarvisningsbild
Paul H
Inlägg: 31
Blev medlem: 19 augusti 2004, 19:31
Bil: Civic
Namn: Paul Tuveneld
Ort: Genarp
Has thanked: 8 times

swedishmetal skrev:Jag tänkte att jag skulle köra lite bana i år. Men vågar inte plåga de skivorna jag har nu, då dom är både borrade och slitsade och hyfsat slitna. Jag är ju inte alls sugen på att åka hem med spruckna skivor.
Jag har kollat lite hos PEAN och är ganska sugen på DBA:s 4000 slitsade skivor.
Är det någon har som har någon erfarenhet av dessa skivor?
Jag kollade också på lite belägg, och det verkade som att XP8 beläggen var ett ganska bra val.
Det kanske till och med är någon som kört på den kombinationen?
Isf får ni gärna berätta hur ni upplevde dom.
Längtar spittet efter att få komma ut på en bana och köra!!
Vi har DBA4000 skivor på tävlingsbilen och kör med Pagid RS19 belägg. Detta funkar riktigt bra tycker jag och skivorna är kanon, tål nästan hur mycket som helst. Har kört med samma skivor i 60 timmar full racepace och de är fortfarande bra.

Vet dock inte hur det blir på gata om du ska använda skivorna där också.
Paul Tuveneld
david-o
Inlägg: 436
Blev medlem: 9 juni 2004, 23:07
Ort: Baden - CH

Någon som vet hur Mintex-beläggen som mekonomen säljer är?

Behöver nya belägg bak på min bil och har kört med Ferrodo premier eller nåt sånt innan och det har funkat väldigt bra, nästan lite för bra då bilen har haft en tendens att slingra sig lite i inbromsningar från höga farter (t.ex. efter en rakan på knutstorp).

Men pallar Mintex-beläggen lite lättare bankörning när dem sitter bak på bilen? Var ganska stor prisskillnad mellan dem på mekonomen och på Ferrodo på micro.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Biltemas belägg fungerar utmärkt bak om man är lite snål.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Användarvisningsbild
Asse
Inlägg: 2184
Blev medlem: 25 juli 2004, 18:48
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Ort: Karlstad
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Jag har kört mycket bana med Mintex bak, inga problem.
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
david-o
Inlägg: 436
Blev medlem: 9 juni 2004, 23:07
Ort: Baden - CH

Får nog bli att testa Mintex då jag har närmast till mekonomen. Antar att det är ungefär samma saker.

Fick ett väldigt konstigt fel på mina belägg bak, själva slitytan på belägget lossnade från metallen och har dragits av så det ligger fastkilat mellan navet på skivan och resten av oket... Som tur var hände det 20m hemifrån.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
Användarvisningsbild
Asse
Inlägg: 2184
Blev medlem: 25 juli 2004, 18:48
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Ort: Karlstad
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Nån som testat DBA4000 skivorna på bana? Bra uppgradering från original?
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
ziggy
Inlägg: 412
Blev medlem: 12 juni 2005, 15:27
Ort: Stockholm

Asse: Detta stod några inlägg upp i tråden! ;)
Paul H skrev:Vi har DBA4000 skivor på tävlingsbilen och kör med Pagid RS19 belägg. Detta funkar riktigt bra tycker jag och skivorna är kanon, tål nästan hur mycket som helst. Har kört med samma skivor i 60 timmar full racepace och de är fortfarande bra.

Vet dock inte hur det blir på gata om du ska använda skivorna där också.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"

-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
Skriv svar