ändringar för banträffar 2010 regler/upplägg

Här diskuterar vi allt om banköring/racing: racingteknik, spårval, motorsport, däck, chassi etc.
Bongo
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: Crx/Civic
Namn: Daniel Fernerö
Has thanked: 1 time

29 november 2009, 20:46

Samarbetsklubbarna har Haft möte 29/11-09 i jönköping & ändrat en hel del till nästa års bankörningar.

Nytt upplägg för banträffarna kommer se ut så här:

Mvh/Danne
Senast redigerad av 1 Bongo, redigerad totalt 5 gånger.
*Regionsombud mitt*
--Daniel Fernerö--
070-2662372

HONDA CRX VT 91 (B20c4)
HONDA CIVIC 78 1200 Sbc GEN1 ;)
Användarvisningsbild
Asse
Master
Master
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Been thanked: 1 time

29 november 2009, 21:29

Bra med tidtagning! :thumbup:
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
M Scotte
Jag är en Honda :D
Namn: Martin Scotte
Been thanked: 7 times
Kontakt:

29 november 2009, 22:02

Rent generellt, är tidtagtagning tillåtet vid denna typ av körning, det blir en form av tävling? Eller är detta helt godkänt genom alla instanser, så som banorna, försäkringar etc? Normalt kräver denna typ av körning närvaro av ambulans, tävlingsledare etc.

Förslaget är kanon, men vad har förändrats sedan vi hade denna diskussion för 5 år sedan?
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Bongo
HPC Medlem
HPC Medlem

29 november 2009, 22:14

De pratades om att tidtagning inte fick förekomma för att vissa försäkringar inte tillät det. Men eftersom ingen försäkring gäller på banan anser alla klubbar att vi ska kunna tillåta tidtagning.
jag ställde frågan om mer säkerhet vid tidtagning men de var två andra under mötet som hade tittat upp de svaret löd:

Eftersom du kör helt på egen risk så kräver inte nått reglemente mer än utbildad sjukvårdare på plats.

OBS: Alla som inte vet men kanske tror att din bil är försäkrad på banan så kan jag bara tillägga att de är den inte.. Om nu nån säger att dom lyckas hittat nån special försäkring som tillåter bankörning utan tidtagning kan vi självklart diskutera detta. Men då kan ni gärna påvisa vilket försäkrings bolag som tillåter detta.
Men dock tror jag att de finns fler som vill ta tid än att kunna ha sin bil försäkrad.

Eftersom vi stod med en stor fråga som har funnits under en lång tid gällande icke tillåtet med tidtagning.
Alla vet att en större grupp tar tid & ingen säger nånting för att dom tycker de är ok även fast de står klart & tydligt i inbjudan att tidtagning är ej tillåtet. Så antingen ska vi verkligen plocka bort alla loggboxar mm men då skulle dom erfarna förarna försvinna & de vill inte jag att dom gör för då kommer banträffarna dö så då hade vi bara valet att hitta på nått sätt att tillåta tidtagning & detta var de bästa sättet.

Mvh/Danne
Senast redigerad av 1 Bongo, redigerad totalt 29 gånger.
*Regionsombud mitt*
--Daniel Fernerö--
070-2662372

HONDA CRX VT 91 (B20c4)
M Scotte
Kontakt:

29 november 2009, 22:32

Låter som en bra genomgång, men jag är inte helt övertygad, det viktigaste är att ordförande för varje klubb är hundra procent medveten om detta, och att det finns på papper, då det är ordförande som står för ansvarsbiten om det av någon anledning inte stämmer i slutändan, kan låta som riktigt tråkig och motsträvig, men detta nmåste vara hundra procent säkert.

Exakt samma diskussion föregick när jag var ordförande, dock med förebehållet om bilförsäkringen. Men tveksamheten om ansvarsbiten och möjligheten att få raka svar som kan sättas på pränt så inga obehagliga överraskningar dyker upp för en person som kanske inte är medveten om vilken form av ansvar som vilar på respketive person i en klubbs styrelse blev aldrig utrett.

Edit: Herregud vad dålig meningsbyggnad och avstavning det blev.
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
Användarvisningsbild
Hammerin
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: Integra Type-r -98
Namn: Richard Hammerin
Been thanked: 2 times

29 november 2009, 22:52

Är inte detta ganska enkel sak att kringå, kan man inte ha en friskrivnings klausul om arrangörens ansvar på besiktings pappret som varje förare måste skriva på!
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98

Familje pulka CR-V 2015

Jazz -05 83hk
Kinnekulle 1.12.0

Rip
CRX Turbo 240hk
Kinnekulle 1.02,4
G-Ring 1.36,3
Mantorp 1.34,1
Gelleråsen 1.18,0
M Scotte
Kontakt:

29 november 2009, 22:59

Det håller tyvärr inte i skarpt läge, detta kollades upp extremt noga. Men om allt är vattentätt så ska det bli grymt kul att få ta tid och jämföra mellan förare. Det blir ju direkt tävling på banan.!
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Användarvisningsbild
{BÅGEN}
Styrelsen Gold
Styrelsen Gold
Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
Namn: Mattias Bågenholm

29 november 2009, 23:23

Hur de än blir så tycker jag detta låter som en tidig julklapp.. :D

Nästa års ban säsong kommer att bli GRYM..... :D
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215

Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
FRV 1.8 -06
Accord 2.0 -07

Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig. :)
Little Elk
Användare
Användare
Namn: Fredrik Edin

30 november 2009, 11:51

Detta pågår redan idag så det ända som har ändrats är de fakto att det tillåts från start.
Ordförande

Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
M Scotte
Kontakt:

30 november 2009, 12:38

Vad pågår? Är du medveten om ev risker du som person kan utsätta dig för om allt inte är vattentätt till hundra procent?
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Bongo
HPC Medlem
HPC Medlem

1 december 2009, 00:58

så länge vi pratar om privat/enskild tidtagning så gäller samma regler som tidigare. Men pratar vi om tävling så höjs kraven på tillgång till sjukvård.

Så här fick jag de tolkat men vi ska kika upp de så det är vattentätt.

/Danne
*Regionsombud mitt*
--Daniel Fernerö--
070-2662372

HONDA CRX VT 91 (B20c4)
Little Elk
Användare
Användare

1 december 2009, 23:10

Givetvis kommer det endast ske sålänge jag inte blir nå måltavla för något. Då kommer jag PERSONLIGEN stå och plocka alla tidtagare jag ser bums (men det vill jag inte)!

Vidare så hade vi väll en ambulans på plats förra året på mantorp eller har jag drömt det?
Ordförande

M Scotte
Kontakt:

1 december 2009, 23:13

Perfekt lillälgen! Enda anledningen att jag gick på så hårt var för att jag gick ovetande rätt många år i tron att ett påskrivet undantag gällde som regelverk.
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Little Elk
Användare
Användare

2 december 2009, 11:24

Såmycket vet jag själv. :)

Dock tycker jag att det känns konstigt att det skulle vara så extremt otillåtet... Det är som om man skulle ha en cykelträning runt (låt säga Lund) och sen tar tid. Den som då ordnar detta blir kölhalad bara för att han sa att dom skulle ta tid och en kille ramlade och stukade foten?
Ordförande

Användarvisningsbild
luckan
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Namn: Daniel Lukjanovic

2 december 2009, 11:29

Vad jag förstått så tillåter vissa försäkringsbolag "förarutveckling". Så fort man tar tid försvinner principen med "förarutveckling" och i stället blir det en stor jäkla VOID. Och då förstår ni vad påföljden blir... Så jag kan inte direkt säga att jag är jätteglad för att det officiellt är tillåtet med tidstagning, även ifall det säkerligen redan tidigare smusslats med det.

Mvh,
Användarvisningsbild
Asse
Master
Master
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren

2 december 2009, 11:39

Det finns inget försäkringsbolag idag som tillåter bankörning.
Varför skulle det vara tävling bara för att man tar tid?
SMA-försäkringen har ingenting emot tidtagning.
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Zeb_Macahan
Wannabe
Wannabe

2 december 2009, 13:22

Jag har en hel del erfarenhet med detta angånde försäkringar på banåkningar med MC.

Trafikförsäkringen går ej att sätta egna villkor på, den är lagstadgad. Det finns ännu inget prejudicerande fall som domstol tagit upp för att få klarhet vad som gäller med trafikförsäkringen på inhängnat område. Detta har lett till att bolagen hellre friar än går till domstol för att få ett prejudicerande fall. De väntar på den lagändring som varit ute på remiss under några år nu men som inte verkar bli klar. I den sägs det att verksamhet på inhängnat område skall behandlas så att ingen osäkerhet kvarstår.

Vid tidtagning blir det vad försäkringsbolagen kallar "träning inför tävling". Detta utesluter delkaskomomentet och vagnskademomentet från försäkringen. Dessa moment är helt frivilligt för bolagen att sätta sina egna regler och villkor för. Vår erfarenhet är att många bolag frångår sin egen regel och betalar ut ersättning trots skadans uppkomstställe/tillfälle.

En grupp där tidtagning ingår (det som vi kallar licensgrupp) ställer inte till det för de försäkrade deltagarna. Så länge man inte blandar grupperna så ser försäkringsbolagen det som att endast tidtagningsgruppen är "träning inför tävling". Självklart gäller krav på föråkare och utbildningsmoment i gatgrupper.

I våran värld har SMC subventionerade utbildningar på bana. Försäkringsbolagen sänker självrisken vid eventuell vurpa och ser postitivt på utbildningarna. Finns sådana hos er på bilsidan?

Det är våra upplevelser från MC-sidan. Fråga gärna om det är något mer jag kan hjälpa till med.

/ Jens
[b]<span style='color:gray'><span style='font-family:Arial'>Galen motorcyklist från Jönköping.

Kör:
CTR-04, buddyclub spec III samt injen cool air intake
KTM 660 SMC supermotard -04, sönderkrashad och ful.
Bilder på:
<a href='http://www.djdawn.se/borsta/honda1.jpg' target='_blank'>Bilen</a> <a href='http://img.photobucket.com/albums/v443/the_wanderer/2004-09-02%20Stunt/DSCF2631.jpg' target='_blank'>Hojen.</a> <a href='http://img.photobucket.com/albums/v443/the_wanderer/2004-09-02%20Stunt/DSCF2630.jpg' target='_blank'>Hojen.</a> <a href='http://img.photobucket.com/albums/v443/the_wanderer/2004-09-02%20Stunt/DSCF2637.jpg' target='_blank'>Hojen.</a>

Jens Bergbom (HPC Jkpg)
</span></span>[/b]
Användarvisningsbild
Brox
Lärd
Lärd
Bil: Civic VT-Turbo
Namn: Krille Brozinic

2 december 2009, 13:31

Låter som att det kommer bli en väldigt rolig säsong :D:D
Honda Power :unkown
Bmw E30 192HP+
Civic VT
Civic FK2
Civic Hybrid
Bongo
HPC Medlem
HPC Medlem

5 december 2009, 18:35

Nu har vi släppt protokollet från mötet. Finns i första inlägget.

Läs & tyck till!

Mvh/Danne
*Regionsombud mitt*
--Daniel Fernerö--
070-2662372

HONDA CRX VT 91 (B20c4)
Användarvisningsbild
Hammerin
HPC Medlem
HPC Medlem

5 december 2009, 19:24

Kanon bra arbetat.

Jag utgår ifrån att gatgodkända bilar som har passerat sbp och som har vagnsbok är även dem välkomna, annars blir det väldigt galet!

Jag förstod inte riktigt meningen med A1 och a2 indelningen, är det nybörjare deltagare med instruktör och godkända deltagare eller ??

keep up the good work :thumbup:
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98

Familje pulka CR-V 2015

Jazz -05 83hk
Kinnekulle 1.12.0

Rip
CRX Turbo 240hk
Kinnekulle 1.02,4
G-Ring 1.36,3
Mantorp 1.34,1
Gelleråsen 1.18,0
Användarvisningsbild
Rogge/AUTOMONTAGE
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Bil: Husbil !
Namn: Roger "Rogge" Ohlsson

6 december 2009, 00:18

Men hur fasiken skall man kunna bjuda på ett par åk med en passagerare i grupp A1/A2,
om man dessutom vill testa lite med tidtagning som bara accepteras i grupp B.
Om man inte får byta grupp ????
Och hur klassas den bil som är godkänd hos SBP OCH har vagnbok ?
Måste nog klargöras ordentligt. Finns nog i.o.f.inte många som hamnar i denna sits.
Men jag tror nog inte att jag är ensam att tänkas hamna mittimellan dessa regler.
Roger Ohlsson
0733200002

Kullen -14 1:03,0 EG
Sviesta -14 1:05,5 EG
M-torp -13 1:33,0 EG
Sturup -12 1:17,3 S40
G-åsen -10 1:16,8 EG
K-torp -09 1:15,4 S40
Lunda -09 1:25,6 EG
A-torp -06 2:05,4 Citroen
M Scotte
Kontakt:

6 december 2009, 00:24

"sufflett uppfällt och godkänt rundslagningsskydd krävs för alla öppna bilar."

Utveckla! Gäller godkänt rundslagsskydd, det som sitter org? Tex S2k?
Martin Scotte
Subaru Outback -19
Jazz -07
Civic -92
Bongo
HPC Medlem
HPC Medlem

6 december 2009, 00:54

Rogge/AUTOMONTAGE skrev:Men hur fasiken skall man kunna bjuda på ett par åk med en passagerare i grupp A1/A2,
om man dessutom vill testa lite med tidtagning som bara accepteras i grupp B.
Om man inte får byta grupp ????
Och hur klassas den bil som är godkänd hos SBP OCH har vagnbok ?
Måste nog klargöras ordentligt. Finns nog i.o.f.inte många som hamnar i denna sits.
Men jag tror nog inte att jag är ensam att tänkas hamna mittimellan dessa regler.
Jag har tagit upp frågan med samarbetsklubbarna angående vagnbok & hur vi ska klassa din bil om den även är godkänd av svenska bilprovningen. Återkommer med förtydligande.

Angående din andra fråga med att både köra tidtagning & passagerar passet så ska vi försöka hitta bästa lösningen. Varför vi har tryck på hårt angående gruppindelning är för att man inte ska sitta & köra förlänge.
Tex, du tar ett tjugi minuters passagerar pass sen direkt efter så hoppar du rakt på ett tidtagnings pass.
därför vill vi hålla isär grupperna. Vi försöker hitta dom bästa lösningar som finns & ska givetvis försöka utveckla dom här stadgarna.
jag återkommer med mer om vi hittar på nån bra lösning

M Scotte skrev:"sufflett uppfällt och godkänt rundslagningsskydd krävs för alla öppna bilar."

Utveckla! Gäller godkänt rundslagsskydd, det som sitter org? Tex S2k?

Jag har tagit uppdetta med samarbetsklubbarna för ett förtydligande. De vi prata om var att de ska sitta på bilen från produktion (Båge bakom nackstöd som s2k har.) men givetvis där så får vi förtydliga texten en aning.

Mvh/Danne
*Regionsombud mitt*
--Daniel Fernerö--
070-2662372

HONDA CRX VT 91 (B20c4)
Användarvisningsbild
Rogge/AUTOMONTAGE
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem

6 december 2009, 01:12

Angående din andra fråga med att både köra tidtagning & passagerar passet så ska vi försöka hitta bästa lösningen. Varför vi har tryck på hårt angående gruppindelning är för att man inte ska sitta & köra förlänge.
Tex, du tar ett tjugi minuters passagerar pass sen direkt efter så hoppar du rakt på ett tidtagnings pass.
därför vill vi hålla isär grupperna.

OK det kan jag förstå, men till saken är ju att jag är van vid 60-70 minuterspass i fullt racetempo ;)
Och det går ju att t.ex. att ha ett obligatoriskt vilopass mellan två körpass för dom som har lite mindre banrutin.

Men (jag vet!) det är inte lätt att tillfredställa alla behov.

Nu vet jag ju inte om jag lyckas med att få bilen godkänd BÅDE med vagnbok och SBP (se ovanstående rad!)
Roger Ohlsson
0733200002

Bongo
HPC Medlem
HPC Medlem

6 december 2009, 01:35

luckan skrev:Vad jag förstått så tillåter vissa försäkringsbolag "förarutveckling". Så fort man tar tid försvinner principen med "förarutveckling" och i stället blir det en stor jäkla VOID. Och då förstår ni vad påföljden blir... Så jag kan inte direkt säga att jag är jätteglad för att det officiellt är tillåtet med tidstagning, även ifall det säkerligen redan tidigare smusslats med det.

Mvh,
Man måste sätta ner foten antingen måste vi sluta med all tidtagning eller tillåta det. Man kan inte ha i reglerna att tidtagning är förbjudet sen bara blunda för det i verkligheten.
Vad jag har hört & vet så går de inte få ett fordon försäkrat på ett normalt sätt för att köra förarutveckling.
Har hört om att bmw klubben har nån tilläggs försäkring eller liknande men att den kostar därefter.
Men visst om du kan ge mig svart på vitt i nån försäkrings firmas text att dom tillåter förarutveckling men tidtagning försjuden ska jag självfallet ta upp de med våra samarbetspartner.
Har inte hört om nån detta år som har haft sin bil försäkrad för bana.

OBS OBS! Hoppas alla förstår detta som läser nu om ni deltar ute på banan så är de helt på eget ansvar.
//Danne

Rogge/AUTOMONTAGE skrev:Angående din andra fråga med att både köra tidtagning & passagerar passet så ska vi försöka hitta bästa lösningen. Varför vi har tryck på hårt angående gruppindelning är för att man inte ska sitta & köra förlänge.
därför vill vi hålla isär grupperna.

OK det kan jag förstå, men till saken är ju att jag är van vid 60-70 minuterspass i fullt racetempo ;)
Och det går ju att t.ex. att ha ett obligatoriskt vilopass mellan två körpass för dom som har lite mindre banrutin.

Men (jag vet!) det är inte lätt att tillfredställa alla behov.

Nu vet jag ju inte om jag lyckas med att få bilen godkänd BÅDE med vagnbok och SBP (se ovanstående rad!)

Visst de är bra förslag men de blir alldeles för svårt att hålla reda på vilka som ska ha vilopass & inte.
Jag förstår att många erfarna förare klarar längre körpass men dessvärre finns de flertalet som förmodligen inte gör det.
dom kortare passen kommer också ge mer säkerhet på banan eftersom de finns bilar som kanske inte klarar som förut ½ h pass (Bromsar mm gav upp sista varvet)
Det finns också många däck som inte klara för många varv på banan (Blir sladdriga i slutet av passet)

Hoppas du är nöjd över svaren.

/Danne
Senast redigerad av 1 Bongo, redigerad totalt 6 gånger.
*Regionsombud mitt*
--Daniel Fernerö--
070-2662372

HONDA CRX VT 91 (B20c4)
Användarvisningsbild
Hammerin
HPC Medlem
HPC Medlem

6 december 2009, 09:00

väldigt enkelt, det är absolut förbjudet att medtaga passagerare i klass B(tidtagning).

Detta för allas säkerhet! Enkelt. Man kan inte både äta kakan och behålla den.

Jag tycker vi skall vara jävligt nöjda med den nuvarande utveckllingen vi fått, visst efter den gågna sommaren kan vi alltid diskutera mer förslag, och om det finns starka och berättigade motiv.

Bra jobbat.
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98

Familje pulka CR-V 2015

Jazz -05 83hk
Kinnekulle 1.12.0

Rip
CRX Turbo 240hk
Kinnekulle 1.02,4
G-Ring 1.36,3
Mantorp 1.34,1
Gelleråsen 1.18,0
Krister
Användare
Användare

6 december 2009, 10:11

Zeb_Macahan skrev:Jag har en hel del erfarenhet med detta angånde försäkringar på banåkningar med MC.

Trafikförsäkringen går ej att sätta egna villkor på, den är lagstadgad. Det finns ännu inget prejudicerande fall som domstol tagit upp för att få klarhet vad som gäller med trafikförsäkringen på inhängnat område. Detta har lett till att bolagen hellre friar än går till domstol för att få ett prejudicerande fall. De väntar på den lagändring som varit ute på remiss under några år nu men som inte verkar bli klar. I den sägs det att verksamhet på inhängnat område skall behandlas så att ingen osäkerhet kvarstår.

Vid tidtagning blir det vad försäkringsbolagen kallar "träning inför tävling". Detta utesluter delkaskomomentet och vagnskademomentet från försäkringen. Dessa moment är helt frivilligt för bolagen att sätta sina egna regler och villkor för. Vår erfarenhet är att många bolag frångår sin egen regel och betalar ut ersättning trots skadans uppkomstställe/tillfälle.

En grupp där tidtagning ingår (det som vi kallar licensgrupp) ställer inte till det för de försäkrade deltagarna. Så länge man inte blandar grupperna så ser försäkringsbolagen det som att endast tidtagningsgruppen är "träning inför tävling". Självklart gäller krav på föråkare och utbildningsmoment i gatgrupper.

I våran värld har SMC subventionerade utbildningar på bana. Försäkringsbolagen sänker självrisken vid eventuell vurpa och ser postitivt på utbildningarna. Finns sådana hos er på bilsidan?

Det är våra upplevelser från MC-sidan. Fråga gärna om det är något mer jag kan hjälpa till med.

/ Jens
Kan säga att till nästa år verkar det som att det inte kommer finnas något bolag som stöder bankörning på MC heller, även Folksam har tagit sina händer från SMCkörningarna vad det verkar som.
Så försäkring på bankörning oavsett fordon blir bara mer och mer sällsynt, sen om bolagen är "sjyssta" och ersätter ändå är en annan sak, men inget bolag kommer gå ut och officiellt stöda det.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Användarvisningsbild
Rogge/AUTOMONTAGE
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem

6 december 2009, 10:34

Richard skrev:väldigt enkelt, det är absolut förbjudet att medtaga passagerare i klass B(tidtagning).

Detta för allas säkerhet! Enkelt. Man kan inte både äta kakan och behålla den.

Jag tycker vi skall vara jävligt nöjda med den nuvarande utveckllingen vi fått, visst efter den gågna sommaren kan vi alltid diskutera mer förslag, och om det finns starka och berättigade motiv.

Bra jobbat.
Nu massuppfittade du nog vad jag menade.
Absolut inga passagerare i klass B :thumbup:
men, om man som jag kanske vill ha passagerare i nå´t grupp A-pass,
så kan jag ju inte få möjligheten och köra ett pass i grupp B för att kolla min tid.
Roger Ohlsson
0733200002

Zeb_Macahan
Wannabe
Wannabe

6 december 2009, 13:51

Krister skrev:Kan säga att till nästa år verkar det som att det inte kommer finnas något bolag som stöder bankörning på MC heller, även Folksam har tagit sina händer från SMCkörningarna vad det verkar som.
Så försäkring på bankörning oavsett fordon blir bara mer och mer sällsynt, sen om bolagen är "sjyssta" och ersätter ändå är en annan sak, men inget bolag kommer gå ut och officiellt stöda det.
Så länge det inte finns något prejudicerande angående trafikförsäkringen så svävar vi alla i ovisshet.

Sen anser jag själv att åker man ut på bana med bilen eller hojen så får man skylla sig om man sätter den i räcket. Det är ju helt frivilligt.

Men som sagt: Trafikförsäkringen är ingen som kan säga att den inte gäller på bana ens under tidtagning då inget är bestämt i domstol!

/ Jens
[b]<span style='color:gray'><span style='font-family:Arial'>Galen motorcyklist från Jönköping.

Kör:
CTR-04, buddyclub spec III samt injen cool air intake
KTM 660 SMC supermotard -04, sönderkrashad och ful.
Bilder på:
<a href='http://www.djdawn.se/borsta/honda1.jpg' target='_blank'>Bilen</a> <a href='http://img.photobucket.com/albums/v443/the_wanderer/2004-09-02%20Stunt/DSCF2631.jpg' target='_blank'>Hojen.</a> <a href='http://img.photobucket.com/albums/v443/the_wanderer/2004-09-02%20Stunt/DSCF2630.jpg' target='_blank'>Hojen.</a> <a href='http://img.photobucket.com/albums/v443/the_wanderer/2004-09-02%20Stunt/DSCF2637.jpg' target='_blank'>Hojen.</a>

Jens Bergbom (HPC Jkpg)
</span></span>[/b]
Användarvisningsbild
Hammerin
HPC Medlem
HPC Medlem

6 december 2009, 16:41

Shit happens :D

Det blir nog inga problem för oss(dem) i grupp B att ta några pass då och då i grupp A2 med passagerare, då man självklart inte kör 100% i denna grupp som grupp B förare och framför allt inte med passagerare med sig.

Vi(dem) skall ju föregå med gott exempel :thumbup:

Jag vill även föreslå en skylt med vilken grupp som kör, samt vilken grupp som linar upp inför passet! Skylt av hund modell vore lämpligt.
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98

Familje pulka CR-V 2015

Jazz -05 83hk
Kinnekulle 1.12.0

Rip
CRX Turbo 240hk
Kinnekulle 1.02,4
G-Ring 1.36,3
Mantorp 1.34,1