100-200 tider med olika bilar
- Micke 16v
- Inlägg: 991
- Blev medlem: 25 juli 2004, 00:43
- Bil: Honda Civic
- Namn: Mikael Haraldsson
- Ort: Enköping
Så ni menar att bara för man har platt tv idag gillar man andra typer av filmer?
Nej jag pallnitar inte! det var ironi...
Jag har ej mätt upp tid med dagens teknik utan enbart stoppur, och ja nämde det enbart för jag skrev ett inlägg om tillvägagångsättet.
Inte för att påvisa vad min bil presterar.
Nej jag pallnitar inte! det var ironi...
Jag har ej mätt upp tid med dagens teknik utan enbart stoppur, och ja nämde det enbart för jag skrev ett inlägg om tillvägagångsättet.
Inte för att påvisa vad min bil presterar.
0736316013
Vem sa nåt om Porsche nu igen ? =)
Vi har snabba bilar även i klubben.
Sams Civic 0-223km/h på ~10,9sek
Säg att det tar minst 1sek ifrån 200-223 då är vi nere i 10sek 0-200 och säg att 0-100 tar högst 4sek på den repan. Då borde hans bil gjort 100-200 på under 6sek =)
Micke16V din bil gör 0-190 på ca 12.5 sek säg 13sek till 200km/h och 0-100 på 4sek det blir ca 8,5sek +-0,5sek uträknat 100-200km/h.
Vi har snabba bilar även i klubben.
Sams Civic 0-223km/h på ~10,9sek
Säg att det tar minst 1sek ifrån 200-223 då är vi nere i 10sek 0-200 och säg att 0-100 tar högst 4sek på den repan. Då borde hans bil gjort 100-200 på under 6sek =)
Micke16V din bil gör 0-190 på ca 12.5 sek säg 13sek till 200km/h och 0-100 på 4sek det blir ca 8,5sek +-0,5sek uträknat 100-200km/h.
Only M Matters
-
- Inlägg: 5303
- Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Ort: Västerås
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Yash: om vi ska gissa så vill jag oxå vara med:)
Jag tror att om jag fullasväxlar och kör med 18" så är jag nere på en hög 8, runt 8.8 eller 8,9s. Och om micke lär sig fullgasväxla så kör han lätt en 11s på strippen. Så han bör köra 100-200kmh med flygande start på 7sek. Du är välkommen till Västerås om du vill utmana oss
Jag tror att om jag fullasväxlar och kör med 18" så är jag nere på en hög 8, runt 8.8 eller 8,9s. Och om micke lär sig fullgasväxla så kör han lätt en 11s på strippen. Så han bör köra 100-200kmh med flygande start på 7sek. Du är välkommen till Västerås om du vill utmana oss
- Fixxe
- Inlägg: 5581
- Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
- Bil: Subaru
- Namn: Fredrik Heijel
- Ort: Halmstad
- Has thanked: 60 times
- Been thanked: 89 times
förstod oxå att du inte pallnitar..
men, faktum kvarstår att det är en "stenålders" version att göra så.
och PB/RC funkar inte att ligga o hålla 100 och sedan gasa.
man kör svep från låg hastighet till över 200.
Prova en PB eller RC så kommer du oxå förstå.
ninja edit: menar inte att du ska prova för att få tid, utan för att förstå hur tillvägagångssättet är.
om vi ändå är inne på gissningar m.m polaren gör 200-300 på 5 sekunder...
men, faktum kvarstår att det är en "stenålders" version att göra så.
och PB/RC funkar inte att ligga o hålla 100 och sedan gasa.
man kör svep från låg hastighet till över 200.
Prova en PB eller RC så kommer du oxå förstå.
ninja edit: menar inte att du ska prova för att få tid, utan för att förstå hur tillvägagångssättet är.
om vi ändå är inne på gissningar m.m polaren gör 200-300 på 5 sekunder...
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
- Jalle
- Inlägg: 631
- Blev medlem: 21 september 2005, 09:33
- Bil: Acura TL 2004
- Namn: Jari Saren
- Ort: Paradis, Eksjö
[quote]om vi ändå är inne på gissningar m.m polaren gör 200-300 på 5 sekunder...[/quote]
Satan i gatan, det var en snabb polare du har Fixxe, går han på nåt :lol:
Är det hoj vi pratar om här?
På tal om polare.
600 sl (carlsson CK60) drygt 600 hk och över 1000 nm, vikt 2100kg med förare gjorde 100-200 8,x sek. Jag körde denna på emmaboda 12,1 sek 193 km/h.
Nu har samma polare köpt en SL65 amg med VÄTH väss och skall ligga på nästan 700hk och snabbare låda, ej uppmätt ännu. Kommer testa denna på strippen nästa år :)
Satan i gatan, det var en snabb polare du har Fixxe, går han på nåt :lol:
Är det hoj vi pratar om här?
På tal om polare.
600 sl (carlsson CK60) drygt 600 hk och över 1000 nm, vikt 2100kg med förare gjorde 100-200 8,x sek. Jag körde denna på emmaboda 12,1 sek 193 km/h.
Nu har samma polare köpt en SL65 amg med VÄTH väss och skall ligga på nästan 700hk och snabbare låda, ej uppmätt ännu. Kommer testa denna på strippen nästa år :)
______
Banbil: Del sol -92 H22
Vardagsbil: Acura TL 2004
MC: Yamaha XT660X
Banbil: Del sol -92 H22
Vardagsbil: Acura TL 2004
MC: Yamaha XT660X
- Fixxe
- Inlägg: 5581
- Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
- Bil: Subaru
- Namn: Fredrik Heijel
- Ort: Halmstad
- Has thanked: 60 times
- Been thanked: 89 times
sukka gsxr 1100 från 86... (nu 1260cc och turbo..)
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
- Jalle
- Inlägg: 631
- Blev medlem: 21 september 2005, 09:33
- Bil: Acura TL 2004
- Namn: Jari Saren
- Ort: Paradis, Eksjö
Var tvungen o testa med del solen innan vinterdvalan, racechrono 5hz puck, körde två gånger (ett åt vardera håll) : 14,5 sek båda gångerna. Slog i alla fall Benci :D
Vikt 1080 kg med mej i
Vässad B18c5, effekt ej uppmätt
Körde även strippen på mantorp i somras (actionmeet)
bästa tid 13,6 sek
60 fot 2,2 sek
sluthast 164km/h.
Körde på r-däck med 1,1 bar (hade ingen pump), räckte i alla fall till o vinna klassen :mrgreen:
Men nu skall bettan in o vila samt ses över..
Vikt 1080 kg med mej i
Vässad B18c5, effekt ej uppmätt
Körde även strippen på mantorp i somras (actionmeet)
bästa tid 13,6 sek
60 fot 2,2 sek
sluthast 164km/h.
Körde på r-däck med 1,1 bar (hade ingen pump), räckte i alla fall till o vinna klassen :mrgreen:
Men nu skall bettan in o vila samt ses över..
______
Banbil: Del sol -92 H22
Vardagsbil: Acura TL 2004
MC: Yamaha XT660X
Banbil: Del sol -92 H22
Vardagsbil: Acura TL 2004
MC: Yamaha XT660X
-
- Inlägg: 28
- Blev medlem: 6 februari 2006, 22:42
Gatbil med full inredning och gatdäck. Självklart med en propeller i fronten och drivning på rätt ställe.
100-200: 5,4 sek
100-150: 3,0 sek
150-200: 2.4 sek!!
Tiderna är mätta med Racelogic på vanlig asfalt, ca 8 grader i luften.
100-200: 5,4 sek
100-150: 3,0 sek
150-200: 2.4 sek!!
Tiderna är mätta med Racelogic på vanlig asfalt, ca 8 grader i luften.
Jocke Johansson.
Kör hellre än bra...
Fd Civic Esi -92
Kör hellre än bra...
Fd Civic Esi -92
- Jalle
- Inlägg: 631
- Blev medlem: 21 september 2005, 09:33
- Bil: Acura TL 2004
- Namn: Jari Saren
- Ort: Paradis, Eksjö
[quote="Honda4ever"]Gatbil med full inredning och gatdäck. Självklart med en propeller i fronten och drivning på rätt ställe.
100-200: 5,4 sek
100-150: 3,0 sek
150-200: 2.4 sek!!
Tiderna är mätta med Racelogic på vanlig asfalt, ca 8 grader i luften.[/quote]
WOW, vilka tider, vad för bil?
Snabbare 150-200 än 100-150, problem med fästet?
100-200: 5,4 sek
100-150: 3,0 sek
150-200: 2.4 sek!!
Tiderna är mätta med Racelogic på vanlig asfalt, ca 8 grader i luften.[/quote]
WOW, vilka tider, vad för bil?
Snabbare 150-200 än 100-150, problem med fästet?
______
Banbil: Del sol -92 H22
Vardagsbil: Acura TL 2004
MC: Yamaha XT660X
Banbil: Del sol -92 H22
Vardagsbil: Acura TL 2004
MC: Yamaha XT660X
-
- Inlägg: 28
- Blev medlem: 6 februari 2006, 22:42
M3 turbo med standard optik. Ja det spann mellan 100-150. Kördes vid mätningstillfället med 770 rwhp, bilen är bromsad till 912 rwhp hos PPF.Jalle skrev: WOW, vilka tider, vad för bil?
Snabbare 150-200 än 100-150, problem med fästet?
Jocke Johansson.
Kör hellre än bra...
Fd Civic Esi -92
Kör hellre än bra...
Fd Civic Esi -92
- wissen
- Inlägg: 544
- Blev medlem: 18 september 2005, 09:57
- Bil: MB6 VTI-T
- Namn: Johan Wiss
- Ort: Mantorp
- Kontakt:
Mycket snack om tillvägagångssätt om hur 100-200km/h skall mätas i denna tråden.
Hur svårt ska det vara? Snabbast i intervallet var väl frågan. Gör hur du vill tolkar jag det som. Bara korrekt utrustning används!
Civic VTI-T MB6 1100kg+ 85kg förare (typ)
100-200km/h = 6.9sek med 205/40/17 R888 och en utetemp på tp 6-8 grader.
Laddtryck = 1,3bar. Effekt ? Ingen aning, men tacksam om någon vågar uppskatta utifrån dessa siffror. Gissar på mellan 450-480hk.
Racelogics Performancebox användes som mätutrustning.
/Wissen
Hur svårt ska det vara? Snabbast i intervallet var väl frågan. Gör hur du vill tolkar jag det som. Bara korrekt utrustning används!
Civic VTI-T MB6 1100kg+ 85kg förare (typ)
100-200km/h = 6.9sek med 205/40/17 R888 och en utetemp på tp 6-8 grader.
Laddtryck = 1,3bar. Effekt ? Ingen aning, men tacksam om någon vågar uppskatta utifrån dessa siffror. Gissar på mellan 450-480hk.
Racelogics Performancebox användes som mätutrustning.
/Wissen
Johan Wiss
Banracingbil - MB6 VTI Turbo...
Pendlarbil - Saab 9-5 Aero
Familjebil - Audi A6 Avant
Långsam på vattnet - Flipper 470GT
Snabb på vattnet - Yamaha FX SHO kompressor
Banracingbil - MB6 VTI Turbo...
Pendlarbil - Saab 9-5 Aero
Familjebil - Audi A6 Avant
Långsam på vattnet - Flipper 470GT
Snabb på vattnet - Yamaha FX SHO kompressor
- Semir
- Inlägg: 328
- Blev medlem: 26 juli 2004, 16:37
- Bil: Civic 1.6d -16
- Namn: Semir Daifallah
- Ort: Göteborg
Var ute o testa jag med..
Civic Vt k20 med 215 hk på hjulen "bänkad" och bilen väger ca 960 kg med halvtank + mig på ca 110 kg så ca 1070 kg sammanlagt!!!
Tog tid med mobilen med Racechrono och tiden blev 14.0 sekunder blankt...
Når 200 km/h precis innan femmans växel varvar ut...
195/50/15 däck på bilen.
Civic Vt k20 med 215 hk på hjulen "bänkad" och bilen väger ca 960 kg med halvtank + mig på ca 110 kg så ca 1070 kg sammanlagt!!!
Tog tid med mobilen med Racechrono och tiden blev 14.0 sekunder blankt...
Når 200 km/h precis innan femmans växel varvar ut...
195/50/15 däck på bilen.
Semir Daifallah Göteborg
Civic 2016
I love my Honda :)
Civic 2016
I love my Honda :)
- Jalle
- Inlägg: 631
- Blev medlem: 21 september 2005, 09:33
- Bil: Acura TL 2004
- Namn: Jari Saren
- Ort: Paradis, Eksjö
Har nu skaffat Performancebox så jag körde två repor 100-200
Del sol med B20
246 hk
1070 inkl mej o halvtank.
100-200 13,2 sek
Skall se om det blir bättre med annat insug/spjäll och moddad kona efter kollektorn. Får se om jag hinner i år.
Del sol med B20
246 hk
1070 inkl mej o halvtank.
100-200 13,2 sek
Skall se om det blir bättre med annat insug/spjäll och moddad kona efter kollektorn. Får se om jag hinner i år.
______
Banbil: Del sol -92 H22
Vardagsbil: Acura TL 2004
MC: Yamaha XT660X
Banbil: Del sol -92 H22
Vardagsbil: Acura TL 2004
MC: Yamaha XT660X
- wissen
- Inlägg: 544
- Blev medlem: 18 september 2005, 09:57
- Bil: MB6 VTI-T
- Namn: Johan Wiss
- Ort: Mantorp
- Kontakt:
Gött, men vart var du idag ?!?. var ju heldag på SviestadJalle skrev:Har nu skaffat Performancebox så jag körde två repor 100-200
Del sol med B20
246 hk
1070 inkl mej o halvtank.
100-200 13,2 sek
Skall se om det blir bättre med annat insug/spjäll och moddad kona efter kollektorn. Får se om jag hinner i år.
Johan Wiss
Banracingbil - MB6 VTI Turbo...
Pendlarbil - Saab 9-5 Aero
Familjebil - Audi A6 Avant
Långsam på vattnet - Flipper 470GT
Snabb på vattnet - Yamaha FX SHO kompressor
Banracingbil - MB6 VTI Turbo...
Pendlarbil - Saab 9-5 Aero
Familjebil - Audi A6 Avant
Långsam på vattnet - Flipper 470GT
Snabb på vattnet - Yamaha FX SHO kompressor
-
- Inlägg: 7998
- Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
- Namn: Martin Scotte
- Ort: Vellinge
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Kan uppdatera mina tider lite då jag rört lite i mappen. Det enda jag ändrat är tändningen då den låg på låga 23 grader. Flyttade upp den till 28 grader och snyggade till kurvan lite för bränsle, samt justerade vtec nedåt.
Laddar 0.45 enligt min mätare.
(Tredje året i rad jag kör med min kompressorbil utan ett enda strul)
Tiderna tagna med Racechrono och 5hz puck, 9 st satelliter vid mättillfället.
100-200
11,2 sek.
Laddar 0.45 enligt min mätare.
(Tredje året i rad jag kör med min kompressorbil utan ett enda strul)
Tiderna tagna med Racechrono och 5hz puck, 9 st satelliter vid mättillfället.
100-200
11,2 sek.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
- wissen
- Inlägg: 544
- Blev medlem: 18 september 2005, 09:57
- Bil: MB6 VTI-T
- Namn: Johan Wiss
- Ort: Mantorp
- Kontakt:
Låter som en driftsäker liten raket
Väldigt bra tid det där!
Väldigt bra tid det där!
Johan Wiss
Banracingbil - MB6 VTI Turbo...
Pendlarbil - Saab 9-5 Aero
Familjebil - Audi A6 Avant
Långsam på vattnet - Flipper 470GT
Snabb på vattnet - Yamaha FX SHO kompressor
Banracingbil - MB6 VTI Turbo...
Pendlarbil - Saab 9-5 Aero
Familjebil - Audi A6 Avant
Långsam på vattnet - Flipper 470GT
Snabb på vattnet - Yamaha FX SHO kompressor
Lägger in min tid från den gamla tråden:M Scotte skrev:100-200: 11,2 sek.
100-200: 14,8 sek (utan vingen som sagt , mätt med P.Box)
-----------------------------------------------------
Martin, det vore intressant att få fram en tid på din bil, efter att den är riktig varm, typ vatten 90 C och olja 110 C.
Då bör även insugstempen ha gått upp och tiden borde försämras.
En sådan mätning skulle visa vad din bil, med kompressor som höjer insugstempet, presterar på bana efter några varv!
Malkolm berättade att Bongos CRX med kompressor tappade 1 sek efter varje repa!
Mvh Benci_Hovanyi
- Asse
- Inlägg: 2184
- Blev medlem: 25 juli 2004, 18:48
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Ort: Karlstad
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
100-197km/h på Gelleråsen = 11,6s
Nivåskillnad, -2m nedförsbacke.
Ger en hyffsad bild av bilens acc iaf, vill inte köra i 200 på allmän väg...
Nivåskillnad, -2m nedförsbacke.
Ger en hyffsad bild av bilens acc iaf, vill inte köra i 200 på allmän väg...
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
-
- Inlägg: 7998
- Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
- Namn: Martin Scotte
- Ort: Vellinge
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Senaste tiden som är angiven är efter 7 försök att få en fri repa, mina tider skiljer knappt något oavsett temp, kan man tacka etanolen för som kyler något grymt.benci skrev:Lägger in min tid från den gamla tråden:M Scotte skrev:100-200: 11,2 sek.
100-200: 14,8 sek (utan vingen som sagt , mätt med P.Box)
-----------------------------------------------------
Martin, det vore intressant att få fram en tid på din bil, efter att den är riktig varm, typ vatten 90 C och olja 110 C.
Då bör även insugstempen ha gått upp och tiden borde försämras.
En sådan mätning skulle visa vad din bil, med kompressor som höjer insugstempet, presterar på bana efter några varv!
Malkolm berättade att Bongos CRX med kompressor tappade 1 sek efter varje repa!
Temp vid testtillfället:
Utetemp: 12 grader
Oljetemp: 89 grader
Vattentemp 92 grader
Insugstemp: 52 grader
Alla angivelser från Hondatesterns datalista utom oljetemp, och utetemp
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
-
- Inlägg: 7998
- Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
- Namn: Martin Scotte
- Ort: Vellinge
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Bongo laddade 0.7 bar, vilket ger massivt medbenci skrev:Lägger in min tid från den gamla tråden:M Scotte skrev:100-200: 11,2 sek.
100-200: 14,8 sek (utan vingen som sagt , mätt med P.Box)
-----------------------------------------------------
Martin, det vore intressant att få fram en tid på din bil, efter att den är riktig varm, typ vatten 90 C och olja 110 C.
Då bör även insugstempen ha gått upp och tiden borde försämras.
En sådan mätning skulle visa vad din bil, med kompressor som höjer insugstempet, presterar på bana efter några varv!
Malkolm berättade att Bongos CRX med kompressor tappade 1 sek efter varje repa!
Vattentempen kan jag komma upp i men oljetemp på 110 grader får jag endast om utetempen är över 25 grader och det är en kort bana som sturup, annars måaste utetempen upp i 30-35 grader för tex knutstorp.
Som mest har jag följande temp:
Superstage 2010:
Utetemp: 32 grader
Asfalt: 59 grader
Insugstemp: 91 grader
Vattentemp: 94 grader
Oljetemp 110 grader
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
- wissen
- Inlägg: 544
- Blev medlem: 18 september 2005, 09:57
- Bil: MB6 VTI-T
- Namn: Johan Wiss
- Ort: Mantorp
- Kontakt:
blir mer o mer sugen på etanol när man hör dess kylegenskaper. Måste utforskas vidare... Tar tacksamt emot tips från dig Martin. (eller ni andra med erfarenheter )
Johan Wiss
Banracingbil - MB6 VTI Turbo...
Pendlarbil - Saab 9-5 Aero
Familjebil - Audi A6 Avant
Långsam på vattnet - Flipper 470GT
Snabb på vattnet - Yamaha FX SHO kompressor
Banracingbil - MB6 VTI Turbo...
Pendlarbil - Saab 9-5 Aero
Familjebil - Audi A6 Avant
Långsam på vattnet - Flipper 470GT
Snabb på vattnet - Yamaha FX SHO kompressor
- {BÅGEN}
- Inlägg: 4329
- Blev medlem: 17 april 2006, 10:38
- Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
- Namn: Mattias Bågenholm
- Ort: Göteborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 30 times
Eller så har man kylning på skiten .
Aldrig över 60 grader hur hårt man kör och hur varmt de är.
Och sällan över 55 grader.
Aldrig över 60 grader hur hårt man kör och hur varmt de är.
Och sällan över 55 grader.
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
-
- Inlägg: 7998
- Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
- Namn: Martin Scotte
- Ort: Vellinge
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Fast för mitt laddtryck känns det overkill med IC när E85 gör så pass bra jobb rakt ur tanken.
När vi körde knutan 2010 så hade jag knappt 120 grader olljetemp efter 24 varv på knutan, vi hade då noll vind och 36 grader i skuggan hela dagen.
Anders Lundgren med sin bensin B16 hade över 140, ER-cup B18 hade nästan 150.
Alla org-BMW M3 E46 hade för länge sedan passerat 140 grader. Mängder av bilar i org-skick stod och kokade.
Min hade aldrig över 120 grader trots kompressor, och tiderna var konstanta.
E85 är verkligen melodin mot varma motorer.
När vi körde knutan 2010 så hade jag knappt 120 grader olljetemp efter 24 varv på knutan, vi hade då noll vind och 36 grader i skuggan hela dagen.
Anders Lundgren med sin bensin B16 hade över 140, ER-cup B18 hade nästan 150.
Alla org-BMW M3 E46 hade för länge sedan passerat 140 grader. Mängder av bilar i org-skick stod och kokade.
Min hade aldrig över 120 grader trots kompressor, och tiderna var konstanta.
E85 är verkligen melodin mot varma motorer.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
- wissen
- Inlägg: 544
- Blev medlem: 18 september 2005, 09:57
- Bil: MB6 VTI-T
- Namn: Johan Wiss
- Ort: Mantorp
- Kontakt:
Antar att det är insugstemp du pratar om bågen. För egen del så är det "bara" vattnet som jag har problem med.{BÅGEN} skrev:Eller så har man kylning på skiten .
Aldrig över 60 grader hur hårt man kör och hur varmt de är.
Och sällan över 55 grader.
Alla andra kylare gör sitt jobb. Aldrig över 120 på oljan. Och då sitter ju oljekylen som den gör UTAN att jag tagit upp hål i huven än.
Johan Wiss
Banracingbil - MB6 VTI Turbo...
Pendlarbil - Saab 9-5 Aero
Familjebil - Audi A6 Avant
Långsam på vattnet - Flipper 470GT
Snabb på vattnet - Yamaha FX SHO kompressor
Banracingbil - MB6 VTI Turbo...
Pendlarbil - Saab 9-5 Aero
Familjebil - Audi A6 Avant
Långsam på vattnet - Flipper 470GT
Snabb på vattnet - Yamaha FX SHO kompressor
- {BÅGEN}
- Inlägg: 4329
- Blev medlem: 17 april 2006, 10:38
- Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
- Namn: Mattias Bågenholm
- Ort: Göteborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 30 times
Scotte - jo de e klart.
Wissen - japp
Wissen - japp
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
- wissen
- Inlägg: 544
- Blev medlem: 18 september 2005, 09:57
- Bil: MB6 VTI-T
- Namn: Johan Wiss
- Ort: Mantorp
- Kontakt:
Snyggt Junior!Junior skrev:Testat ctr 100-150 3,9 sek på 1 försök, 5 hz puck.
Ska försöka köra till 200km/h nån dag, men detta säger en del om kapaciteten.
Ser lovande ut, väntar med spänning på resultat över hela intervallet.
Johan Wiss
Banracingbil - MB6 VTI Turbo...
Pendlarbil - Saab 9-5 Aero
Familjebil - Audi A6 Avant
Långsam på vattnet - Flipper 470GT
Snabb på vattnet - Yamaha FX SHO kompressor
Banracingbil - MB6 VTI Turbo...
Pendlarbil - Saab 9-5 Aero
Familjebil - Audi A6 Avant
Långsam på vattnet - Flipper 470GT
Snabb på vattnet - Yamaha FX SHO kompressor
-
- Inlägg: 7998
- Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
- Namn: Martin Scotte
- Ort: Vellinge
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Sjukt snabbt!
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)