Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
emmaboda strippen hondor 1:a och 2:a
- Jalle
- Bil: Acura TL 2004
- Namn: Jari Saren
Grattis till 2:a placeringen robin (Saren) i klass fwd utan överladdning! Inte illa o köra 167km/h i slutfart med en nästan olättad prelude, tyder på hyffsat med krut i motorn. Dessutom med original utväxling (körde i mål på trean). Synd på den dåliga 60 fotarn 2,3 sek som gjorde att segern gick till robert (tror jag han heter) med en crx gen1 och b16a, grattis även till dej, blev en hård o jämn fajt till slut :D
Tiderna blev:
402m 13,73sek 60fot 2,0sek slutfart 163km/h för robert
402m 13,83sek 60fot 2,3sek slutfart 166,8km/h för robbin.
Förövrigt så var det kanonväder hela dagen och flera bilar som gick något fruktansvärt. Vart ordentligt med körning också utan förseningar mm. Snabbast vart en volvo 140 ( väldigt moddad) som körde på typ 8,2 sek :shock: En vit bmw 3-serie ritade i 402m och körde låga 9:or :wink:
Själv körde jag polarens sl65 amg chippad av väth (en tysk tuning firma), målet var o köra en 11:a men kom bara ner till 12,005 :evil: Inte så lätt att komma iväg med 2,1 ton bil :mrgreen:
Saknade snabba turbo hondor (även snabba sugisar)som finns i klubben, hoppas ni dyker upp till actionmeet mantorp i augusti :wink:
Tiderna blev:
402m 13,73sek 60fot 2,0sek slutfart 163km/h för robert
402m 13,83sek 60fot 2,3sek slutfart 166,8km/h för robbin.
Förövrigt så var det kanonväder hela dagen och flera bilar som gick något fruktansvärt. Vart ordentligt med körning också utan förseningar mm. Snabbast vart en volvo 140 ( väldigt moddad) som körde på typ 8,2 sek :shock: En vit bmw 3-serie ritade i 402m och körde låga 9:or :wink:
Själv körde jag polarens sl65 amg chippad av väth (en tysk tuning firma), målet var o köra en 11:a men kom bara ner till 12,005 :evil: Inte så lätt att komma iväg med 2,1 ton bil :mrgreen:
Saknade snabba turbo hondor (även snabba sugisar)som finns i klubben, hoppas ni dyker upp till actionmeet mantorp i augusti :wink:
______
Banbil: Del sol -92 H22
Vardagsbil: Acura TL 2004
MC: Yamaha XT660X
-
Sammy Lundin
- Bil: Civic Type R Championship White
- Namn: Sammy Lundin
AMG´n med det jobbiga regnummret? det va ganska bra slutfart på den va? det är ju lite bökigt att komma iväg med en sån men slutfarten skvallrar ju om att det är en landsvägsdräpare av rang.
volvo 140 har ju över 1000hk och är sinnessjuk. det är ju ett riktigt dragracechassie. han åker ju hjullyft på oklistrat.
den vita bmw´n tillhör rickard ivars ifrån västerås och här är hans arga repa:
volvo 140 har ju över 1000hk och är sinnessjuk. det är ju ett riktigt dragracechassie. han åker ju hjullyft på oklistrat.
den vita bmw´n tillhör rickard ivars ifrån västerås och här är hans arga repa:
www.streetpower.se är billigast på allt!
www.garaget.org/M3Bullen
www.garaget.org/M3Bullen
- Jalle
- Bil: Acura TL 2004
- Namn: Jari Saren
Ja den med WWMW...
199km/h i slutfart hade jag.
Ägaren var på flyfältsevent med den igår o stekte gallardos :D (rullande start)
Kommer på youtube..
199km/h i slutfart hade jag.
Ägaren var på flyfältsevent med den igår o stekte gallardos :D (rullande start)
Kommer på youtube..
______
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Haha satan, han parerade med fullt hjulspinn hela repan ju 
Bra jobbat med andraplatsen för övrigt! Kul att det var två Honda i topp i klassen iaf.
Bra jobbat med andraplatsen för övrigt! Kul att det var två Honda i topp i klassen iaf.
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Killen som vann FWD utan överladd heter Mikael. Den rullar tio mil utanför Västerås, han kommer alltid hit och kör race, men då kör han med 75hk lustgas oxå
Bilsports evenemang brukar vara helt värdelösa, dålig koll och väldigt få repor har det varit förr. och dyrt som fan. Om det blir bättre nuförtiden så kommer fler överladdade Hondor att dyka upp. Men många av oss har för långt till emmaboda. Själv föredrar jag Kjula, fast det brukar inte bli så många repor där heller. Men där finns det fäste iaf.
Bilsports evenemang brukar vara helt värdelösa, dålig koll och väldigt få repor har det varit förr. och dyrt som fan. Om det blir bättre nuförtiden så kommer fler överladdade Hondor att dyka upp. Men många av oss har för långt till emmaboda. Själv föredrar jag Kjula, fast det brukar inte bli så många repor där heller. Men där finns det fäste iaf.
Blev 6repor, om det är mycket eller lite har jag inte en aning omMalkolm skrev:Killen som vann FWD utan överladd heter Mikael. Den rullar tio mil utanför Västerås, han kommer alltid hit och kör race, men då kör han med 75hk lustgas oxå![]()
Robin Sarén
Honda S2000
Honda S2000
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
klart bättre än mina 2repor. men för lite för pengarna tycker jag.
Moholmstrippen 11repor (då var det 2uppehåll pga regn)
Strängnäs 19repor
Västervik kan man köra 30repor ++
Moholmstrippen 11repor (då var det 2uppehåll pga regn)
Strängnäs 19repor
Västervik kan man köra 30repor ++