...

För Topics som ej är motorrelaterade
Cerran
Kontakt:

<!--QuoteBegin-JimmS+8 Feb 2006, 16:30:08--><div class='quotetop'>QUOTE(JimmS 4 8 Feb 2006, 16:30:08)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Som nån längre upp (orkar inte scrolla) sa, att vem var inte lite "galen" och trodde man var kungen på vägen i början....

För mig slutade Mäkinen-drömmen hastigt rakt in i en 200 kilos sten. Sen dess (iof 3 år sedan) Kör jag aldrig över min förmåga.

Tror alla behöver va med om en lindrigare krock el jobbig situation för att lära sig trafik vett.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=241334"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jag var väldigt åkrädd medans jag övningskörde men sen när jag tagit körtkortet så har jag vart en hel del och sladdat med kompisar nattetid på bland annat industriområden och lärt mig bilen mer. Men aldrig att man riktigt "testat" sig själv ute på vägarna.. Vet hur illa det kan gå.. Ända stället man verkligen vågar testa gränserna är på isbanan.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
Maria Wikman Marklund
Lina

Ackyl : Det trodde jag var självklart [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img] Menade mellan bak och fram.

Scotte : 21 år och visst är han kanske omogen som så. Fast isåfall är nog hans mamma på över 50 år lika omogen för hon är lika körgalen hon också [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

Krister : Klart det är så. Men när jag sitter bredvid är det inte mycket jag kan göra menade jag. Annat än att säga ifrån vilket jag också gör ibland. Han har tränat upp sig så jag vet ändå att han har bra koll. Fast sen vet jag också att det kan gå åt helvete en vacker dag och just därför släpper jag hellst inte ut honom själv, då kör han dessutom värre.

Men nu ska bilen säljas så då är det lugnt, den är snart uppe på blocket för den som vill ha en fin kärringkörd bil [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]
Lina Axblom, Trollhättan
Honda Civic GL -91
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Är man 21 år har man ingen direkt koll på varken trafik eller eller sig själv. Finns en anledning att denna åldersgrupp är överrepresenterad i olycksstatistik.
Bara för att han tycker att han har koll på bilen, säger inte det att han har koll på alla andra i trafiken. Tror inte alla de med nytaget körkort som nämns ovan körde över sin förmåga om man frågar dem själva?

Ta med honom till en bankörning så pojken får lära sig hur man kör bil istället, så slipper han gissa sig fram på allmänna vägar.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Lynxen

<a href="http://www.honda-tech.com/zerothread?id=1520576" target="_blank">http://www.honda-tech.com/zerothread?id=1520576</a> Skräck exempel på vad som kan hända när det leks på allmänna vägar. En tankeställare kanske?
Per Björe-Dahl, Göteborg

"The concept of shoehorning a massive V8 into an extremely heavy bodyshell with the structural rigidity of a potato is to act as a catalyst for global warming."
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

<!--QuoteBegin-M Scotte+8 Feb 2006, 16:38:22--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte 4 8 Feb 2006, 16:38:22)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Är man 21 år har man ingen direkt koll på varken trafik eller eller sig själv. Finns en anledning att denna åldersgrupp är överrepresenterad i olycksstatistik.
Bara för att han tycker att han har koll på bilen, säger inte det att han har koll på alla andra i trafiken. Tror inte alla de med nytaget körkort som nämns ovan körde över sin förmåga om man frågar dem själva?

Ta med honom till en bankörning så pojken får lära sig hur man kör bil istället, så slipper han gissa sig fram på allmänna vägar.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=241342"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Något som kan rekommenderas för att bli en bättre bilförare är att köra mycket motorcykel. När man bara har två hjul i marken så lär man sig snabbt hur fysiken bakom väggrepp och G-krafter fungerar. Detta kan man sedan använda i sin bilkörning för att inte köra snabbare än vad underlaget (och givetvis sikten) tillåter.
Jag har också svårt att åka med vissa förare och det handlar uteslutande om människor som väljer konstiga spårval och kör ryckigt. Det behöver inte gå fort för att man ska få en känsla av att man snart kommer att ligga i diket. Med en del motorcykelåkning i ryggmärgen så väljer man rätt spår i kurvorna och bromsar i god tid innan kurvan om det är halt ute.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Cerran
Kontakt:

<!--QuoteBegin-Steffo+8 Feb 2006, 16:57:07--><div class='quotetop'>QUOTE(Steffo 4 8 Feb 2006, 16:57:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Något som kan rekommenderas för att bli en bättre bilförare är att köra mycket motorcykel. När man bara har två hjul i marken så lär man sig snabbt hur fysiken bakom väggrepp och G-krafter fungerar. Detta kan man sedan använda i sin bilkörning för att inte köra snabbare än vad underlaget (och givetvis sikten) tillåter.
Jag har också svårt att åka med vissa förare och det handlar uteslutande om människor som väljer konstiga spårval och kör ryckigt. Det behöver inte gå fort för att man ska få en känsla av att man snart kommer att ligga i diket. Med en del motorcykelåkning i ryggmärgen så väljer man rätt spår i kurvorna och bromsar i god tid innan kurvan om det är halt ute.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=241348"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Vet inte om jag håller med dig där. Vet du hur mycket mindre bilförare d skulle finnas då? Nä, skämtosido.. Åkte mc med en kompis i slutet på sommaren och han körde av vägen.. O så här efteråt kan man bara vara tacksam att jag fortfarande lever och inte har nå större men efter d. Så håll er till fyra hjul..
Maria Wikman Marklund
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem

<!--QuoteBegin-Cerran+8 Feb 2006, 17:10:16--><div class='quotetop'>QUOTE(Cerran 4 8 Feb 2006, 17:10:16)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Steffo+8 Feb 2006, 16:57:07--><div class='quotetop'>QUOTE(Steffo 4 8 Feb 2006, 16:57:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Något som kan rekommenderas för att bli en bättre bilförare är att köra mycket motorcykel. När man bara har två hjul i marken så lär man sig snabbt hur fysiken bakom väggrepp och G-krafter fungerar. Detta kan man sedan använda i sin bilkörning för att inte köra snabbare än vad underlaget (och givetvis sikten) tillåter.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=241348"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Vet inte om jag håller med dig där. Vet du hur mycket mindre bilförare d skulle finnas då? Nä, skämtosido.. Åkte mc med en kompis i slutet på sommaren och han körde av vägen.. O så här efteråt kan man bara vara tacksam att jag fortfarande lever och inte har nå större men efter d. Så håll er till fyra hjul..
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=241356"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Fast det bevisar ju bara min teori. Man lär sig var fysikens gränser går när man kör motorcykel. Om man ignorerar dem eller helt enkelt inte bryr sig om dem så kör man av direkt. Samma fysikaliska regler gäller för bilförare med enda skillnaden att man har fyra hjul i marken samt att man sitter bättre skyddad. Min tanke var att man som motorcykelförare får en bättre känsla för var gränsen går och att man aldrig medvetet går över den för om man gör det så kan det innebära en smärtsam död eller totalförlamning. Fast det är nog med bil och MC-lörning som med allt annat (nu ska jag vara lite kontroversiell).

Vissa verkar ha en medfödd känsla för körning och att kunna hantera ett fordon som en förlängning av sin egen kropp, medan andra helt enkelt är värdelösa på det och aldrig kommer att bli duktiga hur mycket de än försöker. Det är som med musikalitet, logiskt tänkande, språkbegåvning, muskelstyrka osv. Alla kan bli bättre genom träning men alla kan inte bli riktigt duktiga! Då krävs både talang och träning.

Jag menar inte att din kompis är född en rutten förare för det har jag ju absolut ingen aning om. Jag menar inte att jag själv heller är någon supertalang för det vet jag att jag inte är. Jag är för feg för att bli riktigt snabb och vågar inte ligga tillräckligt nära gränsen för att platsa i som duktig racerförare, däremot tycker jag mig ha en bra känsla för var gränsen går. Förresten så har jag själv kört omkull med motorcykel på en oljefläck i en kurva så jag är inte felfri [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]
Stockholm
Cerran
Kontakt:

Men jag tänker så här när det gäller mc.. Man är så oskyddad och det krävs bara att man möter fel person ute i trafiken så kan man då vara död. Och som medpassagerare.. tja, vad ska jag säga.. kommer inte åka vanlig mc igen.. Håller mig till fiddyn ute i skogen..
Maria Wikman Marklund
TriXiE77
Bil: Bilbytarkungen
Namn: Mikael Fröjdfeldt

Scotte.. jag vill ha körningar på stoooora öppna ytor med massor med snö! har vi några sånna events? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Kontakt:

scotte: orsken till att den åldersgruppen är överrepresenterad är inte pga åldern, för jag känner många som är oerhört försiktiga och duktiga förare, o jag har själv heller aldrig varit med om en bilolycka mer än att jag puttade till en lyktstolpe med fronten när jag backade o svängde 2 dagar efter att jag fick mitt körkort o en tjej som körde på (puttade lite) mej bakifrån i somras. Om jag e en bra förare vet jag inte, hänger knappast med på banträffarna men jag känner mej rätt säker i min körförmåga och kör sällan som en dåre, men när jag kör som en dåre är det tomma vägar o tom bil som gäller.

orsaken till att den åldersgruppen är överrpersenterad är för att det är den gruppen som utgör den klara majoriteten av nya körkortstagare. dvs spelar ingen större roll hur gammal du är, om du aldrig kört bil tidigare är du ganska garanterat en farlig caufför iomed din ovana i trafiken och med bilen.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
CTROliver

Prövotiden går ut nu den 13 [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] Har klarat mig ifrån:

Böter (1 p-bot, datumparkering och insnöad...)
Skador, Krockar etc

Har varit ner och vänt i Malaga 1 gång och nere i Nice, Antibes 1 gång.

Försöker att inte gasa för mkt men det blir svårt på nätterna påväg hem ifrån flickvännen när man kör CTRen..

Men bara för att folk kör fort så betyder inte det att nyblivna körkorts innehavare inte kan vara sämre. Har ett skräckexempel till vän som Alltid håller hastigheten etc, men han kunde lika väl blunda när han kör.

Han har haft körkort i Snart 1 år och har redan hunnit volta, krocka, böter etc..

Så i mina ögon är Ouppmärksamhet 10 faldigt värre än Hastighetsöverskridning.
James Oliver Könsberg - Malmö
Lina

<!--QuoteBegin-M Scotte+8 Feb 2006, 16:38:22--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte 4 8 Feb 2006, 16:38:22)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Är man 21 år har man ingen direkt koll på varken trafik eller eller sig själv. Finns en anledning att denna åldersgrupp är överrepresenterad i olycksstatistik.

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=241342"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Sladdningen sker på nätterna i industriområden eller t.ex på en parkering där t.o.m poliserna själva kör och sladdar.
Men klart han inte kan ha full koll. Jag vet att det kan hända saker, därför jag blir orolig. Tycker ändå att han har bra koll bland andra.
Vi var ju nere i stenugnsund på HPC-träff med volvon och lekte lite så några har sett.
Tar gärna med honom på bankörning, men min bil är för farlig för att köra på banan. Så det är om han får köra sin Audi. Blir ingen nyare Honda än på ett par år tyvärr. Är faktiskt själv nyfiken på att se hur han skulle klara sig på banan. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Lina Axblom, Trollhättan
Honda Civic GL -91
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

<!--QuoteBegin-CTROliver+8 Feb 2006, 19:18:04--><div class='quotetop'>QUOTE(CTROliver 4 8 Feb 2006, 19:18:04)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Prövotiden går ut nu den 13 [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] Har klarat mig ifrån:

Böter (1 p-bot, datumparkering och insnöad...)
Skador, Krockar etc

Har varit ner och vänt i Malaga 1 gång och nere i Nice, Antibes 1 gång.

Försöker att inte gasa för mkt men det blir svårt på nätterna påväg hem ifrån flickvännen när man kör CTRen..

Men bara för att folk kör fort så betyder inte det att nyblivna körkorts innehavare inte kan vara sämre. Har ett skräckexempel till vän som Alltid håller hastigheten etc, men han kunde lika väl blunda när han kör.

Han har haft körkort i Snart 1 år och har redan hunnit volta, krocka, böter etc..

Så i mina ögon är Ouppmärksamhet 10 faldigt värre än Hastighetsöverskridning.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=241425"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Nej, men ofta överskrids hastigheten samtidigt som medvetenheten om faror är underordnad. Man har ofta en övertro på sin egen förmåga som förare i tidig ålder.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Lina

Har själv haft körtkort snart 2 år.
P-böter har jag fått några stycken, en tog jag för att komma i tid till skolan.
Vet dock att jag körde på tok för vilt i början. Jag körde om i möte och gasade som en tok och racade.
Så slutade det också med att jag satte bilen i bakänden på en annan bil för att jag inte hann bromsa. Hade jag haft större erfarenhet innan jag körde på det sättet hade jag troligen klarat det men jag ville ju köra ifatt "dom stora pojkarna" med VTi och CTR med den stackars lilla Milan-bilen och dålig förmåga.. Jag tänkte inte alls på att motorbromsa eller pumpbromsa utan ställde mig på bromsen och gled in i den andra bilen.
Förutom att andra blev inblandade så är jag ändå glad att det hände innan det hände något värre och någon blev riktigt skadad. Efter det lugnade jag ner mig betydligt och jag kör fortfarande inte på det sättet. Priset blev en rygg som aldrig kommer vara hel, men hellre mig än någon annan.
Lina Axblom, Trollhättan
Honda Civic GL -91
CTROliver

<!--QuoteBegin-M Scotte+8 Feb 2006, 21:38:49--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte 4 8 Feb 2006, 21:38:49)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Nej, men ofta överskrids hastigheten samtidigt som medvetenheten om faror är underordnad. Man har ofta en övertro på sin egen förmåga som förare i tidig ålder.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=241460"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Ja det tvivlar jag inte på [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
James Oliver Könsberg - Malmö
Bongo
Bil: Crx/Civic
Namn: Daniel Fernerö
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

det är inte roligt när man ska sitta med på vänster sida när polarn ska köra sin nyinköpta högerstyrda integra för första gången!! det känns väldigt läbbigt....
*Regionsombud mitt*
--Daniel Fernerö--
070-2662372

HONDA CRX VT 91 (B20c4)
HONDA CIVIC 78 1200 Sbc GEN1 ;)
Little Elk
Namn: Fredrik Edin

<!--QuoteBegin-ziggy+8 Feb 2006, 10:17:19--><div class='quotetop'>QUOTE(ziggy 4 8 Feb 2006, 10:17:19)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Sitta bredvid är ingen höjdare. Kör helst själv. Endast ett fåtal personer som jag litar på som jag kan slappna av när dom kör. Nyblivna körkortsägare är inte ngn av dom.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=241126"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Litade du inte på mig när jag skjutsa dig till träffen i somras? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img]
Närå. Jag litear inte heller på nån förutom min mor, min bästa kompis far och hans mor när jag åker med i bilen. Alla andra, inklusive bästa polaren (och speciellt han) litar jag inte en sek på. Syrran vet jag dock en hur hon kommer köra själv då hon inte fått körkortet än. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Ordförande

Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
Hondagirl

haha morsan min e en av de folk ja INTE litar på o åka me!!speciellt hästtransport körning på smala krokiga vägar efter att man själv kört de senaste 10ggr typ [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... shock1.gif[/img]
blundar typ hela vägen!
Svetlana Oussova
Uddevallabo nuförtiden!
Körkort tagen 25/8-05
Kör för tillfället en volvo 850 från 97
hondapower
Been thanked: 3 times

vet ett flertal ja inte vill åka med..,bla:Mamma,syrran,tjejens mamma,mfl mfl.
va själv en av dessa "färskingar" precis när ja tagit mitt kk..idag körs det på en helt annan nivå och med ett annat tänkande...oavsett det körs som vanligt,fort,brett.

många säger att övning ger färdighet,jo visst..men då skall man öva med huvet som första prioritet.
sen finns det dom som kan köra på känsla..både brett,fort,vanligt...dom är en kategori för sig.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Ricce
Kontakt:

Det gäller att tänka på att det inte är enbart åldern som styr hur man kör utan även hur många mil man har bakom sig på vägarna.

Men som flera försökt påpeka ett antal ggr så är ofta yngre förare övermodiga.
Delsol(sommar) och Accord(vinter) -Åkersberga

Rickard Johansson
hondapower
Been thanked: 3 times

absolut,åldern har oftast ingen bemärkelse ang hur man kör och på villket sätt.
snarare erfarenheten och hur pass länge man haft kortet.
men finns ju endå inget som säger att "den,dom" kör så bra eller så illa iaf.

har några i min närhet som ja litar skapligt på,men ingen som ja litar på till 100% förutom mig själv för ja vet var ja har mig själv.

*edit*

alla vill och kan vi leka ibland oavsett ålder..men man gör det med huvet och sen bilen innan.
Senast redigerad av hondapower den 8 februari 2006, 23:37, redigerad totalt 1 gånger.
Lina

Linas kille Ove 21 år här. Helt rätt, det är inte åldern som styr hur bra bilförare man är. Tänk på dom som har haft körkort i hundra år och inte lär sig alla nya regler och sånt som kommer nästan varje år.
Det är nästan en större risk med dom i vissa situationer. Och inte tala om pensionärer som knappt kan köra eller se längre.
Själv är jag yrkes förare sedan 3 år tillbaka och har varit med i många knepiga situationer.
Kan tillägga att jag har kört bakhjulsdrivet sedan jag fyllde 18 och har sladdat sen första dagen, känns som jag aldrig tröttnar på detta. Kan själv säga utan att skryta att jag e ganska säker på vad jag klarar och inte. Men visst, man har väl fått en och annan argsint blick och ett finger nån gång. Ha det så skoj med era framhjulsdrivna Permobiler [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] .
Lina Axblom, Trollhättan
Honda Civic GL -91
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem

<!--QuoteBegin-Lina+8 Feb 2006, 22:47:42--><div class='quotetop'>QUOTE(Lina 4 8 Feb 2006, 22:47:42)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Linas kille Ove 21 år här. Helt rätt, det är inte åldern som styr hur bra bilförare man är. Tänk på dom som har haft körkort  i hundra år och inte lär sig alla nya regler och sånt som kommer nästan varje år.
Det är nästan en större risk med dom i vissa situationer. Och inte tala om pensionärer som knappt kan köra eller se längre.
Själv är jag yrkes förare sedan 3 år tillbaka och har varit med i många knepiga situationer.
Kan tillägga att jag har kört bakhjulsdrivet sedan jag fyllde 18 och har sladdat sen första dagen, känns som jag aldrig tröttnar på detta. Kan själv säga utan att skryta att jag e ganska säker på vad jag klarar och inte. Men visst, man har väl fått en och annan argsint blick och ett finger nån gång. Ha det så skoj med era framhjulsdrivna Permobiler  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] .
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=241552"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img] Bakhjulsdrift är melodin om man vill ha kul på snö/grus!!! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]
När jag skaffar ett garage någon gång i framtiden så kommer det att bli en diffbromsad volvo 240 med lite väghållningsförhöjande detaljer som vinterbil tror jag! Eller kanske en äldre BMW 3-serie...
Stockholm
EcciBaka
Kontakt:

Det finns ett fåtal personer jag litar på när det gäller bilköring, då menar jag litar på så jag kan luta mej tillbaka och inte behöva hålla koll på allt själv.

det är farsan.... o min exflickvän elin, då jag åkte med henne, var förvisso ett tag sen, men tror knappast hon blitt en sämre förare. humma... ja det är de enda jag litar fullständigt på. Vad gäller motorcykel litar jag endast på min kusin. o sen som alltid mej själv dåförståss [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
kriteriet lita på har inte direkt med hur duktig du är på att sladda för att jag ska lita på dej, utan att jag känner att du har insikt i exakt hur bra du kör och kör därefter.

o linas pojkvän: att sladda bland folk eller trafik är oavsett hur duktig man är mycket ansvarslöst. Man kan aldrig veta exakt hur bilen ska bete sig, det kan finnas dolda faktorer som kan få det att gå riktigt riktigt illa.
------------------------
------------------------
Snatto

Åkte med en nybliven körkortstagare kort efter det att jag lärde känna honom...

Det var vår och bilen var för snabb för honom. Har aldrig varit så rädd under en bilfärd!

På hösten körde han ihjäl sig...

R.I.P. mannen
<span style='color:blue'>[b]Santeri[/b] Korhonen</span>
[b]BMW is the shit...[/b]
Hondagirl

hmm tråkit när d går så långt att folk kör ihjäl sig [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
menför vissa behövs d kanske en smärre olycka för o fatta att man ska ta d lugnare kanske...hmm.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... unsure.gif[/img]
Svetlana Oussova
Uddevallabo nuförtiden!
Körkort tagen 25/8-05
Kör för tillfället en volvo 850 från 97
magnum
Kontakt:

Oj oj hur ska det gå på bana i sommar när jag är bara barnet [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]

Visst är det så att unga förare kör sämre dom är ofta sugna på att testa både sig och bilen. Men av folk jag känner så kör dom som jag och några till kallar "äldre" folk 25-30 ofta snabbare mer brett och leker mycket mer än dom yngre 18-21 gör. Men då har dom äldre säkerligen fått in lite mer vana att ratta så där tar dom nog segern på det.

Bland det farligaste tycker jag är när man hamnar bakom en som ligger och kryper fram på vägen då tappar man lite av uppmärksamheten och sitter och funderar på hur gubben/gumman i bilen framför (Känns ofta som dom kör en volvo [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img] ) Vad som dom egetligen gör isället för att köra eller är det inte så ? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /blink.gif[/img]
Ninja pwr !
EcciBaka
Kontakt:

Nåt jag hatar är 30 kmh begränsningen på raksträckor..... argh, jag är rädd för dom, för jag tappar totalt koncentrationen i de hastigheterna...
------------------------
------------------------
Krister

<!--QuoteBegin-Lina+8 Feb 2006, 22:47:42--><div class='quotetop'>QUOTE(Lina 4 8 Feb 2006, 22:47:42)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Linas kille Ove 21 år här. Helt rätt, det är inte åldern som styr hur bra bilförare man är. Tänk på dom som har haft körkort  i hundra år och inte lär sig alla nya regler och sånt som kommer nästan varje år.
Kan tillägga att jag har kört bakhjulsdrivet sedan jag fyllde 18 och har sladdat sen första dagen, känns som jag aldrig tröttnar på detta. Kan själv säga utan att skryta att jag e ganska säker på vad jag klarar och inte. Men visst, man har väl fått en och annan argsint blick och ett finger nån gång. Ha det så skoj med era framhjulsdrivna Permobiler  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] .
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=241552"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Var det inte du som voltat på vägen?

Anser själv att det krävs rätt mycket för att man skall volta och att man skall hamna i en riktigt jobbig situation... något man märker med nyblivna körkortsinnehavare är att de tittar bara nån meter framför huven (Ibland undrar man om det ens är så långt) och inte har någon framförhållning alls... nej, detta kommer med erfarenhet men också med åldern då man inser att man faktiskt inte är stålmannen utan man själv och de andra runt omkring sig faktiskt kan skada sig rejält, finns några här på forumet som kan intyga om detta.

Nej, lek med bilen på inhängnat område (Mantorp 1:a maj) och under ordnade former... annars sätter ni alltid liv på spel.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Lina

<!--QuoteBegin-Krister+10 Feb 2006, 11:17:17--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister 4 10 Feb 2006, 11:17:17)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Lina+8 Feb 2006, 22:47:42--><div class='quotetop'>QUOTE(Lina 4 8 Feb 2006, 22:47:42)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Linas kille Ove 21 år här. Helt rätt, det är inte åldern som styr hur bra bilförare man är. Tänk på dom som har haft körkort  i hundra år och inte lär sig alla nya regler och sånt som kommer nästan varje år.

Var det inte du som voltat på vägen?

Anser själv att det krävs rätt mycket för att man skall volta och att man skall hamna i en riktigt jobbig situation... något man märker med nyblivna körkortsinnehavare är att de tittar bara nån meter framför huven (Ibland undrar man om det ens är så långt) och inte har någon framförhållning alls... nej, detta kommer med erfarenhet men också med åldern då man inser att man faktiskt inte är stålmannen utan man själv och de andra runt omkring sig faktiskt kan skada sig rejält, finns några här på forumet som kan intyga om detta.

Nej, lek med bilen på inhängnat område (Mantorp 1:a maj) och under ordnade former... annars sätter ni alltid liv på spel.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=242178"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Ove här igen. Nej det var så att jag, Lina + några kompisar körde bil ute på en åker ute i skogen där det inte fanns en människa så långt näsan nådde. Skoj som fan!
Anledningen till att jag voltade var att jag hade dåligt med luft i däcken. Så vi åkte och fyllde på, ca 5 kg: s tryck tyckte kompisen var lagom. Sen var det ut på åkern igen men jag kom bara en vända och skulle göra en lång rallysväng i 100. Pressade i tvåan och däcket "krokade i" en torva och bilen voltade "lite". Pärlan blev helt skrot, motorn och lådan lossnade helt.
Imorgon blir det åka av på Hunneberg med ett gäng Volvo raggare. Det ni pojkar! Roligare blir det knappt när man ligger med fullt ställ i 130 i kurvorna. Då myser Ove bakom ratten.
Förresten så är min garanterat lugnt körda 740 till salu. Mint condition!
Lina Axblom, Trollhättan
Honda Civic GL -91
Skriv svar