Kom så diskuterar vi politik
frågar ni mig så skall man få bidrag för den del man är arbetslös i så fall... är man arbetslös och fixar deltidsjobb blir ekvationen enkel... a-kassa - deltidslönen = ny a-kassa.§
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
-
maniac

- Bil: crx
- Namn: Peter Åstrand
- Has thanked: 2 times
a-kassan är ju bara ett bidrag som gör att man ska kunna klara sig mellan 2 jobb tycker det är alldeles för lite kontroll på folk som är arbetslösa borde ju kunna gå o lösa med obligatorisk närvara på arbetsförmedlingen under dom tiderna man jobbade förut .tycker man borde införa någon typ av inkomst tak för barnbidrag så familjer med minst inkomst fick mer i bidrag än dom med mycket inkomst för att sedan bidraget helt ska upphöra vid en sammalagd inkomst på över 500000:-/år finns så många familjer som slussar barnbidraget rakt in på barnens konton där dom ligger och växer tills dom blir 18år. tror personligen att socialdemokraterna utan göran persson skulle ihop med moderaterna kunna regera detta land utan problem till det bättre för oss alla .
Peter Åstrand
gråmetallic crx -92 dohc jrsc
Maniac: Barnbidraget är ett bidrag för att man hjälper till och skaffar välfärd till sverige genom att populera landet. Det är INTE ett bidrag för att man inte har råd att ha barn annars. Så att inkomstbepröva barnbidraget är jag totalt emot, man skall inte straffas bara för att man är duktig och lyckas tjäna mer pengar än någon annan.
Att Sossarna skulle klara sig klart bättre utan GP håller jag med om, däremot finns det inget självklart val hos sossarna i dagsläget som ersättare.
Det roliga är att Sossarna är riktigt snabba på att anklaga Moderaterna för att förstöra sverige under sina få mandatperioder de haft, men i själva verket så går det inte att göra någon vändning i landet på 4 ynka år. Det skulle krävas MINST 10år av nytänkande för att få sverige på fötter igen... eller så får vi vänta på att landet går under och sen vända det på fötter igen med hjälp av EUbidrag som Irland gjorde.
Att Sossarna skulle klara sig klart bättre utan GP håller jag med om, däremot finns det inget självklart val hos sossarna i dagsläget som ersättare.
Det roliga är att Sossarna är riktigt snabba på att anklaga Moderaterna för att förstöra sverige under sina få mandatperioder de haft, men i själva verket så går det inte att göra någon vändning i landet på 4 ynka år. Det skulle krävas MINST 10år av nytänkande för att få sverige på fötter igen... eller så får vi vänta på att landet går under och sen vända det på fötter igen med hjälp av EUbidrag som Irland gjorde.
Kör:
Kör:
-
maniac

krister : nämn en bra sak som moderaterna genomförde under senaste mandat perioden.
ps: gp var ingen självklar efterträdare förra gången heller.ds
Peter Åstrand
-
Mooseman
- Bil: Civic K20
- Namn: Erik Petersson
Att bidragsberoendet skapades under socialdemonkratisk styre är ju en myt utan motstycke. Det var under den förra moderatstyrda mandatperioden som andelen bidragsberoende ökade från 700 000 till 1 200 000. Dock har ju inte socialdemokraterna m fl inte lyckats minska den siffra mer än litegrann, men att påstå att sossarna politik trycker folk ut i bidragsberoende, som moderaterna frekvent gör, är helt felaktigt!
Team Kalmar
krister så du på står att sverige skulle går under om sossarna va kvar? jag skulle påstå motsattsen.. skulle aldrig vilja leva i ett land som t.ex usa pga deras politik.. å desto mera höger vi blir desto likare blir vi tyvär..
Robin Pettersson
Tidigare
s2k -03
ek-96 Vinterbil
Civic VT
EG6 +Turbo
Tidigare
s2k -03
ek-96 Vinterbil
Civic VT
EG6 +Turbo
Att jämföra Sveriges "höger" mot vad de har i USA kanske är att ta i, Moderaterna skulle anses som ett sosse parti i USA och större delar av Europa.
Hur kan man vara nöjd med vad sossarna har åstakommit? de har haft makten 12 år i rad nu.
Vad har hänt? kanske dags att pröva något nytt
Hur kan man vara nöjd med vad sossarna har åstakommit? de har haft makten 12 år i rad nu.
Vad har hänt? kanske dags att pröva något nytt
Senast redigerad av fodden den 6 september 2006, 13:31, redigerad totalt 1 gånger.
GT4
Polo WRC
Polo WRC
fodden jag e inte nöjd med sossarna.. vill att det ska vara mer vänster. jag är total vänster...
vist kan det vara att ta i att gemföra med usa men det är ett steg i den riktingen.. med änu mer privatisering m.m..
vill aldrig att sverige ska få större skilland mellan rika å fattiga..
vist kan det vara att ta i att gemföra med usa men det är ett steg i den riktingen.. med änu mer privatisering m.m..
vill aldrig att sverige ska få större skilland mellan rika å fattiga..
Senast redigerad av mr cheezy den 6 september 2006, 13:32, redigerad totalt 1 gånger.
Robin Pettersson
Tidigare
s2k -03
ek-96 Vinterbil
Civic VT
EG6 +Turbo
Tidigare
s2k -03
ek-96 Vinterbil
Civic VT
EG6 +Turbo
Så privatisering skulle vara något illa?
Det gick för inte så länge sedan ut ett frågeformulär bland landets sjukhusanställda för att se hur nöjda de var på sin arbetsplats. Det sjukhus där personalen visade flest steg i att vara nöjd på sin arbetsplats var S:t Görans Sjukhus... det enda sjukhus Moderaterna hann privatisera... hmmm.
Att moderaterna skulle vara så höger att de liknas med USA är bara absurpt. I Amerikanska mått mätt så är Moderaterna deras extrema vänster och Sossarna kommunister.
Ni som bett mig påvisa något bra som Moderaterna gjort... lite svårt att komma på just nu men mycket är det säkerligen inte då det som jag tidigare skrivit är mycket svårt att ändra på ett land på 4 år. Däremot finns det sjukt mycket som sossarna har gjort under sina senaste 12 år som jag lätt kan säga att jag inte står bakom.
Det gick för inte så länge sedan ut ett frågeformulär bland landets sjukhusanställda för att se hur nöjda de var på sin arbetsplats. Det sjukhus där personalen visade flest steg i att vara nöjd på sin arbetsplats var S:t Görans Sjukhus... det enda sjukhus Moderaterna hann privatisera... hmmm.
Att moderaterna skulle vara så höger att de liknas med USA är bara absurpt. I Amerikanska mått mätt så är Moderaterna deras extrema vänster och Sossarna kommunister.
Ni som bett mig påvisa något bra som Moderaterna gjort... lite svårt att komma på just nu men mycket är det säkerligen inte då det som jag tidigare skrivit är mycket svårt att ändra på ett land på 4 år. Däremot finns det sjukt mycket som sossarna har gjort under sina senaste 12 år som jag lätt kan säga att jag inte står bakom.
Kör:
Kör:
<!--QuoteBegin-Mooseman+6 Sep 2006, 12:06:24--><div class='quotetop'>QUOTE(Mooseman @ 6 Sep 2006, 12:06:24)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Att bidragsberoendet skapades under socialdemonkratisk styre är ju en myt utan motstycke. Det var under den förra moderatstyrda mandatperioden som andelen bidragsberoende ökade från 700 000 till 1 200 000. Dock har ju inte socialdemokraterna m fl inte lyckats minska den siffra mer än litegrann, men att påstå att sossarna politik trycker folk ut i bidragsberoende, som moderaterna frekvent gör, är helt felaktigt!
[right][snapback]324888[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Så du menar att politiken som fördes under en av dom största ekonomiska och världsomfattande "krascherna" genom historien är orsaken till ett ökat bidragberoende?
Så du menar att politiken som fördes under en av dom största ekonomiska och världsomfattande "krascherna" genom historien är orsaken till ett ökat bidragberoende?
<a href="http://www.welavracing.com" target="_blank">[Wëlav] R a c i n g</a>
<!--QuoteBegin-maniac+6 Sep 2006, 10:09:58--><div class='quotetop'>QUOTE(maniac @ 6 Sep 2006, 10:09:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->krister : nämn en bra sak som moderaterna genomförde under senaste mandat perioden.
[right][snapback]324845[/snapback][/right]
Till exempel privat TV och Radio. Om inget annat har det ju skapat en stort antal jobb och pengar i skattkistan.
[right][snapback]324845[/snapback][/right]
Till exempel privat TV och Radio. Om inget annat har det ju skapat en stort antal jobb och pengar i skattkistan.
-
Aerodynamic
- Bil: Speedster
- Namn: Per Axblom
- Been thanked: 1 time
De här är väldigt komplicerade saker. Ibland tycker jag sosse ploitik är bra men sammtidigt strävar jag mer åt högern. Sen nr man säger sänk a-kassan tänker folk, nu ska dom ta bort den.
Men en sänkning från knske 80% idag till kanske 65% ersättning skulle göra ganska mycket i besparade pengar för staten. Med dessa sprade pengar skulle man tex kunna sänka arbestgivar avgifterna.
Sen till många vänster anhängare som tycker vi ska ha höga bidrag, många verkar inte förastå att dessa bidrags pengar måste komma någonstans ifrån, dom ploppar inte bara fram av sig självt.
Mvh, Per
Men en sänkning från knske 80% idag till kanske 65% ersättning skulle göra ganska mycket i besparade pengar för staten. Med dessa sprade pengar skulle man tex kunna sänka arbestgivar avgifterna.
Sen till många vänster anhängare som tycker vi ska ha höga bidrag, många verkar inte förastå att dessa bidrags pengar måste komma någonstans ifrån, dom ploppar inte bara fram av sig självt.
Mvh, Per
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
<!--QuoteBegin-Aerodynamic+6 Sep 2006, 15:05:05--><div class='quotetop'>QUOTE(Aerodynamic @ 6 Sep 2006, 15:05:05)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Sen till många vänster anhängare som tycker vi ska ha höga bidrag, många verkar inte förastå att dessa bidrags pengar måste komma någonstans ifrån, dom ploppar inte bara fram av sig självt.
[right][snapback]324925[/snapback][/right]
Det är precis det här jag tycker är så läskigt med denna bidragsdel... att folk bara vill ha och vill ha men de förstår inte att sverige är påväg att bli omkörda på precis alla plan av östländerna. Byggsektorn klagar över att polacker kommer och bygger, men det som sker är att Polen är med i EU och det är vi med alltså har de rätt att komma hit och jobba och då måste vi ändra vårt klimat så att svenska företag kan konkurrera med de polska. Nej, jag säger inte att de skall ha samma låga löner men man kanske skall se över certifieringar och krav så att de polska inte kan komma in med sina skambud på precis samma sätt. Samma sak gäller bidrag och liknande, de måste till en lägre nivå då vårt företagsklimat inte klarar att hålla Sverige under armarna som vi gjort under industrialismens högtid. Sverige är i en situation som är väldigt skrämmande just för att vi inte har några storpunkter att komma med längre!
Sen MÅSTE svensken inse att vi måste kunna flytta dit det finns jobb och inte sitta på arslet och anse att jobben skall komma till oss.
Jag menar alltså att om jag är systemprogrammerare i C# så kan jag inte sitta i skogen utan internetuppkoppling och anse att staten skall se till att jag kan jobba där jag bor utan jag måste i så fall flytta dit det finns jobb. Samma sak om jag är skogshuggare, då är nog inte Stockholm City platsen för mig. Detta har man med lätthet insett i många andra länder och jag väntar bara på att folk skall inse det i LILLA sverige också. För hur vi än vänder och vrider på det så är vi bara ynka 9 miljoner människor med snart 50% av de myndiga som pensionärer!
[right][snapback]324925[/snapback][/right]
Det är precis det här jag tycker är så läskigt med denna bidragsdel... att folk bara vill ha och vill ha men de förstår inte att sverige är påväg att bli omkörda på precis alla plan av östländerna. Byggsektorn klagar över att polacker kommer och bygger, men det som sker är att Polen är med i EU och det är vi med alltså har de rätt att komma hit och jobba och då måste vi ändra vårt klimat så att svenska företag kan konkurrera med de polska. Nej, jag säger inte att de skall ha samma låga löner men man kanske skall se över certifieringar och krav så att de polska inte kan komma in med sina skambud på precis samma sätt. Samma sak gäller bidrag och liknande, de måste till en lägre nivå då vårt företagsklimat inte klarar att hålla Sverige under armarna som vi gjort under industrialismens högtid. Sverige är i en situation som är väldigt skrämmande just för att vi inte har några storpunkter att komma med längre!
Sen MÅSTE svensken inse att vi måste kunna flytta dit det finns jobb och inte sitta på arslet och anse att jobben skall komma till oss.
Jag menar alltså att om jag är systemprogrammerare i C# så kan jag inte sitta i skogen utan internetuppkoppling och anse att staten skall se till att jag kan jobba där jag bor utan jag måste i så fall flytta dit det finns jobb. Samma sak om jag är skogshuggare, då är nog inte Stockholm City platsen för mig. Detta har man med lätthet insett i många andra länder och jag väntar bara på att folk skall inse det i LILLA sverige också. För hur vi än vänder och vrider på det så är vi bara ynka 9 miljoner människor med snart 50% av de myndiga som pensionärer!
Senast redigerad av Krister den 6 september 2006, 15:17, redigerad totalt 1 gånger.
Kör:
Kör:
vist kan det vara att ta i att gemföra med usa men det är ett steg i den riktingen.. krister läs hela.. steg i den riktingen.. moderaterna e långt ifrån där usa är...
att pravatisera sjukhus tycker jag dock är helt absurt.. att folk ska börja tjäna pengar på andra misslycka. fy fan.. vart är värden på vägen då...
men alla har vi olika tankar om saker och ting.. tur är det.. annas skulle allt stått stilla...
att pravatisera sjukhus tycker jag dock är helt absurt.. att folk ska börja tjäna pengar på andra misslycka. fy fan.. vart är värden på vägen då...
men alla har vi olika tankar om saker och ting.. tur är det.. annas skulle allt stått stilla...
Robin Pettersson
Tidigare
s2k -03
ek-96 Vinterbil
Civic VT
EG6 +Turbo
Tidigare
s2k -03
ek-96 Vinterbil
Civic VT
EG6 +Turbo
Mr Cheezy: Privatisering av sjukhus handlar inte om att folk skall tjäna pengar på din olycka. Snarare så att privata intressen har en tendens att skärpa till strukturen och effiktiviteten i en organisation som är långt ifrån den statliga. Så antingen sitter staten och tjänare pengar på din olycka eller ledningen för sjukhuset (vilket är detsamma).
Kör:
Kör:
jag är förmodligen också ett steg åt vänster men tjäna folk på andras olycka gör företag redan idag, t.ex försäkringsbolag, bärgare, låssmeder osv.
Men privatiseringen av sjukhus står jag kluven till, jag är inte ideologiskt för en privatisering, men det är inte sant hur mycket "overhead" som finns och massa folk därinne som tar våra skattepengar utan att något händer. Och då menar jag inte de som är i den operativa verksamheter dvs i störst sammanhang Läkare, sjuksköterskor samt undersköterskor.
Nej jag mår illa när jag hör hur det sköts där inne, ett företag av den "kalibern" hade kursat omgående.
Men privatiseringen av sjukhus står jag kluven till, jag är inte ideologiskt för en privatisering, men det är inte sant hur mycket "overhead" som finns och massa folk därinne som tar våra skattepengar utan att något händer. Och då menar jag inte de som är i den operativa verksamheter dvs i störst sammanhang Läkare, sjuksköterskor samt undersköterskor.
Nej jag mår illa när jag hör hur det sköts där inne, ett företag av den "kalibern" hade kursat omgående.
Medlem 427
Men tanke på hur många som fullkomligt förblindade litar på all (från ett visst parti) skrämselpropaganda (mest effektiva typen av marknadsföringen genom tiderna) som politikerna kör med undrar man ju verkligen om inte himmlen och helvetet trots allt finns.
And over to something completely different...
Miljöpartiet som ni vet är ganska inne på det där med att rädda miljön som håller på och förstöras av industrin, om ni läser en viss ton av sarkasm så föreslår jag att läsa State of Fear [Michael Crichton] (Tack MagnusL för ett toppentips)...
<a href='http://expressen.se/index.jsp?d=2325&a=674120' target='_blank'>http://expressen.se/index.jsp?d=2325&a=674120</a>
Miljöpartiet som ni vet är ganska inne på det där med att rädda miljön som håller på och förstöras av industrin, om ni läser en viss ton av sarkasm så föreslår jag att läsa State of Fear [Michael Crichton] (Tack MagnusL för ett toppentips)...
<a href='http://expressen.se/index.jsp?d=2325&a=674120' target='_blank'>http://expressen.se/index.jsp?d=2325&a=674120</a>
Kör:
Kör:
japp, också läst det... hehe. helt otroligt.
Men miljöpartiet tänker rätt knepigt ibland, Språkröret Maria åkte en hel del taxi ett år och det fick hon veta också <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Största anledningen till att de inte får min röst är att de gärna beskattar energi osv, men jag vill se vad de lägger pengarna på i framtiden, t.ex bakgrundsforskning om förnyelsebara energikällor som t.ex fusion och nya sorters motorer osv...
Men miljöpartiet tänker rätt knepigt ibland, Språkröret Maria åkte en hel del taxi ett år och det fick hon veta också <!--emo&:)-->
Största anledningen till att de inte får min röst är att de gärna beskattar energi osv, men jag vill se vad de lägger pengarna på i framtiden, t.ex bakgrundsforskning om förnyelsebara energikällor som t.ex fusion och nya sorters motorer osv...
Medlem 427
-
M.P

- Bil: Civic Type R FL5
- Namn: Magnus Pettersson
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 23 times
Ojdå!! De politiska sakfrågorna verkar ha hamnat i skuggan av folkpartiets
spioneri.Vad ska hända med detta parti nu,snyggt jobbat Lejonborg.Precis
innan valet och allt <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo--> <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
Magnus Pettersson
Nässjö,mitt i stan 070-3386552
Civic type R FL5
Rallye Red
Tidigare Hondor:
Civic type r FK8
S2000 AP1
Civic Type R EP3
Nässjö,mitt i stan 070-3386552
Civic type R FL5
Rallye Red
Tidigare Hondor:
Civic type r FK8
S2000 AP1
Civic Type R EP3
Tänk vad många som har så lite att göra under dagtid att de har tid att sitta och surfa på ett motorforum! <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
Man ska ha pengar av arbete och pension när den tiden kommer.
Bidrag ska vara en livlina, inte ett sätt att försörja sig på.
Man ska ha pengar av arbete och pension när den tiden kommer.
Bidrag ska vara en livlina, inte ett sätt att försörja sig på.
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
jag vet inte riktigt vad jag vill ha sagt men detta men.
jag blir arbetslös 24nov efter 9års tjänst på ett skitföretag som heter Valeo engine cooling.
jag kan inte klarar mej på 6000kr i akassa som Moderaterna vill införa.
vinner moderaterna så blir det kanske personlig konkurs för mej.
jag bor i en ganska liten stad som har hög arbetslöshet så det kommer nog ta ett tag att få ett nytt jobb.
tror inte heller att moderaterna har ngt magiskt trollspö att vifta med så att det plötsligt börja växa fram nya jobb.
jag är inte politiskt insatt för 50öre så jag tänker enbart på vad som är bäst för mej.
jag kommer att rösta RÖTT inget tvivel om den saken.
jag blir arbetslös 24nov efter 9års tjänst på ett skitföretag som heter Valeo engine cooling.
jag bor i en ganska liten stad som har hög arbetslöshet så det kommer nog ta ett tag att få ett nytt jobb.
tror inte heller att moderaterna har ngt magiskt trollspö att vifta med så att det plötsligt börja växa fram nya jobb.
jag är inte politiskt insatt för 50öre så jag tänker enbart på vad som är bäst för mej.
Patrik Johnson.
ACCORD så klart!!!
ACCORD så klart!!!
-
maniac

<!--QuoteBegin-pat+6 Sep 2006, 23:03:36--><div class='quotetop'>QUOTE(pat @ 6 Sep 2006, 23:03:36)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jag vet inte riktigt vad jag vill ha sagt men detta men.
[right][snapback]325108[/snapback][/right]
alltid lika tragiskt när någon blir utan jobb hoppas du hittar ett nytt jobb snabbt,
då SGI blev höjt 1 juli så kanske du har lättare att överleva tills du hittar ett nytt jobb.
alltid lika tragiskt när någon blir utan jobb hoppas du hittar ett nytt jobb snabbt,
då SGI blev höjt 1 juli så kanske du har lättare att överleva tills du hittar ett nytt jobb.
Senast redigerad av maniac den 7 september 2006, 00:38, redigerad totalt 1 gånger.
Peter Åstrand
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-M.P+6 Sep 2006, 18:57:30--><div class='quotetop'>QUOTE(M.P 4 6 Sep 2006, 18:57:30)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ojdå!! De politiska sakfrågorna verkar ha hamnat i skuggan av folkpartiets
<!--endemo-->
[right][snapback]324997[/snapback][/right]
en tanke.. om det nu skedde 15 mars, varför "råkar" det komma fram 1½ vecka före det är dags att rösta ???? ( vi snackar 5½ månad alltså.. )
tillfällighet eller har sossarna suttit å hållt på detta tills det passar att släppa nyheten ?? <!--emo&:hmm:-->
<!--endemo-->
[right][snapback]324997[/snapback][/right]
en tanke.. om det nu skedde 15 mars, varför "råkar" det komma fram 1½ vecka före det är dags att rösta ???? ( vi snackar 5½ månad alltså.. )
tillfällighet eller har sossarna suttit å hållt på detta tills det passar att släppa nyheten ?? <!--emo&:hmm:-->
SMacke #364
Självklart är det ingen tillfällighet, det är ett slugt spel och bevisar bara än en gång hur jävla pantade människor är som låter sånt här komma före de sakfrågar som partierna driver. Att Göran ens lyfter fram det här visar på en klar rädsla att förlora.
Pat: Om inte jag är helt missinformerad så vill Moderaterna sänka a-kassan succesivt... så att man från start har pengar att leva för men får lite eld i baken att skaffa nytt jobb, denna eld under baken har för mig varit jävligt död i mååånga år i sossarnas politik. Sen att rösta för hur man själv har det om ett par månader är otroligt kortsiktigt då inget parti kan ändra på hur systemet ser ut just nu, ingenting kommer att ske på en handvändning utan snarare så är något som sker under åratal av förändringar... fast du kanske vill vara hemma och slöa istället för att jobba.
Något jag ser som otroligt skrämmande är när folk röstar fram en politik utifrån hur enbart deras egna lilla verklighet ser ut, varför inte försöka se "The Big Picture" för om det går bra för Sverige så går det bra för individen... går det dåligt för Sverige går det garanterat dåligt för individen.
Pat: Om inte jag är helt missinformerad så vill Moderaterna sänka a-kassan succesivt... så att man från start har pengar att leva för men får lite eld i baken att skaffa nytt jobb, denna eld under baken har för mig varit jävligt död i mååånga år i sossarnas politik. Sen att rösta för hur man själv har det om ett par månader är otroligt kortsiktigt då inget parti kan ändra på hur systemet ser ut just nu, ingenting kommer att ske på en handvändning utan snarare så är något som sker under åratal av förändringar... fast du kanske vill vara hemma och slöa istället för att jobba.
Något jag ser som otroligt skrämmande är när folk röstar fram en politik utifrån hur enbart deras egna lilla verklighet ser ut, varför inte försöka se "The Big Picture" för om det går bra för Sverige så går det bra för individen... går det dåligt för Sverige går det garanterat dåligt för individen.
Kör:
Kör:
Intrånget hos sossarna visar lite hur pantade Sossarna är också. Finns ingen säkerhet på hemliga dokument ? Sigge sigge som användare och lösenord är ju uppfinningsrikt. Vem testar inte det först?
<span style='color:gray'><span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>Christoffer Börjesson HPC#976</span></span></span>
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
<!--QuoteBegin-Mooseman+6 Sep 2006, 13:06:24--><div class='quotetop'>QUOTE(Mooseman @ 6 Sep 2006, 13:06:24)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Att bidragsberoendet skapades under socialdemonkratisk styre är ju en myt utan motstycke. Det var under den förra moderatstyrda mandatperioden som andelen bidragsberoende ökade från 700 000 till 1 200 000. Dock har ju inte socialdemokraterna m fl inte lyckats minska den siffra mer än litegrann, men att påstå att sossarna politik trycker folk ut i bidragsberoende, som moderaterna frekvent gör, är helt felaktigt!
Tror du på allvar på denna skrämseltaktik? Tror du på allvar på att moderaterna "sänkte" sverige under deras få år vid makten? Dessutom var det ju som Anders sa en ekonomisk mardröm just vid den tiden detta hände. Det är S som suttit vid makten, men de skyller gärna på andra.
S pratar om att "det går bra för sverige". Ok, vart finns poliserna? Var finns tryggheten? Vad har hänt med skolan? Vad har hänt med sjukvården? Vad har hänt med äldreomsorgen? Dags att vakna nu kanske?
<!--QuoteBegin-pat+7 Sep 2006, 00:03:36--><div class='quotetop'>QUOTE(pat @ 7 Sep 2006, 00:03:36)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jag vet inte riktigt vad jag vill ha sagt men detta men.
Hade moderaterna varit vid makten så hade du kanske haft kvar ditt jobb, då de vill underlätta för företagen. Är det inte självklart att det blir fler jobb om det underlättas för företagen? Tror du inte företagen VILL expandera?
Det som är bäst för dig på lång sikt är att det går bra för Sverige, och företagen.
Kortsiktigt är det bäst om du får massor av bidrag, eller kanske vinner på Lotto.
Tror du på allvar på denna skrämseltaktik? Tror du på allvar på att moderaterna "sänkte" sverige under deras få år vid makten? Dessutom var det ju som Anders sa en ekonomisk mardröm just vid den tiden detta hände. Det är S som suttit vid makten, men de skyller gärna på andra.
S pratar om att "det går bra för sverige". Ok, vart finns poliserna? Var finns tryggheten? Vad har hänt med skolan? Vad har hänt med sjukvården? Vad har hänt med äldreomsorgen? Dags att vakna nu kanske?
<!--QuoteBegin-pat+7 Sep 2006, 00:03:36--><div class='quotetop'>QUOTE(pat @ 7 Sep 2006, 00:03:36)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jag vet inte riktigt vad jag vill ha sagt men detta men.
Hade moderaterna varit vid makten så hade du kanske haft kvar ditt jobb, då de vill underlätta för företagen. Är det inte självklart att det blir fler jobb om det underlättas för företagen? Tror du inte företagen VILL expandera?
Det som är bäst för dig på lång sikt är att det går bra för Sverige, och företagen.
Kortsiktigt är det bäst om du får massor av bidrag, eller kanske vinner på Lotto.
Senast redigerad av Joakim Olsson den 7 september 2006, 09:47, redigerad totalt 1 gånger.
-
maniac

klart man ska underlätta för företagen och göra det lättare att folk blir anställda
men vart skall pengarna tas ifrån ? har man en viss summa pengar som ska gå till skattelättnader för vissa så måste det betyda att vissa människor får mindre i plånboken .man kan ju inte både ha kakan o äta den .tycker det är sjukt att pengar som tjänas in på vissa saker går till helt andra grejer.
betalar man bensinskatt så ska det gå till bättre vägar och underhåll av dom
o inkomstskatten ska gå till vård och omsorg dvs skolor, sjukhus.
lägger till en liten länk som ni kan läsa o begrunda så vi inte gör samma misstag igen o börjar låna till "välfärden" vi måste få politiker som sitter länge vid makten och kan prioritera pengarna mycke mycke bättre än vad som sker just nu o har skett. regeringarna måste kunna exempelvis se till att man har råd att gå till tandläkaren utan att man ska bli helt ruinerad .sammtidigt se till att straffen för alla som myglar o fuskar sig till bidrag blir kännbara.
<a href='http://bloggarna.se/webedit/ace/aa.asp?sidaid=213#utan' target='_blank'>http://bloggarna.se/webedit/ace/aa.asp? ... 13#utan</a>
men vart skall pengarna tas ifrån ? har man en viss summa pengar som ska gå till skattelättnader för vissa så måste det betyda att vissa människor får mindre i plånboken .man kan ju inte både ha kakan o äta den .tycker det är sjukt att pengar som tjänas in på vissa saker går till helt andra grejer.
betalar man bensinskatt så ska det gå till bättre vägar och underhåll av dom
o inkomstskatten ska gå till vård och omsorg dvs skolor, sjukhus.
lägger till en liten länk som ni kan läsa o begrunda så vi inte gör samma misstag igen o börjar låna till "välfärden" vi måste få politiker som sitter länge vid makten och kan prioritera pengarna mycke mycke bättre än vad som sker just nu o har skett. regeringarna måste kunna exempelvis se till att man har råd att gå till tandläkaren utan att man ska bli helt ruinerad .sammtidigt se till att straffen för alla som myglar o fuskar sig till bidrag blir kännbara.
<a href='http://bloggarna.se/webedit/ace/aa.asp?sidaid=213#utan' target='_blank'>http://bloggarna.se/webedit/ace/aa.asp? ... 13#utan</a>
Peter Åstrand
Ett förslag till hur vi skall få mer pengar att lägga på diverse lättnader till företag är ju klart lägga ner AMS-skiten, bort med ca 200 onödiga myndighetsinstanser, mer arbeten = mer skattepengar till staten...
Kör:
Kör: