Efterlysning.
Hej.
Tänkte höra om här finns någon som kan hjälpa mig finna en person, kanske någon här e den personen eller känns vid honom/henne.
Jag har en annons på blocket, <a href='http://www.blocket.se/vi/9517460.htm?ca=23_11_s' target='_blank'>http://www.blocket.se/vi/9517460.htm?ca=23_11_s</a>
och någon har skickat ett tråkigt mejl till mig utan att våga stå för sina åsikter.
Detta e det alias som personen lämnat "asfd <asdfasdf@knasmail.com>".
Om någon vet något e jag tacksam för all hjälp.
Mvh
Tänkte höra om här finns någon som kan hjälpa mig finna en person, kanske någon här e den personen eller känns vid honom/henne.
Jag har en annons på blocket, <a href='http://www.blocket.se/vi/9517460.htm?ca=23_11_s' target='_blank'>http://www.blocket.se/vi/9517460.htm?ca=23_11_s</a>
och någon har skickat ett tråkigt mejl till mig utan att våga stå för sina åsikter.
Detta e det alias som personen lämnat "asfd <asdfasdf@knasmail.com>".
Om någon vet något e jag tacksam för all hjälp.
Mvh
Rune Rydell
JDM är så häftigt.
Vill vara som någon annan.
JDM är så häftigt.
ja hoppas att du ser att de där inte är något riktigt mail.....
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
<!--QuoteBegin-Civic_Boy+15 Oct 2006, 14:57:05--><div class='quotetop'>QUOTE(Civic_Boy 4 15 Oct 2006, 14:57:05)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->ja hoppas att du ser att de där inte är något riktigt mail.....
[right][snapback]338939[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> <!--emo&:blink:-->
<!--endemo-->
Ja det gör jag det var därför jag skrev att det var ett "alias" han/hon har använt...
O nej jag tror inte(hoppas)att det e någon härifrån, men ert nätverk når långt o jag hoppades på att någon kanske visste något som kunnde hjälpa mig eller peka mig i rätt riktning....
[right][snapback]338939[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> <!--emo&:blink:-->
Ja det gör jag det var därför jag skrev att det var ett "alias" han/hon har använt...
O nej jag tror inte(hoppas)att det e någon härifrån, men ert nätverk når långt o jag hoppades på att någon kanske visste något som kunnde hjälpa mig eller peka mig i rätt riktning....
Rune Rydell
JDM är så häftigt.
JDM är så häftigt.
-
Fresa
- Namn: Fredrik Arvidsson
- Kontakt:
blir nog svårt då mail-adressen inte existerar <!--emo&:P-->
<!--endemo-->
[b]Fredrik Arvidsson, Linköping[/b]
Honda Civic Sedan '92 (ESi)
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
Honda Civic Sedan '92 (ESi)
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
-
hondapower
- Been thanked: 3 times
<!--QuoteBegin-Rydell+15 Oct 2006, 14:47:14--><div class='quotetop'>QUOTE(Rydell @ 15 Oct 2006, 14:47:14)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->och någon har skickat ett tråkigt mejl till mig utan att våga stå för sina åsikter.
[right][snapback]338917[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
som nämnt så existerar inte denna mail adress ens.
får man fråga vad som igentligen skrivits till dig i ett mail/vad det nu är,eftersom du verkar ganska angelägen att få tag i denne person som skickade det mailet till dig?
som brukligt så brukar det skickas en hel del skit genom mail,kanske inte som spam denna gång..men du förstår nog vad ja menar.
så det är egentligen ingen mening med att lägga ned energi på att försöka få fatt i nån som skickat ett mail eller vad det nu är det handlar om.
får man fråga vad som igentligen skrivits till dig i ett mail/vad det nu är,eftersom du verkar ganska angelägen att få tag i denne person som skickade det mailet till dig?
som brukligt så brukar det skickas en hel del skit genom mail,kanske inte som spam denna gång..men du förstår nog vad ja menar.
så det är egentligen ingen mening med att lägga ned energi på att försöka få fatt i nån som skickat ett mail eller vad det nu är det handlar om.
om det nu e så viktigt så hör med blocket, dom borde kunna plocka fram IP adressen
Honda Civic Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> -05 <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->[Cosmic Grey Pearl]<!--colorc--></span><!--/colorc--> SS:1.34.47
SPEEDFREAK
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->INJEN | Invidia | H&R | Endless | Sparco | Motul | Goodridge<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Powered by <a href="http://www.streetpower.se" target="_blank">Streetpower.se</a>
SPEEDFREAK
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->INJEN | Invidia | H&R | Endless | Sparco | Motul | Goodridge<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Powered by <a href="http://www.streetpower.se" target="_blank">Streetpower.se</a>
<!--QuoteBegin-hondapower+15 Oct 2006, 16:00:37--><div class='quotetop'>QUOTE(hondapower @ 15 Oct 2006, 16:00:37)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Rydell+15 Oct 2006, 14:47:14--><div class='quotetop'>QUOTE(Rydell @ 15 Oct 2006, 14:47:14)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->och någon har skickat ett tråkigt mejl till mig utan att våga stå för sina åsikter.
[right][snapback]338971[/snapback][/right]
"sista chansen".... Vad bra - Då slipper vi se
dina patetiska annonser framöver??
NOLLA
detta e vad som skrevs, kanske inte världens värsta men jävligt onödigt..
[right][snapback]338971[/snapback][/right]
"sista chansen".... Vad bra - Då slipper vi se
dina patetiska annonser framöver??
NOLLA
detta e vad som skrevs, kanske inte världens värsta men jävligt onödigt..
Rune Rydell
JDM är så häftigt.
JDM är så häftigt.
<!--QuoteBegin-Racetec+15 Oct 2006, 16:24:06--><div class='quotetop'>QUOTE(Racetec @ 15 Oct 2006, 16:24:06)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->om det nu e så viktigt så hör med blocket, dom borde kunna plocka fram IP adressen
[right][snapback]338978[/snapback][/right]
"Utskicket gjordes från ip-nummer 213.64.165.39 klockan 13:01:40 den 15/10 2006
Webbläsare som användes var: "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1;
SV1)"
finns det kanske något här man kan använda för att spåra han/hon....?
[right][snapback]338978[/snapback][/right]
"Utskicket gjordes från ip-nummer 213.64.165.39 klockan 13:01:40 den 15/10 2006
Webbläsare som användes var: "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1;
SV1)"
Rune Rydell
JDM är så häftigt.
JDM är så häftigt.
- Thomas
- Bil: Civic VT
- Namn: Thomas Pettersson
- Been thanked: 1 time
<!--QuoteBegin--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->"Utskicket gjordes från ip-nummer 213.64.165.39 klockan 13:01:40 den 15/10 2006
SV1)"
[right][snapback]338986[/snapback][/right]
<a href='http://www.ripe.net/whois?form_type=sim ... .64.165.39' target='_blank'>http://www.ripe.net/whois?form_type=sim ... .165.39</a>
Där kan du få lite info om ip nummret.
SV1)"
<a href='http://www.ripe.net/whois?form_type=sim ... .64.165.39' target='_blank'>http://www.ripe.net/whois?form_type=sim ... .165.39</a>
Senast redigerad av Thomas den 15 oktober 2006, 19:17, redigerad totalt 1 gånger.
Civic VT championship white (såld)
Nu: HR-V
Nu: HR-V
<!--QuoteBegin-Thomas+15 Oct 2006, 17:17:30--><div class='quotetop'>QUOTE(Thomas 4 15 Oct 2006, 17:17:30)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->"Utskicket gjordes från ip-nummer 213.64.165.39 klockan 13:01:40 den 15/10 2006
SV1)"
[right][snapback]338995[/snapback][/right]
Tack. Stockholm nästa... <!--emo&:boxing:-->
<!--endemo-->
SV1)"
[right][snapback]338995[/snapback][/right]
Tack. Stockholm nästa... <!--emo&:boxing:-->
Rune Rydell
JDM är så häftigt.
JDM är så häftigt.
<!--QuoteBegin-r1ck+15 Oct 2006, 18:10:24--><div class='quotetop'>QUOTE(r1ck @ 15 Oct 2006, 18:10:24)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Förstår ärligt talat inte varför du blir så upprörd över det där.. Ska du åka och slå ner en person bara för att han eller hon skrev så där till dig så har du nog problem.
[right][snapback]339022[/snapback][/right]
Japp...
[right][snapback]339022[/snapback][/right]
Japp...
Rune Rydell
JDM är så häftigt.
JDM är så häftigt.
Men allvarligt, du menar inte att du är så pass liten mentalt så att du ska ta till fysiskt våld för att du har fått ett mail?
Hasse Jutenäs
Jag är hungrig...
Bilar:
Integra Type-R 1998
CR-V 2005 dragbil till båten
Ford Fjesta powwa 1982 "surf edition"
Båt:
Correct Craft Ski Nautique 1979
Jag är hungrig...
Bilar:
Integra Type-R 1998
CR-V 2005 dragbil till båten
Ford Fjesta powwa 1982 "surf edition"
Båt:
Correct Craft Ski Nautique 1979
<!--QuoteBegin-haz+15 Oct 2006, 19:34:49--><div class='quotetop'>QUOTE(haz @ 15 Oct 2006, 19:34:49)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Men allvarligt, du menar inte att du är så pass liten mentalt så att du ska ta till fysiskt våld för att du har fått ett mail?
[right][snapback]339069[/snapback][/right]
Kan hända att det inte e bästa lösningen men det var inte hans mejl heller så.....
[right][snapback]339069[/snapback][/right]
Kan hända att det inte e bästa lösningen men det var inte hans mejl heller så.....
Rune Rydell
JDM är så häftigt.
JDM är så häftigt.
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
Eh? Ska Du spöa alla Telias internetkunder eller? Du har ju bara ipscoopet.
Det Du kan göra är att skicka mail till abuse@telia.se och även till blockets abuseavdelning. Dom kommer INTE lämna ut namn eller något annat om personen. Det gör dom endast till polisen, och polisen begär bara in uppgifter när det rör sig om betydligt allvarligare saker. Så.. mitt tips, skicka ett mail till abuseavdelningarna, har Du tur får personen en varning. 99% så händer tyvärr inget alls.
Dessutom är det inte säkert att det kommer från telia. Kan lika gärna vara en zombiemaskin.
Så.. Glöm skiten.
Det Du kan göra är att skicka mail till abuse@telia.se och även till blockets abuseavdelning. Dom kommer INTE lämna ut namn eller något annat om personen. Det gör dom endast till polisen, och polisen begär bara in uppgifter när det rör sig om betydligt allvarligare saker. Så.. mitt tips, skicka ett mail till abuseavdelningarna, har Du tur får personen en varning. 99% så händer tyvärr inget alls.
Dessutom är det inte säkert att det kommer från telia. Kan lika gärna vara en zombiemaskin.
Så.. Glöm skiten.
Senast redigerad av MagnusL den 15 oktober 2006, 23:58, redigerad totalt 1 gånger.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
Ja, som mangusL säger. Vem som helst kan ha gjort det. Det räcker med att du har en bärbardator och ställer dig utan för ett lägenhetsområde så får du oftas upp ett olåstnät. Där genom kan du skapa mail så du hamnar på hans IPnummer som har det olåsta nätet öppet (tyvärr).
Genom på detta sätt kan du säkerligen aldrig få tag på den skyldige. Sen är detta bara ett email som egentligen du inte borde lägga ner större vikt på.
Ta det som en klackspark eller använd det som en ikon när du behöver bli förbannad. Typ, tänk tillbaks på mailet <!--emo&:P-->
<!--endemo-->
Genom på detta sätt kan du säkerligen aldrig få tag på den skyldige. Sen är detta bara ett email som egentligen du inte borde lägga ner större vikt på.
Ta det som en klackspark eller använd det som en ikon när du behöver bli förbannad. Typ, tänk tillbaks på mailet <!--emo&:P-->
Stefan Karlsson
Och i och med att polisen måste misstänka brott som ger 2års fängelse eller mer för att få ut personuppgifterna så kan du glömma att få reda på vem det här är.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Sorgligt men sant så får jag väl se mig besegrad <!--emo&:oops:-->
<!--endemo--> <!--emo&:whistling:-->
<!--endemo-->
Det spårade nog ur lite i "stridens hetta" skulle nog egentligen aldrig få för mig att spöa någon..... <!--emo&:prop:-->
<!--endemo-->
Ber om ursäkt om någon tagit illa vid av denna disskution, alla andra hoppas jag att det varit roande....på återseende...
Mvh Rydell <!--emo&:wohow:-->
<!--endemo--> <!--emo&:wohow:-->
<!--endemo--> <!--emo&:wohow:-->
<!--endemo-->
Det spårade nog ur lite i "stridens hetta" skulle nog egentligen aldrig få för mig att spöa någon..... <!--emo&:prop:-->
Ber om ursäkt om någon tagit illa vid av denna disskution, alla andra hoppas jag att det varit roande....på återseende...
Mvh Rydell <!--emo&:wohow:-->
Rune Rydell
JDM är så häftigt.
JDM är så häftigt.
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
spöa nån e väll tråkigt.. men har man möjlighet att sätta ett sånt där litet ping-program som pengar hans ip var 3sek i 24tim kan va rätt skoj... <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
<!--QuoteBegin-TriXiE77+16 Oct 2006, 17:41:19--><div class='quotetop'>QUOTE(TriXiE77 4 16 Oct 2006, 17:41:19)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->spöa nån e väll tråkigt.. men har man möjlighet att sätta ett sånt där litet ping-program som pengar hans ip var 3sek i 24tim kan va rätt skoj... <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
[right][snapback]339366[/snapback][/right]
var tredje sekund? du menar en gång var tredjedels sekund?
[right][snapback]339366[/snapback][/right]
var tredje sekund? du menar en gång var tredjedels sekund?
Honda FN2 CW -10
Honda FK2 -07 -INBYTT-
Honda EG6 -92 -SÅLD-
Honda EE8 -91 -STULEN-
Daniel Hölbling, Bålsta
Honda FK2 -07 -INBYTT-
Honda EG6 -92 -SÅLD-
Honda EE8 -91 -STULEN-
Daniel Hölbling, Bålsta