tapppat smak och lukt, förkyld

För Topics som ej är motorrelaterade
bakos
Bil: Honda Prelude 2.3 -92 4ws
Namn: David Bakos

jo, sitter här och är duktigt förkyld nu. själva nästäppan och snorrinnandet är under kontroll nu efter en massa nässprej och sköljning med saltvatten
men istället har jag tappat smak och luktsinnet :annoyed: finns det några bra huskurer för att få tillbaka det? jag läste att man kunde lukta på nymalet kaffe, (yeah right) inget resultat där, sen provade jag att tugga på en hel vitlök, men det hjälpte inte ett dugg, och eftersom jag fortfarande inte känner smak eller lukt så kan jag inte känna hur väldoftande min andedräkt är nu :whistling:

men jag pallar inte mer nu, jag vill kunna dricka kaffe utan att behöva fantisera om hur det smakar :angry:

TIPS TACK!
Prelude -92 4ws svart
Prelude -92 röd
Koxen
Namn: Patrik Kristiansen
Been thanked: 2 times

Koka upp vatten och dra in ångan. alternativt duscha riktigt varmt. fungerar jämt på mig! fast håller bara över en måltid sen sätter det sig igen.
Aidin
Namn: Aidin Afroozmehr

Jag är lite i samma sitts som dig men har inte rinnande snor utan bara hosta samt tappat smaken! detta funkade för mig:

Drick en varm kopp te med honung och citron för att skölja ner lite skit efter det ta en tungskrapa (köper på apoteket) skrapa tungan ordentligt, borsta tänderna riktigt noga och skölj med munvatten vänta en stund och sen ska du nog fått tillbaks smaken eller i värsta fall har du fått en godare andedräkt :D

funkade för mig!
bakos

tackar, ska testa detta
Prelude -92 4ws svart
Prelude -92 röd
andno

bakos skrev:... sen provade jag att tugga på en hel vitlök, men det hjälpte inte ett dugg, och eftersom jag fortfarande inte känner smak eller lukt så kan jag inte känna hur väldoftande min andedräkt är nu :whistling:
Bli hemma!

Att äta stark mat rensar bihålorna. Drick upp whisky'n som inte var så god. Sen så skiter du i om du luktar, smakar eller ej!
Om en vecka så är allt som vanligt igen.
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998

Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
Användarvisningsbild
eko
Bil: ITR DC2
Namn: Ekrem Coskun

här kommer bästa tipset! jag kör alltid på detta och de hjälper.

c-vitamin brustabbar, 2 st varannan timme, tar du fler kan du få lite laxerande effekt.
och ett måste echinagard! ska vara flytande form. kör dosen som rekomenderas men droppa alltid 5 droppar extra.

såhär håller du på tills det känns bättre och minskar c-vitamin intaget med till 1 brustablett var 3dje timme. och sen dagarna därpå 1-2 c vitamin.

ansträng inte dig och drick mycke vatten och glöm inte äta ordentligt även om smaken e skit.

krya på er
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
PatrikGBG
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson

ett fullt rör med brus funkar toppen
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
bakos

eko skrev:här kommer bästa tipset! jag kör alltid på detta och de hjälper.

c-vitamin brustabbar, 2 st varannan timme, tar du fler kan du få lite laxerande effekt.
och ett måste echinagard! ska vara flytande form. kör dosen som rekomenderas men droppa alltid 5 droppar extra.

såhär håller du på tills det känns bättre och minskar c-vitamin intaget med till 1 brustablett var 3dje timme. och sen dagarna därpå 1-2 c vitamin.

ansträng inte dig och drick mycke vatten och glöm inte äta ordentligt även om smaken e skit.

krya på er

lätt att jag ska köra på detta, :thumbup: tack
Prelude -92 4ws svart
Prelude -92 röd
Koxen
Namn: Patrik Kristiansen
Been thanked: 2 times

PatrikGBG skrev:ett fullt rör med brus funkar toppen
Jag testade ett halvrör rus inatt. funkade ju sådär. :whatever:
PatrikGBG
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson

helrör ska de va...tar ja de på morgonen e ja frisk på eftermiddan
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Användarvisningsbild
.:Gurra:.
Bil: Vti HB -92
Namn: Gustav Karlsson

Haller med eko dar, echinagard gor susen. :thumbup:
gren

Köp citron o pressa..typ 2st ..och häll i chilli i juicen...drick sakta o gurggla lite!
Funkar fint för mig :thumbup:
--Peter Rosengren--
Linköping
Nr 373

Crx 90 Ed9
sommarhydda

Öppna en burk biokemiskt stridsmedel (Surströmming) och smäll i dig den :P
"We are each of us angels with only one wing and we can only fly embraceing eachother"
"The 7P"
Proper
Prior
Planing
Prevents
Piss
Poor
Preformence.

// Björn "Sommarhydda" Wollarz
RCAnka
Kontakt:

en hippiekamrat från min gamla ljudteknik-klass påstod att det bästa botemedlet mot alla symptom av alla sjukdomar var marijuana.
han kanske hade rätt? :P
Honda FN2 CW -10
Honda FK2 -07 -INBYTT-
Honda EG6 -92 -SÅLD-
Honda EE8 -91 -STULEN-
Daniel Hölbling, Bålsta
EcciBaka
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Kontakt:

beprövad metod som funkar perfa: elda upp bastun till 90 grader o satsa på 80% luftfuktighet o sitt kvar så länge du orkar :D då kommer allt snor rinna ur skallen o du kommer må fett bättre :D du ska va riktigt varm innan du går ut, förkylningsvirus tål inte hög värme så bra ^^
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
bakos

blivit av med skiten nu efter många om och men, mest sängliggandes och tv tittande.

men nästa gång kör jag alla tipsen på en gång bara för att bli av med skiten, - en chili/citron juice spetsad med echinagard och whisky samtidigt man sitter i bastun med fethashan :P
Prelude -92 4ws svart
Prelude -92 röd
Skriv svar