Örebro

För Topics som ej är motorrelaterade
Fredrick

Mina föräldrar och min bror och hans familj och min brors kompis och hans familj skall till örebro och campa nu till långhelgen som kommer.

Just därför tänkte jag fråga om någon på hpc bor där och vet om det finns något kul att göra där, servärdheter eller liknande.

Det kommer vara flera stycken småbarn och spädbarn i sällskapet oxå, så något kul för dom oxå om det finns hade varit uppskattat.

Tacksam för svar :)

// Fredrick

ps. En vägförklaring och ett milantal till örebro från gbg hade oxå suttit fint, då JAG, en vilsen motorcyklist antagligen kommer rulla upp och umgås lite. ds.
Senast redigerad av Fredrick den 24 april 2007, 14:10, redigerad totalt 1 gånger.
Fredrick G.

[b]Bmw m3 -03.
Smart fortwo -08.
Piaggio Vespa Primavera -67.[/b]
adio
Bil: Del Sol
Namn: Erik Rådström

Småbarnen skulle nog trivas som fisken i vattnet på Gustavsvik, ett äventyrsbad annars vad är ni intresserade av?
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Fredrick

tack erik.
är gustavsvik bara ett bad eller är det en camping med bad?`

jag vet inte riktigt, något roligt affärcentrum eller liknande, några servärdheter, fina platser man bara måste se eller liknande...
Fredrick G.

[b]Bmw m3 -03.
Smart fortwo -08.
adio

De har camping där också så det är både och. Golfbana intill för de som spelar det annars har du Marieberg som är ett köpcentrum, där har du IKEA mm.

Något fint ställe är naturens hus, det är kommunen som har byggt en restaurang ute i ett naturreservat och där är det jävligt fint. Ligger nära stan och är skyltat.
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
MagnusL
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren

Det är camping med bad och en rätt soft minigolfbana. Trots att jag har bott större delen av mitt liv i Örebro så vet jag inte så mycket skoj man kan hitta på där.. Vill man gå på schysst restaurang så rekommenderar jag Wong´s. Riktigt bra asiatiskt ställe. Är det bra väder kan man knalla ner i Wadköping, där finns det lite små affärer och annat sevärt finns ganska stora lekparker för ungarna. Själv kommer jag spendera helgen där med att förnedra en polare på hans svensexa!! :thumbup:
Senast redigerad av MagnusL den 24 april 2007, 14:38, redigerad totalt 1 gånger.
2008 wrx sti
Fredrick

tackar.
Fredrick G.

[b]Bmw m3 -03.
Smart fortwo -08.
Charly

gustavsvik är i princip nordens största äventyrsbad så det ska ni absolut gå på.

Gillar ni grekiskt så finns det en grym restaurang som jag tyvärr inte minns namnet på just nu, men den ligger ett stenkast från krämaren mitt i centrum.
Sen finns det väl uteställen och kaféer också faktiskt, har bott där nästan 4 år och det blev bara bättre och bättre med utbudet för varje år.
Medlem 427
bjornligan

du kan inte åka fel från GBG till örebro, du svänger inte ens, samma raka hela vägen

efesos(stava) är restaurangen charley menar

gustavsvik passar ungarna

EDIT:miltal ca 30, lite dryg väg då det är enkelfiligt hela vägen nästan (går dock att ligga 4 i bredd på vissa ställen)
Senast redigerad av bjornligan den 24 april 2007, 16:16, redigerad totalt 1 gånger.
<!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Kris-.tianpet,ter_sson<!--sizec--></span><!--/sizec-->

CTR -05 Såld
Charly

yes, efesos... klart en av de bättre grekiska restauranger jag käkat på någonsin... sån kvalité på kött osv.

Då har jag ändå hunnit äta på en 10-20 restauranger i grekland samt 2-3 stycken i göteborg.

Ja det är enkel (men j*vligt tråkig väg) mellan göteborg och örebro. tar väl ca 3-4h
Medlem 427
PatrikGBG
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson

vill du ha lite telenr till babes freddan hehe
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Användarvisningsbild
c0k3
Bil: Honda Jazz-04
Namn: Marcus Claesson

Wongs <- superbra mat, likaså Efesos. Shanghai är oxå riktigt bra, med rimliga priser. Om du gillar å bowla så är Strike rätt fint, nya banor å så, ligger inte långt från Resecentrum/stationen.
adio

Nu är du lite sent ute! Han har redan varit här :D Sen har inte Shanghai öppet för de renoverar fortfarande:p
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Fredrick

tack för alla svaren.. ni är sjukt snälla :)
Fredrick G.

[b]Bmw m3 -03.
Smart fortwo -08.
Skriv svar