Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Comhem, fria kanaler?
När jag flyttade in i min nuvarande lägenhet så fanns där dem "tre hål i väggen". Pluggade i min tv direkt i tv-uttaget. Då hade jag ca 10-15 kanaler, typ 1-6:an, 8:an, eurosport, discovery mm mm.
Då hade jag inget abonnemang hos Comhem alls.
Sen så kom jag på att jag ville ha en sån digital-tv-box att koppla till min tv för att få bättre bild och få canal+ osv.
Sen så nyligen avslutade jag mitt TV abonnemang hos Comhem och trodde då att det var själva boxen jag skulle säga upp med canal+, men dem tog bort alla jäkla kanaler så nu har man bara 1an,2an och 4an och kanal lokal. Även fast jag har tagit bort boxen och kör tvn direkt in i väggen som från första början.
Så till min fråga, vad hände med alla de kanalerna som fanns där från början? Är inte typ 6:an och 8:an gratiskanaler? Om inte vem betalade i så fall kanalerna innan mig för det fanns inget abonnemang innan jag skaffade mig mitt i lägenheten.
Är det comhem som tagit bort för många kanaler eller ska det bara vara så???
Då hade jag inget abonnemang hos Comhem alls.
Sen så kom jag på att jag ville ha en sån digital-tv-box att koppla till min tv för att få bättre bild och få canal+ osv.
Sen så nyligen avslutade jag mitt TV abonnemang hos Comhem och trodde då att det var själva boxen jag skulle säga upp med canal+, men dem tog bort alla jäkla kanaler så nu har man bara 1an,2an och 4an och kanal lokal. Även fast jag har tagit bort boxen och kör tvn direkt in i väggen som från första början.
Så till min fråga, vad hände med alla de kanalerna som fanns där från början? Är inte typ 6:an och 8:an gratiskanaler? Om inte vem betalade i så fall kanalerna innan mig för det fanns inget abonnemang innan jag skaffade mig mitt i lägenheten.
Är det comhem som tagit bort för många kanaler eller ska det bara vara så???
[b]Medlem #1535[/b]
Normalt sett är det Föreningen / hyresvärden som har hand om huset som har ett avtal med Comhem om att ha "grundutbudet" på slaget till alla deras lägenheter.
Den kan nu ha skett 3 alternativ:
1. under tiden du hade boxen så avslutades Föreningens / Hyresvärdens avtal = att du inte märkte av detta då du hade boxen med medföljande program nu när du avslutat det hela så har du bara 1an , 2an , 4an.
2. Man kan få billigare hyra hos vissa värdar om man säger att man inte vill ha Comhem. Det kan vara så att de trodde detta när du sa upp ditt abonnemang och har därför även stoppat övriga kanaler för dig.
3. någon har skitit i det blå skåpet och gjort något fel
Den kan nu ha skett 3 alternativ:
1. under tiden du hade boxen så avslutades Föreningens / Hyresvärdens avtal = att du inte märkte av detta då du hade boxen med medföljande program nu när du avslutat det hela så har du bara 1an , 2an , 4an.
2. Man kan få billigare hyra hos vissa värdar om man säger att man inte vill ha Comhem. Det kan vara så att de trodde detta när du sa upp ditt abonnemang och har därför även stoppat övriga kanaler för dig.
3. någon har skitit i det blå skåpet och gjort något fel
"Det är ljudet, sången från motorn, som är den stora njutningen"
comhem kan inte "ta bort" några analoga kanaler utan att dina grannar kommer få samma symtom som dig. Så funkar inte tekniken.
sa du upp ditt digitala eller analoga utbud?
mitt tips är att göra en ny kanalsökning på tv'n och kolla så du kopplat rätt.
mvh comhem tekniker
mvh comhem tekniker
[b]Joakim Andersson
Ystad/Skåne
S2000 -07 <!--coloro:#FFFACD--><span style="color:#FFFACD"><!--/coloro-->Platinum Pearl White<!--colorc--></span><!--/colorc-->
070-6286701[/b]
Ystad/Skåne
S2000 -07 <!--coloro:#FFFACD--><span style="color:#FFFACD"><!--/coloro-->Platinum Pearl White<!--colorc--></span><!--/colorc-->
070-6286701[/b]
-
Mattias
- Bil: Optima
- Namn: M Silverglantz
- Kontakt:
Såvida det inte är ett gammalt UPC-hus som är stjärnnät och då går det ju finfint att fimpa hur man vill till vem man vill i huset.
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
Jag sa upp mitt digitala, tror jag, för det analoga nätet är väl nersläckt i sthlm?Jocke_A skrev:comhem kan inte "ta bort" några analoga kanaler utan att dina grannar kommer få samma symtom som dig. Så funkar inte tekniken.
mvh comhem tekniker
har gjort en ny signalsökning men hittade bara 1,2 och 4 och kopplade en antensladd direkt mellan tv och uttag i väggen:(
Får ta och ringa till comhem och kolla vad som hänt!
tack för svar grabbar!
*EDIT* Har precis ring Comhem och tydligen är det ett gammalt UPC hus med stjärnnät och det enda som ingår i fastigheten är just 1,2 och 4 och tydligen snyltade jag på något annat första månaderna. Surt sa räven
Senast redigerad av wriid den 10 april 2008, 18:44, redigerad totalt 1 gånger.
[b]Medlem #1535[/b]
Mattias skrev:Såvida det inte är ett gammalt UPC-hus som är stjärnnät och då går det ju finfint att fimpa hur man vill till vem man vill i huset.
Man kan inte fimpa hur man vill men det är nästan sant. Det bryrs på vilka kanaler som lagts på vilka frekvenser, isf kan man sätta ett filter på just en lägenhet..
Comhems grundutbud är analogt.
Isf tror jag du sagt upp ditt analoga utbud av misstag, då du trodde det va digitalt, så har tekniker satt ett filter på din slinga in.
Du får snällt ringa till kundtjänst och be dom skicka ut teknikern igen =)
[b]Joakim Andersson
Ystad/Skåne
070-6286701[/b]
Ystad/Skåne
070-6286701[/b]
-
Mattias
- Bil: Optima
- Namn: M Silverglantz
- Kontakt:
Besserwisser 
Du vet ju vad jag menar
mvh fd BMF-tekniker
Du vet ju vad jag menar
mvh fd BMF-tekniker
Senast redigerad av Mattias den 10 april 2008, 18:50, redigerad totalt 1 gånger.
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
Jocke_A skrev:<!--quoteo(post=477241:date=10 Apr 2008, 17:17:37:name=Mattias)--><div class='quotetop'>QUOTE(Mattias @ 10 Apr 2008, 17:17:37) [snapback]477241[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Såvida det inte är ett gammalt UPC-hus som är stjärnnät och då går det ju finfint att fimpa hur man vill till vem man vill i huset.
Man kan inte fimpa hur man vill men det är nästan sant. Det bryrs på vilka kanaler som lagts på vilka frekvenser, isf kan man sätta ett filter på just en lägenhet..
Comhems grundutbud är analogt.
Isf tror jag du sagt upp ditt analoga utbud av misstag, då du trodde det va digitalt, så har tekniker satt ett filter på din slinga in.
Du får snällt ringa till kundtjänst och be dom skicka ut teknikern igen =)
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ringde dem igår och tyvärr så ingår bara 1,2 och 4 i min fastighets analoga grundutbud. Hade man däremot bott i ett comhemhus så ingår tydligen flera kanaler.
Vi har ett sk Must Carry-utbud och då måste man teckna något, analog-tv Bas -abonnemang.
Jocke, du som är comhem-tekniker kan gärna få svänga förbi och ge mig några fler kanaler!
[b]Medlem #1535[/b]
Finns inga gratiskanaler(för Comhem möjligen), dock friakanaler men det är i det marksändanätet. I Comhems nät är det bara tvång på Must Carry kanalerna sen kan de välja fritt beroende på vad för avtal de har med programbolagen.
<span style='color:gray'><span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>Christoffer Börjesson HPC#976</span></span></span>
Sååå trött på ComHem nu.
Skickade detta nyss (inte så vänliga mail):
Hej,
Jag vill felanmäla TV, Bredband OCH Telefonin OCH er support.
Nu vill jag att någon ringer upp mig. Digital TV´n fungerar inte. (Har prövat alla knep med sladdbyten, dra ur ström osv)
Internet lägger av titt som tätt.
Jag felanmäler på nätet via er sajt. Kryssar i allting, fyller i uppgifterna & trycker på SKICKA. Till svar får man ett FELMEDDELANDE.
Ringer er telefonsupport. Får till besked att jag förmodligen hinner gå i pension innan ni hinner svara. Bestämmer mig trots detta att vänta. Väntar i 5 min första gången, sedan kopplas samtalet ner.
Ringer upp igen & väntar några minuter i er kö, innan det blir en konstig ton & samtalet kopplas ner igen.
Nu orkar jag inte jaga er längre, så nu får ni ringa upp.
Med tanke på att jag var utan TV i över 3 månader förra året & detta strul så vill jag helst säga upp mitt abonnemang. Detta går ni ju inte med på.
Men med tanke på den tid jag fått lägga ner bara idag så förväntar jag mig en stor 0:a i "Att betala" på nästa månadsfaktura.
Skickade detta nyss (inte så vänliga mail):
Hej,
Jag vill felanmäla TV, Bredband OCH Telefonin OCH er support.
Nu vill jag att någon ringer upp mig. Digital TV´n fungerar inte. (Har prövat alla knep med sladdbyten, dra ur ström osv)
Internet lägger av titt som tätt.
Jag felanmäler på nätet via er sajt. Kryssar i allting, fyller i uppgifterna & trycker på SKICKA. Till svar får man ett FELMEDDELANDE.
Ringer er telefonsupport. Får till besked att jag förmodligen hinner gå i pension innan ni hinner svara. Bestämmer mig trots detta att vänta. Väntar i 5 min första gången, sedan kopplas samtalet ner.
Ringer upp igen & väntar några minuter i er kö, innan det blir en konstig ton & samtalet kopplas ner igen.
Nu orkar jag inte jaga er längre, så nu får ni ringa upp.
Med tanke på att jag var utan TV i över 3 månader förra året & detta strul så vill jag helst säga upp mitt abonnemang. Detta går ni ju inte med på.
Men med tanke på den tid jag fått lägga ner bara idag så förväntar jag mig en stor 0:a i "Att betala" på nästa månadsfaktura.
Antonio Pozzi
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Du skulle skrivit vafanculo och cazzo lite här och där så hade det nog löst sig mkt fortare 
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Måste ju spara på triumfkortet
Antonio Pozzi
Antonio: Med största sannolikhet kommer de inte ringa dig och du kommer förmodligen få ett standardsvar och det kommer vara samma belopp på fakturan som vanligt.
Trodde folk lärt sig att det inte tjänar något till att skriva arga email till kundtjänster... vill ni skicka dessa mail skall de gå till någon som defakto kan göra något också, med det sagt menar jag inte VD men de flesta större bolag har någon som arbetar med kundvård/kundrelationer.
Det tråkiga med dagens TV-marknad är att infrastrukturen inte är konkurrensutsatt, har man väl förhandlat med fastighetsägaren så är resterande boende sen låsta till dig som leverantör och du behöver inte lägga nån större krut vid att lyssna på dem.
Detta kommer förbättras på en 5-10års period när vi går över mer o mer på bredbandslevererat tv-utbud och man faktiskt kan välja operatör, för jag tror att när de individuella kunderna kan välja bort Comhem utan att välja bort innehållet de har så kommer det bli en större kundflykt från Comhem.
Trodde folk lärt sig att det inte tjänar något till att skriva arga email till kundtjänster... vill ni skicka dessa mail skall de gå till någon som defakto kan göra något också, med det sagt menar jag inte VD men de flesta större bolag har någon som arbetar med kundvård/kundrelationer.
Det tråkiga med dagens TV-marknad är att infrastrukturen inte är konkurrensutsatt, har man väl förhandlat med fastighetsägaren så är resterande boende sen låsta till dig som leverantör och du behöver inte lägga nån större krut vid att lyssna på dem.
Detta kommer förbättras på en 5-10års period när vi går över mer o mer på bredbandslevererat tv-utbud och man faktiskt kan välja operatör, för jag tror att när de individuella kunderna kan välja bort Comhem utan att välja bort innehållet de har så kommer det bli en större kundflykt från Comhem.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
jag kan säga att mitt mail till CH var argare än Antonios, det hjälpte finfint...gratis 24mbit 6 mån, fria betalkanaler 12 mån...så visst fanhjälperdet!så längeman skriver "vettigt" men argt så...
omdu fjäskar Antonio kan du få direktnummer till en snubbe på kundrelationer
omdu fjäskar Antonio kan du få direktnummer till en snubbe på kundrelationer
Senast redigerad av PatrikGBG den 11 augusti 2008, 18:57, redigerad totalt 1 gånger.
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Fick 0 kr på mina fakturor efter förra avbrottet så...
Antonio Pozzi