Koppla hemmabio till ps3?
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Samma box som jag har. Jag är väldigt nöjd med den än så länge...Jonny skrev:Nu blir de ju lite OT i tråden men, lurar på att hänga på comhems erbjudande om 8 favoriter HD.
Då får man köpa HD-boxen för 1 spänn, nån Humax CXHD-1000C, va ju dock ingen HDD i den...
Jaja, tål att tänkas på
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
- Jonny

- Namn: Jonny Lakemountain
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Japps, verkar funka kalas... blidde en sån alldeles efter inlägget:)
Ena herren i affärn sa att ingen gjort nån box med hdd som va bra nog... typ
Men att spara klipp av HDkvalla måste ju ta enorm plats, eller cyklar jag runt som fan när jag tror så?
Ena herren i affärn sa att ingen gjort nån box med hdd som va bra nog... typ
Men att spara klipp av HDkvalla måste ju ta enorm plats, eller cyklar jag runt som fan när jag tror så?
Honda Civic Type R -15
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Tja, om boxen kan spara i nåt MPEG4 format så behöver det inte vara så blodigt... men jag tror fortfarande allt sänds i MPEG2 va? Isåfall jobbar säkert boxen också helt i MPEG2. Själv skulle jag inte våga köpa nån fin HD box idag, det känns som alla digitala sändningar måste gå över till MPEG4 relativt snart och då blir helt plötsligt varenda box värdelös (tänk vilket fint ramaskri det kommer bli i landet, alla som tvingats köpa digitalboxar hehe).
Oavsett format kan man i regel välja vilken kvalitet man vill ha vid inspelning (olika komprimeringsgrader), även några snäpp ner brukar se ok ut.
Själv har jag ingen TV, så jag slipper allt vad boxar heter
Oavsett format kan man i regel välja vilken kvalitet man vill ha vid inspelning (olika komprimeringsgrader), även några snäpp ner brukar se ok ut.
Själv har jag ingen TV, så jag slipper allt vad boxar heter
Senast redigerad av David Lundin den 14 augusti 2008, 17:57, redigerad totalt 1 gånger.
Allt sänds inte i MPEG-2 (av HD-kanalerna, vanliga SD kanaler sänds ju i MPEG-2) Voom, Discovery HD, Eurosport HD är några som gått över till MPEG-4 sändningar. SVT HD och TV4 HD är fortfarande MPEG-2. Detta beror till stor del att det är dyrt för dem att gå över till MPEG-4 på satelitterna (vilket är lite konstigt med tanke på att det skulle ta mindre plats).David Lundin skrev:Tja, om boxen kan spara i nåt MPEG4 format så behöver det inte vara så blodigt... men jag tror fortfarande allt sänds i MPEG2 va? Isåfall jobbar säkert boxen också helt i MPEG2. Själv skulle jag inte våga köpa nån fin HD box idag, det känns som alla digitala sändningar måste gå över till MPEG4 relativt snart och då blir helt plötsligt varenda box värdelös (tänk vilket fint ramaskri det kommer bli i landet, alla som tvingats köpa digitalboxar hehe).
En HD-box skulle jag garanterat kunna köpa. De flesta kan ju omvandla signalerna och så även Comhems (annars får ju Comhem göra om de sändingarna som är i MPEG-4 till MPEG-2 vilket känns onödigt med platsutrymme). Det dröjer nog länge tills man kan se att alla kanalbolag sänder i MPEG-4 eller att TV-distrubitörerna omvandlar signalen till MPEG-4.
<span style='color:gray'><span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>Christoffer Börjesson HPC#976</span></span></span>