Laga mat med Dani

För Topics som ej är motorrelaterade
Henka

Antar att det ska vara riktigt enkelt??

Recept 1

Det du behöver är:

En färdiggrillad kyckling.
En burk Cambels champinjonsoppa
En burk Chream Frech

Plocka av allt kött, fördela köttet i mondre bitar i en ugnsfast form.
Blanda Soppan och Chream Frechen och häl den över kyklingen.
In i ugnen på 150grader tills den e varm, Den ska inte få nån färg alls för då smakar det inge bra.

Serveras förslagsvis med Ris.

Recept 2

Pastaspiraler
1 Paprika
1 Lök
1 kycklingfilé
1/2burkChream Frech
några stänk Sweet Chillisås

Koka pastan aldente
Strimla kycklingen och skär paprikan i stavar samt löken i små klyftor.
Fräs kyckling lök och paprika i en wookpanna lr en stekpanna med höga kanter. klicka i Chream Frech Samt Sweet chillisåsen(hur mycket beror på hur starkt du vill ha det) Rör om. Sen tar du pastan och kastar i den oxå. Rör om sen servera.

Koka pastaspiraler.

Lycka till Dani!
[b]<span style='color:red'>Henrik Reidemar</span>[/b]
<span style='color:red'>Uppland/Enköping
Medlems n.r 895
Civic ESI Sedan -94
[i]N/A trimmad 168hk[/i]
</span>
Henka

Recept 3 oxå då!

1 fläskfilé
Grädde
Mango Chutnysås
salt å peppar

Skär köttet e medaljonger.
Bryn i stekpanna och salta och peppra.
Häll över grädde samt några klickar mango chutny.
Rör om och kocka upp.
Klart!

Serveras med Ris
[b]<span style='color:red'>Henrik Reidemar</span>[/b]
<span style='color:red'>Uppland/Enköping
Medlems n.r 895
Civic ESI Sedan -94
[i]N/A trimmad 168hk[/i]
</span>
Simon B

Äter ni mycket i SödraSverige
jag åt en helfläskfile en gång man blev minst sagt ganska mätt [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Jag skulle rekomendera en halv [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Simon Berglund
Kör Subba nu 12.82@171.5
AcKyL

<!--QuoteBegin-Dani+25 Nov 2004, 22:58:23--><div class='quotetop'>QUOTE(Dani 4 25 Nov 2004, 22:58:23)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Krister: Jag kan ta hand om ett hem, jag kan diska tvätta osv, jag bad bara om tips om fler maträtter. Jag kan liksom göra massa mat som morsan lagar som jag efter 22 år vet vad hon har i osv, men jag orkar inte stå vid spisen i 2 timmar, träna, duscha, fixa mat även till morgondagen, städa, diska osv osv osv. Därför bad jag om tips så man kanske även kan lära sig lite ny mat.

Jag är inte på något sätt bortskämd eller okapabel att ta hand om mig själv, morsan var iväg i 2 månader när jag var 13 och då klarade jag av att göra det mesta själv, även om farsan lagade mat osv, som nu när han gör lite mat. Grejen är den att morsan är sjukpensionär och har varit det i över 5 år pga grova problem med ryggen.

Hon har KONSTANT värk 24H om dygnet och inga piller eller andra kurer i världen har hjälpt, så hon går hemma hela dagarna och klarar inte av att jobba eller göra något annat, därför VILL hon fixa mat till oss, göra mina smörgåsar till jobbet och allt sånt så hon har åtminstone något att göra och inte blir galen av att bara sitta framför TV.n. Visst hon kommer ut lite varje dag men är man över 50 och går upp 7-8 varje dag så blir det förbannat långa dagar om man inte har jobb.

Hursomhelst, jag ville bara förtydliga att jag inte på nått sätt inte kan klara av att sköta mig själv, jag ville helt enkelt bara ha tips. Jag tycker bara det är positivt att hon sticker iväg så man blir tvungen att klara sig själv, man lär sig väldigt mkt nytt på det sättet.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ledsen att höra att din morsa är sjukpensionär, vet hur jobbigt det är att se ens morsa må dåligt osv pga någon skada/sjukdom...

Men hoppas det går bra med att laga maten iaf [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] Verkar som du fått många tips för ett antal dagar [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img] Lycka till!
[b]Björn Bekkouche[/b][i], Stockholm #1251[/i]
[i]Kör:[/i]
- [b]Honda VT750 <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Black Widow<!--colorc--></span><!--/colorc--> -02[/b]
- [b]Ford Focus Flexifuel -08[/b]

[i]Tidigare fordon:[/i]
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- VW Golf GTi 2,0L MK1 -84
- Nissan Micra K10 -88 [i](R.I.P.)[/i]
- Honda [b]CRX[/b] SOHC 1,6i -88
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
henke
Kontakt:

1 bit västgötakloster ev. billingeost
1 limpa hennings osötade limpa
1 paket lätt å lagomt

gör såhär:

*Ta fram den sk. "osthyveln" ur kökslådan. Den är oftast blank, och har en skåra på "klingan"

*extrahera osten ur dess förpackning

*"hyvla osten", dvs. för "osthyveln" fram och tillbaks över osten, tills du har fått en ansenlig mängd skivor

*öppna påsen till brödet

*extrahera valfri mängd skivor av brödet, den yttersta sk. "ändbiten" kan du stoppa i munnen direkt

*Tugga

*avlägsna locket på smörpaketen, riv av den sk. "skyddsfolien", du har nu förberett smöret att anläggas på ovansidan av brödskivorna

*ta fram en "smörkniv", du hittar den lättast genom att leta efter slöjdad träbit som luktar trä, och bär inskriptionen "DANI 1992 - träslöjd"

*använd "smörkniven" att "bre" på smör på limpskivan

- Nu tar vi en paus, och samlar krafterna tills vi ska lägga på den hyvlade osten på de "insmorda" skivorna av bröd

*Nu kan du lägga på valfri mängd av ostskivor på dina brödskivor

- Nu är "mackorna" färdiga, men innan du avnjuter dessa framför tv-n eller datorn, så bör du avlägsna all smuts och restprodukter som kan ha tillkommit under själva tillagningsprocessen.

*släng resterande bröd, smör och smulor i en "sophink" den bör vara placerad inunder den sk. "diskbänken", alltså det ställe som du oftast finner din mor, dvs. hennes arbetsplats.

*du kan med fördel även slänga smörkniven och osthyveln.

- Såja, efter denhär kraftanträngningen har du förtjänat att spendera en tid i tv-soffan och äta upp dina läckerbitar till "ostmackor"

Väl mött, och lycka till i "köket"
<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->Henrik Larsson -> Skövde<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<a href="http://www.garaget.org/?car=17264" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->WV Typ1<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FFFFFF--><span style="color:#FFFFFF"><!--/coloro-->Restolooker -62<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=30187" target="_blank">CRX VT -91</a> *SÅLD*
<a href="http://www.garaget.org/?car=42665" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Celica GT4 -88<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
Gisson
Bil: Honda Accord Aerodeck 2.2 ES 1997
Namn: Göran Johansson

Varför laga mat när andra gör det (gå ut o käka istället)
Göran Johansson
Tystberga
Honda Accord Aerodeck 2.2 ES - 97
Feel the Power that your engine gives you
Medlemsnr: #1315
Zoonie

Vafan! Ut me dig o köp lite kryddor o laga ZATAR!! hehe

ZATAR 4 LIFE
/Mvh Hotan Mojdehi
Skriv svar