Köpa en Accord type-s/executive -06 vad bör man se upp med?
Som topic lyder. Går i seriösa tankar att skaffa mig en ordentlig bruksbil. har fått löneförhöjning och fast jobb och känner att det är dags att skaffa nått ordentligt! Bilen jag vill ha är såklart då en honda. Har alltid gillat type-s och de börjar hamna i lagom prisnivå för mig alt en executive om en riktigt prisvärd dyker upp? Finns det något man bör se upp med? ått som kan vara dyrt? (service, fabrikationsfel etc) ska vara kamkedja i dessa (2,4) va? har haft ett par billigare hondor och vart lika nöjd med kvalitén och allt sånt och antar att hondas goda kvalité även sitter i dessa bilar? årsmodellerna jag kollar på ligger mellan 2006-2008 och har gått ca 10000mil-12000mil
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Skönhetsfel såsom stenskott, bucklor, repor och spruckna plastdetaljer.
Kärvande bakbromsar, både bromok, belägg och skivor kan behövas bytas
Annars är det ingenting som går sönder på dem.
Min röst går på en TypeS, är både lättare och snyggare.
Kärvande bakbromsar, både bromok, belägg och skivor kan behövas bytas
Annars är det ingenting som går sönder på dem.
Min röst går på en TypeS, är både lättare och snyggare.
okej, skönhetsfläckar är bara bra prutursäkter för min del då jag jobbar som billackerare och det får man ju räkna oavsett bil om den är över 5år.
okej, är det lite som med volvo att frambromsarna tar så bra att bakbromsarna sällan får jobba då eller vad beror detta fenomen på? Vanligt?
ja, det är type-s jag vill ha. dels är den sportigare och sen såg jag att även skatten var några hundringar billigare tack vare vikten!
hur törstiga är dem på ett ungefär, ni som kör 2,4orna som dailys? jag har hyffsat tunga fötter :p
okej, är det lite som med volvo att frambromsarna tar så bra att bakbromsarna sällan får jobba då eller vad beror detta fenomen på? Vanligt?
ja, det är type-s jag vill ha. dels är den sportigare och sen såg jag att även skatten var några hundringar billigare tack vare vikten!
hur törstiga är dem på ett ungefär, ni som kör 2,4orna som dailys? jag har hyffsat tunga fötter :p
-
Perchen
- Bil: Honda Accord Type-S
- Namn: Marcus Persson
Har haft min Type-S Tourer i ungefär en månad nu. Sjukt nöjd än så länge, det enda är nåt knirr i bakvagnen men det ska in och åtgärdas snart. Körde till Göteborg med den förra helgen, låg på 0,68 på farthållaren i 110 km/h ungefär. Det enda patrullen jag stött på än så länge är försäkringen på den, var bra mycket dyrare än min 9-5;a jag hade innan, är ju dock bara 23 år än så länge så det lär väl sjunka
-
Lars P

- Bil: EK4 K20
- Namn: Lars Palmgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 9 times
- Kontakt:
Min Type-S 08 var den absolut bästa av de 30tal bilar jag ägt. 13000mil och inte en enda del var bytt utöver service grejer.
076-1174430
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW