Babyboom på HPC

För Topics som ej är motorrelaterade
Nett@n

Meningen var ju inte att vara ironisk eller elak med inlägget. Förstår att ni tror det eftersom jag får så bitska inlägg till svars. Det var en fråga.

Och ja, jag gör allt för att mitt barn ska må bra. Även om jag anser att just JAG inte behöver de ni känner att NI behöver! ;)
Jeanette Wallberg Sundgren
boltis
Kontakt:

Så bra då Nettan, då är vi överrens! No hard feelings, men kände mig så smått idiotförklarad efter det inlägget! ;)
Saab 9-5 Kombi 2.3t -2003
Vector + Pilotpaket

http://www.boltis.se
PatrikGBG
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson

precis, de lär som att vi som tyckte annat än du inte var riktigt kloka.

nä nu gläds vi istället åt att ni inte har några problem och att er lille parvel klarar sig själv i bilen ;)
så kan de andra som e oroliga använda sig av dem hjälpmedel som finns!

för övrigt e vi i tagen med att köpa syskonvagn, inte jättelänge kvar nu ju hehe...phil and teds nya, nån som sett/kört?rätt flashig!
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Stackars ungen som ska sitta på marken och åka.....=)

Vi har en babywatch utan display eller annat, fungerar tillräckligt bra. Vägrar att köpa en massa saker vi inte kommer använda. Babysittern, totalt värdelöst köp, gåstolen, värdelös, babybjörn bärsele, värdelös, soptunnan för blöjor, värdelös, tripptrapptrullstol, värdelös, byxor och tröjor som ska efterlikna vuxensaker, värdelöst, hela dräkter som inte delar sig så huden blir bar är det bästa etc etc. Alla leksaker, totalt meningslöst, han har roligare med en låda eller en tidning än alla hans leksaker.

Vagnen, helt underbar!
Babyskyddet till bilen, grymt bra.
Babygymmet, grymt bra.

Massvis av meningslösa köp och några riktigt bra. Till nästa barn ska det endast köpas en vagn, ett bra skötbord och en bunke nödvändiga saker.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Charly

Scotte, nästa barn kanske kommer ha skitkul med alla de "meningslösa" sakerna. Du får inte glömma att alla barn är unika.
Vår grabb hade iaf skitkul med babysitter, gåstolen, och hoppgungan osv... Men visst, ett bra tips scotte är att slänga i lite ris eller makaroner/skruvspaghetti i en 0.5L plastflaska... skitbra leksak de kan leka med i bilen osv.

Boltis, jag tror faktiskt du/ni kan få svårt att "se" om er lille får andnöd i bilen, om ni är oroliga så anser jag nog att ett andningslarm är överlägset en kamera. Vi har kört med andningslarm på natten och visst sover man mycket bättre själv då.
Medlem 427
PatrikGBG

haha de e just de ja funderar på Martin...men har hört att de funkar skitbra?!
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
M Scotte
Kontakt:

Det är nog mer vi vuxna som reagerar än barnet som sitter där. Jag ser bara fördelar med en sådan vagn, hälften så bred, och fortfarande smidig för att vara en tvåsitsig vagn.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
Krister

Själv kan jag säga att efter 1,5 vecka så är babysittern (sån som gungar lite lätt) överlägsen, David är med pappsen i köket när maten skall lagas.
Vagnen vi köpte är grym, tar sig fram överallt utan bekymmer och rullar väldigt bra.
Sophinken, klockren. Nån sån där som gör att det inte luktar... underbart eftersom skötbordet delar plats med gästsängen i vardagsrummet eftersom övervåningen renoveras.
Babybjörn har vi köpt men inte testat mer än att jag tog på mig den med David i och han skrek som en stucken gris, får testa lite senare... vill att det skall funka för det verkar otroligt smidigt när man skall nånstans där det är mycket folk.

Däremot kommer jag inte ihåg att vi beställde ett morgontrött/kvällspiggt barn, funkar absolut dåligt med föräldrarnas dygnsrytmen! :D
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Användarvisningsbild
smacke
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Kontakt:

Kristian skrev:får se om vi märker något på nr 3 som kommer i början av mars..... ;)
Grattis.. :D
SMacke #364
PatrikGBG

bärselen har vart guld för oss...Nova älskade o sitta i den, när hon var stor nog o se framåtblev de succe!

ang syskonvagn så har babytravel en fin halvtrendig sak, med två stora svängbara hjul fram...den e exakt lika bred mellan hjulen som den emmaljunga vi har nu,enda skillnaden är att sittdelarna e nån centimeter smalare, och den bygger ut så chassit e lika brett som hjulbasen...så den e alltså INTE bredare än vår enkelvagn...grymt stabilmed...billig me...aja de finns fler o kolla på!
Patrik Andersson #928

Urgammal
M Scotte
Kontakt:

Patrick köp inte det junket nu, fall in i fållan och köp det ballaste/dyraste/trendigaste. =)
Förstå mig rätt, bärselen fungerade så länge lilleman inte vägde 10 pannor. Upp till 7 kg var det lugnt, sedan är den felkonstruerade selen totalt värdelös, och då gick jag ändå och köpte den "sportiga" varianten med extra selar och skit. Nu när han är nästan 9 mån och väger 10.2kg och är 77cm lång går det inte alls.
Buy the best only cry once!
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
PatrikGBG

selen kunde man som du säher verkligen inte använda länge, helt rätt!

Jag blir mer o mer sugen på att köpa en vagn med blommor från -72...trött på trendhetsen som FAN!
värre än JDM jue...
Patrik Andersson #928

Urgammal
kristian75

Ja då var det dags för mig då :D tjejen är gravid i 12:e veckan så nu ska väl allt gå bra hoppas jag :thumbup: kläckningen är beräknad till mitten av mars så nästa sommar har man en liten knodd i EK9:an.... :D
kristian jonsson
Krister

Nice, grattis.

Kör:
Användarvisningsbild
smacke
Kontakt:

Grattis.. :D
SMacke #364
kristian75

tackar..... :D
kristian jonsson
Användarvisningsbild
smacke
Kontakt:

PatrikGBG skrev:Jag blir mer o mer sugen på att köpa en vagn med blommor från -72...trött på trendhetsen som FAN!
värre än JDM jue...
Åhh... ja bara måste ut i garaget å fota lite.. återkommer me runkbilder till dig om en stund... :P
SMacke #364
Användarvisningsbild
smacke
Kontakt:

Tja, ni som känt mig ett tag vet att jag har svårt att slänga/sälja saker....
Så i förrådet bland övriga saker som jag har svårt att skiljas från finns en "lite äldre" barnvagn som jag tänkte piffa till lite framöver... :)

Bilder finner ni nedan.. :D

<a href="http://trampebil.se/images/2008-09-02_b ... index.html" target="_blank">http://trampebil.se/images/2008-09-02_b ... ex.html</a>

Notera de moderna detaljerna såsom:

Kromade navkapslar, handtag suflettgångjärn samt "kofångare" fram.. :D
<a href="http://trampebil.se/images/2008-09-02_b ... mage3.html" target="_blank">http://trampebil.se/images/2008-09-02_b ... e3.html</a>

samt öppningsbar "motorhuv".. :P
<a href="http://trampebil.se/images/2008-09-02_b ... mage4.html" target="_blank">http://trampebil.se/images/2008-09-02_b ... e4.html</a>

Som på alla sportigare vagnar finns det snabbfäste för "caben" :prop:
<a href="http://trampebil.se/images/2008-09-02_b ... mage7.html" target="_blank">http://trampebil.se/images/2008-09-02_b ... e7.html</a>

å Hoppla e taket av.. :D
<a href="http://trampebil.se/images/2008-09-02_b ... mage8.html" target="_blank">http://trampebil.se/images/2008-09-02_b ... e8.html</a>

För extra komfort finns både vanliga fjädrar samt bladfjädrar.. :D :D
<a href="http://trampebil.se/images/2008-09-02_b ... age10.html" target="_blank">http://trampebil.se/images/2008-09-02_b ... 10.html</a>

<!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->( min mamma transporterades i denna 1948, å ev användes den även till hennes 2 äldre systrar.. )<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Bild
Senast redigerad av smacke den 2 september 2008, 19:42, redigerad totalt 1 gånger.
SMacke #364
kristian75

Fan vagnen har ju sänkfjädrar ifrån tein... :worthy: ....... :biglaugh2:
Senast redigerad av kristian75 den 2 september 2008, 20:08, redigerad totalt 1 gånger.
kristian jonsson
PatrikGBG

de va de fulaste jag sett...måste ha!haha

nee de blev en blå phil&teds faktiskt men ja köpte en beggad av en vän...
Patrik Andersson #928

Urgammal
Användarvisningsbild
smacke
Kontakt:

-fulaste du sett ?? då passar den ju dig som picken i Greta.. :P
SMacke #364
PatrikGBG

analigen!
Patrik Andersson #928

Urgammal
boltis
Kontakt:

Nästa projekt!

Försäkring? Barnförsäkring med andra ord! Vad är till att rekommendera? Vi har (fram t.om. leo´s 6 månadersdag) en gravid/förlossning/första tiden försäkring, men det har blivit dags att titta på fortsatt barnförsäkring. Hade en representant för Skandia här igår och allt lät jättebra och sådär. Vi tecknade barnförsäkring på Leo samt livförsäkring på mig och min sambo men har 30 dagars ångerrätt, så vi vill ha lite åsikter/synpunkter/tankar om detta! Trygg-Hansa är väl det alternativet som känns mest aktuellt och populärast hos andra, men åsikter är aldrig fel!
Saab 9-5 Kombi 2.3t -2003
Vector + Pilotpaket

http://www.boltis.se
Användarvisningsbild
smacke
Kontakt:

Trygg-Hansa blev de för nya bebben.. fisen däremot har vi försäkrade i Folksam, men de blir nog att byta över till Trygg där oxså..
De e ju tydligen bäst enligt något oberoende test å har flest barn försäkrade av alla bolag.. ( har för mig att de har närmare 80% av alla knoddar försäkrade hos sig.. )
SMacke #364
PatrikGBG

största anledning till att tryggh har så många försäkrade e för att de har en gratis gravid försäkring, många stannar ju självklart!

vi kör uteslutande Vesta, på allt, o de känns bra då alla (barn,jag,fru,bilar och hus) e billigare än vad enbart EN bil var hos konkurrenter.
problematiken e väl OM de händer nåt, hur funkar VEsta då?men de vet man ju inte med nåt bolag, men på pappret e dom outstanding!
Patrik Andersson #928

Urgammal
Krister

Själv kör vi allt hos Länsförsäkringar... har en kusin som jobbar där, hon sköter allt det där åt mig. Visst, de är inte alltid billigast men hamnar de inte särskilt långt bort från de som är så kör jag på.

Kör:
PatrikGBG

update, nu e de nya ljud i skällorna!

"Att montera båda barnstolarna i baksätet är bra, eftersom mer än 50% av alla kollisioner sker mot bilens front, och då är barnen något säkrare i baksätet. Men om den ena stolen är bakåtvänd kan det dock vara en bra idé att placera denna i framsätet. Om stolen lutar mot instrumentbrädan kan man få en stabilare montering. Dessutom finns det ofta mer plats för barnets ben i framsätet, vilket gör att barnet kan färdas bakåtvänt längre."

fram är numer även rek. från nyfödd till 4 år!
NTF

mest pga att bästa stödet e instrumentpanelen...
Patrik Andersson #928

Urgammal
Användarvisningsbild
Chrille79
Bil: CH1
Namn: Christian Roskjaer
Has thanked: 10 times
Been thanked: 20 times

Jaha då provar vi igen då. Vi fick missfall förra gången. Men nu ser det bättre ut :)

13 veckan å går galant :thumbup: Beräknat i juni tror jag det var.

Bild:
Gammal räv...
Clabbe
Bil: RD9
Namn: Клабе Бюрстром
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

ehhmm... Alien?
Благодаря мутра!
Användarvisningsbild
Chrille79
Bil: CH1