UFC & TUF

För Topics som ej är motorrelaterade
Användarvisningsbild
Xchai
Bil: Crx vt 32psi
Namn: Wanchai Kampha Gustafsson

Smacke ge mej ditt hotmail så kan jag inviteta(stavning) dej till en mma sida
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF

Tunnis aka Glad
Simon,mm
Användarvisningsbild
fonzeka
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Ska bli riktigt spännande att se titelmatchen, angående hur det ska gå så känns denna summering rätt så bra :D
Chris Lytle: "I see no way Randy can win. He’s too old, too small and [had] too long of a layoff. Lesnar is too massive, athletic and younger. That being said, I think Randy wins."
Användarvisningsbild
Xchai

japp sjukt spännande,hoppas main event inte slutar som silva och cote.(hade sett fram emot den matchen med :angry:
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF

Tunnis aka Glad
Simon,mm
Användarvisningsbild
Dani
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Wanchai: Vilken mma sida laddar du från?
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Användarvisningsbild
Xchai

Dani skrev:Wanchai: Vilken mma sida laddar du från?
opps kanske ska inte lägga ut på public... pm da Dani
Senast redigerad av Xchai den 15 november 2008, 23:46, redigerad totalt 1 gånger.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF

Tunnis aka Glad
Simon,mm
Användarvisningsbild
Dani
Kontakt:

smacke skrev:Ja kollade på "UFC.Ultimate.Comebacks.DVDR" häromdagen...

Massa dunderbra matcher, bla en från från 11 september 2006 Pete Sell VS. Scott Smith.... damn vilken helt sjukt slut ! ! ! ! :surprise: grym match.. :D
<a href="http://www.mmaroot.com/scott-smith-vs-p ... -ufc-video" target="_blank">http://www.mmaroot.com/scott-smith-vs-p ... c-video</a> spola fram till 8 minuter om ni bara vill se slutet.. :boxing:
Den knocken såg jag live, snacka oväntat :D För övrigt så är Pete Sell APDÅLIG! Han är typ allas slagpåse och jag fattar inte vafan han gör i UFC. Scott Smith har inte fightats sen den fighten mot Sell och han själv är ingen stjärna så det vittnar ju bara om hur bra Sell är. Sell skiten (haha :P).

Se även Don't Blink om ni har chans till det, handlar om de snabbaste fighterna men inte bara UFC utan även Cage Rage osv osv osv.
Honda CRV 2.2D 2014
Användarvisningsbild
smacke
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Kontakt:

nån som vet när galan slutar svensk tid ??
SMacke #364
Användarvisningsbild
smacke
Kontakt:

ja svarar mig själv... den gick mellan 04 å 07 imorse.. på TV4 spört.... vilket ja har... så ja spelade in de hela på HTPCn.. :D
nu väntar ja bara på att TVn skall bli ledig ( den är ockuperad av en liten dvärg som kollar på Bolibompa.. ) sedan dj*vlar skall ja kolla.. :boxing:
Senast redigerad av smacke den 16 november 2008, 09:42, redigerad totalt 1 gånger.
SMacke #364
Användarvisningsbild
Dani
Kontakt:

SPOILER!!!

Galan är över och det gick mer eller mindre som jag trodde i de flesta fighter. Jag hoppades på Randy men trodde Lesnar skulle vinna och som Joe Rogan sa, om Lesnar verkligen lär sig MMA så vem fan ska slå han då. Han är ju ännu större än Sylvia det miffot, jävla monster.

Synd att Florian vann för jag gillar verkligen inte den killen men det märktes att han ägde Stevenson rätt hårt så det va rättvist.
Stephens uppercut var inte nådig, det var nog galans höjdpunkt :D

Nu ser jag fram emot Nogueira - Mir och UFC 92 men allra mest GSP - BJ nästa år. Då jävlar blir det åka av :D
Honda CRV 2.2D 2014
Användarvisningsbild
Xchai

Japp japp,,hade faktis hoppas att randy skulle behålla bältet,,men men..

Brock is the fucking beast...håller med dej där Dani,,om han lär sej mer om MMA vem ska kunna stoppa den där gods tåget? :blink:
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF

Tunnis aka Glad
Simon,mm
Användarvisningsbild
Jonny
HPC Guld Medlem
Namn: Jonny Lakemountain
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Vart fan lite besviken att Lesnar vann.. han är inge bra.. bara stor... men det räcker tydligen, visst smidig i brottningsdelen.. men det ska han väl vara.
En sak va rolig däremot, i clinchen när Lesnar knäade Randys ben så flög fan Randy bakåt varje gång.. underhållande.
Brock borde sluta hetsa så jävligt, hans slag på slutet va ju så tafatta.. lär väl va bättre å ladda på ordentligt istället för å småhamra.

Han som hade en tribal på hela benet, som slogs mot biblioteksnubben tycker jag va grym.

Likaså han med uppercuten, satan så han laddade in den.

Synd åxå mellan Daddy å Kenflo, fast Kenny är fan bra.

Varför å varför får dendär Gurgel fajtas hela tiden, han är ju fan kass... i deras mått mätt då ;)
Honda Civic Type R -15
Användarvisningsbild
Dani
Kontakt:

Håller med ang. Gurgel. Killen har svart bälte i BJJ men har inte ens vart i närheten av en submission i NÅGON av hans fighter. 5 brutna näsben som han fått talar däremot sitt tydliga språk, nämligen SLUTA LEK BOXARE. Jävla pajas.
Honda CRV 2.2D 2014
jiro

Jonny skrev:Vart fan lite besviken att Lesnar vann.. han är inge bra.. bara stor... men det räcker tydligen, visst smidig i brottningsdelen.. men det ska han väl vara.
En sak va rolig däremot, i clinchen när Lesnar knäade Randys ben så flög fan Randy bakåt varje gång.. underhållande.
Brock borde sluta hetsa så jävligt, hans slag på slutet va ju så tafatta.. lär väl va bättre å ladda på ordentligt istället för å småhamra.

Han som hade en tribal på hela benet, som slogs mot biblioteksnubben tycker jag va grym.

Likaså han med uppercuten, satan så han laddade in den.

Synd åxå mellan Daddy å Kenflo, fast Kenny är fan bra.

Varför å varför får dendär Gurgel fajtas hela tiden, han är ju fan kass... i deras mått mätt då ;)

farbror "Natural" börjar bli gammal.och vill han fortsätta så kan han inte va natural längre, lesner är som ett godståg men rör sig som en 80kg gubbe.. jävligt duktig har blick och teknik och är en elit brottare i grunden, har sett han träna och han lär sig skit fort och är faktiskt smart fighter trots sitt blonda hår :)

mark delen behöver han inte träna speciellt mycket om han nu inte möter frank mir eller nougeira , där emot den stående delen och lite mer sparkar skulle göra susen.. rätt teknik i sparkarna med dom häst låren så ska ni se att han blir svår slagen. mer kick tränar och ground defense.

en liten hammare från han är som en slägga från en annan ; )
Elite thaiboxing gym

civic 1.5 88
civic 1.5 89
civic lsi sedan 94
civic 1.6 91
civic esi hb 92
civic vti hb 92
civic 1.8 vti 98

kör nu civic esi 92:a sedan
Ejan
Bil: Ford Fiesta 2010
Namn: Erik Leander

Tyckte det var en riktigt bra gala överlag....Lesnar är fan stor på allvar :-D Randy såg ut som en mellanviktare när domarn gick genom reglerna hehe.

smått komiskt det såg ut när Lesnar hamrade på Randy...såg ut som en arg dampig fyraåring :-D
------------------------------------------
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
Kör numera Ford Fiesta ST´05
Användarvisningsbild
fonzeka
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Been thanked: 58 times

Hoppades nästan lite på att Brocken skulle vinna, det ska bli kul att se honom bli anacondachokead av Nogueira.
Efter att Mir fått stryk först då :)
Användarvisningsbild
smacke
Kontakt:

Ja de va la skit oxså... :( risken är nog stor att UFC får samma situation som K1 har med Sammy Schildt...
Givetvis förtjänar dom sina titlar, men hur roligt är det att titta på... ( eller jämför me skomakaren när han härja runt i F1... )

Imponerande men tråkigt.. :(

Å angående upppercutten.. fan han signalerade den ju ända från omklädningsrummet... :boxing:
SMacke #364
Ejan
Bil: Ford Fiesta 2010
Namn: Erik Leander

nyss sett fight night fight for the troops

var en faktiskt en bra gala trots rätt "klent" kort , två riktigt vidriga benbrytningar och en av årets brutalaste knockouts

känslig för brutna ben ?? kolla då inte bilden jag postar här :shock1: ser ut som nåt från fantastiska fyran

Bild

Bild
Senast redigerad av Ejan den 13 december 2008, 03:21, redigerad totalt 1 gånger.
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
Kör numera Ford Fiesta ST´05
Användarvisningsbild
smacke
Kontakt:

bilden funkar iaf inte för mig, men här är en länk til artikeln där bilden finns med.. :shock:

<a href="http://www.mmaweekly.com/absolutenm/tem ... 2&zoneid=4" target="_blank">http://www.mmaweekly.com/absolutenm/tem ... oneid=4</a>
SMacke #364
Användarvisningsbild
Jonny
HPC Guld Medlem

Wohoo... inatt så smäller det igen
UFC 92, ska bli smutt
Honda Civic Type R -15
Featherweight
Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
Namn: Fredrik Jonsson

det blir asfett! efterlängtat.. någon som vågar gissa på hur det slutar:)?
Toyota Corona HT Mark II 1970

Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Istvan
Namn: István Csiszár
Kontakt:

Vilken tid? Antar att det e på tv4 sport!?
http://www.fotoi.se
Featherweight
Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
Namn: Fredrik Jonsson

04.00 på tv4 sport
Toyota Corona HT Mark II 1970

Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Användarvisningsbild
Dani
Kontakt:

Ingen som helst aning hur det slutar men jag hoppas på Forrest, inte för att han är en favvo men jag gillar han mer än Evans. Jag hoppas även att Mir vinner mot Nogueira även fast jag tror att detta blir den svåraste fighten för "han jag håller på" att vinna. Jag hoppas även att Rampage äntligen får revansch även om jag gillar Wanderlei oxå, svårt när två favoriter möts men Rampage är ändå störtskön och större favorit.

Vidare så kommer CB från TUF7 möta Massenzio och CB var oxå en favorit från TUF7 så där hoppas jag han tar det. Slutligen så hoppas jag att Hamill får så mkt spö så han aldrig mer sätter sin fot i UFC, jag hatar killen och vill inte se han mer, dock vet jag inte hur bra Reese Andy är. Jag har dock ett svagt minne av att jag hört hans namn i nån annan gala men jag kommer inte ihåg om han vann, om han ens var bra eller whatever.
Honda CRV 2.2D 2014
Användarvisningsbild
smacke
Kontakt:

argghhh.... tur att man fick sova igår natt då... ( ironi.. satt å kollade på Swe-Finland i JWM i hockey... slutade runt 3 snåret.. :blink2: )

Hoppas på vinst av Forrest, Nogueira, Rampage... :)

vem e Hamill ?
SMacke #364
Användarvisningsbild
Dani
Kontakt:

Han va med i TUF3 och var coach Tito Ortiz favoritbarn. Han är ännu ett sånt där mongo som är överbra på brottning och vunnit si och så osv. Han vann sin första fight i TUF3 (för övrigt en skitkass fight om ni frågar mig) men fick ett par smällar som han inte kunde tåla så han va tvungen att avbryta. Han har sedan gått 2-3 fighter i UFC varav den största var mot Michael Bisping där han förlora. Annars har han inte gjort något större väsen av sig och förhoppningsvis slipper vi se honom så mkt mer.

PS! Kan tilläggas att han är döv och att det e därför han pratar "konstigt" osv. Ifall att ni undrar varför han beter sig som han gör.
Honda CRV 2.2D 2014
Istvan
Namn: István Csiszár
Kontakt:

Fan det e lite väl sent de börjar, vet nån när det kommer på repris eller? Kanske går tanka hem?
http://www.fotoi.se
Användarvisningsbild
Jonny
HPC Guld Medlem

Repris imorrn kl.22
Inge snack om tankning så tråden försvinner ;)
Honda Civic Type R -15
Användarvisningsbild
smacke
Kontakt:

ahh.. ja han vet ja ju vem de e... tackar dani... :)
SMacke #364
Användarvisningsbild
Xchai

Galan va välldit bra..

Mellan mir och neugera(stavning) jag höll lite på mir faktis,,vill se mer av han,nu möter han godståget för 2a gången,,få se vad det kan sluta.
bra fight.

Och Griffen och evan,,va klart bra fight ,blev lite överaskad när evans knockade griffin. men men så kan det gå.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF

Tunnis aka Glad
Simon,mm
Användarvisningsbild
Dani
Kontakt:

Alla fighter gick som jag ville i prinip så jag va glad :D

Synd att sopan Hamill inte torskade men det var skönt som fan att CB, Rampage och Mir vann. Jag höll inte direkt på någon av Forrest och Evans men på något sätt kändes det rättvist att Evans vann, han kontrade Forrest och straffade honom. Nu hoppas jag att Rampage kan få en fight om titeln igen och då tror jag att det kan bli jäääääävligt spännande och jag tror inte att det finns en chans i helvetet att Rampage torskar då. Det var grooov skillnad mellan dagens fight mot Wanderlei idag och fighten mot Forrest. Jag förstår fortfarande inte hur Forrest kunde vinna den fighten och jag personligen ser det som att Rampage förlorade fighten inte att Forrest vann.

Mot Wanderlei var Rampage fokuserad till tusen, lugn och självsäker och i princip alla hans slag träffade medan Wanderleis ofta missade eller halkade av. Det var gött moooooooos att Rampage fick till en knock som payback för de där två misshandlen som Wanderlei gav Rampage i Pride :P
Honda CRV 2.2D 2014
Skriv svar