en dosa snus ska kosta 37 jävla spänn!!!
<!--QuoteBegin-CTROliver+19 Oct 2006, 13:34:15--><div class='quotetop'>QUOTE(CTROliver 4 19 Oct 2006, 13:34:15)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Måste vara fler än jag som varken:
Snusar, Röker, Dricker Kaffé, Missbrukar Coca Cola (längre)
Har krökat 6 ggr det senaste året etc.
Har inte tränat på 6 månader något dock, men känner ingen motivation just nu.
Finns här fler "sunda" människor? <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
[right][snapback]340446[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag håller med till 100%
Tycker bara det är så jäkla tråkigt att anses vara tråkig för man inte dricker på en fest och alla försöker få en full. Att om man vill gå ut på puben eller liknande måste man sitta och frysa röven av sig på uteserverigen och andas in deras rök. Ska man verkligen behöva välja på det eller stanna hemma?..
Jag håller med till 100%
Tycker bara det är så jäkla tråkigt att anses vara tråkig för man inte dricker på en fest och alla försöker få en full. Att om man vill gå ut på puben eller liknande måste man sitta och frysa röven av sig på uteserverigen och andas in deras rök. Ska man verkligen behöva välja på det eller stanna hemma?..
<span style='color:red'>[b]Sanja Arenhill[/b]</span>
<!--QuoteBegin-CTROliver+19 Oct 2006, 14:34:15--><div class='quotetop'>QUOTE(CTROliver 4 19 Oct 2006, 14:34:15)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Måste vara fler än jag som varken:
<!--endemo-->
Låter precis som jag. Men hur många ggr jag festat vet jag inte. Men högst en (1) gång per månad är det iaf.
Träningen slutade jag med för ungefär 10 månader sen. Motivation har inte funnits. Det jag däremot inte gör är äter nyttigt. Äter heller inte fet mat hela tiden, men mer grönsaker m.m kunde man ju trycka i sig.
Cola har man lugnat ner sig med, även om det är sjuuukt gott.
Låter precis som jag. Men hur många ggr jag festat vet jag inte. Men högst en (1) gång per månad är det iaf.
Träningen slutade jag med för ungefär 10 månader sen. Motivation har inte funnits. Det jag däremot inte gör är äter nyttigt. Äter heller inte fet mat hela tiden, men mer grönsaker m.m kunde man ju trycka i sig.
Cola har man lugnat ner sig med, även om det är sjuuukt gott.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
Då kanske man skulle försöka sluta med snusen nu. Får hoppas att dom inte höjer priset på nikotinfri snus samtidigt, eftersom jag tänkte gå över på det ett tag vid nedtrappningen.
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
www.toloweb.se
<!--emo&:boxing:-->
<!--endemo--> <a href='http://www.hondaklubben.com/forum/index ... opic=31851' target='_blank'>http://www.hondaklubben.com/forum/index ... c=31851</a> <!--emo&:boxing:-->
<!--endemo-->
Johan Persson
Mitsubishi Lancer Evo X -08
<a href="http://www.wroom.org/evoclub/showthread.php?t=17156" target="_blank">http://www.wroom.org/evoclub/showthread.php?t=17156</a>
Mitsubishi Lancer Evo X -08
<a href="http://www.wroom.org/evoclub/showthread.php?t=17156" target="_blank">http://www.wroom.org/evoclub/showthread.php?t=17156</a>
<!--QuoteBegin-Sany+19 Oct 2006, 15:00:43--><div class='quotetop'>QUOTE(Sany 4 19 Oct 2006, 15:00:43)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-CTROliver+19 Oct 2006, 13:34:15--><div class='quotetop'>QUOTE(CTROliver 4 19 Oct 2006, 13:34:15)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Måste vara fler än jag som varken:
<!--endemo-->
Jag håller med till 100%
[right][snapback]340457[/snapback][/right]
Bör väl skriva att även jag har varit en av nissarna som var ute varje helg och brände pengar och hjärnceller. Men ser inte nöjet i det längre. En kväll ute är 10ggr trevligare med 2-3öl/breezer istället för rör och skumpa.
Det är jävligt annorlunda kvällar men bara det att man minns allt som hänt gör att ett av alternativen vinner över det andra <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Jag håller med till 100%
[right][snapback]340457[/snapback][/right]
Bör väl skriva att även jag har varit en av nissarna som var ute varje helg och brände pengar och hjärnceller. Men ser inte nöjet i det längre. En kväll ute är 10ggr trevligare med 2-3öl/breezer istället för rör och skumpa.
Det är jävligt annorlunda kvällar men bara det att man minns allt som hänt gör att ett av alternativen vinner över det andra <!--emo&:)-->
James Oliver Könsberg - Malmö
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
jag snusar, men bryr mej inte om höjningen. dricker inte kaffe, kan bra dricha te istället eller vatten. skatta på sprit och lagliga droger är inte mer än rätt tycker jag. det är en bra satsning, det sporrar säkert några att sluta och är en kostnadsfri sporrning till bättre folkhälsa. tvärtom tjänar staten på att sporra folk att sluta.
samma sak soppapriset, jag gillar inte att priset är högt men finner mej i det, vi måste defacto konvertera till alternativa bränslen, så bästa sättet att sluta konsumera soppa är genom att göra folk irriterade på att det kostar så mycket. sen å andra sidan bör det löna sig med andra drivmedel då med.
att det blir dyrare är för mej en rätt bra sporre till att sluta. snus är heller inte direkt nån social grej. tycker jag. snusar som mest framför datorn eller tvn själv.
samma sak soppapriset, jag gillar inte att priset är högt men finner mej i det, vi måste defacto konvertera till alternativa bränslen, så bästa sättet att sluta konsumera soppa är genom att göra folk irriterade på att det kostar så mycket. sen å andra sidan bör det löna sig med andra drivmedel då med.
att det blir dyrare är för mej en rätt bra sporre till att sluta. snus är heller inte direkt nån social grej. tycker jag. snusar som mest framför datorn eller tvn själv.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
------------------------
-
hondapower
- Been thanked: 3 times
<!--QuoteBegin-vtec_jonas+19 Oct 2006, 10:53:56--><div class='quotetop'>QUOTE(vtec_jonas @ 19 Oct 2006, 10:53:56)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-hondapower+18 Oct 2006, 23:23:57--><div class='quotetop'>QUOTE(hondapower @ 18 Oct 2006, 23:23:57)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->nikotin källa som nikotin källa.
orka bry sig om dom höjer priserna för snuset.
dom andra nikotin källorna har ap höga skatter och kostar betydligt mer än dagens ~ 23kr dosan.
vill man röka så köper man sina cigg utan att gnälla.
vill man snusa så köper man sitt snus utan att gnälla.
vill man fortsätta med något av ovanstående så får man slå sitt kast och acceptera kostnads höjningen.
that´s it!
låter nästan på folk här i tråden som att snus vore nått heligt gentemot dom andra nikotin källorna!
[right][snapback]340300[/snapback][/right]
Okej, så du hade inte brytt dig om dom tex höjde bilskatten med typ 500% bara för att du gillar att köra bil?
[right][snapback]340384[/snapback][/right]
jo,det skulle ja göra om dom höjde den med 500%.
men i denna fråga så är det tal om en bit under 100%.
allså inte 500%.
men om vi föreställer oss att dom skulle höja bilskatten med 500% så står var och egen individ vid ett val.
ha bil och betala alt åka kommunalt etc etc.
jag själv skulle behålla bilen men bruka den betydligt mindre då samt även dra in på annat onödigt.
sen vad det onödiga m,m m,m skulle va är nått helt annat.
orka bry sig om dom höjer priserna för snuset.
dom andra nikotin källorna har ap höga skatter och kostar betydligt mer än dagens ~ 23kr dosan.
vill man röka så köper man sina cigg utan att gnälla.
vill man snusa så köper man sitt snus utan att gnälla.
vill man fortsätta med något av ovanstående så får man slå sitt kast och acceptera kostnads höjningen.
that´s it!
låter nästan på folk här i tråden som att snus vore nått heligt gentemot dom andra nikotin källorna!
[right][snapback]340300[/snapback][/right]
Okej, så du hade inte brytt dig om dom tex höjde bilskatten med typ 500% bara för att du gillar att köra bil?
[right][snapback]340384[/snapback][/right]
jo,det skulle ja göra om dom höjde den med 500%.
men i denna fråga så är det tal om en bit under 100%.
allså inte 500%.
men om vi föreställer oss att dom skulle höja bilskatten med 500% så står var och egen individ vid ett val.
ha bil och betala alt åka kommunalt etc etc.
jag själv skulle behålla bilen men bruka den betydligt mindre då samt även dra in på annat onödigt.
sen vad det onödiga m,m m,m skulle va är nått helt annat.
Jag håller med dig på punkten "100% idioti" Oliver, men glöm inte att det finns folk som lätt skulle vilja lagstifta bort civic type-R och andra "idiotiska bilar" för man kommer fram lika bra i en 67-hästars raps-bil <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
När det kommer till fordonet som transportmedel däremot är det rätt sjukt att det blir dyrare och dyrare och sedan får man höra från politikerna ibland att nu ska mer pengar än någonsin från bensin och fordonsskatten öronmärkas till vägar osv.
WTF!!!?!?
vadå mer än någonsin, går inte redan 100% tillbaka till dit det ska??
När det kommer till fordonet som transportmedel däremot är det rätt sjukt att det blir dyrare och dyrare och sedan får man höra från politikerna ibland att nu ska mer pengar än någonsin från bensin och fordonsskatten öronmärkas till vägar osv.
WTF!!!?!?
Senast redigerad av Charly den 19 oktober 2006, 19:55, redigerad totalt 1 gånger.
Medlem 427
bara bra. slipper man se allas äckliga gula tänder ;D
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->-----------------------
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--QuoteBegin-Charly+19 Oct 2006, 19:54:14--><div class='quotetop'>QUOTE(Charly 4 19 Oct 2006, 19:54:14)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag håller med dig på punkten "100% idioti" Oliver, men glöm inte att det finns folk som lätt skulle vilja lagstifta bort civic type-R och andra "idiotiska bilar" för man kommer fram lika bra i en 67-hästars raps-bil <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
WTF!!!?!?
[right][snapback]340561[/snapback][/right]
Jag hade gärna haft en elbil. Om den hade haft bra räckvidd, gått att ladda förhållandevis snabbt (som vid långresor etc) och haft lite tryck i sig <!--emo&:)-->
<!--endemo--> Läste något om en "tesla" något som baserades på en Eclipse. Hade allt utom räckvidden och laddningsmöjligheten.
Sen så är svaret på din fråga: Nej.
Idag går massvis med pengar ifrån bilrelaterade skatter till en massa annat. Detta då bilar förstör naturen och då måste det läggas pengar på något som förebygger detta.
Jämför med "Trängselskatten i Sthlm Stad". Tidigare gick pengarna till SL etc, nu ska dom gå till "förbifart Sthlm" (rätta mig om jag har fel ang detta)
WTF!!!?!?
[right][snapback]340561[/snapback][/right]
Jag hade gärna haft en elbil. Om den hade haft bra räckvidd, gått att ladda förhållandevis snabbt (som vid långresor etc) och haft lite tryck i sig <!--emo&:)-->
Sen så är svaret på din fråga: Nej.
Idag går massvis med pengar ifrån bilrelaterade skatter till en massa annat. Detta då bilar förstör naturen och då måste det läggas pengar på något som förebygger detta.
Jämför med "Trängselskatten i Sthlm Stad". Tidigare gick pengarna till SL etc, nu ska dom gå till "förbifart Sthlm" (rätta mig om jag har fel ang detta)
James Oliver Könsberg - Malmö
Snackade med den lokala tobakshandlaren på lunchen. Han sa att OM förslaget går igenom (märk, det är än sålänge bara ett förslag) så kommer höjningen vara baserad på vikten. Med andra ord kommer lössnus drabbas betydligt hårdare än portionssnus.
En stock/rulle med 10 dosor lössnus skulle landa på runt 270kr medan portionssnusen skulle stanna på ca 220kr (mot dagens 170kr).
5kr per dosa portionssnus tycker jag låter som en rimlig höjning.
En stock/rulle med 10 dosor lössnus skulle landa på runt 270kr medan portionssnusen skulle stanna på ca 220kr (mot dagens 170kr).
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
www.toloweb.se
-
Fresa
- Namn: Fredrik Arvidsson
- Kontakt:
Mmmm, det va lite oväntat, man har ju proxat på att man ska SÄNKA bensinskatten, fattar inte riktigt vad de håller på med nu... Kommunikation är ju jätteviktigt vad gäller infrastruktur inte minst för företag. Än så länge är det ju mycket spekulationer, ska bli intressant att följa det här och försöka förstå vart de vill komma med detta. Gillar inte heller att man ska lägga skatt på trafikförsäkringen, det känns helt galet och mer nått som miljöpartiet skulle komma på för att "straffa" bilisterna. Grön skatteväxling har man ifall dumpat, så vi snackar ju inga jättehöjningar av bensinskatten, men ändå...
[b]Fredrik Arvidsson, Linköping[/b]
Honda Civic Sedan '92 (ESi)
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
Honda Civic Sedan '92 (ESi)
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
-
EcciBaka
- Kontakt:
vad gäller kommunikationer för företag så är väl det avdragsbart med soppakostnaderna? att soppaskatten höjs är för mej helt förståeligt, jag gillar det inte, men är fullt förståeligt.
------------------------
------------------------
------------------------
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
som förälder till en 1½åring så säger ja bara
<span style='font-size:18pt;line-height:100%'>DÖD ÅT ALLA SNUSARE Å RÖKARE SOM SLÄNGER SIN SKIT ÖVERALLT !!!!!!!!!!</span>
fan, man kan inte låta tösen vara på marken för hon skall stoppa alla fimpar å snuspåsar i munnen hela tiden... <!--emo&:wallbash:-->
<!--endemo-->
<span style='font-size:18pt;line-height:100%'>DÖD ÅT ALLA SNUSARE Å RÖKARE SOM SLÄNGER SIN SKIT ÖVERALLT !!!!!!!!!!</span>
fan, man kan inte låta tösen vara på marken för hon skall stoppa alla fimpar å snuspåsar i munnen hela tiden... <!--emo&:wallbash:-->
SMacke #364
-
EcciBaka
- Kontakt:
härder: var svingott första gången <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
------------------------
------------------------
------------------------
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
de absolut ännda m gjort bra...
synd dom inte höjde ännu mer !
så mycket som t.ex rökare utnytjar systemret senare i
livet pågrund av alla skador/sjukdomar dom får. de är bara
så rätt att dessa då betallar in detta i förtid !!!
sammt att de säkerligen får en hel hög att sluta.
en hel del som aldrig börjar då de är ännu dyrare än innan..
så i mina ögon är de bara sååååå rätt
"först är de ett helvete o börja sen är de är de ett ännu jävligare o sluta"
de roliga är att de verkar vara så att destumer utbildning destu fler som röker.
säger man på ett sjukhus så är där maaaaasssor som röker.
kommer man se till t.ex en byggarbetsplats så finns där väääldigt få som röker..
så de sämsta man kan göra är o utbilda sig för då förstår man inte att de är farligt
synd dom inte höjde ännu mer !
så mycket som t.ex rökare utnytjar systemret senare i
livet pågrund av alla skador/sjukdomar dom får. de är bara
så rätt att dessa då betallar in detta i förtid !!!
sammt att de säkerligen får en hel hög att sluta.
en hel del som aldrig börjar då de är ännu dyrare än innan..
så i mina ögon är de bara sååååå rätt
"först är de ett helvete o börja sen är de är de ett ännu jävligare o sluta"
de roliga är att de verkar vara så att destumer utbildning destu fler som röker.
säger man på ett sjukhus så är där maaaaasssor som röker.
kommer man se till t.ex en byggarbetsplats så finns där väääldigt få som röker..
så de sämsta man kan göra är o utbilda sig för då förstår man inte att de är farligt
Senast redigerad av LinusE den 21 oktober 2006, 20:02, redigerad totalt 1 gånger.
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
#828 Skåne/Löberöd
-
EcciBaka
- Kontakt:
linus: men kommer du till en fabrik röks det så helvete, när det runt direktörsbordet inte röks mycket alls.
------------------------
------------------------
------------------------
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
de är ju för att deär rökförbud i rumet där dom siter ju <!--emo&:P-->
<!--endemo-->
Senast redigerad av LinusE den 21 oktober 2006, 22:00, redigerad totalt 1 gånger.
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
#828 Skåne/Löberöd
-
EcciBaka
- Kontakt:
linus, såg smilyn men vill kontra, då jag ofta lunchade med bland de högsta direktörerna på åland när jag jobbade så vet jag att de visst fick röcka där vi satt <!--emo&:D-->
<!--endemo--> EN rökte, han var en vanlig lowlife, just like me <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
------------------------
------------------------
------------------------
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
<!--QuoteBegin-Linus_E+21 Oct 2006, 18:59:49--><div class='quotetop'>QUOTE(Linus_E 4 21 Oct 2006, 18:59:49)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->så de sämsta man kan göra är o utbilda sig för då förstår man inte att de är farligt
[right][snapback]341125[/snapback][/right]
Hehe.. Det är faktiskt tvärtom.. Så Ecci har rätt <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Enligt en undersökning som gjordes inom EU så löper folk med lägre utbildning större risk att fasta i ett beroende av cigaretter än folk med hög utbildning.
Det gäller även passiv rökning.
[right][snapback]341125[/snapback][/right]
Hehe.. Det är faktiskt tvärtom.. Så Ecci har rätt <!--emo&:)-->
Enligt en undersökning som gjordes inom EU så löper folk med lägre utbildning större risk att fasta i ett beroende av cigaretter än folk med hög utbildning.
Det gäller även passiv rökning.
Senast redigerad av MagnusL den 22 oktober 2006, 00:00, redigerad totalt 1 gånger.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
<!--QuoteBegin-ToLo+20 Oct 2006, 11:33:59--><div class='quotetop'>QUOTE(ToLo 4 20 Oct 2006, 11:33:59)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Snackade med den lokala tobakshandlaren på lunchen. Han sa att OM förslaget går igenom (märk, det är än sålänge bara ett förslag) så kommer höjningen vara baserad på vikten. Med andra ord kommer lössnus drabbas betydligt hårdare än portionssnus.
[right][snapback]340737[/snapback][/right]
<!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo--> bra analys, i slutändan brukar de hamna mittemellan ytterligheterna
Annars så lever vi, i en global ekonomi, där en stor del av Svea ägs av
utlandet.
mvH
[right][snapback]340737[/snapback][/right]
<!--emo&:thumbup:-->
Annars så lever vi, i en global ekonomi, där en stor del av Svea ägs av
utlandet.
mvH
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://crxcommunity.com/" target="_blank">http://crxcommunity.com/</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
- MolleDelSol
- Bil: ,S2000
- Namn: Adrian Borgqvist
Dom hade aldrig vunnit om folk vetat detta innan valet!
0709-916045
Tyringe / Skåne
Tyringe / Skåne