ska det va obeligatorisk körtkortskoll efter man fyllt 60 år

För Topics som ej är motorrelaterade
Sussi

Krister skrev:Sussi: Borde du som ändå jobbar inom sjukvården påtala för din anhöriges doktor att körkortet borde dras in?

Nej, jag är fortfarande för att man skall till vägverket och göra något test... kan vara syn + reaktionstest eller nåt sånt.

Måste man jobba inom sjukvården för att påtala sånt....? Men visst självklart skulle jag kunna göra det.
Susanne Eriksson
Integra Type R
Krister

Sen det med att det varit uppe i regeringen men inte blivit något... gissa om den regering som driver igenom en sån här sak kommer få sitta kvar vid nästa val eller bli invalda de närmsta valen.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Krister

Tänkte mer på att du jobbar med sånt och då kanske tänker på det lite mer... medans andra anhöriga inte ser på det på samma sätt.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
EcciBaka
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Kontakt:

Kostnaden för test blir inte enorm. regelprov (kostar kanske 500 kr nåt att avlägga o det är en kostnad man bra kan bära per 10 år fast man är "fattig" för i sverige är man aldrig SÅ fattig att man inte skulle ha råd med det. o ett syntest framförallt var 5e år, o DET är inte dyrt o kom inte med nåt bull att det skulle skapa klasskillnad, jag som jobbar på sjön MÅSTE göra det 1 gång per år (+hörseltest, pissprov, reflextest o allmän checkcup) för att ens få mönstra på. o då dealar jag kort! det ska väl då till att det ska va lindrigare regler för folk som kör i trafiken

Sussi: självklart är man mer rädd för rattfyllerister, men de är farliga förare som är farliga och även olagliga. de äldre halvblinda är farliga men lagligt ute i trafiken. Min farfar är en rätt duktig förare men han börjar närma sig 80 nu och jag märker för varje år hur uppmärksamhetsförmågan och allmänn förmåga att köra bil bara minskar och minskar. han kör dessutom en rätt stor pickis så krockar han med en crx är crxen platt.

o så här till sommaren börjar man undra om det inte krävs nån form av körkort för cyklister med. ARGH vad de är ivägen ÖVERALLT o struntar i varenda en regel som existerar. STÅ INTE VID RÖDLJUSEN MED CYKEL OM DET FINNS CYKELBANA PRECIS BREDVID! ARRRRGGGGHH
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Skriv svar