Superrånet

För Topics som ej är motorrelaterade
Elvis_EG2
Namn: Elvis

Gott :D jag bara påminner dig om det ;)
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
and1
Bil: Civic VT
Namn: Cuong Nguyen
Been thanked: 1 time

HAHAHAHAHAHAHA
Honda ATS-06
Honda Civic -92
Andreas79
Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
Namn: Andreas Jönsson

Offtopic

Hondaklubben är långt ifrån lika seriöst som det var för ett antal år sedan!

Väx upp ! :ranting:
Senast redigerad av Andreas79 den 24 september 2009, 14:36, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
Elvis_EG2

du måste se ironin i mitt inlägg andreas.. sluta ta så illa upp detta är ett forum, kolla smajlysarna
Elvis

Andreas79
Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
Namn: Andreas Jönsson

Elvis_EG2 skrev:du måste se ironin i mitt inlägg andreas.. sluta ta så illa upp detta är ett forum, kolla smajlysarna

Ja självklart såg jag ironin i just ditt inlägg, men det andra jag skrivit ovan
är att jag syftar på andra i hondaklubben o tidigare inlägg just i denna tråden ;)

Men när det gäller bilfrågor om Honda o.s.v i de flesta delarna på forumet
så får folk de mest korkade svaren, så över lag vet jag inte vad som hänt
med Hondaklubben, trisst faktiskt..
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
Användarvisningsbild
JDM-Junior
Bil: CW EP3
Namn: Aldin Kuric

Bra att något sånt här händer (inte för de inblandades del) men för polisen så att de lär sig hur man ska hantera situationer som denna och förebereda sig på det, kan ju tänka mig att de tänkte "WTF" när de såg det. Har ju som sagt aldrig hänt i Sverige att en helikopter har varit inblandad i ett rån, hoppas att polisen har lärt sig något av detta och vet hur de ska göra om det händer igen.
Förövrigt så måste man erkänna att de som gjorde det hade skills, inget man kommer på över en natt, har krävts mycket planering för att få det att lira kan jag tänka mig, fast så klart menar jag ju inte att det ska vara lagligt och råna bara för att man gör det på ett coolt sätt, men det här rånet var coolt, riktigt coolt faktiskt 8)
JDM - all day, every day
Användarvisningsbild
StockholmsJOCKE
Bil: ITR DC2
Namn: Jocke
Been thanked: 3 times

Alla kan inte vara PK eller ha en värdegrund som Alf Svensson.

/Jocke
PhR34k
Regionombud Gold
Bil: Honda Civic Type R
Namn: Rustem Cures
Has thanked: 17 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Måste vara riktigt jobbigt för er att människor har andra åsikter än vad ni själva har?

Rånet var utfört på ett väldigt proffsigt sätt, det säger tom snuten själva. Jag tycker tom det är coolt. Hur ofta läser man om sånna här rån i Sverige? Sånna här rån som är så väl planerade, med helikopter och att INGEN kommit till skada? jag tycker att dessa fall är bra då den enstaka individen inte lider utav detta på samma sätt som om de skulle råna mig personligen eller som nån annan skrivit att de tar min bil?

Förövrigt är det inte första gången man sympatiserar för rånarna, sök efter Stockholm syndromet.
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
Charly

Proffsigt och coolt är två helt olika saker, finns massmördare som är jävligt proffsiga men jag skulle fan aldrig kalla dom coola.

på 30 talet lyckades några agitatorer lura en hel nation, proffsigt... men coolt? tror inte det.
Medlem 427
Användarvisningsbild
StockholmsJOCKE
Bil: ITR DC2
Namn: Jocke
Been thanked: 3 times

Kom igen nu Charly bättre kan du ! Läser alltid vad du postar :thumbup: men nu är du lite onyanserad, är du ett "prekto" ?

/Jocke
Elvis_EG2

Nu får dem ge sig!!

Rån nummer 2 ?

<a href="http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5851553.ab" target="_blank">http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5851553.ab</a>

VARFÖR kan man inte sätta en polis bil efter en värdetransport?! kan man skicka ut dem för att göra fartkontroller men inte detta?

sverige i ett nötskal!
Elvis

Kristian

Värt att notera är att en av södra stockholms största polisstationer ligger ungefär 100m från rånplatsen...

Rån är aldrig bra, men med lite tur kanske dom lär sej något av detta...
Kristian, Hondalös.
Användarvisningsbild
Joakim Olsson
Bil: S2000
Namn: Joakim Olsson

PhR34k skrev:Måste vara riktigt jobbigt för er att människor har andra åsikter än vad ni själva har?

Rånet var utfört på ett väldigt proffsigt sätt, det säger tom snuten själva. Jag tycker tom det är coolt. Hur ofta läser man om sånna här rån i Sverige? Sånna här rån som är så väl planerade, med helikopter och att INGEN kommit till skada? jag tycker att dessa fall är bra då den enstaka individen inte lider utav detta på samma sätt som om de skulle råna mig personligen eller som nån annan skrivit att de tar min bil?

Förövrigt är det inte första gången man sympatiserar för rånarna, sök efter Stockholm syndromet.
Jasså du satt gisslan hos rånarna? :P

Folk får givetvis ha vilka åsikter de vill, men att sympatisera med brottslingar tycker jag är att vara ute på hal is. Det är väl människor som lider av detta både direkt och indirekt även om det inte är fysisk skada?
Senast redigerad av Joakim Olsson den 24 september 2009, 19:49, redigerad totalt 1 gånger.
PhR34k
Regionombud Gold
Bil: Honda Civic Type R
Namn: Rustem Cures
Has thanked: 17 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Jasså satt DU gisslan hos rånarna? :)

Jag skiter i vad ni säger. Det var coolt, och jag hoppas de kommer undan. :D
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
Peter_Karlsson
Bil: MB6
Namn: Peter Karlsson

Men jösses vad det tog hårt det här då.

Jag anser att de har gjort sig förtjänt av pengarna för att de beter sig som gentlemannatjuvar.
Lär väl bli ett jäkla liv nu också men...

Det här gänget skiljer sig en hel del från folk som rånar din lokala butik, spränger en uttagsautomat, rycker väskor eller nån pårökt skit som snor en bil och kör sönder den.

Helikoptern; som tydligen var stulen, har de lämnat oskadad.
En del bilar stog och brann men hur skicket på dem var från början är det svårt att veta nåt om.
Bombatrappen vid polishelikoptrarna var helt ofarlig men skapar förvirring och osäkerhet hos polisen. Ingen risk för personskador där.
Jag kan hålla med om att nån i personalen på G4S kan bli chockad men allvarligt. Jobbar man på en av Sveriges största värdedepåer så är man medveten om risken.

Förmodligen har de kommit över rätt mycket pengar då ingen vill uttala sig om det. Det brukar betyda flera hundra miljoner.
Jag gissar på att de drar sig tillbaka eller att de iaf inte kommer befinna sig i Sverige nåt mer.

Så, klart grabbarna ska ha lite stålar. De kanske ska hjälpa sjuka barn i tredje världen, vad vet man.

Så där. Fritt fram att skälla nu.
<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=45586&st=0&p=463241&#entry463241" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->Civic Vei/Vti <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Raceprojekt<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> -95</a>
Användarvisningsbild
*PAPPOUS*
Bil: Civic EK20
Namn: Christian Kutsudakis

Bra skrivet Peter :D :thumbup:
Honda Civic EK4 -00

N/A is the shit!
All motor K20

"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"
Användarvisningsbild
Joakim Olsson

Peter_Karlsson skrev:...

Det här gänget skiljer sig en hel del från folk som rånar din lokala butik, spränger en uttagsautomat, rycker väskor eller nån pårökt skit som snor en bil och kör sönder den.

...
Knappast. Tror du verkligen att dessa människor tvekat att skada någon som kom i vägen för deras frihet? Herregud... :blink2:
ziggy

Vill inte göra ett inlägg men gör det ändå tydligen...

Anledningen till att t.ex. Peter Karlsson menar att dessa skilljer sig ifrån dom vanlig "pundarna" som rånar lokala butiken och misshandlar folk är att dessa är oftast helt ofarliga för oss gemene man. Dessa rånare brukar bara bry sig om pengarna. Dom vill inte göra något väsen av sig utanför dessa saker som dom gör. Jag anser att det är den känslan som gör att folk "sympatiserar" med dessa rånare. Dom kommer med största sannolikhet inte att drabba oss. Håller man sig bara borta ifrån dom så gör dom inte något mot dig.

Det är för mig, personligen, mycket värre med dom lokala pundarna som letar efter snabba pengar som är farliga och som jag tror att "folket" är mer rädda för.

Detta rånet var mycket proffsigt och ovanligt genomfört. Av egen erfarenhet så tror jag att dom flesta av oss har "drömt" (ursäkta uttrycket, men ni vet nog vad jag menar) om att göra det perfekta rånet. Där man garanterat kommer undan med pengarna. Men då detta aldrig kommer att kunna garanteras så struntar 99,9% av befolkningen med att genomföra sina dagdrömmar.
Jag tror framför allt att vi med en dyr hobby har dagdrömt om detta mer än andra, då det aldrig kan bli för mycket pengar i motorsport. Ju mer pengar du har, ja, då går det lite fortare bara.

För att ingen ska få fel tankar om att jag tycker att detta är rätt gjort eller att jag har sysslat med något sådant själv, så kan jag även skriva att självklart så är det fel attt råna och jag tycker mycket synd om dom som har drabbats personligen av detta t.ex dom anställda som eventuellt har blivit traumatiserade av detta rån.
Jag skulle aldrig få för mig att någonsin tycka att det är rätt att råna, men jag kan lik förbannat inte komma undan att jag tyckte detta var coolt genomfört.
Senast redigerad av ziggy den 26 september 2009, 13:28, redigerad totalt 1 gånger.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"

-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
Användarvisningsbild
Joakim Olsson

De som rånar lokala butiken gör ju det rimligtvis också för pengarna. Sen är det ju större risk att någon kommer i vägen. Då gör de vad som krävs. Precis som dessa rånarna troligtvis kommer att göra.
Peter_Karlsson
Bil: MB6
Namn: Peter Karlsson

Men ändå.
Förmodar att alla här har sett Jönssonligan.

Är det på allvar någon som hejar på Walénberg eller polisen?

Jag får lite samma känsla här fast mer en blandning av Jönssonligan och Oceans. Svenskt men med action.

När kommer filmen tro?
<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=45586&st=0&p=463241&#entry463241" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->Civic Vei/Vti <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Raceprojekt<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> -95</a>
Användarvisningsbild
Nollåttan
Styrelsen Gold
Bil: UXY en ctr från -04
Namn: Gustavo Mastalli
Has thanked: 45 times
Been thanked: 11 times
Kontakt:

Allt som händer i samhället drabbar oss skattebetalare ex. biltullarna tro inte att man inte är drabbad för att man inte kör bil eller har körkort, vad händer med alla varor som måste fraktas inom tullarna med lastbil/van och måste betala = dom debiterar varje passage till ex. ica och ica höjer priset på varorna = konsumenten får dyrare mat. Så om några klåpare gör en spektakulär cool rån som i slut ändan drabbar mig så betalar jag så mycket annat som suger som just tullar etc etc så får jag välja så betalar jag för rånet. Har en ex fru som jobbar på bank och har blivit rånat 3 gånger så jag vet om brottsoffer och alla problem som följer, men för det jämför jag inte dom med den i västberga som trots allt var den väldigt bra planerad och spektakulär. Bara min åsikt och vi bor i en demokrati eller????
Senast redigerad av Nollåttan den 2 oktober 2009, 18:50, redigerad totalt 1 gånger.
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Jag tycker nog att det är koolare med bilinbrott än västbergarånet. Ni som blivit drabbade av bilinbrott, var inte det riktigt koolt?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Krister

Oj vad vissa här måste må dåligt av att den elaka stygga polisen lyckats gripa och binda folk till det här "coola" rånet...
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kristian

Jag tycker ändå att misshandla och råna pensionärer i sina egna hem är coolast.
Kristian, Hondalös.
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Whatever pays the bills.....
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Kristian

Precis, sålänge inte jag eller någon jag känner blir utsatt så är det ju as coolt.
Kristian, Hondalös.
Användarvisningsbild
Nollåttan
Styrelsen Gold
Bil: UXY en ctr från -04
Namn: Gustavo Mastalli
Has thanked: 45 times
Been thanked: 11 times
Kontakt:

Vi har väll alla set highway pursuits någon gång och visa jakt är ganska spektakulära och i visa fal coola eller skrämmande, inte betyder att vi stödjer brott eller tycker det är BRA men för de så tittar vi på dom där tråkiga program. Ingen som kanske tittat på ghost rider,Getaway in Stockholm killen/killarna har skills och rätt spännande att se, stödjer jag det? Nej men jag har set dom men resten av laglydiga medborgare här förstår väl inte vad jag pratar om eller hur?
Kristian

Bara för att man har sett GiS eller ghostrider betyder det ju inte att man tycker det är coolt. Jag har åxå sett bilder på rånet men det betyder ju inte att jag tycker det är coolt så jag förstår inte riktigt ditt resonemang.
Sen är det ju inte direkt så att jag tycker att dom påtända pundarna som kliver ut ur bilarna efter en vansinnes färd i typ COPS är coola å borde ha kommit undan med det bara för att jag sett programmet...
Kristian, Hondalös.
Krister

Skall vi jämföra med lite mer lagliga saker...
Alla tycker det är lite spännande när det händer lite i F1... när det blir lite krascher... så det skakas om lite... men hur många lider inte med Massa? Så om det händer lite och ingen blir skadad så är det publikshow och händer det lite och någon skadas allvarligt så är det tragedi... med andra ord, det är bara slumpen som avgör vad "folket" tycker.?

När det kommer till rån, speciellt rån av den här storleken så förstår jag verkligen inte hur folk som tycker att rånarna är hjältar, funkar... jag fattar inte hur man kan sitta och tycka att personer som kliver in i byggnader med tunga vapen med avsikt att stjäla kan vara bra på något sätt är något att sträva efter...

Men det är väl samma folk som ger mig dåliga omdömen här på HPC, samma folk som får mig att skita i att betala nästa medlemsavgift... ja, tänkte skriva mer men undviker det då det står under mig.

Ha en bra kväll!
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
stiivN
Namn: Stefan Karlsson

Kan bara säga att folk som tror att ingen kommer till "skada" i sådana här rån borde fan se sig om en gång till eller VAKNA! Har själv min morsa som jobbar inom samma område fast i Malmö. Hon och hennes kollegor är väldigt skadade av dessa rånen, fast att hon jobbar helt i söder. Så om ni inte tror det drabbar folk, så vakna för fan upp och bli vuxna eller nått. Dessa rånen blir bara grövre och grövre, snart kommer något väldigt tragiskt att hända. Hoppas dom får jävla stort straff dom asen. Dessa värdeföretag är försäkrade av staten, dvs oss folket. DET ÄR VI SOM FÅR BETALA DENNA SKITEN.
Stefan Karlsson
Skriv svar