Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Mobiltelefon vilken ska man ha?
Den här väntar jag på, verkar va riktigt grym
<a href="http://www.nokia.se/phones/n810/" target="_blank">http://www.nokia.se/phones/n810/</a>
http://www.fotoi.se
Smacke: Så när du säger 2 och 3 så menar du då 2G och 3G? om det är en operatörsfri telefon så skall du bara kolla inställningarna så den väljer fritt mellan GSM och UMTS. Sen kanske en uppdatering av luren är på sin plats.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
Jupps.. sorry om jag var otydlig...
Jag var tvungen att byta till ett 2G/3G-kort för att överhuvud taget kunna använda luren..
Men ja sa tydligt att jag inte ville ha ett "3"abonnemang utan e nöjd med att köra med 2G..
Men som sagt så bryt mina samtal ibland när jag e ute å åker vilket iriterar mig och när jag ringde om fakturafrågor sist sa han att jag hade ett 3G abonemang och att jag var tvungen att ha det...
Jag har kollat lite i luren och jag kan välja vilka "band" den skall använda...
Nätverkstyp:
edit: Har laddat i Win Mobile 6 å senaste ROMen å allt redan...
Jag var tvungen att byta till ett 2G/3G-kort för att överhuvud taget kunna använda luren..
Men ja sa tydligt att jag inte ville ha ett "3"abonnemang utan e nöjd med att köra med 2G..
Men som sagt så bryt mina samtal ibland när jag e ute å åker vilket iriterar mig och när jag ringde om fakturafrågor sist sa han att jag hade ett 3G abonemang och att jag var tvungen att ha det...
Jag har kollat lite i luren och jag kan välja vilka "band" den skall använda...
Nätverkstyp:
- GSM</li>
- WCDMA</li>
- GSM (900+1800) + UMTS (2100)</li>
- GSM (1900+850) + UMTS (1900+850)</li>
- UMTS (2100+800)</li>
edit: Har laddat i Win Mobile 6 å senaste ROMen å allt redan...
Senast redigerad av smacke den 31 oktober 2007, 09:47, redigerad totalt 1 gånger.
SMacke #364
3G är det inget fel i att ha, speciellt inte om du även vill kunna maila och så med luren.
I ditt fall skulle jag välja GSM 900/1800 + UTMS 2100.
Men nätverkstyp GSM eller WCDMA... är inte WCDMA vad de använder i USA...?
EDIT: Välj så att den kan switcha mellan GSM och WCDMA. Alltså att du använder båda näten.
I ditt fall skulle jag välja GSM 900/1800 + UTMS 2100.
Men nätverkstyp GSM eller WCDMA... är inte WCDMA vad de använder i USA...?
EDIT: Välj så att den kan switcha mellan GSM och WCDMA. Alltså att du använder båda näten.
Senast redigerad av Krister den 31 oktober 2007, 10:37, redigerad totalt 1 gånger.
Kör:
Kör:
- smacke
- Kontakt:
tydligen i Europa oxså enligt wikipedia... <a href="http://sv.wikipedia.org/wiki/WCDMA" target="_blank">http://sv.wikipedia.org/wiki/WCDMA</a>
Problemet är som sagt att telefonen klipper samtalen ibland vilket jag inte hade problem med tidigare..
Kan ju iof vara luren det är fel på, men ja känner flera som haft samma problem när de bytt till 3G...
Problemet är som sagt att telefonen klipper samtalen ibland vilket jag inte hade problem med tidigare..
Kan ju iof vara luren det är fel på, men ja känner flera som haft samma problem när de bytt till 3G...
SMacke #364
Jag kör 3G och har inga sådana problem... såvida jag inte åker tunnelbana där jag vet att det finns vissa radioskuggor, men då spelar det ingen roll om det är GSM eller 3G.
Grejen är att luren skall klara att switcha mellan näten seamless... så du skall inte märka nån skillnad.
Grejen är att luren skall klara att switcha mellan näten seamless... så du skall inte märka nån skillnad.
Kör:
Kör:
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
c0k3 skrev:Sagem Porsche P9521
Chassi utkarvat ur ett solitt aluminiumblock, 3,2-megapixelkamera, tre högtalare, fingertrycksavläsare å annat skoj.
Vikt: 140 gram. Mått: 91x48x18,4.
nån som har info??DEN VA JU UUUUBERFET
gammal nu?hittar ingenstans
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
WCDMA är det "tekniska namnet" på det vi i dagligt tal kallar 3G ! (Wideband Code Division Multiple Access :blink: )
så ställ luren på att hålla sej till GSM (= 2G) så blir det bra
edit: UMTS är nätstandarden man använder i USA
så ställ luren på att hålla sej till GSM (= 2G) så blir det bra
edit: UMTS är nätstandarden man använder i USA
Senast redigerad av HansG den 2 november 2007, 08:07, redigerad totalt 1 gånger.
Hans Gleisner, Malmö, medl. #47 || Nu med Honda igen! :-> <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Truly a <!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Hondamentalist<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Nu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/uploads/photo-539.jpg" target="_blank">Accord Tourer 2.4 Executive -03</a>
Tidigare: *Toyota Corolla -02 (ja, alla kan göra misstag....) *Accord 2.2i -92 *<a href="http://host.bip.net/hans.gleisner/pics/civic1.jpg" target="_blank">Civic 1.6i -89</a> <- Skrotad :.-( R.I.P.
Nu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/uploads/photo-539.jpg" target="_blank">Accord Tourer 2.4 Executive -03</a>
Tidigare: *Toyota Corolla -02 (ja, alla kan göra misstag....) *Accord 2.2i -92 *<a href="http://host.bip.net/hans.gleisner/pics/civic1.jpg" target="_blank">Civic 1.6i -89</a> <- Skrotad :.-( R.I.P.
- \/ision
- Bil: Honda Civic Vti EK4 Night Rider
- Namn: Calle Berletin
mitt abm har nu gått ut och jag kan uppdatera min mobil, ( tre abm) hade tänkt vänta tills nokia 95 8gb kom till tre men orkar inte vänta längre, min nuvarande suger kamel balle!!
så vad ska man välja av tres nuvarande sortiment?? har bara haft nokia innan, men är inte främmande för andra märken.
så vad ska man välja av tres nuvarande sortiment?? har bara haft nokia innan, men är inte främmande för andra märken.
Calle Berletin -Kalmar
#Honda Civic Vti EK4 Night Rider-00 -------SÅLD
#Honda Jazz-02
SuperStage 1.28
Innehavare av snabbaste tiden i Sverige på Lunda banan med fwd bil
sug på den Benci ;) och lycka till iår!
#Honda Jazz-02
SuperStage 1.28
-
hondapower
- Been thanked: 3 times
Sony/Ericssons K,W-serier gillar ja själv riktigt skarpt..förutom k850 och några andra till.
Men då är det frågan om designens yttre som inte fallit mig i smak.
Har haft både K800,K810 och varit super nöjd..Inga problem av nått slag.
Vad har du tänkt dig för användnings områden?
Men då är det frågan om designens yttre som inte fallit mig i smak.
Har haft både K800,K810 och varit super nöjd..Inga problem av nått slag.
Vad har du tänkt dig för användnings områden?
- \/ision
jag har kommit fram till att jag bara ringer på telefonen och skriver lite sms ibland. behöver inget lull lull, den ska va liten smidig och ha bra batteri tid, lätt hanterlig.
Calle Berletin -Kalmar
#Honda Jazz-02
SuperStage 1.28
#Honda Jazz-02
SuperStage 1.28
- gnagis
- Bil: Civic X
- Namn: Daniel Svensson
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
HTC TYTN II\/ision skrev:mitt abm har nu gått ut och jag kan uppdatera min mobil, ( tre abm) hade tänkt vänta tills nokia 95 8gb kom till tre men orkar inte vänta längre, min nuvarande suger kamel balle!!
så får du en GPS navigator på köpet där med som är bättre än N95ans
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
wriid skrev:Är det någon som provat Nokia 6500? Designen tilltalar mig sjukt mycket och eftersom jag gillar 6300 så måste väl denna vara bättre eller?
Jag köpte en 6500 slide med rostfritt stål, jag la inte äns märke till den på nokias hemsida men när jag såg den i butiken fastna jag för den, köpte den för 3 veckor sen och först märkte jag att knapparna inte reagera när man tryckte lite mellanåt så man fick damp när man skrev sms tex så får man skjuta upp eller stänga o hålla på tills knapparna går igång igen, sen efter en vecka märkte jag övre delen repa knapparna på undre delen när man öppna o sköt ihop den. och 3dje veckan gick micken sönder så det bara prassla o hade sig, programvaran va inte direkt 100 menyerna hängde sig och gick man ut ur menyn fortsatte mediaspelaren spela upp filmer, de ska den inte göra med filmer utan bara med musik.
så jag fick nog igår o lämna in den och först skulle den lagas men jag sa att detta är ju måndags exemplar den kommer alltid strula och han höll med mig o gav mig en ny.
den nya funkar BETYDLIGT bättre alla menyer e snabbare och programmen hänger inte sig. men knapparna hänger sig fortfarande lite mellanåt men som tur inte när man skriver sms. lite mongo mobil men snart har dom väl lösning på knappsatsen får jag hoppas förutom de är det en väldigt fin mobil.
men musik ljudet i hörlurar är inte lika bra som min förra k800i samt fotomenyn e lite segt om vi jämför med cybershot telefoner men kvaliten på bilderna blir fina när man lärt sig fota med den, och videoinspelningarna är bättre o skarpare än s.e.
Senast redigerad av eko den 14 november 2007, 17:54, redigerad totalt 1 gånger.
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Ska man ha en GPS-telefon så ska man INTE ha en N95 eller N95 8Gb. De fungerar dåligt i bil eftersom de har ganska dålig mottagning. För övrigt så kostar det att använda GPS:en eftersom kartinformation måste tankas ner via nätet.
Köp en Nokia 6110 Navigator istället! Klockren GPS som funkar blixtsnabbt (jämfört med N95), GPS:en är gratis och telefonen kostar mindre. Dock så har den kass kamera... Men jag har en vanlig digitalkamera som ändå spöar skiten ur alla mobilkameror så det stör mig inte.
Köp en Nokia 6110 Navigator istället! Klockren GPS som funkar blixtsnabbt (jämfört med N95), GPS:en är gratis och telefonen kostar mindre. Dock så har den kass kamera... Men jag har en vanlig digitalkamera som ändå spöar skiten ur alla mobilkameror så det stör mig inte.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
- \/ision
köpte sonyericsson w910i och den är till belåtenhet.
Calle Berletin -Kalmar
#Honda Jazz-02
SuperStage 1.28
#Honda Jazz-02
SuperStage 1.28
Steffo: Det där är sanning med modifikation... laddar man ned kartan för hela sverige så kostar det inget när man använder den. Och har man luren i hållare i frontrutan så funkar det kanon.
Kör:
Kör:
då e jag hemma från butiken igen.. andra gången jag går dit för denna jag fick visade sig strula mer än den första och aldlrig haft så mycke strul med nån mobil som med nokia 6500 "slida"
först ger dom mig en helt ny mobil, andra gången jag går dit får jag lämna tillbaka den efter jag haft den lite över 1 månad tror jag, och jag sa att jag inte ville veta av nokia igen, så jag fick välja ur urvalet, kamera telefon är det jag behöver och bra ljud, så det fick bli en k850i , köpte till bluethooth handsfree hbh-ds980 fanskapet va dyr men där är helt fantastiskt ljud precis som det ska vara
och massa funktioner så jag ångrar inte det, mobilen tar helt klart sjukt bra bilder med 5mpx kameran. och perfekt avstånd mellan knapparna så man slipper trycka in 3-4 knappar på en gång när man skriver sms. NU är jag riktigt nöjd 
ska ju ha stort tack till elgiganten i helsingborg dom vet verkligen hur man gör kunder nöjda, väldigt sällsynt att de byter mobiler efter en tid och även tar tillbaka och erbjuder en ny, och till ett bättre pris, dom slår verkligen alla andra på händerna!
först ger dom mig en helt ny mobil, andra gången jag går dit får jag lämna tillbaka den efter jag haft den lite över 1 månad tror jag, och jag sa att jag inte ville veta av nokia igen, så jag fick välja ur urvalet, kamera telefon är det jag behöver och bra ljud, så det fick bli en k850i , köpte till bluethooth handsfree hbh-ds980 fanskapet va dyr men där är helt fantastiskt ljud precis som det ska vara
ska ju ha stort tack till elgiganten i helsingborg dom vet verkligen hur man gör kunder nöjda, väldigt sällsynt att de byter mobiler efter en tid och även tar tillbaka och erbjuder en ny, och till ett bättre pris, dom slår verkligen alla andra på händerna!
Senast redigerad av eko den 27 november 2007, 19:43, redigerad totalt 1 gånger.
- {BÅGEN}

- Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
- Namn: Mattias Bågenholm
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 30 times
Hade en Sonyericsson M600i och har nu bytt upp mig till en P1.
Får vi se hu den funkar för mig men jag är ju riktigt nöjd med M600..
Cool visitkorts funktion måste jag säga att p1 har...
Får vi se hu den funkar för mig men jag är ju riktigt nöjd med M600..
Cool visitkorts funktion måste jag säga att p1 har...
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
e de bara jag som tycker gps i mobiltelefon e riktigt pisnamt? om man nu e så gps kåt så köper man en riktig gps så behöver man inte fitta med vissa saker är sega eller nått strular. alltså jag förstår att man vill ha mp3 och kamera i en mobil.. men gps i en så liten skärm e löjlig.. ska man sen köpa en tegelsten för att man ska ha en stor skärm? mobil gps kommer ju inte äns i närheten av en bra typ garmin gps/navi
eller de kanske bara e nått ballt att ha?
ok att man har sin mobil tillgänglig alltid, men man hittar oftast gatorna i sin egen stad, man brukar väl inte resa/åka nånstans bara sådär oplanerat så man glömmer sin riktiga gps hemma?
eller jag kanske bara har mens idag
eller de kanske bara e nått ballt att ha?
ok att man har sin mobil tillgänglig alltid, men man hittar oftast gatorna i sin egen stad, man brukar väl inte resa/åka nånstans bara sådär oplanerat så man glömmer sin riktiga gps hemma?
eller jag kanske bara har mens idag
Senast redigerad av eko den 28 november 2007, 22:36, redigerad totalt 1 gånger.
Eko: Tror du har mens idag... 
Tycker att GPS:n i N95 funkar tillräckligt bra och tillräckligt stor skärm för att det funka bra i bilen också. Dock är det inget jag använder sådär... använder mestadels Nokia Sports Tracker så jag får ut snitthastighet/maxhastighet och distans när jag kör...
Tycker att GPS:n i N95 funkar tillräckligt bra och tillräckligt stor skärm för att det funka bra i bilen också. Dock är det inget jag använder sådär... använder mestadels Nokia Sports Tracker så jag får ut snitthastighet/maxhastighet och distans när jag kör...
Kör:
Kör:
- smacke
- Kontakt:
Jupps. EKO.. du har mens.. fast smaken e som baken så de beror helt på vem du frågar...
Jag som har rullande 6 verckors shema där alla veckor ser olika ut, samt behöver hålla kolla på tantens skoltider som varierar varje dag. + lilltösens dagistider behöver en telefon me en vettig kalender...
Det gör att ja har ganska stor skärm å att ja då kan använda den som GPS å slipper investera ytterligare 2-3000:- är jag dunderglad för...
Telefonen sitter fast i bilen å laddas å visar vägen.. kan inte bli bättre..
:wub:

Jag som har rullande 6 verckors shema där alla veckor ser olika ut, samt behöver hålla kolla på tantens skoltider som varierar varje dag. + lilltösens dagistider behöver en telefon me en vettig kalender...
Det gör att ja har ganska stor skärm å att ja då kan använda den som GPS å slipper investera ytterligare 2-3000:- är jag dunderglad för...
Telefonen sitter fast i bilen å laddas å visar vägen.. kan inte bli bättre..
SMacke #364
Har planer på att inhandla ny mobil i början på nästa år. Hade tänkt mig nån smartphone/PDA mobil. Ex N95 eller TyTN II. Vilken bör man satsa på? Och varför? Någon annan tillverkare/modell som är likvärdig?
------------------------
Christopher Nilsson
Christopher Nilsson
Om du inte gillar storleken på TyTN II så kan jag rekommendera HTC S730... många på kontoret här har köpt sån och den är riktigt trevlig.
Kör:
Kör:
- gnagis
- Bil: Civic X
- Namn: Daniel Svensson
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
japp X800 är riktigt trevlig 
den har dessutom VGA upplösning ((640x480)) skärm
för er som anser det är svårt att pilla på dom små menyerna med pennan finns "iphone" liknande funktioner till alla winmobile med.
<a href="" target="_blank">
där ser ni det.

GPS i mobilen är EXACT samma som tt köa en lös.
du kan ha GARMIN eller IGO (mio) eller TOMTOM i den
i allafall på en windows mobil.
skärmen jag har är 2.8" vilket är 0.2" mindre än dom flesta "vanliga" gpser.
sen har jag det bästa chippet som finns på konsument marknaden med (SIRF3) vilket exempelvis inte N95 har.
själv kör jag med IGO och funkar finfint.
både i bil med fartkamera varning och point to point röst navigering samt när jag cyklar som cykeldator för att visa hastighet och längd med mera.
X800 valdes till årets julklapps tipps på mobil sidan i NEWS tidningen i Karlstad.
okay jag som såg ut det åt dom
haha men det va efter att dom fick se en som dom gick med på det 

den har dessutom VGA upplösning ((640x480)) skärm
för er som anser det är svårt att pilla på dom små menyerna med pennan finns "iphone" liknande funktioner till alla winmobile med.
<a href="" target="_blank">
där ser ni det.

GPS i mobilen är EXACT samma som tt köa en lös.
du kan ha GARMIN eller IGO (mio) eller TOMTOM i den
i allafall på en windows mobil.
skärmen jag har är 2.8" vilket är 0.2" mindre än dom flesta "vanliga" gpser.
sen har jag det bästa chippet som finns på konsument marknaden med (SIRF3) vilket exempelvis inte N95 har.
själv kör jag med IGO och funkar finfint.
både i bil med fartkamera varning och point to point röst navigering samt när jag cyklar som cykeldator för att visa hastighet och längd med mera.
X800 valdes till årets julklapps tipps på mobil sidan i NEWS tidningen i Karlstad.
okay jag som såg ut det åt dom

Senast redigerad av gnagis den 12 december 2007, 10:57, redigerad totalt 1 gånger.
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
Nu har jag ju hittat mumsmums! LG Viewty! det är en kamera! som man kan ringa o messa med! mahaha. testade den där nya SE och var inte alls impad av touchknapparna o kameran var snorlångsam.
nä LG ska jag titta på, men ingen här på kobben säljer ju dem så man kan inte pröva dem nånstans här
nä LG ska jag titta på, men ingen här på kobben säljer ju dem så man kan inte pröva dem nånstans här
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Fan den där X800 ser riktigt nice ut... man kanske skulle ta och testa den.
Nån som vill köpa en N95?
Nån som vill köpa en N95?
Kör:
Kör:
Hur ser det ut med Iphone? Nagon som har den an?
Det lutar namligen at att mitt foretag ska erbjuda lite "perks" nasta ar och en Iphone ar en av dem.
Har last lite tester och sant, men inget slar en vanlig anvandare
Det lutar namligen at att mitt foretag ska erbjuda lite "perks" nasta ar och en Iphone ar en av dem.
Har last lite tester och sant, men inget slar en vanlig anvandare
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
Vi har två på kontoret som har iPhone och jag har lite andra buddies som har den också... är klart imponerande vad snyggt allt är och hur trevlig känslan är i gränssnittet.
Men sen har den några stora nackdelar som ej 3G, bara en kamera (alltså ingen porträtt kamera), ingen GPS och ett ganska låst system (som iofs inte är så låst som Apple hoppats), stöder inte push-email, stöder inte flash.
Hade den funnits i svensk utgåva hade jag sålt min N95 och köpt en direkt då jag älskar designen på både själva luren och på mjukvaran, sen att den lirar kanon med resten av mac-prylarna där hemma gör inte saken sämre. Men som det ser ut just nu kommer jag beställa en iPod Touch istället och köra på en telefon som har det som iPhone saknar.
Men sen har den några stora nackdelar som ej 3G, bara en kamera (alltså ingen porträtt kamera), ingen GPS och ett ganska låst system (som iofs inte är så låst som Apple hoppats), stöder inte push-email, stöder inte flash.
Hade den funnits i svensk utgåva hade jag sålt min N95 och köpt en direkt då jag älskar designen på både själva luren och på mjukvaran, sen att den lirar kanon med resten av mac-prylarna där hemma gör inte saken sämre. Men som det ser ut just nu kommer jag beställa en iPod Touch istället och köra på en telefon som har det som iPhone saknar.
Kör:
Kör: