SM GULD

För Topics som ej är motorrelaterade
Krister

Jag tycker det är underbart när folk skriver ett sånt korkat löfte på ett forum <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
Senast redigerad av Krister den 6 november 2006, 11:12, redigerad totalt 1 gånger.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Användarvisningsbild
Joakim Olsson
Bil: S2000
Namn: Joakim Olsson

Håller fullkomligt med föregående talare.

Jag förstår inte hur man kan bli så fruktansvärt upprörd över att ett fotbollslag man håller på förlorar. Klart man kan bli besviken, men förbannad? Nae...
När man ser att "gemene man" blir så pass upprörd över fotboll kan man ju nästan förstå hur det kan förekomma läktarvåld... eller nej det kan jag förresten inte förstå! Handlar inte fotboll, precis som alla andra sporter, om fair play och att ha kul på vägen till ev vinst/förlust? Det ska väl iaf inte handla om "krig" och bråk?

En rolig detalj är att skylla på någon enstaka händelse för att man inte vann allsvenskan eller vad det nu kan vara... ditt lag har väl haft hela säsongen på sig att skaffa den där enstaka poängen som fattades eller? Det var givetvis bara den missade straffen i Elfsborgsmatchen som gjorde att de vann! Eller? <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
Senast redigerad av Joakim Olsson den 6 november 2006, 11:24, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Asse
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Men det är väl ganska uppenbart att alla "allvarliga" inlägg är ironiskt skrivna, för ingen kan väl på allvar bli så upprörd över lite fotboll?
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
ei9440
Bil: Honda Accord
Namn: Patrik Espelund

Får också gratulera Elfsborg till guldet, är hursom helst jävligt stolt över AIK och deras prestation denna säsong <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94

Heja Gnaget SM-Guld 2009!
M Säverot

<!--QuoteBegin-Seeage+6 Nov 2006, 01:35:38--><div class='quotetop'>QUOTE(Seeage @ 6 Nov 2006, 01:35:38)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->En till som inte varit på Råsunda? där betyder Kvantitet Kvalitet!
Mycket folk = Mycket stöd, av dessa på läktaren så sjunger 70-80% med i ramsorna och MINST 100% visar glädje och ilska när något händer på plan.
ikväll var det alltså drygt 31 000 Aikare på läktaren.
så om du ska komma o säga att Elfsborg har bättre läktardrag och kultur än AIK då vet jag inte riktigt om jag vill diskutera längre.
Kan iof tänka mig att det är ett jävla tryck på en liten och kompakt arena som borås, men har du aldrig varit på en aik hemmamatch så rekomenderar jag dig att se AIK-DIF/HIF nästa säsong så ska du få se på något riktigt häftigt!
Brassarna skrev boken om teknisk fotboll, Black army skrev boken om svensk läktarkultur!
[right][snapback]345828[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

sluta nu såklart jag förstår att det var tryck men du måste väl ändå förstå att det var bra tryck på borås arena igår också? har varit på camp nou en gång och kollat på barca mot valencia för ett par år sedan där var det tryck...

dock tycker jag aik har gjort ett bra jobb som åkte ur allsvenskan -04 och sedan komma tillbaka på ett sådant här bra sätt

edit: fixa quoten
Senast redigerad av M Säverot den 6 november 2006, 14:21, redigerad totalt 1 gånger.
Martin Säverot
------------------
civic aerodeck
civic vt -91
subaru -03 wrx
prelude -97 2.2
prelude -93 2.3
+lite andra skitbilar
Användarvisningsbild
Joakim Olsson
Bil: S2000
Namn: Joakim Olsson

Asse: Snobben & Bejbii.... need i say more? <!--emo&:shock1:-->Bild<!--endemo--> <!--emo&:blink2:-->Bild<!--endemo--> <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
Seeage

Jag är inte förbannad för att AIK inte tog SM guld... diskussionen har ju lämnat SM guldet och fortsatt på någons inlägg om att AIK inte skulle vara bra för svensk fotboll. AIK den här säsongen är något av det bästa som hänt svensk fotboll tillsammans med Elfsborg och Helsingborg. Det är diskussionen nu!
Men nu kan vi lämna det här.

Alla ni som väntar på att få se mig naken håll till godo, filmen är på väg!
Seeage

Säverot: såklart jag förstår att det var bra tryck igår. Men jag pratar om hela säsongen. klart att det är lätt att bli fotbolls intresserad när det är guld på gång för laget. det blir ju folkfest. Så är det ju för alla lag. kolla matchen igår Det kom 10 000 pers extra som förmodligen inte skulle gått på matchen om det inte var för guldet! men det jag menar på är att:
Publik snittet på råsunda är 21 000, Det är Europa klass! Kvantitet är kvalitet!

Jag menar inte på att det är skit att nått litet lag kommer och vinner utan bara att det är så kul att kanske 20-30% av alla som är glada åt elfsborgs SM guld verkligen hejjar på dom... resten ville bara inte se att gnaget vann bara för att deras lag inte håller måttet!

Det är lätt för folk att glömma att det var tillfälligheter som avgjorde serien i år. t.ex så skulle DIF haft en straff igår, men o andra sidan så gjorde AIK ett mål mot elfsborg som borde varit bortdömt för offside, och gnaget hade oflyt som tappade in självmålet mot helsingborg osv osv. men så kan man hålla på fram o tillbaka hur länge som helst. det jag menar är att folk som skriver att "grattis elfsborg, skönt att ni tog guldet ifrån blåbärsgänget AIK, dom är så dåliga att det vore en skymf mot svensk fotboll om dom vann" borde kolla på matcherna en gång till och tänka om! Elfsborg var värda guldet men det va AIK också! som en final i hockey OS, oavsett vilka som vinner så har dom ju tagit sig dit och bör då också vara värda guldet?
Senast redigerad av Seeage den 6 november 2006, 14:11, redigerad totalt 1 gånger.
sommarhydda

Håller med seeage, om en sak.. Man kan säjja vad man vill om AIK men dom har gjort en enorm säsong å det är faktiskt lite så att jag lider med dom.
Angående Aik's fans så vet jag inte om jag ska älska eller ha dom dom... Det är bara deras rykte jag inte gillar men och andra sidan så är det en bara en liten del av dom riktiga fansen som vad jag har försått ska vara riktigt vettiga. Med undantag för den lilla grupp som bara pajjar <!--emo&:(-->Bild<!--endemo-->
Men, som sagt sa årets lag i allsvenskan, utan tvekan AIK även fall jag inte har dom som nr 1 på min lista, dom är 2:a.
"We are each of us angels with only one wing and we can only fly embraceing eachother"
"The 7P"
Proper
Prior
Planing
Prevents
Piss
Poor
Preformence.

// Björn "Sommarhydda" Wollarz
Seeage

<!--QuoteBegin-Joakim Olsson+6 Nov 2006, 11:21:24--><div class='quotetop'>QUOTE(Joakim Olsson 4 6 Nov 2006, 11:21:24)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Håller fullkomligt med föregående talare.

Jag förstår inte hur man kan bli så fruktansvärt upprörd över att ett fotbollslag man håller på förlorar. Klart man kan bli besviken, men förbannad? Nae...
När man ser att "gemene man" blir så pass upprörd över fotboll kan man ju nästan förstå hur det kan förekomma läktarvåld... eller nej det kan jag förresten inte förstå! Handlar inte fotboll, precis som alla andra sporter, om fair play och att ha kul på vägen till ev vinst/förlust? Det ska väl iaf inte handla om "krig" och bråk?

En rolig detalj är att skylla på någon enstaka händelse för att man inte vann allsvenskan eller vad det nu kan vara... ditt lag har väl haft hela säsongen på sig att skaffa den där enstaka poängen som fattades eller? Det var givetvis bara den missade straffen i Elfsborgsmatchen som gjorde att de vann! Eller? <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]345890[/snapback][/right]

Klart att vi borde spöat halmstad istället för platt matchen, klart att vi inte skulle gjort självmål i sista sekunden mot helsingborg, klart vi inte skulle tappat 2-0 mot elfsborg i första matchen osv osv men faktum är fortfarande att hade fröjdfelt dömt straff och den hade suttit så hade AIK varit segrare.

Läktar våld tar jag såklart avstånd ifrån... jag är som sagt inte alls förbannad utan bara besviken på att SM guldet var ett solkart felaktigt domslut bort.

Hade jag varit riktigt grinig så hade jag kunnat ta upp hur fan SFF tillåter Elfsborg med flera att spela på konstgräs? det är som att låta några i elitserien spela med NHL mått på hockey rinken. Men det är inte det som avgjorde allsvenskan det var andra rena tillfälligheter.
Jontis
Namn: JonasSundgren

Vad är det för sport ni talar om?
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Seeage

<!--QuoteBegin-Jontis+6 Nov 2006, 14:35:02--><div class='quotetop'>QUOTE(Jontis 4 6 Nov 2006, 14:35:02)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Vad är det för sport ni talar om?
[right][snapback]345934[/snapback][/right]

Fussball <!--emo&:)-->Bild<!--endemo--> Tack för hjälpen med kammarna btw, bara haft möjlighet att tacka filip!
Jontis
Namn: JonasSundgren

<!--QuoteBegin-Seeage+6 Nov 2006, 15:54:19--><div class='quotetop'>QUOTE(Seeage @ 6 Nov 2006, 15:54:19)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Tack för hjälpen med kammarna btw, bara haft möjlighet att tacka filip!
[right][snapback]345936[/snapback][/right]

Lugnt!

Syns till våren då det är dags att lägga i dem?
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Användarvisningsbild
Dani
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Som vanligt så ska folk klaga när sportnördar tjötar på varann. Vafan läs inte och låt oss va ifred, jag sitter inte och klagar när ni har trådar om Halloween som jag personligen är en av de mest idiotiska "högtiderna som finns". Låt oss tjata och missunna varann segrar och slå vad om dumma saker, det mår vi bra av och ni sänker nog erat blodtryck några snäpp om ni låter bli att grina över våra inlägg.

Seeage: Jag måste bara säga, TACK för att du är minst en lika dålig förlorare som jag och kommer med minst lika dåliga ursäkter som jag hade gjort <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Tricid

lägg ner erat skit snack ni vet inte vad ni pratar om! elfsborg är och kommer alltid vara ett skitlag har alltid hatat de och kommer av ren princip göra resten av mitt liv. hela jobbet är skadade nu åååh elfsborg de är så bäst bla bla bla gymmet är de likadant alla har blivit fans till ett skitlag som jag aldrig hört folk prata om under de snart 2½ åren jag varit där...medgångspack??? <!--emo&:hmm:-->Bild<!--endemo-->
ni som inte bor i den helt underbara staden borås flytta hit å bli ett medgångspack du med fanns väl sisådär bara 16000 där igår(å då är dif medräknade hur fan de nu kan börja heja på ett annat lag, snacka om osporsligt kan ju inte mer än bara hoppas att difspelarna gjorde sitt bästa) jag lovar er ni är välkommna!

alla tycker visst inte samma...
Emanuel Larsson
Mattias
Bil: Optima
Namn: M Silverglantz
Kontakt:

Jag som Djurgårdsupporter ser ner på de av mina likasinnade som ville att Djurgården skulle förlora mot Elfsborg.
Att inte ge allt för att vinna är som du säger fruktansvärt osportsligt och jag kan inte tänka mig att spelarna inte gav allt för att vinna.

När hatet mot en annan klubb är större än kärleken till sin egen är det någonting som är väldigt fel anser jag.
Så tolkade jag uttalandet av Järnkaminerna iaf, jag kan vara ute och cykla oxå... vem vet?

För att tillägga så är jag inte ens i närheten av lika fanatisk som tex Dani elr Seeage när det kommer till fotboll men jag är och har alltid varit Djurgårdare och vill se dem vinna varje match oavsett hur det påverkar andra klubbars resultat.
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
M Säverot

<!--QuoteBegin-Tricid+6 Nov 2006, 20:15:32--><div class='quotetop'>QUOTE(Tricid 4 6 Nov 2006, 20:15:32)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->lägg ner erat skit snack ni vet inte vad ni pratar om! elfsborg är och kommer alltid vara ett skitlag har alltid hatat de och kommer av ren princip göra resten av mitt liv. hela jobbet är skadade nu åååh elfsborg de är så bäst bla bla bla gymmet är de likadant alla har blivit fans till ett skitlag som jag aldrig hört folk prata om under de snart 2½ åren jag varit där...medgångspack??? <!--emo&:hmm:-->Bild<!--endemo-->
ni som inte bor i den helt underbara staden borås flytta hit å bli ett medgångspack du med fanns väl sisådär bara 16000 där igår(å då är dif medräknade hur fan de nu kan börja heja på ett annat lag, snacka om osporsligt kan ju inte mer än bara hoppas att difspelarna gjorde sitt bästa) jag lovar er ni är välkommna!

[right][snapback]346032[/snapback][/right]

haha du e rolig du <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->
Martin Säverot
------------------
civic aerodeck
civic vt -91
subaru -03 wrx
prelude -97 2.2
prelude -93 2.3
+lite andra skitbilar
Användarvisningsbild
smacke
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Kontakt:

<!--QuoteBegin-M Säverot+6 Nov 2006, 23:29:14--><div class='quotetop'>QUOTE(M Säverot 4 6 Nov 2006, 23:29:14)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Tricid+6 Nov 2006, 20:15:32--><div class='quotetop'>QUOTE(Tricid 4 6 Nov 2006, 20:15:32)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->lägg ner erat skit snack ni vet inte vad ni pratar om! elfsborg är och kommer alltid vara ett skitlag har alltid hatat de och kommer av ren...
bla, bla, bla...  å massa dravel...
[right][snapback]346102[/snapback][/right]
öhh... rolig ??? snarare barnslig å patetisk..... <!--emo&:wacko:-->Bild<!--endemo-->
SMacke #364
M Säverot

<!--QuoteBegin-smacke+7 Nov 2006, 01:27:45--><div class='quotetop'>QUOTE(smacke 4 7 Nov 2006, 01:27:45)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-M Säverot+6 Nov 2006, 23:29:14--><div class='quotetop'>QUOTE(M Säverot 4 6 Nov 2006, 23:29:14)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Tricid+6 Nov 2006, 20:15:32--><div class='quotetop'>QUOTE(Tricid 4 6 Nov 2006, 20:15:32)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->lägg ner erat skit snack ni vet inte vad ni pratar om! elfsborg är och kommer alltid vara ett skitlag har alltid hatat de och kommer av ren...
bla, bla, bla...  å massa dravel...
[right][snapback]346102[/snapback][/right]
öhh... rolig ??? snarare barnslig å patetisk..... <!--emo&:wacko:-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]346142[/snapback][/right]

lite det jag syftade på
Martin Säverot
------------------
civic aerodeck
civic vt -91
subaru -03 wrx
prelude -97 2.2
prelude -93 2.3
+lite andra skitbilar
Seeage

Sluta förstöra med moral snack nu! ni ska ju få se mig naken... se saker positivt!
Användarvisningsbild
Dani
Kontakt:

Precis, SMacke, Scotte och andra som inte intresserar sig för sport, bespara oss era predikningar. Skynda på med filmen nu, vinterdepressionen verkar ha drabbat många, vi behöver nåt att skratta åt <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
Honda CRV 2.2D 2014
Seeage

menar du inte nått att runka åt? <!--emo&:whatever:-->Bild<!--endemo-->
Användarvisningsbild
Dani
Kontakt:

Jag tänder på din rumpa och min fantasi samt din film duger gott för mig, men visst om det höjer ditt självförtroende ett halvt snäpp eller två så kan jag själv vara med i filmen <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
Senast redigerad av Dani den 8 november 2006, 23:40, redigerad totalt 1 gånger.
Honda CRV 2.2D 2014
Användarvisningsbild
smacke
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Kontakt:

Dani ditt pervo... ja VISSTE att du va felskruvad......
Senast redigerad av smacke den 8 november 2006, 23:38, redigerad totalt 1 gånger.
SMacke #364
ekish

Tre bokstäver, A I K...Punkt slut, end of discussion!

Vi förtjänade det, Djurgårn sumpa det...
Btw, bra insats av Dumbo på 1-0 målet!!! <!--emo&:P-->Bild<!--endemo-->
Min indtrotslärare från högstadiet, Oscar Wahlström fick iaf hoppa in och spela lite istället för Dumbo...
Andreas Ekström
1993 Honda Prelude 2.2 Vtec 4WS BB1
VPM.se
stiivN
Namn: Stefan Karlsson

Äsch ni förtjänar inget. Bara att inse. Elfsborg förtjänade det. Dom kämpade väl. Sen att ni också gjorde ett bra åt som alla lagen i toppstriden är väl bara kul. Men att AIK förtjänade guldet mer än något annan? Buhahahaha.. låt mig får skratta tills jag gråter.
Stefan Karlsson
Användarvisningsbild
Dani
Kontakt:

<!--QuoteBegin-smacke+7 Nov 2006, 14:56:25--><div class='quotetop'>QUOTE(smacke 4 7 Nov 2006, 14:56:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Du har så rätt Dani, jag tänder stenhårt på sådant och bara väntar på filmen  <!--emo&:oops:-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]346275[/snapback][/right]

Du ser ju...
Honda CRV 2.2D 2014
Användarvisningsbild
NickeCivicVTi
Bil: Civic VTi
Namn: Nicklas Ekström

A.I.K. är bäst, vi kör över allt å alla nästa säsong, okej! <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->
Jag skriver inget ont om andra lag, är ingen hatare, bara älskare!
Nicklas Ekström-Sthlm

Honda Civic VTi -92 (under konstruktion)
ekish

<!--QuoteBegin-NickeCivicVTi+8 Nov 2006, 09:18:19--><div class='quotetop'>QUOTE(NickeCivicVTi 4 8 Nov 2006, 09:18:19)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->A.I.K. är bäst, vi kör över allt å alla nästa säsong, okej!  <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->
Jag skriver inget ont om andra lag, är ingen hatare, bara älskare!
[right][snapback]346554[/snapback][/right]

AIK gick rakt upp från Superettan och visade vilka som kan mest. Därför förtjande de ett SM-Guld!

Hahaha jag är hatare och älskare <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
Andreas Ekström
1993 Honda Prelude 2.2 Vtec 4WS BB1
VPM.se
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

<!--QuoteBegin-Dani+7 Nov 2006, 09:43:56--><div class='quotetop'>QUOTE(Dani 4 7 Nov 2006, 09:43:56)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Precis, SMacke, Scotte och andra som inte intresserar sig för sport, bespara oss era predikningar. Skynda på med filmen nu, vinterdepressionen verkar ha drabbat många, vi behöver nåt att skratta åt <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]346176[/snapback][/right]
Handlar inte om ointresse, snarare en studie i personlig mognad anser jag. Jag blir lika förvånad varenda gång jag läser ett analt inlägg från en supporter. Varför samlas avskrädet av sportsupportrar som inte vet vad sportetik är runt fotbollen? Måste ha något med simpliciteten i sporten. Två mål, en boll. Enklare blir det inte.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Skriv svar