Arbetsförmedlingen "tvingar" folk att flytta...
- gnagis
- Bil: Civic X
- Namn: Daniel Svensson
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
säg då direct att det är fuskarna du är ute efter och inte "dom som går på soc" och liknande som är lätt att säga för det tar nog hårt i mig för att jag går där det är inget jag är stolt över men att sedan bli ännu mera smutskastad för att det finns svin där ute ja det är inte kul 
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
1: Moderatern är ren skit...Fattar inte svenska folket att den skadan dem gör kommert ta oss år att bygga upp...
dem sa att emn skulle få se en extra 1000 i lönen dem lovade fler jobb..
jag ser fan ingen extra tusing i min lön tvärtom dem höjer bilskatten. faket avgiter mm
men dte är min uppfatinig om deras politik..
och det känns inte så tryggt att ha ett gäng som inte betalat tv- skatt använder svartjobb hitt ditt..
hoppas värkligen dem försvinner från makten snabbt..
2. att få jobb i sverige är inte lätt men det är fan inte så svårt heller..
klart men inte får jobb om man skikar in sin CV på internet eller om man bara vill jobba i sin stad om inte kan tänkat städer i NÄRHETEN...
om man tar där jag jobbar nu..
sökkt ditt fick inget svar trots att jag uppfyllde alla kraven...
efter ett tag kom jag in där genom ett bemannigsföretag..
tog mig en månad sen ringde chefen för stället in mig, till kontoret och erbjöd mig en anställing..
han undrade varför jag inte hade sökkt ditt tidigare om jag hade haft något annat jobb..
sa såhär till han precis..
Mitt CV ligger väll och dammar i din pärm någonstan eller så har du slängt den.. han ryckte lite på ögonbryne och undrade vad jag menade..
förklarade att jag har sökt och det TVÅ gg men aldrig ens fått ett svar.
men när den jävlen fick se vad jag går för genom bemmanigsföretaget så köpta han loss mig från dem bara för att anställa mig..
vill inte skrytta eller så.. men kan dte ha med mitt namn och göra att han aldrig ens läste mitt CV...
som uttläning är dte jävligt mycket svårare och få ett jobb dte har fan bevisats på TV med...
Jag tycker Adio:s argumetn är självklara och håller med han..
men en sak som Krister: har rätt i är att dem jävla bidragen ska sänkas för att få folk och lyfta på röven och söka jobb..
mvh yll
jag ser fan ingen extra tusing i min lön tvärtom dem höjer bilskatten. faket avgiter mm
och det känns inte så tryggt att ha ett gäng som inte betalat tv- skatt använder svartjobb hitt ditt..
2. att få jobb i sverige är inte lätt men det är fan inte så svårt heller..
klart men inte får jobb om man skikar in sin CV på internet eller om man bara vill jobba i sin stad om inte kan tänkat städer i NÄRHETEN...
om man tar där jag jobbar nu..
sökkt ditt fick inget svar trots att jag uppfyllde alla kraven...
efter ett tag kom jag in där genom ett bemannigsföretag..
tog mig en månad sen ringde chefen för stället in mig, till kontoret och erbjöd mig en anställing..
han undrade varför jag inte hade sökkt ditt tidigare om jag hade haft något annat jobb..
sa såhär till han precis..
Mitt CV ligger väll och dammar i din pärm någonstan eller så har du slängt den.. han ryckte lite på ögonbryne och undrade vad jag menade..
förklarade att jag har sökt och det TVÅ gg men aldrig ens fått ett svar.
men när den jävlen fick se vad jag går för genom bemmanigsföretaget så köpta han loss mig från dem bara för att anställa mig..
vill inte skrytta eller så.. men kan dte ha med mitt namn och göra att han aldrig ens läste mitt CV...
som uttläning är dte jävligt mycket svårare och få ett jobb dte har fan bevisats på TV med...
Jag tycker Adio:s argumetn är självklara och håller med han..
men en sak som Krister: har rätt i är att dem jävla bidragen ska sänkas för att få folk och lyfta på röven och söka jobb..
mvh yll
Yll Ramadani
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Trolig anledning till att ditt CV inte ens tittades på Yll var ditt för- och efternamn. Diskrimineringen lever i full blom på många företag.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
-
hondapower
- Been thanked: 3 times
På vad för sätt gör moderaterna mer skada än nytta?superyll skrev:1: Moderatern är ren skit...Fattar inte svenska folket att den skadan dem gör kommert ta oss år att bygga upp...
Lönerna har gått upp.
Jobben har blivit fler.
Bara som exempel då!
Nått bra förslag på vart man skulle ta pengarna ifrån som skall gämna ut för det andra vi fått?
Andra saker har det väl redan pratats om förr om ja minns rätt,innan alliansen satt vid makten?!
okej,men vad är nytt med obetald tv-licens och svart jobb bland många av dagens befolkning..vare sig det är politiker eller inte?!
Är säker fler än ja som minns våran kära Mona och alla hennes resor..ännu ett exempel är ju allas Gudryn osv..bara några exempel.
Men många kanske redan glömt många av dom andras skit (ej moderater) som uppdagats genom åren när S satt vid makten.
Sorry att OT fortsätter nu mot trådens mening!
- gnagis
- Kontakt:
du förstog inte riktigt alla mina inlägg va?superyll skrev:men en sak som Krister: har rätt i är att dem jävla bidragen ska sänkas för att få folk och lyfta på röven och söka jobb..
bidragen är ingen dans på rosor.
jag får 1800kr extra varje månad utöver hyran som jag ska leva på.
där ingår "mat,el,hygien,nöjen osv" 1800kr i dagens samhälle (utan studentrabatter med mera) är inte lätt vill jag lova dig.
jag är jävligt glad jag bor hyfsat centralt så jag slipper ha busskort såhär på vintern då även det kostar med mera.
och jag lovar nudlar och macaroner till lunch varje dag är inte precis nått som håller i längden....
bidragen behöver absolut inte sänkas vad som dock behövs är lite bättre kontroll för att minska fuskarna....
på vilket sättt har jobben blivit fler när dte är lättare att få kicken från jobbet..
WOW ja lönen har gått upp typ 200 kr mer om året eller vad det blir..
men alla andra skatter som lagts till harru du glömt.. Hur jävla dyrt är dte inte att äga en bil ny för tiden för en vanlig svensson...
men du är väll en av dem som inte behöver oroa dig för dem sissta veckorna innan lönn (hondapower)!!!
ja visst hade S några alkisar men kolla på svenska folket i helhet driker mer alkohol änn vatten...
men nu har ju även M fått en alkis fast hon fick kicken eller vad fan som hände...
mch yll
men alla andra skatter som lagts till harru du glömt.. Hur jävla dyrt är dte inte att äga en bil ny för tiden för en vanlig svensson...
men du är väll en av dem som inte behöver oroa dig för dem sissta veckorna innan lönn (hondapower)!!!
ja visst hade S några alkisar men kolla på svenska folket i helhet driker mer alkohol änn vatten...
men nu har ju även M fått en alkis fast hon fick kicken eller vad fan som hände...
mch yll
Yll Ramadani
Gnagis: du vet att alla dem som uttnjytjar det drar dem oskyldiga ner i skiten
jag mår värkligen dåligt när jag läser hur du har dte..
men jag hoppas att du kan fixa något littet extra jobba och jobba lite...
här i Halmstad så har högskolan eget bemmanigsföretag som fixar jobba ått studenterna...
mvh: håller tummarna för dig en kämmpande kille:$
jag mår värkligen dåligt när jag läser hur du har dte..
men jag hoppas att du kan fixa något littet extra jobba och jobba lite...
här i Halmstad så har högskolan eget bemmanigsföretag som fixar jobba ått studenterna...
mvh: håller tummarna för dig en kämmpande kille:$
Yll Ramadani
Superyll: Du verkar inte riktigt påläst. Arbetslösheten har aldrig varit lägre och du säger att det inte finns mer jobb?
Och det är bara en av alla saker men jag är bara trött på att lista sånt hela tiden för folk som inte sätter sig in i vad som sker utan bara skall klaga så fort det sker förändring.
Att du inte fått mer pengar kanske beror på att du har utgifter som du själv valt och inte saker du är tvingad att ha.
Angående ditt jobbsökande så hoppas jag verkligen att du körde CVn via rättstavning för annars förstår jag att de inte tittade på CVn, jag säger det inte för att vara elak utan det är ett rent konstaterande.
Och det är bara en av alla saker men jag är bara trött på att lista sånt hela tiden för folk som inte sätter sig in i vad som sker utan bara skall klaga så fort det sker förändring.
Att du inte fått mer pengar kanske beror på att du har utgifter som du själv valt och inte saker du är tvingad att ha.
Angående ditt jobbsökande så hoppas jag verkligen att du körde CVn via rättstavning för annars förstår jag att de inte tittade på CVn, jag säger det inte för att vara elak utan det är ett rent konstaterande.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
-
ei9440
- Bil: Honda Accord
- Namn: Patrik Espelund
Har lite svårt att förstå att det skulle vara lättare att få "kicken" från jobbet nu än det var tidigare
Sen har nog bilägandet blivit väldigt marginellt dyrare för medelsvensson, OBS gäller inte unga ägare till sportbilar etc...
Nog har iallafall jag fått ca 1000:- mera i plånboken
Sen har nog bilägandet blivit väldigt marginellt dyrare för medelsvensson, OBS gäller inte unga ägare till sportbilar etc...
Nog har iallafall jag fått ca 1000:- mera i plånboken
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Heja Gnaget SM-Guld 2009!
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Heja Gnaget SM-Guld 2009!
-
hondapower
Varför så dryg attetyd över en diskution?!superyll skrev:på vilket sättt har jobben blivit fler när dte är lättare att få kicken från jobbet..
mch yll
Om du inte vet att det har blivit fler jobb så tycker ja inte du borde fortsätta den diskutionen isf.
För ja tror dom flesta lite på lästa på detta forum (och många andra) vet att faktumet är så!
Lättare att få kicken?,sen när och varför?!
Har väl lixom alltid varit lika vad gäller få kicken..Eller om man ser det till din fördel som invandrare så har det tom blivit ännu hårdade vad gäller diskriminerings lagen.
Men allså,dom extra pengarna DU/ANDRA får i månaden från sin lön kan man lixom inte bara trolla fram.
Och att äga en bil är DITT egna val inkl dess skatt,försäkring.
Samtidigt så har ja för mig att dom stora anledningarna till att skatten,bensinen höjdes/ökade har med Klimat sitvationen att göra.
Inte enbart pga mer pengar till staten..Se det även så att du ska ha en väg att kunna köra på!
Nej absolut inte,ja tillhör långt ifrån höginkomst tagarna..Varför tror du att ja har det fett ställt?
Ja pratade iofs inte om alkolister nu vad gäller tex S..Snarare alla dessa transport kostnader fram och åter..Som div flyg,taxi osv osv osv.
Om ja kommer ihåg rätt så har vi lite Tv-licens vägrare och svart pröjsare inom S också..kommer inte ihåg specifika fall nu..men det går säkert att Googla fram Om du orkar för att själv se.
MvH
*edit*
Stavning
Senast redigerad av hondapower den 15 november 2007, 21:01, redigerad totalt 1 gånger.
- gnagis
- Kontakt:
självklart är mitt cv o personliga brev fläckfria då jag får hjälp med detta från socialnämnden så det är inte därför utan mitt största problem är att jag ar för lite arbetserfarenhet vilket är lite moment 22?
-
hondapower
Men du pratade om det där med firma start..Hur ligger det till med din ersättning om vi säger att du startar en firma och bara har dne typ liggandes och inte får nått ingående kapital till den genom avsaknad av kunder.
Iom att man säkert i ditt fall kan göra en del frilans jobb vad gäller inom data idag utan att ens behöva gå utanför dörren.
Har iofs inte den blekaste om vad du kan och inte så att säga..Men ja hjälpte tex en polare att få en hemsida till hans firma ordnad/skapad..Dock inte ja som gjorde det,utan lämnade en annan bekants nr till honom.
Internet är ju fullt av annonserings möjligheter.
*obs,ta det inte som kritik nu..är bara tankar kring det hela*
Iom att man säkert i ditt fall kan göra en del frilans jobb vad gäller inom data idag utan att ens behöva gå utanför dörren.
Har iofs inte den blekaste om vad du kan och inte så att säga..Men ja hjälpte tex en polare att få en hemsida till hans firma ordnad/skapad..Dock inte ja som gjorde det,utan lämnade en annan bekants nr till honom.
Internet är ju fullt av annonserings möjligheter.
*obs,ta det inte som kritik nu..är bara tankar kring det hela*
- gnagis
- Kontakt:
ahhh okay antog det då jag har dyslexi och stavar som en kråka oftast 
hondapower: att ha ett företag eller liknande är samma sak som att joba för soc vilket gör att man inte har rättighet att söka soc bidrag.
har även skickat ett pm till dig med lite mera info om det.
hondapower: att ha ett företag eller liknande är samma sak som att joba för soc vilket gör att man inte har rättighet att söka soc bidrag.
har även skickat ett pm till dig med lite mera info om det.
-
hondapower
Hade mina aningar om att det tolkades på det sättet.
Va mer en tanke på att idag kan man vara involverad i ett företag och tex ha A-kassa..men dock så får det ju då inte vara en inkomst bringande position man har då.
Va mer en tanke på att idag kan man vara involverad i ett företag och tex ha A-kassa..men dock så får det ju då inte vara en inkomst bringande position man har då.
Krister skrev:Superyll: Du verkar inte riktigt påläst. Arbetslösheten har aldrig varit lägre och du säger att det inte finns mer jobb?
jag vet krister min stavning suger.. men det är för att jag skriver snabbare än jag kan igentligen...
ska tänka på det jag lovar.. Och mitt CV är skrivet på skolan så där fanns sånna rättstavningsprogram... länge levere tekniken:P heheh
det jag vill säga är att det kostar mer att betal faket vilket gör att folk bara betalar A-kassa istället och så sänker vi inte bidragen elle...
och är du inte med i faket så blir dte lättare att få sparken eller?
HondaPower jag menade inte vara dryg om du tog dte så ber jag om ursäckt.....
mvh yll
Yll Ramadani
-
hondapower
superyll skrev:<!--quoteo(post=446545:date=15 Nov 2007, 20:50:22:name=Krister)--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister @ 15 Nov 2007, 20:50:22) [snapback]446545[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Superyll: Du verkar inte riktigt påläst. Arbetslösheten har aldrig varit lägre och du säger att det inte finns mer jobb?
jag vet krister min stavning suger.. men det är för att jag skriver snabbare än jag kan igentligen...
ska tänka på det jag lovar.. Och mitt CV är skrivet på skolan så där fanns sånna rättstavningsprogram... länge levere tekniken:P heheh
det jag vill säga är att det kostar mer att betal faket vilket gör att folk bara betalar A-kassa istället och så sänker vi inte bidragen elle...
och är du inte med i faket så blir dte lättare att få sparken eller?
HondaPower jag menade inte vara dryg om du tog dte så ber jag om ursäckt.....
mvh yll
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Nej förviso så sänkt inte bidrags utbetlaningarna bara för att Folk väljer att betala A-kassan istället för facket..Men samtidigt så är A-kassan många ggr folkets livlina vid oförutsädda händelser inom arbetslivet.
Men facket har aldrig betalt några bidrags pengar tidigare (?) så det är ju ingen extra/mindre kostnad för dom människor som väljer att träda ur facket.(utan dom olika fackförbunds ansluta A-kassorna).
Men många kanske vägde lite mellan beslutet att ta bort någon av dom båda iom att både facket,A-kassan blivit dyrare.(A-kassan som en del av kampen mot "fusket" har ja för mig).
Och många valde då att lämna facket istället.Personligen har ja själv lämnat A-kassan..Raka motsattsen..Och nej inte för att ja har det fett ställt.P.S: Inte fack ansluten heller.
Njaa,det funkar inte riktigt så med facket och att få sparken från ett företag..Oavsett man är fackligt ansluten eller inte så har man samma villkor/krav vad gäller sig själv och sitt jobb..Man kan bli uppsagd av olika anledningar idag och ev fack kan inte göra nått för den då trots att man betalar.
MEN,många ggr när det är frågan om varsel och liknande så har facket gjort många arbetare nöjda och glada för att dom inte bara fått gå där ifrån helt lottlösa och utan jobb.
Det är lugnt,blev bara lite förvånad över attetyden först
MvH
Senast redigerad av hondapower den 15 november 2007, 21:41, redigerad totalt 1 gånger.
Facket skall du absolut inte blanda in i debatten kring a-kassan och politiken.
Varför tror du att sossarna vill att man skall vara med och betala till facken?
Jo, för facken betalar flera hundra miljoner om året till socialdemokratiska partiet!
De har dock lyckats bra med att pränta in i folk att de måste vara med i facket för att annars får man sparken... men vet du vad, jag har aldrig frivilligt varit med i facket (dock via kollektivavtal nån gång) och aldrig fått sparken... och då har jag 13år av aktivt arbete bakom mig, några till om vi räknar säsongsarbete och extrajobb.
Däremot känner jag några stycken som råkat väldigt illa ut arbetsmässigt när de haft det illa och blandat in facket, det har helt enkelt blivit värre.
Men som sagt, det här har inte med facket att göra utan om arbetsförmedlingen.
Där har jag gått in en gång och gick ut ungefär lika fort som det tog att gå in, inte en chans att de skulle lyckas med något där inte... var bara tjänstemannalallare hela bunten. (11år sedan)
Gick till arbetsgivare jag var intresserad av och hade jobb samma dag istället.
Varför tror du att sossarna vill att man skall vara med och betala till facken?
Jo, för facken betalar flera hundra miljoner om året till socialdemokratiska partiet!
De har dock lyckats bra med att pränta in i folk att de måste vara med i facket för att annars får man sparken... men vet du vad, jag har aldrig frivilligt varit med i facket (dock via kollektivavtal nån gång) och aldrig fått sparken... och då har jag 13år av aktivt arbete bakom mig, några till om vi räknar säsongsarbete och extrajobb.
Däremot känner jag några stycken som råkat väldigt illa ut arbetsmässigt när de haft det illa och blandat in facket, det har helt enkelt blivit värre.
Men som sagt, det här har inte med facket att göra utan om arbetsförmedlingen.
Där har jag gått in en gång och gick ut ungefär lika fort som det tog att gå in, inte en chans att de skulle lyckas med något där inte... var bara tjänstemannalallare hela bunten. (11år sedan)
Gick till arbetsgivare jag var intresserad av och hade jobb samma dag istället.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Kör:
-
Clabbe
- Bil: RD9
- Namn: Клабе Бюрстром
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
De jobb som jag inte fått genom vänner har jag fått genom att skicka in mitt CV via internet!superyll skrev:2. att få jobb i sverige är inte lätt men det är fan inte så svårt heller..
klart men inte får jobb om man skikar in sin CV på internet eller om man ...
Första jobbet som jag fick här nere i Tjeckien fick jag genom nätet.
Благодаря мутра!