Styrelsen meddelar

För Topics som ej är motorrelaterade
Användarvisningsbild
Dani
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

7 oktober 2005, 19:04

Vi har på sista tiden fått klagomål från Sponsorer till HPC om att de inte tycker att det är nån idé att vara sponsorer för oss när det finns massvis med privatpersoner som privatimporterar saker till användare på hemsidan mkt billigare. Det är givetvis inte alla sponsorer som har uttryckt sitt missnöje, slår man ut det på antalet sponsorer som vi har så är det väldigt få men det räcker för att vi måste ta tag i detta.

Vidare så har även sponsorerna klagat över att oftast så är grejerna som säljs på hemsidan piratkopior och de har ingen chans att konkurrera med dessa privatpersoner som säljer allt möjligt, och ärligt talat, hur många förstår dem inte? Hade jag varit en sponsor till klubben hade jag dragit mig ur om klubben inte gjort nåt åt detta.

Vi har iallafall diskuterat detta inom styrelsen och även haft en omröstning där vi hade två val, antingen så förbjuder vi och raderar ALLA säljestrådar som ses en "konkurrent" mot våra sponsorer, eller så gör vi ingenting åt detta...i princip. Omröstningen har nu avslutats och det första förslaget, alltså att vi förbjuder dessa annonser vann med 12-3. Vi satte en tidsgräns på när omröstningen skulle avslutas och den är nu nådd, därför skriver jag detta här.

Med andra ord, mkt förenklat så gäller följande:

1. ALLA annonser som betraktas som en "konkurrent" mot någon av våra sponsorer tas väck OMEDELBART! Vem som helst i ledningen har 100% rättighet att ta bort dom. Om någon misstycker med detta så får ni ta kontakt med någon i ledningen och berätta vad ni tycker så får vi ta itu med det. Ni har telefonnummer, e-mail, msn osv på huvudsidan till samtliga i ledningen.

2. Det är även förbjudet att göra sin signatur till en sk. säljestråd, det får inte förekomma i NÅGON form. Om vi ser detta så går vi helt sonika in och redigerar detta åt er, vi kommer inte att be er om tillåtelse.

3. Det ni får ha i eran signatur är en länk till en HEMSIDA där ni har era annonser, nåt annat kommer INTE att tillåtas.

Vidare så kan jag berätta att vi jobbar på lite regler som vi ska införa och som ska styra våra annonser i framtiden, vad som gäller, vad man får och inte får osv. Ni som tycker att vi är för stränga behöver inte bemöda er med att försöka få oss att framstå som idioter som gör nåt vi inte har rätt till. Grejen är den att ingen har en automatisk RÄTT att annonsera här, styrelsen är till för att ta beslut, vilket den nu har gjort, ni har inget att hämta med ett sk. klagande på att vi gör fel osv.

Ni har två val, antingen gillar ni läget, eller så gör ni inte det och helt enkelt låter bli att besöka våran sida, tyvärr men så är det. Jag vill inte låta elak men detta är det som gäller, bryter ni mot våra regler och stadgar så kan ni förutom att få trådar raderade även få varningar utdelade, det finns många anledningar till att dela ut en varning och detta borde inte vara nåt nytt.

Imorgon, Lördagen den 8.e Oktober kommer vi börja att radera ALLA såna här trådar (som jag nu nämnt tusen gånger), har ni synpunkter så hör av er som sagt.

MvH//HPC Styrelsen
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Användarvisningsbild
LinusE
Master
Master
Bil: CRV 08
Namn: Linus Eriksson
Kontakt:

7 oktober 2005, 19:37

måste utrycka mitt SOTRA MISSNÖJE !!!!!!!

det är alltså Sponsorerna som styr oss ?
(trode de skulle funka tvärt om)

så nu ska medlemar som vill köpa saker billigt behöva bli rånade
varje gång dom vill ha en ny pryl till bilen...

SUGER FET !!!!

200sx klubben gjorde likadant för 1-2år sedan o de funka inte
hoppas inerligt att de blir likadant här...
Senast redigerad av 1 LinusE, redigerad totalt 7 gånger.
Linus Eriksson
#828 Skåne/Harlösa
---------------------------------

Snart provat alla Honda modeler....
Men NSX är en stadig dröm ...
M Scotte
Jag är en Honda :D
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times
Kontakt:

7 oktober 2005, 19:37

Vi vill även poängtera att privatimportörerna tillåts sälja saker till medlemmar fortfarande. Dock är enda tillåtna sättet att ha en länk till sin sida där produkterna finns.
Alternativt att starta ett företag och bli sponsor.
Ex:

Sign:
-----------------------------------------------------------------------------------

Soichiro Honda
Region Japan

blablabla

http://www.komochköp.genast
Martin Scotte
Subaru Forester -20
S2000 -01
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
david-o
Gillar Honda!
Gillar Honda!

7 oktober 2005, 19:41

De sponsorerna som klubben har, hjälper de till att sponsra klubbens ekonomi (skänker pengar t.ex.) utöver de rabatter de lämnar till oss medlemmar?

Jag har alltid trott att det är företag som är snälla och som folk på klubben har kontakter inom som ger oss vissa rabatter om man handlar varor från dem och om det bara skulle vara så så förstår jag inte varför vi är så måna om att få behålla dem.

Missförstå mig inte nu för dethär är inget gnäll på ert beslut utan jag skulle bara vilja få en liten fördjupning av infon.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
MagnusL
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren

7 oktober 2005, 19:51

Jättebra förslag tycker jag! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]

Flera föreningar och klubbar jag är med i har liknande regler (ej bilrelaterade föreningar).

En sak jag tror vi kan få ut av detta är bättre rabatter och erbjudanden från våra sponsorer. Vad styrelsen precis har gjort är ett genidrag! Ni säger ju: Vi satsar på Er sponsorer, vi hjälper Er! Vilket betyder att vi som klubb kan ställa högre krav etc. på sponsorerna. Vem vet, snart är vi kanske uppe i 15% som lägsta gräns för att få vara med. Genialt!!

Sen Linus, det handlar inte om att bli rånad. Det handlar om att våra sponsorer inte kan sälja sina saker billigare efter som dom inte är skattefuskare och har ekonomisk brottslighet på sin agenda. Men, det är klart. Vill man köpa av någon som inte betalar skatt och som man inte har några som helst företagsgarantier av, visst gör så. Men när nästa tråd som handlar om att "Sverige går åt helvete.. bla bla.." Kommer upp. Ta då en ordentlig funderare innan och ransaka Er själva innan ni klagar på bidragsfuskare etc..

Bra gjort att våga ta detta svåra beslut. Det vinner klubben på i längden! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
2008 wrx sti
M Scotte
Kontakt:

7 oktober 2005, 19:51

<!--QuoteBegin-Linus_E+7 Oct 2005, 18:37:40--><div class='quotetop'>QUOTE(Linus_E 4 7 Oct 2005, 18:37:40)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->måste utrycka mitt SOTRA MISSNÖJE !!!!!!!

det är alltså Sponsorerna som styr oss ?
(trode de skulle funka tvärt om)

så nu ska medlemar som vill köpa saker billigt behöva bli rånade
varje gång dom vill ha en ny pryl till bilen...

SUGER FET !!!!

200sx klubben gjorde likadant för 1-2år sedan o de funka inte
hoppas inerligt att de blir likadant här...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197756"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Nej, sponsorerna styr aldrig oss. I så fall hade vi suttit i deras knä, men samtidigt är vi mycket måna om att ge dem ett proffsigt intryck och vakta om deras intresse. Vi kontaktar aldrig sponsorer längre, de kontaktar oss.
Vi tar aldrig mot betalning i form av kontanter av sponsorer, allt sponsorerna ger ska gå medlemmarna till nytta, därav vårt sponsoravtal. Samtidigt som vi sätter dessa nya regler, kan vi sätta högre gränser för sponsoravtal än tidigare.

Ni medlemmar blir knappast rånade då möjligheten finns fortfarande att handla av privatförsäljare genom deras länk eller pm. Amnesi drabbar väl inte er bara för att annonserna försvinner?

Vi har tagit detta beslut efter att sponsorer klagat. Vad har klubben mest nytta av sponsorer eller privatimportörer?

Vi försöker jämka i detta ärende, märk väl att vi inte förbjuder privatförsäljning.
Martin Scotte
Subaru Forester -20
S2000 -01
Jazz -07
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
Användarvisningsbild
LinusE
Master
Master
Bil: CRV 08
Namn: Linus Eriksson
Kontakt:

7 oktober 2005, 20:25

spelar ingen roll hur nu vänder på de.
i slutänden så är de ändå mig som medlem det drabar o de är mina
pengar som inte räcker till ! fakta !

oavset om vi har 2000 sponsorer med 10 eller 15% så är
de långt ifrån billigare. om det sen är "skattefusk" eller ej
vill jag faktiskt skita i. jag betalar 5-6-7 gånger mer skatt än
jag får tillbaka redan så om jag skulle köpa saker något billigare
skiter jag fulstänidigt i...

måste tyvär säga att klubben gör mig mer o mer besviken [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
snart är regelboken för de här forumet/klubben tjokare än
svenska akademins ordlista [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
och då oxå allt urholkat och de roliga då oxå borta [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]

för att iallafall för mig är det de roliga som SKA vara i fokus

/ Linus
Senast redigerad av 1 LinusE, redigerad totalt 7 gånger.
Linus Eriksson
#828 Skåne/Harlösa
---------------------------------

Snart provat alla Honda modeler....
Men NSX är en stadig dröm ...
YASH
Påläst
Påläst
Kontakt:

7 oktober 2005, 20:26

Håller med Linus på detta vinner företagen som drar in mer pengar pga medlemmarna köper dyrare varor. Borde vara tvärtom, företagen borde sänka sina priser och ragga kunder på det sättet, istället för 10-15% på rånpriser som företaget själv svart importerar.
Men är det rimligt att sponsorer sitter med i styrelsen?
Senast redigerad av 1 YASH, redigerad totalt 7 gånger.
Only M Matters
infra
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Kontakt:

7 oktober 2005, 20:32

Där e väl inga företag som sitter med i styrelsen?
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
Berra
Användare
Användare

7 oktober 2005, 20:35

<!--QuoteBegin-infra+7 Oct 2005, 20:32:15--><div class='quotetop'>QUOTE(infra 4 7 Oct 2005, 20:32:15)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Där e väl inga företag som sitter med i styrelsen?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197780"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Nepp inte vad jag vet, egen företagare må hända.

Yash: syftar du på infra ?

Jag är också egen företagare men det visste du kanske inte...
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]

1987 Rallycorsa[/b]

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>

[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
MagnusL
Gillar Honda!
Gillar Honda!

7 oktober 2005, 20:39

<!--QuoteBegin-YASH+7 Oct 2005, 20:26:37--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH 4 7 Oct 2005, 20:26:37)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Håller med Linus på detta vinner företagen som drar in mer pengar pga medlemmarna köper dyrare varor. Borde vara tvärtom, företagen borde sänka sina priser och ragga kunder på det sättet, istället för 10-15% på rånpriser som företaget själv svart importerar.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197777"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Företagen betalar ju skatter och tullavgifter och arbetsgivaravgift för lön m.m. Så när dom säljer en japsdämpare till "rånpris" så tjänar dom mindre än en "ebay-importör" som säljer till "bra" pris.
2008 wrx sti
M Scotte
Kontakt:

7 oktober 2005, 20:40

<!--QuoteBegin-YASH+7 Oct 2005, 19:26:37--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH @ 7 Oct 2005, 19:26:37)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Håller med Linus på detta vinner företagen som drar in mer pengar pga medlemmarna köper dyrare varor. Borde vara tvärtom, företagen borde sänka sina priser och ragga kunder på det sättet, istället för 10-15% på rånpriser som företaget själv svart importerar.
Men är det rimligt att sponsorer sitter med i styrelsen?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197777"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Tycker det egentligen inte har någon betydelse. Proffsigheten bör gå längre än så.
Dessutom är inget av dessa beslut till någon nytta för de som sitter med i företag i styrelsen.
Senast redigerad av 1 M Scotte, redigerad totalt 7 gånger.
Martin Scotte
Subaru Forester -20
S2000 -01
Jazz -07
Civic -92
bakos
Användare
Användare
Bil: Honda Prelude 2.3 -92 4ws
Namn: David Bakos

7 oktober 2005, 20:42

tycker det är bra. vill man kränga sakerna kan man ju likväl starata ett litet företag
Prelude -92 4ws svart
Prelude -92 röd
Användarvisningsbild
hamedius
Påläst
Påläst

7 oktober 2005, 20:48

Jag vill gärna veta vilka dessa 15 som deltagit i omröstningen är.
Hamed Piltan
CRX i-VTEC -88
MagnusL
Gillar Honda!
Gillar Honda!

7 oktober 2005, 20:55

Nu gissar jag bara men..

Det är väl:

Scotte
Kraft
Jontis
Hondaheden

+ Regionsombuden?
2008 wrx sti
M Scotte
Kontakt:

7 oktober 2005, 20:58

Martin Scotte
Stefan Hedenfeldt
John Kraft
Martin Petersson
Mikael Jansson
Patrik Bolmsten
Daniel Skevarp
Daniel Gabriel
Nils-Gunnar Johansson
Jonas Sundgren
Patric Borg
Henrik Öberg
Clabbe Bjurström
Peter Berglund
Micke Fång

Vem som röstat vad vet jag inte då det genomfördes via poll. Men kvittar egentligen.
Martin Scotte
Subaru Forester -20
S2000 -01
Jazz -07
Civic -92
Clabbe
Kunnig
Kunnig
Bil: EU8
Namn: Клабе Бюрстром

7 oktober 2005, 21:15

<!--QuoteBegin-YASH+7 Oct 2005, 20:26:37--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH 4 7 Oct 2005, 20:26:37)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Men är det rimligt att sponsorer sitter med i styrelsen?

Tror på att Yash syftar på Infra...??
Infra är egen företagare men samtidigt även sponsor till klubben..
Ska väl tillägga att även We Lav är sponsorer och sitter i styrelsen...
Senast redigerad av 1 Clabbe, redigerad totalt 7 gånger.
Благодаря мутра!
infra
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Kontakt:

7 oktober 2005, 21:16

precis som scotte och flera andra? förstår inte varför jag skulle blanda in mitt företag om det inte är det det gäller?
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
M Scotte
Kontakt:

7 oktober 2005, 21:17

Även jag är företagare, sponsor. Bör även gälla mig.
Martin Scotte
Subaru Forester -20
S2000 -01
Jazz -07
Civic -92
Clabbe
Kunnig
Kunnig
Bil: EU8
Namn: Клабе Бюрстром

7 oktober 2005, 21:18

Har lagt till det i svaret...

Klargjorde bara för vad Yash syftade på..
Благодаря мутра!
MagnusL
Gillar Honda!
Gillar Honda!

7 oktober 2005, 21:19

Fattar inte..

Att gnälla över detta är som att gnälla över att en stulen cykel har punka.. det är ju bara att starta ett företag och köra, samma regler gäller ju för alla.
2008 wrx sti
MickeCTR
Wannabe
Wannabe

7 oktober 2005, 21:22

Jag anser att det är upp till var och en var man vill köpa sina saker.

Tycker inte att detta är ett steg i rätt riktning, känns som det börjar bli oerhört mkt regler nu. Säger som Linus: Kan vi fokusera på att ha roligt? Enkelhet är roligt.

Vill dock poängtera att det finns stora fördelar för privatpersoner att köpa saker från företag, ger såklart en större trygghet vilket man kankse ibland tycker är viktigare än ett lågt pris. Tycker man däremot att priset är det viktigaste så är det svårt eller rent av omöjligt för alla svenska företag att slå ett "ebay pris".

Vad är problemet? (Folk får välja, betala lite mer = köpa från företag i sverige, betala mindre = ebay, mindre trygghet men billigare)

Vill inte trampa någon på tårna, gillar er alla men det känns trist om forumet ska bli mer och mer styrt av regler.

Go HPC!
[b]Honda Integra Type R[/b]
Championship White
MagnusL
Gillar Honda!
Gillar Honda!

7 oktober 2005, 21:25

Visst det blir mer regler..

MEN, tycker det är rätt ofta som man ser poster som klagar på "zatzy" & "lunarstämming"..

Tycker det är bra att styrelsen vågar ta ett tufft beslut.
2008 wrx sti
infra
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Kontakt:

7 oktober 2005, 21:25

<!--QuoteBegin-MickeCTR+7 Oct 2005, 21:22:49--><div class='quotetop'>QUOTE(MickeCTR 4 7 Oct 2005, 21:22:49)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag anser att det är upp till var och en var man vill köpa sina saker.

Tycker inte att detta är ett steg i rätt riktning, känns som det börjar bli oerhört mkt regler nu. Säger som Linus: Kan vi fokusera på att ha roligt? Enkelhet är roligt.

Vill dock poängtera att det finns stora fördelar för privatpersoner att köpa saker från företag, ger såklart en större trygghet vilket man kankse ibland tycker är viktigare än ett lågt pris. Tycker man däremot att priset är det viktigaste så är det svårt eller rent av omöjligt för alla svenska företag att slå ett "ebay pris".

Vad är problemet? (Folk får välja, betala lite mer = köpa från företag i sverige, betala mindre = ebay, mindre trygghet men billigare)

Vill inte trampa någon på tårna, gillar er alla men det känns trist om forumet ska bli mer och mer styrt av regler.

Go HPC!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197808"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Kan helt klart bara hålla med...
Vad jag tycker om detta är ett steg bakåt eller inte kan jag inte uttala mig om men jag rösta för förslaget iaf.
Jag har ingen vision eller engagemang att vara billigast... jag vill vara bäst.
När kunder kommer till mig gör dom det för dom vill ha det bästa med service, inte för att få det billigaste priset i Sverige
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
MickeCTR
Wannabe
Wannabe

7 oktober 2005, 21:28

"ALLA annonser som betraktas som en "konkurrent" mot någon av våra sponsorer tas väck OMEDELBART!"

Haha allvarligt?

Vem ska bedöma om man konkurrerar då? Ni?
Borde inte det vara upp till var och en att bedöma? (Ser man det som ett konkurrentmedel att varan är billigare än företag x eller ser man företag x som ett konkurrentmedel som kan erbjuda större trygghet?)

Jag står inte bakom detta även om jag förstår att många företag "mår dåligt" av att många helt enkelt tycker priset är det viktigaste men det är väl ändå upp till varje person att bedöma? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /blink.gif[/img]
Championship White
MagnusL
Gillar Honda!
Gillar Honda!

7 oktober 2005, 21:31

<!--QuoteBegin-MickeCTR+7 Oct 2005, 21:28:33--><div class='quotetop'>QUOTE(MickeCTR 4 7 Oct 2005, 21:28:33)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->"ALLA annonser som betraktas som en "konkurrent" mot någon av våra sponsorer tas väck OMEDELBART!"

Haha allvarligt?

Borde inte det vara upp till var och en att bedöma? (Ser man det som ett konkurrentmedel att varan är billigare än företag x eller ser man företag x som ett konkurrentmedel som kan erbjuda större trygghet?)

Jag står inte bakom detta även om jag förstår att många företag "mår dåligt" av att många helt enkelt tycker priset är det viktigaste men det är väl ändå upp till varje person att bedöma? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /blink.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197812"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Nu är Du ute och cyklar tycker jag..

Man kan ju inte jämföra ett seriöst företag som betalar skatt m.m. med en "ebay-importör" som kör allt svart. Eller?

En konkurrent bli ju automatiskt någon som inte följer reglerna. Alltså, följ reglerna i Danis inlägg så är det lungt.
Senast redigerad av 1 MagnusL, redigerad totalt 7 gånger.
2008 wrx sti
MickeCTR
Wannabe
Wannabe

7 oktober 2005, 21:31

<!--QuoteBegin-infra+7 Oct 2005, 21:25:55--><div class='quotetop'>QUOTE(infra 4 7 Oct 2005, 21:25:55)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-MickeCTR+7 Oct 2005, 21:22:49--><div class='quotetop'>QUOTE(MickeCTR 4 7 Oct 2005, 21:22:49)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag anser att det är upp till var och en var man vill köpa sina saker.

Go HPC!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197808"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Kan helt klart bara hålla med...
Vad jag tycker om detta är ett steg bakåt eller inte kan jag inte uttala mig om men jag rösta för förslaget iaf.
Jag har ingen vision eller engagemang att vara billigast... jag vill vara bäst.
När kunder kommer till mig gör dom det för dom vill ha det bästa med service, inte för att få det billigaste priset i Sverige
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197810"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Exakt! Du står för kvalité och trygghet, svinbra att ni finns ju!
Kvalite och servicekänsla är motton som man kommer längst på, inte priset.
Läs gärna boken "Kund för livet" av Carl Sewell, USAs största försljare av Caddilac.

Där är receptet för att bli framgångsrik utan att ha lägsta priserna.
Championship White
MickeCTR
Wannabe
Wannabe

7 oktober 2005, 21:33

<!--QuoteBegin-MagnusL+7 Oct 2005, 21:31:03--><div class='quotetop'>QUOTE(MagnusL 4 7 Oct 2005, 21:31:03)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-MickeCTR+7 Oct 2005, 21:28:33--><div class='quotetop'>QUOTE(MickeCTR 4 7 Oct 2005, 21:28:33)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->"ALLA annonser som betraktas som en "konkurrent" mot någon av våra sponsorer tas väck OMEDELBART!"

Haha allvarligt?

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197812"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Nu är Du ute och cyklar tycker jag..

Man kan ju inte jämföra ett seriöst företag som betalar skatt m.m. med en "ebay-importör" som kör allt svart. Eller?

En konkurrent bli ju automatiskt någon som inte följer reglerna. Alltså, följ reglerna i Danis inlägg så är det lungt.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=197817"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Öhh, var det inte exakt detta jag påpekade? (Att man inte kan jämföra ett seriöst företag med att köpa från privatperson, trygghet u know?)
Championship White
Användarvisningsbild
fonzeka
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Has thanked: 3 times
Been thanked: 18 times

7 oktober 2005, 21:34

<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->ALLA annonser som betraktas som en "konkurrent" mot någon av våra sponsorer tas väck OMEDELBART!<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Ni har inte tänkt förklara vad som menas med "konkurrent" lite mer ingående eller?
Som jag ser det kan ni lika gärna plocka bort säljesdelen helt..
TriXiE77
Kunnig
Kunnig
Bil: Bilbytarkungen
Namn: Mikael Fröjdfeldt

7 oktober 2005, 21:40

Magnus_L... jag momsar och tullar på mina grejjer.. jag antar de va mig du syfta på?

GRYMT BESVIKEN!!!

Hur hälften av dem som röstar även sitter med egna firmor och säljer på klubben kan ges rätt att rösta ser jag som ett STORT ---> ?
Fruktansvärt mycket svågerpolitik i den här klubben....

Ideen att ta vara på sponsorerna är sund från början men att ta till ett förbud är alltid fel. Om inte sponsorerna överlever utan att en eller ett par privatimportörer finns med i bilden. Då kan man ju fråga sig hur dem ska överleva därute? Börjar kännas som lite socialdemokratisk politik. Ska vi inte börja ge dom pengar (bidrag) också så att dom överlever...? Ska klubben bedriva nån sorts j-vla välgörenhet?

Min tanke har alltid varit att ge klubbens medlemar så förmånliga priser som möjligt. De för att jag runt 2001 lessnade på att priserna runt på styling och trimföretag var totalt sinnesjukt höga.

Jag betalar skatt och tull på mina grejjer. Så jag ser ärligt inte problemet med iaf min importverksamhet. Kommer de även att bli förbjudet med sk. "group buy" för jag ser ingen skillnad i en sånn grej då heller. Kommer de också bli förbjudet att köpa och sälja bilar med vinstdrivande intressen? Eller köpa bilar och sälja i delar med vinstdrivande intresse? Vart kommer gränserna att dras? Är de BARA ebay importerande verksamhet som ska straffas?

TVIVLAR på att detta beslut är förankrat genom hela klubben och alla dess medlemmar. Ni som sitter i styrelsen sitter som förtroendevalda. Försvarar ni era egna intressen nu eller klubben och medlemmarnas? Jag skulle gärna vilja att nån startar en liten poll för att se om detta beslut är förankrat genom hela klubben. Likt en folkomröstning som tas till vid större beslut i riksdag.

/Mikael
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7