Akta era älskade husdjur i sommar

För Topics som ej är motorrelaterade
Användarvisningsbild
gnagis
Kunnig
Kunnig
Bil: Civic FN2
Namn: Daniel Svensson
Been thanked: 1 time
Kontakt:

26 juli 2004, 07:52

[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
moggesthlm
HPC Medlem
HPC Medlem
Been thanked: 2 times

26 juli 2004, 08:12

Samma sak händer år efter år med djur å barn,fattar inte att folk aldrig lär sig,samma med första halkan......
//Morgan Blom, Stockholm

Kör:
Honda Jazz 1.4 -02
Honda Civic 1.6i 16v JRSC -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Användarvisningsbild
oskar
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: Accord type R/S
Namn: Oskar Johansson
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

26 juli 2004, 10:11

Ett tips, om ni ser en hund inlåst i en bil när det är varmt och ni ser att den är mycket medtagen av värmen, får man enligt lag slå in rutan utan att man kan straffas för det.
Vet inte paragraf eller så men det vet säkert någon annan trevlig djurvän.

mvh oskar

[img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img] gör vi med alla djurplågare.
Oskar Johansson
Sponsoransvarig HPC
*0733-124451*

Honda Accord Type S Wagon 2007
Honda Accord Type R 2002
HPC Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
stiivN
Användare
Användare
Namn: Stefan Karlsson

26 juli 2004, 10:23

<!--QuoteBegin-oskar+26 Jul 2004, 10:11:31--><div class='quotetop'>QUOTE(oskar @ 26 Jul 2004, 10:11:31)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ett tips, om ni ser en hund inlåst i en bil när det är varmt och ni ser att den är mycket medtagen av värmen, får man enligt lag slå in rutan utan att man kan straffas för det.
Vet inte paragraf eller så men det vet säkert någon annan trevlig djurvän.

mvh oskar

[img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img] gör vi med alla djurplågare.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det är nödvärn. Det menas med att du får lov att utföra ett mindre brott för att skydda/hjälpa en annan som är i en livfarlig situation, just som denna.

Roligt med juridik, lärt mig en massa. [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Stefan Karlsson
andno
Lärd
Lärd

26 juli 2004, 10:47

Jag tror nog att det är bättre att ringa till polisen än att själva slå in en ruta. Bilrutor (förutom vindrutan) exploderar oftast och till följd av detta så blir hela bilen full av små glasbitar. Risken är stor att man skadar mer än hjälper.

Detta uttalande från polisen tycker jag var märkligt:
- De är inte misstänkta för djurplågeri, säger Thomas Fuxberg, informatör på polisens ledningscentral i Göteborg.
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998

Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
esset
Kunnig
Kunnig
Namn: Johan Strömqvist
Kontakt:

26 juli 2004, 11:02

Borde finnas starkare lagar i Sverige överlag om vilka som får ha djur och vilka som inte får.

Inta för att dessa personer var några dåliga djurskötare men jag vet en massa andra familjer som verrrrkligen inte borde få ha djur.
<span style='color:white'>[b]Johan Strömqvist[/b]</span>
<span style='color:red'><span style='font-size:9pt;line-height:100%'>[b]Civic Type-R 04[/b]</span></span>
<a href="http://www.naboovalley.com" target="_blank">Naboovalley Studios</a>
alexanderj
Användare
Användare

26 juli 2004, 11:55

Säker på att man får slå in en ruta ? Som egen hund ägare så fattar jag inte vad folk tänker med.
Alexander Johansson , Högsby
Charly
Användare
Användare

26 juli 2004, 12:11

Vet en kille som gjorde det, han slog in rutan i en bil där en hund låg och flämtade och kippade efter luft.
Han lade in en lapp där han hade skrivit "Ring mig på det här numret om du vill ha ersättning för rutan din jävla djurplågare"
Han fick aldrig ngt samtal.
Medlem 427
Mats
Användare
Användare

26 juli 2004, 14:49

<!--QuoteBegin-Charly+26 Jul 2004, 11:11:55--><div class='quotetop'>QUOTE(Charly @ 26 Jul 2004, 11:11:55)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Vet en kille som gjorde det, han slog in rutan i en bil där en hund låg och flämtade och kippade efter luft.
Han lade in en lapp där han hade skrivit "Ring mig på det här numret om du vill ha ersättning för rutan din jävla djurplågare"
Han fick aldrig ngt samtal.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Vad gjorde han med hunden då?
<span style='color:red'>[b]Mats Strandberg[/b]</span>
<span style='color:red'>Örnsköldsvik</span>
<span style='color:red'>[b]Medlem #451[/b]</span>
<span style='color:red'>Honda CRX -88 med kompressor och gas</span>
mr gt
Wannabe
Wannabe

26 juli 2004, 23:38

<!--QuoteBegin-Charly+26 Jul 2004, 11:11:55--><div class='quotetop'>QUOTE(Charly @ 26 Jul 2004, 11:11:55)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Vet en kille som gjorde det, han slog in rutan i en bil där en hund låg och flämtade och kippade efter luft.
Han fick aldrig ngt samtal.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Hade inte gjort det bättre själv..... [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
MVH

Dan Svensson
Växjö

Före detta dizor
Lina
Wannabe
Wannabe

5 augusti 2004, 18:03

Alltså alla som gått in i en bil som stått ute mitt i sommaren borde väl förstå att ingen klarar av att sitta så någon längre tid?
Har haft med hund i bilen lite i sommar och jag lämnar den inte ens 5 minuter.
Även om dom inte skadat hundarna med mening så ska så dumma människor inte få ha djur.

Jag och Daniel förlorade våran ena katt i helgen. Den ramlade ut från andra våningen. Kan inte hitta den.. Gissa hur hemsk man känner sig när man vet att ens stackars älskling ligger ute någonstans törstig och hungrig och livrädd. Denna katt är otroligt rädd för främmande människor och höga ljud o.s.v.
Men just därför har hon antagligen också gömt sig så det är omöjligt att få tag i henne.

Så fort jag lyckas kontakta dom så ska jag försöka få börja som volontär på ett hem för övergivna katter. Ska bli skönt att hjälpa till lite.
Lina Axblom, Trollhättan
Honda Civic GL -91
andno
Lärd
Lärd

5 augusti 2004, 18:41

<!--QuoteBegin-Lina+5 Aug 2004, 18:03:26--><div class='quotetop'>QUOTE(Lina @ 5 Aug 2004, 18:03:26)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag och Daniel förlorade våran ena katt i helgen. Den ramlade ut från andra våningen. Kan inte hitta den.. Gissa hur hemsk man känner sig när man vet att ens stackars älskling ligger ute någonstans törstig och hungrig och livrädd. Denna katt är otroligt rädd för främmande människor och höga ljud o.s.v.
Men just därför har hon antagligen också gömt sig så det är omöjligt att få tag i henne.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Fallet har den säkert klarat, de brukar tåla en hel del!

Min katt var borta 5 dagar efter ett fall från fjärde våningen. Jag bodde tillfälligt på ett annat ställe när min lgh. blev renoverad. Den hade gått till där vi bodde tidigare på andra sidan stan (där fanns människor som sett den där) och sedan tillbaks igen när den inte hittade någon där. En natt jag kom hem från arbetet så sprang den fram till ytterdörren när jag gått in och ställde sig på bakbenen upp på glaset och skrek allt den kunde. Det var nära att jag missat den. Det var i princip bara skinn och ben kvar då den säkerligen inte fått så mycket mat. Det tog ett tag innan den ätit upp sig igen.

Jag gick mellan mina lgh. flera ggr när min var borta utan att hitta den.
Jag skulle tro att din katt gömmer sig på dagen och går/jagar på natten.
Ta med den andra katten ut så kanske den kallar och lockar!
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998

Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
Lina
Wannabe
Wannabe

5 augusti 2004, 20:06

<!--QuoteBegin-andno+5 Aug 2004, 17:41:44--><div class='quotetop'>QUOTE(andno @ 5 Aug 2004, 17:41:44)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Fallet har den säkert klarat, de brukar tåla en hel del!

Min katt var borta 5 dagar efter ett fall från fjärde våningen. Jag bodde tillfälligt på ett annat ställe när min lgh. blev renoverad. Den hade gått till där vi bodde tidigare på andra sidan stan (där fanns människor som sett den där) och sedan tillbaks igen när den inte hittade någon där. En natt jag kom hem från arbetet så sprang den fram till ytterdörren när jag gått in och ställde sig på bakbenen upp på glaset och skrek allt den kunde. Det var nära att jag missat den. Det var i princip bara skinn och ben kvar då den säkerligen inte fått så mycket mat. Det tog ett tag innan den ätit upp sig igen.

Jag gick mellan mina lgh. flera ggr när min var borta utan att hitta den.
Jag skulle tro att din katt gömmer sig på dagen och går/jagar på natten.
Ta med den andra katten ut så kanske den kallar och lockar!<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Har tänkt tanken att på något sett ta ut den andra. Men då båda är innekatter så blir det lite krångligt.
En kompis mamma bor i samma hus som jag bodde i innan och hon har koll men det är inte speciellt troligt att hon går tillbaka eftersom hon aldrig varit ute där.
Sen så bor det 2 utekatter i mitt hus som säkert kommer skrämma bort henne om hon kommer nära.
Hörde katter inatt och sprang ut o letade men hittade inget.

Får se hur det slutar, blir antaligen en ny liten kattunge istället...
Vill hellst vänta med det men den andra katten mår inte bra av att vara ensam så måste tänka på henne.
Lina Axblom, Trollhättan
Honda Civic GL -91
EcciBaka
Wannabe
Wannabe
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Kontakt:

6 augusti 2004, 00:25

min katt hoppa från 3e våningen stack o var borta 3 månader. katter klarar sig själva. de har såpass starka instinkter. hoppas ni hittar den
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Jocke_A
Wannabe
Wannabe

6 augusti 2004, 00:35

Min mamma hade en katt innan... Den var borta i 5-6 månader.. Sen kom den tillbaka...

Skoja inte den såg förjävlig ut... Men den levde iaf =)
[b]Joakim Andersson
Ystad/Skåne

S2000 -07 <!--coloro:#FFFACD--><span style="color:#FFFACD"><!--/coloro-->Platinum Pearl White<!--colorc--></span><!--/colorc-->

070-6286701[/b]
Skriv svar