Hon led inte nog

För Topics som ej är motorrelaterade
krister"albin"
Användare
Användare
Bil: civic vt -91
Namn: krister johannesson

30 november 2005, 06:33

Citat: Hon såg sin mamma dränkas.
Hon drogades.
Hon våldtogs.
Nu sänks den 14-åriga flickans skadestånd.
Hovrättens motivering <!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->- <span style='font-size:14pt;line-height:100%'>kränkningen var inte tillräckligt grov .<!--colorc--></span><!--/colorc--> </span>I aftonbladet kunde man den 20 november läsa om denna 14 åriga flicka som f ick sitt skadestånd sänkt pga. att hovrätten inte ans åg att hon lidit tillräckligt för att få det skadestånd tingsrätten dömt. Är det så här vi vill att Sverige ska fungera?
Läs hela artikeln på: <a href="http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 09,00.html" target="_blank">http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 00.html</a>

[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img]
krister johannesson

civic vt -91 renovering på g
Toyota Prius -09

i don`t believe in heaven,and i don´t believe in hell
as a place with flames were people are having eternal pain.
i believe in a place i call "beyond"
Användarvisningsbild
Auner
Användare
Användare
Kontakt:

30 november 2005, 07:07

Fan så sjukligt.
Simon Aunér

F.d. ägare av en Honda Accord 2.3i SR 1994
Användarvisningsbild
Dani
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times
Kontakt:

30 november 2005, 08:13

Fyfan jag blir äcklad av Sverige alltså. Ge mig namnet på horungen som gjorde såhär mot den stackars flickan så ska jag personligen se till så han får sitt straff.

Vi borde ta efter Kina, avrättning på ta mig fan allt, om inte våldtäkt ger men för livet så VAD??? Sätt bara ett skott i pannan på asen rakt av så slipper vi bekosta nån värdelös jävla dynga som kallas rehabilitering och psykvård som bara resulterar i att de kommer ut och våldtar igen.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Bratten
Användare
Användare
Kontakt:

30 november 2005, 08:22

Kan de bli värre än så här! Blir inte annat än förtvivlad när man läser och hör om vissa dommar! SKANDAL!
<span style='color:blue'>PETER BRATT
CIVIC 1,8VTi</span>

<a href="http://hem.bredband.net/bratten/" target="_blank">http://hem.bredband.net/bratten/</a> -MER BYGGBILDER MM
<a href="http://www.rnr.se" target="_blank">RNR.SE</a>
<a href="http://www.streetcars.se" target="_blank">Streetcars.se</a>
Tack till: Creatix.se - Coffe.dk - RaidoPower.com - Xtremt.se
Alex
Wannabe
Wannabe

30 november 2005, 09:26

<!--QuoteBegin-Dani+30 Nov 2005, 08:13:26--><div class='quotetop'>QUOTE(Dani 4 30 Nov 2005, 08:13:26)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Vi borde ta efter Kina, avrättning på ta mig fan allt, om inte våldtäkt ger men för livet så VAD??? Sätt bara ett skott i pannan på asen rakt av så slipper vi bekosta nån värdelös jävla dynga som kallas rehabilitering och psykvård som bara resulterar i att de kommer ut och våldtar igen.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=216042"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Kan tillägga att i Kina får fången själv bekosta patronen som han/hon ska avrättas med. Har personen inte råd med kulan får de anhöriga betala.
Alex Choy

Team Rinkeby garaget

<span style='color:blue'>Honda Civic Lsi -94</span>
<span style='color:black'>Mazda RX-7 FD -93</span>
sommarhydda
Wannabe
Wannabe

30 november 2005, 09:38

"We are each of us angels with only one wing and we can only fly embraceing eachother"
"The 7P"
Proper
Prior
Planing
Prevents
Piss
Poor
Preformence.

// Björn "Sommarhydda" Wollarz
jarnkamin
Wannabe
Wannabe

30 november 2005, 10:16

<!--QuoteBegin-Alex+30 Nov 2005, 10:26:13--><div class='quotetop'>QUOTE(Alex 4 30 Nov 2005, 10:26:13)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Dani+30 Nov 2005, 08:13:26--><div class='quotetop'>QUOTE(Dani 4 30 Nov 2005, 08:13:26)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Vi borde ta efter Kina, avrättning på ta mig fan allt, om inte våldtäkt ger men för livet så VAD??? Sätt bara ett skott i pannan på asen rakt av så slipper vi bekosta nån värdelös jävla dynga som kallas rehabilitering och psykvård som bara resulterar i att de kommer ut och våldtar igen.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=216042"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Kan tillägga att i Kina får fången själv bekosta patronen som han/hon ska avrättas med. Har personen inte råd med kulan får de anhöriga betala.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=216053"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Det tycker jag är helt rätt...

Sveriges lagar är ett enda stort skämt...
Fredrik Wedin
[b]Civic Type <span style='color:red'>R</span> -03[/b]
Suzuki <span style='color:yellow'>RM250</span> -06
sommarhydda
Wannabe
Wannabe

30 november 2005, 10:27

En kula i pannan är för snällt straff för sådanna här as.... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img]
Dom bör få lida minst lika mkt som den stackars flickan har fått å kommer å göra.
"We are each of us angels with only one wing and we can only fly embraceing eachother"
"The 7P"
Proper
Prior
Planing
Prevents
Piss
Poor
Preformence.

Användarvisningsbild
smacke
Master
Master
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Kontakt:

30 november 2005, 11:03

lobotomi låter som ett bra "straff".. då tappar dom alla kännslor och kan inte älska, hata, eller känna något över huvud taget utan blir som snälla grönsaker....

döden är ett för lätt straff....
SMacke #364
maniac
HPC Medlem
HPC Medlem

30 november 2005, 11:18

[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img] är så jäkla sjukt ...hoppas hon får upprättelse
man har svårt att hitta ord för sådana slödder...
Peter Åstrand
gråmetallic crx -92 dohc jrsc
krollan
Användare
Användare
Bil: del sol vti-t
Namn: Kristofer Andersson

30 november 2005, 11:48

Jag är helt inne på smackes linje lobotomera den jävlen och inte ska det va på dagens snälla sätt utan som de gjorde förr när mentalsjukhusen var regelrätta tortyrkammare...
Kristofer Andersson
medlemnr. 557

Man ska ha testat allt utom folkdans och sin syster.
esset
Kunnig
Kunnig
Namn: Johan Strömqvist
Kontakt:

30 november 2005, 12:42

Problemet med lobotomi kan vara att i förlängningen får ilskan utförande i nått annat ... som t.ex. misshandel av vem som helst. Frustration...

Är det bara jag som tycker det är lite oroande att 50% av alla våldtäckter i Sverige begås av folk med utländsk härkomst. Ofta också mer än 1 person åt gången.
<span style='color:white'>[b]Johan Strömqvist[/b]</span>
<span style='color:red'><span style='font-size:9pt;line-height:100%'>[b]Civic Type-R 04[/b]</span></span>
<a href="http://www.naboovalley.com" target="_blank">Naboovalley Studios</a>
DC5
Wannabe
Wannabe
Kontakt:

30 november 2005, 13:20

50% procent räcker inte. Enligt BRÅ är det betydligt mer, 8/10 eller 9/10.
[b]"Bromsarna är bara till för att återuppleva accelerationen"[/b]
Clabbe
Kunnig
Kunnig
Bil: EU8
Namn: Клабе Бюрстром

30 november 2005, 13:25

Vad räknas med utländsk härkomst?
Благодаря мутра!
Användarvisningsbild
Dani
HPC Medlem
HPC Medlem
Kontakt:

30 november 2005, 13:54

Vad fan spelar det för roll vem som gör det? Det är lika äckligt och fruktansvärd om en 100% Svensk gör det eller en Indier.
Honda CRV 2.2D 2014
Clabbe
Kunnig
Kunnig
Bil: EU8
Namn: Клабе Бюрстром

30 november 2005, 13:57

Jag är nyfiken på vad folk menar med Utlänsk Härkomst...

Jag har utländsk härkomst, Du har det, tror fan att Esset har det också...
Благодаря мутра!
Lina
Wannabe
Wannabe

30 november 2005, 14:04

Sjukt. Hörde att dom hade som skäl att man inte lider lika mkt av en våldtäkt om man inte är vuxen. Helt fel då det är individuellt hur starkt någon påverkas. Skulle inte förvåna mig om den här tjejen sitter på behandlingshem om ett par år. Men det kommer allmänheten aldrig få veta.
Finns inte nog med pengar att ge till någon som får hela sitt liv förstört.

Om att det mer är män med utländsk härkomst som våldtar. Jag tror också att det är så. Men mörkerantalet vid sexuella övergrepp/ sexuellt utnyttjande/våldtäkt är troligen väldigt stort så därför skulle jag inte lita på statistik. Läste två böcker om våldtäkt skrivna av en journalist som tog upp många fall i ena boken från offrets synvilket och i den andra från förövarens synvinkel. Mkt intressanta.

Killen som gjort det här borde långt ifrån avrättas. Livstid i isolering låter bättre. Eller så tipsar man andra interner om vad han sitter inne för och så löser sig resten själv... En bekant till mig satt inlåst när vakterna kom och berättade om en kille som skulle flytta in som hade våldtagit en tjej. Killen sitter numera i rullstol och min bekanta hade inga problem att ta några extra månader för det.
Lina Axblom, Trollhättan
Honda Civic GL -91
Användarvisningsbild
Dani
HPC Medlem
HPC Medlem
Kontakt:

30 november 2005, 14:07

Det beror på vilken åldersgrupp man ser till oxå, i GP stog det för nån vecka sen att en våldtäktsman oftast var en bekant, mellan 35 och 40. Så definiera våldtäkt och åldersgrupp isåfall.
Honda CRV 2.2D 2014
EcciBaka
Wannabe
Wannabe
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Kontakt:

30 november 2005, 14:48

Sveriges rättsväsende är ett skämt, dödsstraff på såna, visst det kanske är för lindrigt för dem men det skulle definitivt lugna de drabbade mest och vi andra slipper betala för det. Vi ska inte fokusera på vad som är straff nog utan vad de drabbade känner, o jag kan ge mej fan på att det skulle vara skönt för dem om såna personer suddades från jordens yta.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
esset
Kunnig
Kunnig
Kontakt:

30 november 2005, 16:59

<!--QuoteBegin-Clabbe+30 Nov 2005, 14:57:52--><div class='quotetop'>QUOTE(Clabbe 4 30 Nov 2005, 14:57:52)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag är nyfiken på vad folk menar med Utlänsk Härkomst...

Jag har utländsk härkomst, Du har det, tror fan att Esset har det också...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=216112"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Förtydligande, inte född i Sverige.
<span style='color:red'><span style='font-size:9pt;line-height:100%'>[b]Civic Type-R 04[/b]</span></span>
Användarvisningsbild
LinusE
Master
Master
Bil: CRV 08
Namn: Linus Eriksson
Kontakt:

30 november 2005, 17:39

våldtäckt borde bestraffas på följande vis:

1. ta ett litet litet hus ca 1x1 meter stort.
2. ett bord med skruvstäd i mitten.
3. ställ in den skyldige o spän fast k*ken i skruvstädetta
4. ta bort "pinen" o lossa k*ken med
5. ge killen en riktigt riktigt slö kniv
6. sedan säter du eld på de lilla huset..

idioten har nu två alternativ.
bränas till döds eller skära av sig k*ken
med den otroligt slöa kniven. idioten
kommer om nu de sista alternativet väljs
få ett livs långt lidande (bra) [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
om första väljs så slipper vi asset (bättre)
Linus Eriksson
#828 Skåne/Harlösa
---------------------------------

Snart provat alla Honda modeler....
Men NSX är en stadig dröm ...
TommyESi
Användare
Användare

30 november 2005, 20:13

Nån som vet nåt man kan göra för å påverka dom som bestämmer sånt här?! Fan vi svenskar är för jävla mesiga. Vi sitter å tycker det är skit men vi gör ju ingenting åt d!!
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->----Tommy Johansson-----<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->-------Accord Tourer-------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->----------Civic ESi-----------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Användarvisningsbild
eko
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Bil: ITR DC2
Namn: Ekrem Coskun

30 november 2005, 20:55

nu kom vi in på utlännigns snacket igen.. så då menar ni att jag skulle lättare vara en våldtäktsman jämfört med tex linus ?

håll er till ämnet istället nog om blatte snack e så trött på att sånt ska tas upp de förstör stämningen så jävla mycke..

angående mannen som gjorde detta.. hade det varit turkiet så hade han fått lida när dom han sitter med får höra va han gjort.. och vakterna hade säkerlgen inte sagt emot.. ett sånt svin ska lida resten av sitt resterande liv och inte äns det räcker.

kolla dom idioterna som beslutat att skadeståndet är för lågt alla är för fan typ pensionärer jävla svin förvånar mig inte om tjejen är utlänsk därför dom sänker hennes skadestånd för då gör de ju inget eller hur..

så ville bara skriva lite hur de kan låta emot svenskar när man sätter igång.. tror vi ska lägga ner svenne blatte snacket hädan efter eller va säger ni
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
sommarhydda
Wannabe
Wannabe

30 november 2005, 20:57

tycker han kan dömas till att vi här på hpc får göra vad vi vill med honom under en dag, allså alla får göra vad den vill med honom under en dag var [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]
"The 7P"
Proper
Prior
Planing
Prevents
Piss
Poor
Preformence.

Användarvisningsbild
eko
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Bil: ITR DC2
Namn: Ekrem Coskun

30 november 2005, 21:32

då hade ni inte hinnit göra så mycke efter jag o dani hade varit igång, en väldigt bra ide låter de som [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] ge de som förslag till domstolen [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] jag binder gärna han bakom bilen och ser va bilen toppar med en man bakom och gärna lite skarpa svängar med mitträckte.. givetvis ska man stanna litegranna när skinnet är uppskrapat o han är vid medvetande o strö salt och amoniak på honom o sen fortsätta köra
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
Användarvisningsbild
Dani
HPC Medlem
HPC Medlem
Kontakt:

30 november 2005, 21:34

<!--QuoteBegin-eko+30 Nov 2005, 21:32:12--><div class='quotetop'>QUOTE(eko 4 30 Nov 2005, 21:32:12)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->då hade ni inte hinnit göra så mycke efter jag o dani hade varit igång<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=216331"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Nyinspelning av Buttman does Brazil? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Honda CRV 2.2D 2014
esset
Kunnig
Kunnig
Kontakt:

30 november 2005, 23:47

eko - det är inget "blatte" snack, ser inte att ordets änns används innan. Alla tyder vad dem själva vill i vissa saker ... eller vad säger du?

Om det är tabu och snacka om det så kommer ju problemen inte tas upp till ytan. Sen är vi nog alla här rätt bra bekanta så vi vet att vi inte är rasister eller liknande.

Likaväll som majoriteten av rån i Sverige begås av t.ex. "Svenskar" kan väll våldtäckt begås av personer som är utlandsfödda. Ser inget lustigt i det.

Iaf åter till diskussionen .... Allt man kan göra är att visa sin avsky, delta i demonstrationer, engagera sig politiskt, skriva brev eller helt enkelt se till att ens flickvänn/kompis/farmor/mormor/mamma aldrig går ensam hem en sen kväll eller sen eftermiddag.
Charly
Användare
Användare

1 december 2005, 06:54

jag säger såhär, oavsett invandrarbakgrund eller inte så är det totalt bristande respekt för det kvinnliga könet som ligger bakom våldtäkten, tror det handlar om taskig uppfostran som inbegripit att kvinnor inte är lika mycket värda som män. Sen får folk säga vad fan de vill.
Medlem 427
EcciBaka
Wannabe
Wannabe
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Kontakt:

2 december 2005, 15:33

Folk skaffar barn utan att tänka nuförtiden.. känner allt för många som inte kan eller har uppfostrat sina barn på ett bra sätt. ett bra sätt anser jag är att ha klara regler och lära barnet åtminståne grundläggande moral som att vara sjysst och att allt inte kommer flygande i munnen på en samt att det är fel att stjäla o.s.v. Det är allt för många som inte klarar av det.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
krister"albin"
Användare
Användare
Bil: civic vt -91
Namn: krister johannesson

2 december 2005, 20:59

<!--QuoteBegin-EcciBaka+2 Dec 2005, 15:33:00--><div class='quotetop'>QUOTE(EcciBaka 4 2 Dec 2005, 15:33:00)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Folk skaffar barn utan att tänka nuförtiden.. känner allt för många som inte kan eller har uppfostrat sina barn på ett bra sätt. ett bra sätt anser jag är att ha klara regler och lära barnet åtminståne grundläggande moral som att vara sjysst och att allt inte kommer flygande i munnen på en samt att det är fel att stjäla o.s.v. Det är allt för många som inte klarar av det.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=216824"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

håller med dig Eccibaka till fullo.
har själv 2 st pojkar som jag trimmar.
krister johannesson

civic vt -91 renovering på g
Toyota Prius -09

i don`t believe in heaven,and i don´t believe in hell
as a place with flames were people are having eternal pain.
i believe in a place i call "beyond"
Skriv svar