svarvning

För Topics som ej är motorrelaterade
jensa

Tänkte starta en egen firma.
Så tänkte bara kolla om det finns något intresse eller rättare sagt inoformera er om var ni kan vända er om ni behöver ha något kört.
Vet inte riktigt vad det kommer att kosta än.
Det jag tänkte börja med är support svarvning, alltså manuelt svarvade bitar.
Men kan kanske årdna så att jag kan köra lite mer avanserade detaljer i styrda maskiner, då även fräsning.

JAG har inte STARTAT FIRMAN ÄNU så ni behöver väl inte ta bort inlägget.
Tänkte mest på riktlinjerna när det gäller företag.
<span style='font-family:Courier'><span style='font-family:Arial'>Jens Wahlman</span></span>

vw caddy
civic esi-hb-såld
civic 1,5 ghetto räzer / snart mpfi-till salu
saab 9-5 2,0t till salu

<span style='font-family:Arial'>I read that drugs, alcohol, sex, and partyin all night was bad for me, so I made the best decision of my life.......I quit reading </span>
Kristian

svarvning av vad ? trä ? metall ? hur smått ? fräsning hur smått ?
Kristian, Hondalös.
Greven-RC
Kontakt:

Du verkar liiite oövertygad om att det går att ha en firma som bara svarvar...menar är det inte bättre med en firma som gör allt mekaniskt...svarv,svets,press,tillverkning,konstruerar etc...bredd så kan du ju alltid gallra det som inte går.

Eller det kasnke bara var en feltolning av mig i deitt inlägg?
<a href="http://www.teamrex-racing.com" target="_blank"><!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->eam<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->ex<!--colorc--></span><!--/colorc-->-<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->acing<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec--></a>
jensa

<!--QuoteBegin-Kristian+20 Sep 2006, 18:50:47--><div class='quotetop'>QUOTE(Kristian @ 20 Sep 2006, 18:50:47)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->svarvning av vad ? trä ? metall ? hur smått ? fräsning hur smått ?
[right][snapback]330220[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

metall är det jag tänkte ge mig på.
det mesta går att köra, förutom mini detaljer som till klockor och liknande.
har du något som vill ha kört så är det bara skicka en ritning så får vi se.
<span style='font-family:Courier'><span style='font-family:Arial'>Jens Wahlman</span></span>

vw caddy
civic esi-hb-såld
saab 9-5 2,0t till salu

<span style='font-family:Arial'>I read that drugs, alcohol, sex, and partyin all night was bad for me, so I made the best decision of my life.......I quit reading </span>
jensa

<!--QuoteBegin-Greven%RC+21 Sep 2006, 08:55:46--><div class='quotetop'>QUOTE(Greven%RC 4 21 Sep 2006, 08:55:46)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Du verkar liiite oövertygad om att det går att ha en firma som bara svarvar...menar är det inte bättre med en firma som gör allt mekaniskt...svarv,svets,press,tillverkning,konstruerar etc...bredd så kan du ju alltid gallra det som inte går.

Eller det kasnke bara var en feltolning av mig i deitt inlägg?
[right][snapback]330385[/snapback][/right]

Jag är övertygad om att det bara går att svarva!!!!
Hade jag haft alla dom pengarna som det hade kostat att köpa alla maskiner som du räknade upp så skulle jag inte behöva jobba.
men visst hade det varit kul.
Nu är det inte så att jag ska leva på detta, tänker ha kvar mitt vanliga jobb som svarvare.
Gör mest det för att jag tycker det är kul, plus att jag kan få tillbaka penagarna jag lagt ut på en maskinen, och lite till så jag kan köpa mig en ny Honda.
Blir ju tvungen att sälja bilen <!--emo&:crybaby:-->Bild<!--endemo--> för att kuna få ihop pengar till en svarv <!--emo&:wohow:-->Bild<!--endemo-->

vw caddy
civic esi-hb-såld
saab 9-5 2,0t till salu

jensa

nu är bilen såld och en svarv på väg in.
kommer nog i slutet på dec början av jan.
måste bara bli färdig med badrummet inande så jag kan ställa in den någonstans.

vw caddy
civic esi-hb-såld
saab 9-5 2,0t till salu

Mooseman
Bil: Civic K20
Namn: Erik Petersson

Hmm, alubussningar istället för polyuretan?.. Inte ointressant i en framtid, om inte priset blir alldeles för hiskeligt. De kör ju sådana i S60 challenge-bilarnas chassin.
Team Kalmar
jensa

Det ska inte vara några störe problem.
hör bara av dig.

<!--QuoteBegin-Mooseman+9 Nov 2006, 08:52:15--><div class='quotetop'>QUOTE(Mooseman @ 9 Nov 2006, 08:52:15)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Hmm, alubussningar istället för polyuretan?..  Inte ointressant i en framtid, om inte priset blir alldeles för hiskeligt. De kör ju sådana i S60 challenge-bilarnas chassin.
[right][snapback]346918[/snapback][/right]

vw caddy
civic esi-hb-såld
saab 9-5 2,0t till salu

Skriv svar