Apple Macbook?

För Topics som ej är motorrelaterade
Kwan
Användare
Användare

15 november 2006, 12:10

Jag har gjort mig av med min stationära pc, nu är det bärbart som gäller. Är inriktad på att gå över till Mac.

Jag funderar på nya Macbooken som lanserades förra veckan.
Är det någon som använder sig av en Macbook?
Vad tycker ni om den?
Jag har läst om lite problem som, värmeproblem, glapp, missljud etc. Är det något som ni känner till?
En Macbook kostar lite mer än en bärbar pc, då vill jag ju att den ska hålla.

Ös på med det ni vet!

<a href="http://www.apple.com/se/macbook/macbook.html" target="_blank">http://www.apple.com/se/macbook/macbook.html</a>

Edit: Jag är för övrigt riktigt less på Windows.
Senast redigerad av 1 Kwan, redigerad totalt 25 gånger.
"Livet är inte mer planerat än harens som skuttar över vägen."

Golf III --> brukis. Jag kör <!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->HONDA<!--colorc--></span><!--/colorc--> innerst inne.
Krister
Användare
Användare

15 november 2006, 12:55

Själv är jag otroligt sugen på en Mac men då blir det MiniMac... OS:et verkar grymt också.
MEN, jag är lite FÖR mycket windows (arbetat med det sen Win 3.11) så det känns som ett stort nederlag att köpa en Mac.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Little Elk
Användare
Användare
Namn: Fredrik Edin

15 november 2006, 15:47

Jag har en klasskompis som har en MacBook (dock den med DualCore och inte DualCore2) och jag kan säga att den är ruggigt vass! Det är lite omständigt då man e van med två musknappar och där finns det bara en. Men det är bara trycka in en usb mus eler köpa en trådlös. Vad gäller kvaliteten så tror jag (har haft en Första modellens Ibook) att dom ligger över de flesta PC bärbara. Dom har ju allt internt (dvs inga dockningsstationer för CD läseren som kan börja glappa å liknande) Men dom är vell inte bättre än att det finns vissa fel. Skall själv köpa en MacBook eller en MacBookPro beroende på vad jag får bäst pris på då man har lite mac kontakter.

P.S. Jag har idag en IBM bärbar å den e en katastrof! Visst den funkar men det e med respirator. CDläsaren äg glapi kontakten så den funkar itne (läsaren är dock hel) grafikkortet går inte att instalera så det har jag inaktiverat så den kör på windows basic drivisar. å sen är den allmänt CP... Så INGEN IBM är min rekomendation <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
Ordförande

Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
Krister
Användare
Användare

15 november 2006, 15:53

Little_Elk: Tycker inte att du skall såga IBM bara för att du har ett måndags-ex... själv har jag IBM, alla på vårt företag har IBM och jag har haft det i _många_ år och aldrig haft några problem.

Men absolut, Ibook verkar riktigt vass... men som du säger, det är en vanesak det där med annat OS och enknappsmus och sånt.

Kör:
mr cheezy
Wannabe
Wannabe

15 november 2006, 16:05

Vet inget just om macbook. men kan säga att jag tycker mycket bättre om mac än pc. är väll en vanesak som sagt.
Robin Pettersson

Tidigare
s2k -03
ek-96 Vinterbil
Civic VT
EG6 +Turbo
EcciBaka
Wannabe
Wannabe
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Kontakt:

15 november 2006, 21:04

polarn har en sån, snygg, men saknar mycket funktioner i os som jag gillar, t.ex. maximera fönstrena.. sen känns gångjärnen i skämen budget, måst säga att min dell känns bra mycket bättre o sku inte vilja byta.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
NuKi
Användare
Användare
Bil: Accord Type S-06
Namn: Niklas Thidell

16 november 2006, 11:12

Visst kan man väl köra Windows på nya Mac?

Mvh
Niklas Thidell

Honda Accord Type S 2006
Krister
Användare
Användare

16 november 2006, 11:25

Nuki: visst... men vad jag hört så är det inte helt smärtfritt.

Kör:
NuKi
Användare
Användare
Bil: Accord Type S-06
Namn: Niklas Thidell

16 november 2006, 11:35

Ah, ok. Är inte särskilt väl underrättad, hade mest för mig att jag hört det. Jag får kolla med polarn, han kör nya iMac.
Niklas Thidell

Honda Accord Type S 2006
Krister
Användare
Användare

16 november 2006, 12:33

Rent krasst finns det ingen direkt anledning till att använda Windows i en mac då deras OS är något som Windows tycks efterapa ganska mycket.
Det är även otroligt mycket säkrare än windows...

Kör:
Kwan
Användare
Användare

16 november 2006, 13:01

Det ska funka att köra Windows på en Mac vad jag har läst.
Men jag ser inte anledningen till det...ännu. Jag vill bara komma ifrån Windows och allt vad det heter. Körde Linux Ubuntu på min pc innan. Verkar också vara ett klockrent. Dock lite för avancerat för mig, visst går det att lära sig och göra det till en vana, men jag tor att Mac OS passar mig bättre, därför väljer jag det.

För övrigt har jag siktet inställt på en lätt beg. Powerbook. Verkar vara en stadig pjäs som jag tror skulle passa mig.

Golf III --> brukis. Jag kör <!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->HONDA<!--colorc--></span><!--/colorc--> innerst inne.
Krister
Användare
Användare

16 november 2006, 13:11

Det som verkligen talar _för_ windows är väl alla spel som bara funkar till Windows och inte har blivit portade ännu... t.ex. så finns det inga planer på att LFS kommer till Mac.

Kör:
Användarvisningsbild
c0k3
Wannabe
Wannabe
Bil: Honda Jazz-04
Namn: Marcus Claesson

17 november 2006, 00:25

bläää mac kan man ju inte ha <!--emo&:P-->Bild<!--endemo-->
det är en sån här som gäller---><a href='http://www.alienware.com/product_detail ... KU-DEFAULT' target='_blank'>Aurora mALX</a>
Little Elk
Användare
Användare

17 november 2006, 00:46

<!--QuoteBegin-Krister+15 Nov 2006, 15:53:08--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister 4 15 Nov 2006, 15:53:08)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Little_Elk: Tycker inte att du skall såga IBM bara för att du har ett måndags-ex... själv har jag IBM, alla på vårt företag har IBM och jag har haft det i _många_ år och aldrig haft några problem.

Men absolut, Ibook verkar riktigt vass... men som du säger, det är en vanesak det där med annat OS och enknappsmus och sånt.
[right][snapback]348666[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jag sågar inte IBM utan enbart min egen (dum) burk. Har likt dig haft flera IBM och har haft två bärbara som varit dumma. den första blev bara glapp i CD läsaren å det lämpligt nog när jag skulle intsalera om den. Detta medförde att ajg fick ut en ny på garantin och det skall IBM ha all heders för för garantin hade precis gått ut. MEN det jag menade men min sågning var att alla bärbara blir i ovarsamma händer katastrofer. Jag har min dator som något jag använder dagligen som slit å släng dator. Är inte någe överdrivet rädd om den. Kaster bara ner den i ryggan å går lixom. Jag vet tex att IBm har varit (under lång tid) bland de bättre tillverkarna bland bärbara. Men Min x41 är lite "till åren kommen" som sagt. <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

Angående windows på mac så funkar det bra NÄR man lyckats få till det. Har testat det på ett dataföretag som gjorde det i experiment syfte. Men som sagt. Syftet kändes lagom konstigt mer än att det va jäkligt läckert att sitta å litra PC spel på en Imac 24" <!--emo&:prop:-->Bild<!--endemo-->
Ordförande

esset
Kunnig
Kunnig
Namn: Johan Strömqvist
Kontakt:

17 november 2006, 14:10

Köper man MacBook är det ju bara MacBook PRO som gäller .... Ska man slanta ska man ju slanta för framtiden enligt mig.

Har man MacBook PRO slantar kanske en VAIO inte är helt fel, vänta dock tills dem kommer med Core 2 Duo.
<span style='color:white'>[b]Johan Strömqvist[/b]</span>
<span style='color:red'><span style='font-size:9pt;line-height:100%'>[b]Civic Type-R 04[/b]</span></span>
<a href="http://www.naboovalley.com" target="_blank">Naboovalley Studios</a>
Little Elk
Användare
Användare

19 november 2006, 17:06

Ska man vänta ska man alldrig köpa nått bara för att det kommer "något bättre" om ett tag. SKa man ha nått ska man ha det nu inte då det är bättre...
Ordförande

Kwan
Användare
Användare

20 november 2006, 22:20

Det blev en bättre beg. Powerbook i helgen. Så nu är man en bit av äpplet.

MagnusL
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren

20 november 2006, 22:24

<!--QuoteBegin-Little Elk+19 Nov 2006, 17:06:19--><div class='quotetop'>QUOTE(Little Elk @ 19 Nov 2006, 17:06:19)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ska man vänta ska man alldrig köpa nått bara för att det kommer "något bättre" om ett tag. SKa man ha nått ska man ha det nu inte då det är bättre...
[right][snapback]349799[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

mmm.. fast nu är man onödigt dum om man inte ser till att köpa en dator som verkligen lirar med Vista, det betyder core 2 duo i min värld.. Vilket gör att det är smart att vänta lite om man vill ha en viss PC.
2008 wrx sti
Skriv svar