Satt o läste på aftonbladets sida om en stackars tjej som tvingas söka jobb 140 mil bort från där hon bor ,ett jobb som arbetsförmedlingen hittat, annars ryker a-kassan...
kan inte sluta skratta åt "problemet", det är ju för fan bara att ställa orimliga lönekrav så kommer ju hon ändå inte att få jobbet...folk blir helt förtvivlade åt hennes situation..tänk till säger jag bara...
<a href="http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1215919.ab" target="_blank">Aftonbladet</a>
Arbetsförmedlingen "tvingar" folk att flytta...
-
ei9440
- Bil: Honda Accord
- Namn: Patrik Espelund
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Heja Gnaget SM-Guld 2009!
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Heja Gnaget SM-Guld 2009!
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
hur som helst suger arbetsförmedlingen get balle
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
-
Jay-c
- Bil: Civic EJ9 -96
- Namn: Johannes Carlsson
klart man får flytta om det inte går att hitta jobb där man bor men att "tvinga" är kanske lite i överkant
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
De tvingar väl inte henne att ta jobbet, bara att söka?
Jag flyttade till London för att få jobb, blev inte ens kallad till intervjuer i Sverige men hade ett antal erbjudande efter bara två veckor här.
Sen kan ju tilläggas som sades ovan, har nog aldrig hört någon som lovordat arbetsförmedlingen...
Vet inte hur det ligger till i Sverige nu, är det vanligt med privata "headhunter"-företag nu? Desto större egen vinning de har av att personer får jobb, desto hårdare försöker de.
Jag flyttade till London för att få jobb, blev inte ens kallad till intervjuer i Sverige men hade ett antal erbjudande efter bara två veckor här.
Sen kan ju tilläggas som sades ovan, har nog aldrig hört någon som lovordat arbetsförmedlingen...
Vet inte hur det ligger till i Sverige nu, är det vanligt med privata "headhunter"-företag nu? Desto större egen vinning de har av att personer får jobb, desto hårdare försöker de.
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
Magnus Bergström
Prelude -93 *Såld*
-
civicrille
det är väl inte bara arbetsförmedlingens fel, mer Reinfeldt och hans rikemansparti eftersom dom beslutat..
Rikard Bergenström
Så du menar att innan Moderaterna kom till makten så var arbetsförmedlingen bra och effektiva? Sorry to burst your bubble...
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
Magnus Bergström
Prelude -93 *Såld*
Magnus Bergström
Prelude -93 *Såld*
-
Clabbe
- Bil: RD9
- Namn: Клабе Бюрстром
- Has thanked: 1 time
HAHA... Har aldrig fått nått av mina jobb genom AF.
Sist när jag anmälde mig arbetslös efter att sagt upp mig i Juni -05 så gick jag till AF för att
slänga in mig i systemet.
Killen sa hej, slog in en massa saker i sin dator, tryckte på en knapp och sa...
Nu e du inne i systemet, kom tillbaka i Augusti så kan vi kolla hur det har gått..
HAHAHAHA...
Han fråga ingenting om mig, vad jag sökte, vad jag var intresserad av eller nått...
Bara Hej, kom tillbaka i Augusti.
Sist när jag anmälde mig arbetslös efter att sagt upp mig i Juni -05 så gick jag till AF för att
slänga in mig i systemet.
Killen sa hej, slog in en massa saker i sin dator, tryckte på en knapp och sa...
Nu e du inne i systemet, kom tillbaka i Augusti så kan vi kolla hur det har gått..
HAHAHAHA...
Han fråga ingenting om mig, vad jag sökte, vad jag var intresserad av eller nått...
Bara Hej, kom tillbaka i Augusti.
Благодаря мутра!
-
hondapower
- Been thanked: 3 times
Just AMS del arbetsförmedlingen är väl en av dom myndigheter i sverige som har en så dålig strúktur och får ta så mycket skit av alla arbetslösa idag.
Okej att våran kära regering har ändrat på en hel del..men i mitt tycke även en hel del bra saker.
Men den största sorgen tycker ja nog personligen är personalens kompetens på kontoren,kontoren som dom arbetssökande skall besöka för att
skriva in sig ha möten osv osv.
Har själv stått och gapat i ren ilska för några års en på en tomte som jobbade i receptionen.
När man ber om ens å enkel uppgift om att få stå kvar som arbetssökande även om man under några dagar skall gå en kurs som ett intresserat
företag var villig att betala.
Man sa som det var att företaget betalar den åt mig mot att ja går den och ja inte vill ha nån lön under studie dagarna.
Efter kursen så skulle ja få kontakt och börja jobba.
Men nej nej nej det fick man ju inte iom att man i hans tycke då inte stod till förfogande på arbetsmarknaden.
Men när man då förklarade att man inte har en formell anställning än och inte vet hur den skulle se ut efter kursen så ville man bespara både ams tid och sin egen.
Men icke sa nicke.ja jobbade ju och va inte tillgänglig på arbetsmarknaden..Nä visst,ja tar inte ut nån a-kassa under dessa dagar precis som att man inte är tillgänglig när man är sjuk.
nej nej nej..det va inte nått som gick för sig enligt honom..Jäkla tomte!
Precis som Clabbe har ja själv heller aldrig fått jobb genom ams jobb annonser tidigare..vet fler som inte heller har det...är det nå som har det?
Okej att våran kära regering har ändrat på en hel del..men i mitt tycke även en hel del bra saker.
Men den största sorgen tycker ja nog personligen är personalens kompetens på kontoren,kontoren som dom arbetssökande skall besöka för att
skriva in sig ha möten osv osv.
Har själv stått och gapat i ren ilska för några års en på en tomte som jobbade i receptionen.
När man ber om ens å enkel uppgift om att få stå kvar som arbetssökande även om man under några dagar skall gå en kurs som ett intresserat
företag var villig att betala.
Man sa som det var att företaget betalar den åt mig mot att ja går den och ja inte vill ha nån lön under studie dagarna.
Efter kursen så skulle ja få kontakt och börja jobba.
Men nej nej nej det fick man ju inte iom att man i hans tycke då inte stod till förfogande på arbetsmarknaden.
Men när man då förklarade att man inte har en formell anställning än och inte vet hur den skulle se ut efter kursen så ville man bespara både ams tid och sin egen.
Men icke sa nicke.ja jobbade ju och va inte tillgänglig på arbetsmarknaden..Nä visst,ja tar inte ut nån a-kassa under dessa dagar precis som att man inte är tillgänglig när man är sjuk.
nej nej nej..det va inte nått som gick för sig enligt honom..Jäkla tomte!
Precis som Clabbe har ja själv heller aldrig fått jobb genom ams jobb annonser tidigare..vet fler som inte heller har det...är det nå som har det?
Hondapower: Det där har ju med deras rutiner och regler och göra och inte en enskild "tomte".
Men jag har inte fattat hur svårt folk har att förstå att om det inte finns jobb så måste man flytta dit det finns jobb... sen skiter jag i vad man har för anknytning till byn man bor i för pengar måste man ha för att överleva och jag har ingen lust att sitta och betala en massa skatt så att några tomtar skall få bo kvar i urskogen där det en gång för länge sedan fanns nåt jobb.
Men jag har inte fattat hur svårt folk har att förstå att om det inte finns jobb så måste man flytta dit det finns jobb... sen skiter jag i vad man har för anknytning till byn man bor i för pengar måste man ha för att överleva och jag har ingen lust att sitta och betala en massa skatt så att några tomtar skall få bo kvar i urskogen där det en gång för länge sedan fanns nåt jobb.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
Sen kan man säga så här: hur lätt är det att hitta en lägenhet/bostad där man är tvungen att söka jobb/jobba 140 mil bort
som exempelvis? eller att hitta någonstans att bo över huvudtaget.. nej att hitta bostad är verkligen inte det lättaste alltid om man skulle få jobb långt ifrån...
Plus att det tar mer på krafterna o behöva flytta än man tror för mångas del... inte lätt det heller alltid..
Självklart måste man överleva med pengar för att klara sig, men inte lär man må bra om man ska behöva
flytta/nästan bli tvingad för ett jobbs skull, tror många mår skit av det ärligt talat.
Alla regler vi har i Sverige när det gäller sånt här med att söka jobb är bara så fel.. Sverige i ett nötskal, sen vet jag inte vems
felet är, men min personliga åsikt är att det har f-n bara blivit sämre många saker efter att vi bytt regering, och därmed basta! :ranting:
För visst tusan påverkar det jobbsökning o arbetsförmedlingen m.m när man byter regering, det märks
klar skillnad anser jag när det gäller detta exempelvis.
Och när det gäller Arbetsförmedlingen vill jag inte påstå det är någon vidare bra service hos dem precis,
jag förstår de har regler att följa - men de reglerna är helt åt skogen.
Att A-kassan ryker på grund av det är helt sjukt (enligt det i Aftonbladet,
såna regler hade vi inte tidigare vad jag kan minnas iallafall, det är rent för hårda regler nu)
Säger bara en sak: Det var bättre förr!
som exempelvis? eller att hitta någonstans att bo över huvudtaget.. nej att hitta bostad är verkligen inte det lättaste alltid om man skulle få jobb långt ifrån...
Plus att det tar mer på krafterna o behöva flytta än man tror för mångas del... inte lätt det heller alltid..
Självklart måste man överleva med pengar för att klara sig, men inte lär man må bra om man ska behöva
flytta/nästan bli tvingad för ett jobbs skull, tror många mår skit av det ärligt talat.
Alla regler vi har i Sverige när det gäller sånt här med att söka jobb är bara så fel.. Sverige i ett nötskal, sen vet jag inte vems
felet är, men min personliga åsikt är att det har f-n bara blivit sämre många saker efter att vi bytt regering, och därmed basta! :ranting:
För visst tusan påverkar det jobbsökning o arbetsförmedlingen m.m när man byter regering, det märks
klar skillnad anser jag när det gäller detta exempelvis.
Och när det gäller Arbetsförmedlingen vill jag inte påstå det är någon vidare bra service hos dem precis,
jag förstår de har regler att följa - men de reglerna är helt åt skogen.
Att A-kassan ryker på grund av det är helt sjukt (enligt det i Aftonbladet,
såna regler hade vi inte tidigare vad jag kan minnas iallafall, det är rent för hårda regler nu)
Säger bara en sak: Det var bättre förr!
Senast redigerad av Andreas79 den 13 november 2007, 10:08, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
-
hondapower
- Been thanked: 3 times
Krister:
Grejen va även den att ja pratade med deras kundtjänst några timmar senare om en annan sak och sen passade ja även på att fråga om den grejen ja beskrev lite halv luddigt ovan.
Och då fick ja veta att ja skulle fått stå kvar även om sitvationen va som den va..Då blev man ju lixom ännu argare.
Och ang det du skriver om byar och flytt,det håller ja med om..Bor man i en väldigt avskärmad liten by nånstans ute på landet med en bra bit till närmsta stad av lite storlek så hade ja nog själv i en sån sitvation velat flytta så snart som möjligt för att kunna jobba.
Men att behöva söka/flytta pga ett jobb som ligger 140mil bort som man blev tvingad att söka tycker ja ändå är lite för starkt..Visst att det kanske många ggr kan va svårt för vissa att hitta jobb..Men då tycker ja inte att just en flytt på över 100mil är nödvändigt..Men visst,är man ett särskillt fall och kanske inte skulle ha möjlighet att få nått annat jobb så är det ju en annan sak..Men iaf.
Grejen va även den att ja pratade med deras kundtjänst några timmar senare om en annan sak och sen passade ja även på att fråga om den grejen ja beskrev lite halv luddigt ovan.
Och då fick ja veta att ja skulle fått stå kvar även om sitvationen va som den va..Då blev man ju lixom ännu argare.
Och ang det du skriver om byar och flytt,det håller ja med om..Bor man i en väldigt avskärmad liten by nånstans ute på landet med en bra bit till närmsta stad av lite storlek så hade ja nog själv i en sån sitvation velat flytta så snart som möjligt för att kunna jobba.
Men att behöva söka/flytta pga ett jobb som ligger 140mil bort som man blev tvingad att söka tycker ja ändå är lite för starkt..Visst att det kanske många ggr kan va svårt för vissa att hitta jobb..Men då tycker ja inte att just en flytt på över 100mil är nödvändigt..Men visst,är man ett särskillt fall och kanske inte skulle ha möjlighet att få nått annat jobb så är det ju en annan sak..Men iaf.
Andreas79: Så du föreslår att vi andra som har jobb skall betala för de som inte får nåt jobb i sin hemkommun bara för att det är lite jobbigt att flytta... fan, klipp sig och skaffa ett jobb säger jag bara.
Är det så jäkla jobbigt att flytta till en annan stad så har man nog andra problem också än att man inte har jobb.
Och 140mil, så du menar att om du inte hittar jobb i din håla så kommer du inte hitta nåt jobb nån annanstans tvärs över hela jäkla landet, då har du nog en alldeles för speciell spetskompetens och bör nog fundera över vad man sysslat med de senaste åren.
Nej, jag kommer aldrig acceptera att betala för att vissa inte orkar flytta till en annan håla där det finns jobb!
Och för din info, sossarna var redan på god väg dit alliansen har dragit det... så ditt bättre förr är bull shit.
Själv städar jag hellre korridorerna på ett sjukhus, sitter i spärren på t-banan, sanerar klotter mm mm mm än att sitta hemma och leva på bidrag.
Är det så jäkla jobbigt att flytta till en annan stad så har man nog andra problem också än att man inte har jobb.
Och 140mil, så du menar att om du inte hittar jobb i din håla så kommer du inte hitta nåt jobb nån annanstans tvärs över hela jäkla landet, då har du nog en alldeles för speciell spetskompetens och bör nog fundera över vad man sysslat med de senaste åren.
Nej, jag kommer aldrig acceptera att betala för att vissa inte orkar flytta till en annan håla där det finns jobb!
Och för din info, sossarna var redan på god väg dit alliansen har dragit det... så ditt bättre förr är bull shit.
Själv städar jag hellre korridorerna på ett sjukhus, sitter i spärren på t-banan, sanerar klotter mm mm mm än att sitta hemma och leva på bidrag.
Kör:
Kör:
Förhoppningsvis hamnar du också i en situation en dag Krister där då står med två bar, hus och en fru som har välbetalt jobb på orten ni bor och du står arbetslös och tvingas ta ett nytt jobb 140mil bort. Då kan du ju fundera på hur länge ert äktenskap håller när du tvingas ligga borta på jobb hela veckorna och inte träffar familjen. Du får åka på söndag kväll och kommer hem sent på fredag. Då kanske det blir slut på ditt jävla moderat snack när du själv sitter i skiten.Krister skrev:Men jag har inte fattat hur svårt folk har att förstå att om det inte finns jobb så måste man flytta dit det finns jobb... sen skiter jag i vad man har för anknytning till byn man bor i för pengar måste man ha för att överleva och jag har ingen lust att sitta och betala en massa skatt så att några tomtar skall få bo kvar i urskogen där det en gång för länge sedan fanns nåt jobb.
Det är det största felet med moderaterna att de inte tänker så långt eftersom förmodligen aldrig själva kommer sitta i samma situation. De har sina pengar och vill bara ha mer. De lägger ut flera miljoner på att stoppa svartarbetet men det är de själva som använder det mest. Moderaterna som har månadslöner på 50000-60000:- och får alla att gå runt fint ska anlita svartarbetare medens en vanlig svensson som får vända på slantarna ska sättas dit....Härlig inställning!
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
Krister skrev:Andreas79: Så du föreslår att vi andra som har jobb skall betala för de som inte får nåt jobb i sin hemkommun bara för att det är lite jobbigt att flytta... fan, klipp sig och skaffa ett jobb säger jag bara.
Visst är det bra med jobb det behöver vi alla och pengar... men fortfarandra - oavsett var man än flyttar
är det som sagt inte lätt att hitta en bostad som jag skrev... att leva på bidrag är inget jag skulle velat
göra heller... absolut inte...
Det är mycket som kan bli lidande om man flyttar m.m, man måste ändå tänka på familjen m.m också
Senast redigerad av Andreas79 den 13 november 2007, 11:45, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
Varför ska det helt plötsligt bli en politisk debatt om AMS? Det fanns ju även under sossarnas tid och dom hade samma krav då som nu.
Adio: Så du menar att Sossarna inte hade hög lön under sin tid?
Säger så här, vill man ha jobb så gör man bäst i det att hitta ett själv. Då kan man känna sig stolt, samt eventuellt få ett jobb som man verkligen vill ha. Gäller bara ta sig i kragen och våga ut och höra sig för på arbetsplatser.
Men jag kan hålla med 140mil för ett jobb hade jag inte flyttat, men trångsynt av personen som tror att arbetsförmedlingen är allt för att få jobb i Sverige.
Andreas79: Jasså, va bättre för? Jag har inte märkt någon skillnad.
Adio: Så du menar att Sossarna inte hade hög lön under sin tid?
Säger så här, vill man ha jobb så gör man bäst i det att hitta ett själv. Då kan man känna sig stolt, samt eventuellt få ett jobb som man verkligen vill ha. Gäller bara ta sig i kragen och våga ut och höra sig för på arbetsplatser.
Men jag kan hålla med 140mil för ett jobb hade jag inte flyttat, men trångsynt av personen som tror att arbetsförmedlingen är allt för att få jobb i Sverige.
Andreas79: Jasså, va bättre för? Jag har inte märkt någon skillnad.
Stefan Karlsson
Adio: Så du hoppas att jag blir utan jobb? Tackar. Det är något jag önskar ingen...
Jag säger det igen, risken att behöva ta ett jobb 140mil bort är minimal. Sen är det aldrig fel att alltid satsa på fortsatt utbildning så att man är attraktiv på arbetsmarknaden.
saken är ju den att sossarna gnäller över att a-kassan försvinner om man inte tar ett jobb, well det stämmer med modifikation, det är när man inte fått jobb på sin ort eller sitt område inom en viss tid och sedan utökad sökning och så vidare... men det är klart, du kanske anser att de som har jobb skall betala för de som inte tar jobb som de inte vill ha?
Och adio, mitt moderatsnack kommer det aldrig bli slut på, de för en politik som jag känner att jag kan stå för, självklart inte allt men det är den politiken som tilltalar mig mest. Och ditt snack om en jävla massa pengar kan du skippa på en gång för du vet ingenting om min pengasituation!
Jag säger det igen, risken att behöva ta ett jobb 140mil bort är minimal. Sen är det aldrig fel att alltid satsa på fortsatt utbildning så att man är attraktiv på arbetsmarknaden.
saken är ju den att sossarna gnäller över att a-kassan försvinner om man inte tar ett jobb, well det stämmer med modifikation, det är när man inte fått jobb på sin ort eller sitt område inom en viss tid och sedan utökad sökning och så vidare... men det är klart, du kanske anser att de som har jobb skall betala för de som inte tar jobb som de inte vill ha?
Och adio, mitt moderatsnack kommer det aldrig bli slut på, de för en politik som jag känner att jag kan stå för, självklart inte allt men det är den politiken som tilltalar mig mest. Och ditt snack om en jävla massa pengar kan du skippa på en gång för du vet ingenting om min pengasituation!
Kör:
Kör:
Krister skrev:jag har ingen lust att sitta och betala en massa skatt så att några tomtar skall få bo kvar i urskogen där det en gång för länge sedan fanns nåt jobb.
Tur att du kan sitta och betala skatt till massa tomtar som sitter i parlamentet och reser och har det bra med våra skattepengar.
klagar du över det!!??
Eller du tycker att de förtjänar 50-60 papp i månaden där de endast jobbar 4dagar i månaden och ledig resten????
deraslön = skattepengar......ingen som klagar på det!
Arbetsförmedlingen suger fett. Har gjort det och kommer alltid att göra det så länge våra politiker ÄR som de ÄR!
Senast redigerad av Sam den 13 november 2007, 14:04, redigerad totalt 1 gånger.
Väl Mött
Sam Geranpayeh
Sam Geranpayeh
<a href="http://www.e24.se/dynamiskt/Jobb_karria ... 477228.asp" target="_blank">http://www.e24.se/dynamiskt/Jobb_karria ... 228.asp</a>
Sam: Förstår inte var du får att de sitter med 50-60k i månaden och jobbar 4 dagar ifrån...
Sam: Förstår inte var du får att de sitter med 50-60k i månaden och jobbar 4 dagar ifrån...
Kör:
Kör:
-
Clabbe
Shit... Jag flytta bara 110mil för ett jobb...
Inte för att jag var tvungen att ta det utan för att jag ville ta det.
Och ett jobb är alltid ett jobb oavsätt vad det betalar och vart det ligger.
Folk är för inbundna i rutiner och e rädda för förändringar.
Inte för att jag var tvungen att ta det utan för att jag ville ta det.
Och ett jobb är alltid ett jobb oavsätt vad det betalar och vart det ligger.
Folk är för inbundna i rutiner och e rädda för förändringar.
Благодаря мутра!
Fan vilket jävla gnäll om jobb hit och dit nuförtiden, Varför inser inte folket som bara sitter hemma och gnäller om att deras bidrag minskar att det är dags att ta det jobbet på ica för att få in foten i arbetslivet och gå därifrån.. Mentaliteten är ju så jävla dålig hos många som tycker att dom är för fina för att sitta i kassan, städa, passa folks barn. Vafan hur stolt känner man sej av att leva på bidrag? Den här regeringen vi har nu kanske jag inte vet mycket om men jag vet iaf att jag har mer pengar att lägga på bonus kontot varje månad iaf, och inte fan är jag någon rikemansknös som vissa menar att alliansen stöder utan jag jobbar som Mekaniker och tjänar 20000kr i månaden före skatt
Kan en bil någonsin bli perfekt?
Jag håller med er om att man ska jobba, det är inte det de handlar om! Men för vissa är det inte så enkelt! Har man hus och barn och en respektive som har fast jobb och trivs så är det inte bara att flytta hur som helst! Det går oftast bra när man är ung.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Vem har tvingat dig till att flytta? Bara för arbetsförmedlingen säger så behöver man inte. Strunta i AMS och sök jobb själv. Oftas större chans då också, samt om man har familj så kämpar man nog vidare än godtar arbetsförmedlingens förslag.
Stefan Karlsson
Jag har ett bra jobb och har alltid fixat jobb själv men de få gånger jag har varit hos ams så fick jag aldrig någon hjälp. Men du fattar tydligen inte stiivN, om du inte gör som Ams säger så drar de inte din A-kassa och då har du inga pengar. Du inser säkert hur det funkar i verkliga livet när du flyttar från mamma du också 
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
adio: Du är lite borderline på att argumentera bara för att argumentera. Vad är det som säger att det är så svårt att flytta då? vad säger att man måste flytta och istället ta jobb på ica? Vad har du själv för erfarenheter kring detta eftersom att du säger att vi inte har det... för mig veterligen är du bara några år från 20.
Kör:
Kör:
adio skrev:Jag har ett bra jobb och har alltid fixat jobb själv men de få gånger jag har varit hos ams så fick jag aldrig någon hjälp. Men du fattar tydligen inte stiivN, om du inte gör som Ams säger så drar de inte din A-kassa och då har du inga pengar. Du inser säkert hur det funkar i verkliga livet när du flyttar från mamma du också
haha du är ju patetisk, har du ens läst det du skriver? satsa på att få lite mer kött på benen innan du pratar om sånt. vad har AMS med StiivNs mamma å göra(har inte rätt när jag säger att han bor i japan?), att du önskar en annan människa att hans ska bli av med dennes jobb vad är det för human syn på andras liv? Anser du att man kan gå på bidrag resten av sitt liv bara för att man inte vågar/vill flytta till annan ort för att få ett jobb, det kanske aldrig dyker upp ett till arbetstillfälle, är det då OK att gå på bidrag resten av sitt liv?
tur är ju iofs att vi har en allians som för politik i rätt riktning ----> FRAMÅT!
Emanuel Larsson
Jag anser nog att jag har stor erfarenhet för min ålder, jag började arbeta extra när jag var 13år och innan det har jag sålt all skit man kan tänka sig.Krister skrev:adio: Du är lite borderline på att argumentera bara för att argumentera. Vad är det som säger att det är så svårt att flytta då? vad säger att man måste flytta och istället ta jobb på ica? Vad har du själv för erfarenheter kring detta eftersom att du säger att vi inte har det... för mig veterligen är du bara några år från 20.
Jag fick flytta från min hem kommun till Örebro 20mil för att få det jobbet jag trodde jag ville ha, lämnade allt, kompisar föräldrar hela skiten och det är fan inte lätt.
Nu har jag bott här i 2½år och haft 5 jobb underden tiden vara av två av dem är 1 års långa. Innan det har jag haft minst tio jobb till så jag vet precis vad det handlar om att byta jobb och våga göra det. Sen har jag ändå förståelse och empati för mina med människor vilket verkar hänga ihop med att vara moderat så saknar man det och tänker enbart på sina egna pengar. Mycket vill ha mera heter det. Vill du veta något mer om min erfarenhet, ska jag skicka ett CV?
Under denna tid har jag inte en gång fått någon vettig hjälp från arbetsförmedlingen. Sista gången jag var där erbjöd dem mig stå inför en grupp och berätta vad man ska tänka på när man söker jobb eftersom jag aldrig varit inskriven i mer än ett par veckor.
"Du är lite borderline på att argumentera bara för att argumentera."
Det är väl du som gör det Krister om någon gör?!
Rydell: I ditt fall stämmer det mycket väl. Lyssna på de äldre!
Senast redigerad av adio den 13 november 2007, 16:27, redigerad totalt 1 gånger.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
-
Clabbe
Ska väl inflika här att jag aldrig har varit ansluten till nån A-Kassa...
Jag har så ledes inte kunnat förlora nått jag aldrig haft.
Sen jag gick ut gymnasiet så har jag varit arbetslös i totalt 14 dar!
Man kan om man vill och är beredd på att ta jobben som finns och inte vara
för fin och vägra för att "det passar inte min utbildning" osv...
Jag har så ledes inte kunnat förlora nått jag aldrig haft.
Sen jag gick ut gymnasiet så har jag varit arbetslös i totalt 14 dar!
Man kan om man vill och är beredd på att ta jobben som finns och inte vara
för fin och vägra för att "det passar inte min utbildning" osv...
Благодаря мутра!
-
fredde199
- Namn: Fredrik Gustafsson
- Been thanked: 2 times
Är det bara jag som tycker att det är märkligt att det inte finns ett enda halvtidsdagis jobb ledigt mellan Luleå och Karlskrona!??! Det känns ju inte som hon söker ett jobb som topputbildad " one of a kind" Hjärnkirug/raketforskare/nobelpristagare eller liknande... Borde finnas ett eller annat "vanligt" jobb att hitta.
Att skylla på att det var bättre förr tycker jag oxå är BS då personerna som jobbar på dessa statliga verk är tjänstemän och är dem samma vilka som än regerar, okej att de kan få lite nya regler efter ett maktskifte men jag har personligen svårt att tro att Alliansen har lyckats rasera allt som tidigare vart på ett år.... Beror mycket på vem man har att göra med...
Att skylla på att det var bättre förr tycker jag oxå är BS då personerna som jobbar på dessa statliga verk är tjänstemän och är dem samma vilka som än regerar, okej att de kan få lite nya regler efter ett maktskifte men jag har personligen svårt att tro att Alliansen har lyckats rasera allt som tidigare vart på ett år.... Beror mycket på vem man har att göra med...
Hpc 166
Sthlm divisionen
Sthlm divisionen