Bussförare
Så har jag då äntligen efter ca 4 års arbetslöshet (då med plusjobbet inräknat) fått ett jobb! Allt som krävdes var en utbildning på 15 veckor och ett lämp för at få köra buss.. *S* Har haft så otroligt kul under utbildningens gång med att läsa på om teknik, ADR och en himla massa annat.. Och ett stort tack till CSN som vägrade hjälpa mig med bidragsdelen.. Har jobbat när det funnits pass som resevärd på spårvagnarna vi har här i stan istället..
Men nu, på måndag den 12e maj, så drar den interna utbildningen igång och det blir tydligen en intensivkurs för mig och en till då vi redan kan biljettmaskin och linjerna som vi ska köra.. Blir hypernervös att man snart ska sitta och köra runt på en massa folk .. Utan lärare.. *S* Och tack vare denna kurs jag gått på 15 veckor så får vi även köra i Europa sedan.. Kanske kan vara nåt.. *ler*
Men först ska jag hålla mig i stan och få erfarenheten tänkte jag.. Kan ju inte bli bättre än såhär nästan.. Om det inte vore för att jag även hunnit med att träffa en, dock lite avstånd emellan men vad gör det.. Så nu är jag glad och lycklig igen.. Hoppas det är fler som är.. *S*
Men nu, på måndag den 12e maj, så drar den interna utbildningen igång och det blir tydligen en intensivkurs för mig och en till då vi redan kan biljettmaskin och linjerna som vi ska köra.. Blir hypernervös att man snart ska sitta och köra runt på en massa folk .. Utan lärare.. *S* Och tack vare denna kurs jag gått på 15 veckor så får vi även köra i Europa sedan.. Kanske kan vara nåt.. *ler*
Men först ska jag hålla mig i stan och få erfarenheten tänkte jag.. Kan ju inte bli bättre än såhär nästan.. Om det inte vore för att jag även hunnit med att träffa en, dock lite avstånd emellan men vad gör det.. Så nu är jag glad och lycklig igen.. Hoppas det är fler som är.. *S*
A Girl With A Need For Speed
Viveka Lundbom
Tojta Camry -89 (skruttig som få) ;-)
SAAB 9000 turbo -88 (nästan utan rost, kanonfin)(borta)
Ford Eskrot -95 (löst)
Honda Crx -89 (såld)
Corrado G60 -89 (bortbytt)
Viveka Lundbom
Ford Eskrot -95 (löst)
Honda Crx -89 (såld)
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Grattis till nya jobbet, jag hoppas att du kommer trivas och hoppas även att det går bra framöver. Lycka Till 
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- *PAPPOUS*
- Bil: Civic EK20
- Namn: Christian Kutsudakis
Grattis!Kul att höra.
Men varför måsta man gå ADR om man ska köra buss?
Honda Civic EK4 -00
N/A is the shit!
All motor K20
"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"
N/A is the shit!
All motor K20
"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"
Grattis!
Har ni fått läsa på mantrat "Störst går först" mycket under utbildningen? Verkar som att det är något man får plugga minst varje dag i två år innan man får börja köra buss här i stockholm...
Har ni fått läsa på mantrat "Störst går först" mycket under utbildningen? Verkar som att det är något man får plugga minst varje dag i två år innan man får börja köra buss här i stockholm...
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Undrar detsamma.*PAPPOUS* skrev:Grattis!Kul att höra.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
-
Clabbe
- Bil: RD9
- Namn: Клабе Бюрстром
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Om ni hade läst nogrant så står det att tösen får köra i Europa också efter kursen.
Knappast så att buss 145 går från Norrköping mot Paris
Antar att ADR biten är för ev. gods på långlinje..
Knappast så att buss 145 går från Norrköping mot Paris
Antar att ADR biten är för ev. gods på långlinje..
Благодаря мутра!
Jo, det med ADR är dels som Clabbe skrev; för körning i Europa men även för att det finns faktiskt de som tar med sig på vanlig buss med (både stads- och Swebus).. Inom stads så är det mest vanligt med att de ska ha med sig soppa till gräsklipparen och sånt.. Vilket du måste läsa om först för att ta reda på om du får ha med dig lr inte..
Tackar så mkt, kommer gå kanon hoppas jag.. Lagom till sommaren och bussar utan AC.. *ler* Var på hälsokontroll härom dagen och både sköterskan och läkaren sa att jag hade iaf inte en "bussförarmage".. *S* Tvärtom, blev tillsagd att äta mer.. *suck*
Maniac: Är stadstrafiken jag ska köra så det blir allt från 113 - 153 och 420 (lr 430) har jag för mig det är som vi har med..
Krister: Är inget man läser.. Är nåt man hjärntvättas med från början.. Då när man kör i början är man ju aningen skraj att repa lr köra på en annan bil.. Läraren: De flyttar på sig vare sig de vill eller inte.. *S*
Tackar så mkt, kommer gå kanon hoppas jag.. Lagom till sommaren och bussar utan AC.. *ler* Var på hälsokontroll härom dagen och både sköterskan och läkaren sa att jag hade iaf inte en "bussförarmage".. *S* Tvärtom, blev tillsagd att äta mer.. *suck*
Maniac: Är stadstrafiken jag ska köra så det blir allt från 113 - 153 och 420 (lr 430) har jag för mig det är som vi har med..
Krister: Är inget man läser.. Är nåt man hjärntvättas med från början.. Då när man kör i början är man ju aningen skraj att repa lr köra på en annan bil.. Läraren: De flyttar på sig vare sig de vill eller inte.. *S*
A Girl With A Need For Speed
Viveka Lundbom
Ford Eskrot -95 (löst)
Honda Crx -89 (såld)
Viveka Lundbom
Ford Eskrot -95 (löst)
Honda Crx -89 (såld)
Har kört buss i 5år nu :S.. börjar tröttna en del hehe
Grattis till jobbet iaf, det är nu du kommer att få se hur illa folk egentligen kör!.. verkar som att en buss syns sämre än en liten bil :S
har klarat mig rätt hyfsat iaf, efter 5år bara en liten frontalkrock med en personbil på en bussgata
(i Luleå bryr man sig inte om förbudsskyltar)
Grattis till jobbet iaf, det är nu du kommer att få se hur illa folk egentligen kör!.. verkar som att en buss syns sämre än en liten bil :S
har klarat mig rätt hyfsat iaf, efter 5år bara en liten frontalkrock med en personbil på en bussgata