Grafikproblem!

För Topics som ej är motorrelaterade
vtec-matte
Användare
Användare

24 maj 2008, 18:52

Mitt grafikkort är NVIDIA 7950 GX2.
Jag har formaterat datorn och nu fungerar inte grafikkortet. Min bildskärm visar allting bredare, jag kan inte ha den upplösning jag vill ha och NVIDIA kontrollpanel finns inte i "Egenskaper för bildskärm" där den brukar finnas.

Jag har två bilder som bör ge er en hint om vad som kan vara fel.

Första bilden är hur Enhetshanteraren ser ut (Saknas inte en flik för Bildskärm och underkategori för bildskärmskortet?):

Bild

Andra bilden är felmedelandet som kommer när jag installerar drivrutiner för grafikkortet:

Bild

Vad ska jag göra?

/Mvh Matte
//Mattias Emilsson, Sthlm (<span style='color:red'>Honda crx </span>[b]<span style='color:blue'>vtec</span>[/b] <span style='color:red'>91</span>)

<span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>- vtec owns u -</span></span>
sommarhydda
Wannabe
Wannabe

24 maj 2008, 19:33

ser ut som du har felaktiga drivisar eller så sitter i inte graffekort i ordenligt, det är otroligt känsligt, har haft det problemet mitt ljudkort nämerligen.
men antar att drivisarna är rätt då du använder cd:n?
annars så bör du finnas på nvidias hemsida.
"We are each of us angels with only one wing and we can only fly embraceing eachother"
"The 7P"
Proper
Prior
Planing
Prevents
Piss
Poor
Preformence.

// Björn "Sommarhydda" Wollarz
vtec-matte
Användare
Användare

24 maj 2008, 21:50

Jag har monterat ut och in grafikkortet och kollat att det inte satt löst eller nått sånt. Det skumma är att inte ens Enhetshanteraren hittar grafikkortet :/
Drivrutinerna laddade jag hem på Dell's sida som var till exakt min modell på grafikkort.
//Mattias Emilsson, Sthlm (<span style='color:red'>Honda crx </span>[b]<span style='color:blue'>vtec</span>[/b] <span style='color:red'>91</span>)

<span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>- vtec owns u -</span></span>
sommarhydda
Wannabe
Wannabe

25 maj 2008, 03:07

testa och flytta grafikkortet till en annan dator å se om det funkar där för att utesluta hårdvarufel. ( ända lösningarna jag kan kommapå under inverkan av alkohol... )
han får juh signal av kortet iallafall annars så borde du inte ha bild på skärmen...
"We are each of us angels with only one wing and we can only fly embraceing eachother"
"The 7P"
Proper
Prior
Planing
Prevents
Piss
Poor
Preformence.

// Björn "Sommarhydda" Wollarz
MoRoN
Användare
Användare
Bil: Prelude 2.2vti
Namn: Patrik Pawlak

25 maj 2008, 18:11

prova att dra hem drivisarna direkt från nvidias hemsida...
Patrik Pawlak
stockholm
Användarvisningsbild
c0k3
Wannabe
Wannabe
Bil: Honda Jazz-04
Namn: Marcus Claesson

26 maj 2008, 12:29

Har du installerat moderkortet ordentligt? Du har ett Nforce chip på moderkortet vad det ser ut som på enhetshanteraren. Pröva å ladda hem senaste Nforce (se till å välj rätt serie bara. du kanske har 5 lr 6? borde stå på specifikationen till datorn) sen pröva å ladda hem senaste drivrutinen till grafikkortet (geforce 7 series, se till å välj english (UK) på språkvalet)
Skriv svar