ÅÅÅÅH. Jag beställde prylar från streetpower för 2 veckor sedan. Samma dag ringer jag och kollar vart jag ska betala för det står ingenstans.
Så den veckan var allt betalat å klart. Då får jag samtal dagen efter och dom säger att invidia glömt skicka med någon del av avgassystemet jag beställt. Så först måste jag vänta på att invidia skickat till dem, sen vänta på inte-så-snabba DHL (OM JAG INTE BLIVIT BLÅST?). Jag ringde i torsdags och kollade läget igen, då hade dom inte fått in det än. Jag som hade hoppats på att få på det denna helgen som gick.....
RASTLÖSRASTLÖSRASTLÖSRASTLÖShatarattvänta :wallbash:
Varför händer det alltid mig...
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Sånt är så j-vla irriterande... dessutom börjar man alltid fundera på om det verkligen är en leverantör som glömt något eller om de klantat sig där man handlar.
Förskottsbetalning till ett svenskt företag? Jag måste säga att jag trivs bättre med att pengarna dras när varan skickas själv!
Förskottsbetalning till ett svenskt företag? Jag måste säga att jag trivs bättre med att pengarna dras när varan skickas själv!
Invidia har glömt att skicka en del av vad?
Ett cat-back kommer i ett paket som är slutet. Skulle någon upptäcka att det fattas hade det ju varit du, inte företaget såvidar dom inte öppnar alla paket. Skulle det fattas så är det ju väldigt dåligt av Invidia, faktiskt så dåligt att dom hade fått kolla igenom sina arbetsrutiner på fabriken.
Så vad jag tror så är det bara BS ifrån företaget. Så ring, kräv pengarna tillbaks å säg att du vill köpa det mot postförskott istället eller köp genom något företag som du kan lita på.
Ett cat-back kommer i ett paket som är slutet. Skulle någon upptäcka att det fattas hade det ju varit du, inte företaget såvidar dom inte öppnar alla paket. Skulle det fattas så är det ju väldigt dåligt av Invidia, faktiskt så dåligt att dom hade fått kolla igenom sina arbetsrutiner på fabriken.
Så vad jag tror så är det bara BS ifrån företaget. Så ring, kräv pengarna tillbaks å säg att du vill köpa det mot postförskott istället eller köp genom något företag som du kan lita på.
Stefan Karlsson
stiivN skrev:Invidia har glömt att skicka en del av vad?
Personen jag pratade med i tele sa att det var något rör av något slag. Ingen aning.
Tänkte att jag väntar till ons-tors, sen ringer och kollar vad som egentligen händer..
Senast redigerad av Kimmo den 5 oktober 2008, 13:10, redigerad totalt 1 gånger.
Civic Type-R -08
Civic Type-R -08 (Krockad =( )
Volvo S40 -99 -såld
Volvo S40 -99 -såld
-
Little Elk
- Namn: Fredrik Edin
Häv köpet och undrar dom varför så kan du referera till Distansavtals lagen. Dock ger den bara 14 dagars returrätt men detta faller ju dessutom inom speciella omständigheter så va inte rädd att bussa ARN på dom. Alla oseriösa företag måste BORT LÅNGT SOM FAN!
Ordförande
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
Vad för rör skulle det vara? Tycker det är skit snack. Invidia är ett stort seriöst företag. Hade det fattats ifrån Invidia sida, så hade dom skickat delen på express direkt ifrån deras lager. Men sådant fattas bara inte. För fabriken kontrollerar ju så att alla deras ligger i deras låda innan den tillsluts å skickas iväg. Det är ju inte så att delarna kommer lösa i påsar.
Stefan Karlsson
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Eftersom det är ganska nyutvecklat system så kan det ju hända att de gjort nån liten förändring i sista minuten.
Man får ju hoppas att de inte skickar iväg det så som det såg ut på bilden i denna tråd <a href="index.php?showtopic=49306" target="_blank">index.php?showtopic=49306</a>
Man får ju hoppas att de inte skickar iväg det så som det såg ut på bilden i denna tråd <a href="index.php?showtopic=49306" target="_blank">index.php?showtopic=49306</a>
Är det någon som beställt från streetpower tidigare? Är dom seriösa eller kan jag ha blivit blåst?
Självklart kollar man inte upp sånt innan man betalat, hetsig och impulsiv som man är :blink:
Självklart kollar man inte upp sånt innan man betalat, hetsig och impulsiv som man är :blink:
Civic Type-R -08
Volvo S40 -99 -såld
Volvo S40 -99 -såld
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Jag köpte mitt Injen CAI för 3700:- genom dem. Inga problem med frakt eller annat. Jag minns inte om jag förskottsbetalade, men jag tror inte det...
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Sök på streetpower här på forumet så hittar du en del trådar, såg ingen som direkt haft problem med dem.
*BoNiEk*S2000* verkar köpt typ alla grejor till sina bilar där med lite halvspons från Streetpower, han bor i Olofström där de finns också...
Ta och ring dem igen annars och försök reda ut det, ta reda på exakt vad som hänt och förklara att du känner dig osäker på köpet. De vill säkert inte förlora kunder och borde kunna anstränga sig lite extra för att du skall bli nöjd. Det sista de vill är säkert att få en stämpel som oseriösa på såna här forum där många potentiella kunder läser.
*BoNiEk*S2000* verkar köpt typ alla grejor till sina bilar där med lite halvspons från Streetpower, han bor i Olofström där de finns också...
Ta och ring dem igen annars och försök reda ut det, ta reda på exakt vad som hänt och förklara att du känner dig osäker på köpet. De vill säkert inte förlora kunder och borde kunna anstränga sig lite extra för att du skall bli nöjd. Det sista de vill är säkert att få en stämpel som oseriösa på såna här forum där många potentiella kunder läser.
-
fredrik

- Bil: S2000
- Namn: Fredrik Hellström
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 19 times
Jag har handlat och streetpower ett par ggr, har nog bara blivit rätt en av gångerna, men dom är faktiskt bra och ha göra med, har aldrig förskottsbetalat något!
Fredrik Hellström
0709 80 80 35
Honda S2000 AP1 '00
0709 80 80 35
Honda S2000 AP1 '00
-
*BoNiEk*S2000*
Hej Kimmo.. Va faktis på streetpower idag o fick faktis se vad det var för rör som saknades.. Det är anslutningen till katten som saknas..ett rör på ca 30 cm.. Jag kan stå som garanti på att du kommer att få dina saker snarast möjligt.. Streetpower är ett mycket seriöst företag men dom kan inte hjälpa att visa leverantörer inte är helt 100%tiga Tur att dom öppnade o kollade så allt fanns i paketet.. Sen kan man ju skippa skit snacket om att dom blåser folk..Vet man inte så ska man bara knipa..
<span style='color:black'>[b]Artur Malczewski</span>[/b]
[b]<span style='color:red'>Vilboken-Olofström-Blekinge</span>[/b]
[b]Nissan 350z GT -04 [/b]
[b]Honda Civic ESI -92[/b]
[b]<span style='color:red'>Gamla Ex</span>[/b]
[b]Honda S2000 -01[/b]
[b] Honda Civic VTi -92 Sedan[/b]
[b] Honda Civic Type-R -02[/b]
[b] Honda Civic VTi -94[/b]
[i][b]<a href='http://Streetpower.se' target='_blank'><span style='color:red'>STREETPOWER</span></a>[/b][/i]
[b]<span style='color:red'>Vilboken-Olofström-Blekinge</span>[/b]
[b]Nissan 350z GT -04 [/b]
[b]Honda Civic ESI -92[/b]
[b]<span style='color:red'>Gamla Ex</span>[/b]
[b]Honda S2000 -01[/b]
[b] Honda Civic VTi -92 Sedan[/b]
[b] Honda Civic Type-R -02[/b]
[b] Honda Civic VTi -94[/b]
[i][b]<a href='http://Streetpower.se' target='_blank'><span style='color:red'>STREETPOWER</span></a>[/b][/i]
Det är väl ingen som sagt något om att de blåser folk.
Tycker mer det är upp till dem att kontakta kunden regelbundet och uppdatera om vad som händer för då behöver man inte skriva på forum och undra vad som händer.
Det är kanon Artur om du varit där och kollat så allt är ok.
Tycker mer det är upp till dem att kontakta kunden regelbundet och uppdatera om vad som händer för då behöver man inte skriva på forum och undra vad som händer.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Nej absolut inte, ingen har sagt att de har blåst någon. Jag blev bara nervös när jag förbetalat och det blir fördöjning efter fördöjning, och denna tråden handlade inte alls om att de blåser folk, utan att jag jämt åker på allt som har med otur att göra. I detta fallet då att jag fick vänta 2 veckor.adio skrev:Det är väl ingen som sagt något om att de blåser folk.
Visserligen hamnade fokus på de 5 ord jag skrev med stora bokstäver, tyvärr.
Men nu har de skickat iväg prylarna iaf, fick mail med sändningsnr och allt!
Som jag skrev igår i en annan tråd... så har jag ingen användning av delarna längre, iaf inte på några veckor... smällde bilen igår =(
Senast redigerad av Kimmo den 9 oktober 2008, 06:29, redigerad totalt 1 gånger.
Civic Type-R -08
Volvo S40 -99 -såld
Volvo S40 -99 -såld