IDIOTER??

För Topics som ej är motorrelaterade
Användarvisningsbild
xzbatt
Inlägg: 686
Blev medlem: 28 juli 2004, 21:54
Ort: Västerås

<!--QuoteBegin-SebbeSula+12 Nov 2004, 00:39:19--><div class='quotetop'>QUOTE(SebbeSula 4 12 Nov 2004, 00:39:19)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Beck+11 Nov 2004, 23:24:03--><div class='quotetop'>QUOTE(Beck 4 11 Nov 2004, 23:24:03)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Det hade varit lika illa om de varit svennar som sparkat och hoppat.
Detta kommer att drabba indvandarare som sköter sig då många är kvicka att dra alla över en kam.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Word!!


För två år sen ungefär var det en kille som blev misshandlad till döds här i Sala.
Det är en liten stad, så det var rätt stort här.
De var svenskar, så man ska inte dra alla över en kam.
Det värsta är att straffen är ju så löjliga. De fick max 8-9 år,
vilket jag anser är för lite. Rena semestern att hamna i fängelse verkar det som.

Nåja, sjukt är det iaf, den värld vi lever i. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
det där i sala var rätt vidrigt, dock så åkte ju inte alla som var med fast för det.
Kan en bil någonsin bli perfekt?
Olof
Inlägg: 12
Blev medlem: 20 maj 2004, 16:41
Ort: Märsta, Stockholms Län, Sverige
Kontakt:

stiivN>> Din Pappa gjorde helt rätt, han borde få medalj. Jag känner igen frustrationen, och jag hade gjort exakt samma sak. Ibland måste man ta lagen i egna händer, så är det bara!

Och vad det gäller abou-gänget,
Finns nog folk som kommer att se till att de får vad de förtjänar...

...jag gillar inte spindlar, men de håller flugorna borta!
<span style='color:#555555'>[b]Olof Åsberg[/b]
Honda Jazz -05

HPC Member #776
Södermalm, Stockholm, Sverige</span>

------------------
Honda Civic Type-R -03
Honda Civic Coupé -95
Honda Legend -89
Honda Civic 1.6i 3D -89
Användarvisningsbild
smacke
Inlägg: 1593
Blev medlem: 26 april 2004, 10:44
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Ort: Mammas mage
Kontakt:

"abou" föresten... va inte de en brun liten apa i en disneyfilm ?? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img] <span style='font-size:8pt;line-height:100%'>(ironiskt va ??)</span> [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]

där ser ni pojkar å flickor va som händer när man tar steoroider...
man blir stor å [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img] (aggresiv).. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Senast redigerad av smacke den 13 november 2004, 13:45, redigerad totalt 1 gånger.
SMacke #364
MagnusL
Inlägg: 406
Blev medlem: 26 april 2004, 15:19
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren
Ort: STHLM

Make no misstake: Dom som gjorde detta är fega fittor som borde DÖ!

Men det har ingen betydelse om dom är invandrare eller "svenskar", lagen ska vara lika hård mot alla. Det är jävligt enkelt att säga: Faan sånt här gör att man blir rasist..

Tänk så här istället:

Om inte vi svenskar var så in i helvete rädda för allt och alla så kanske vi hade bjudit in dessa invandrare i våra hem, till våra arbetsplatser, krogar m.m. Då kanske dom hade haft "bättre" liv, dom kanske också hade varit på Berns och spenderat sina pengar i stället för att slå sönder blomkrukor och spöat folk på normalmstorg.. Stänger man ute folk får man dom emot sig, så är det.

Visst, jag har kännt mig hotad i situationer med invandrare, men jag kände mig lika hotad när jag var på krogen i Skellefteå och skulle få spö av norlänningar för att "inga jävla stockholmsfjollor ska stöta på våra brudar"..
#892
2008 wrx sti
Dalan
Inlägg: 368
Blev medlem: 27 april 2004, 21:24
Ort: Timrå

StiivN: Klart farsan din gjorde rätt, med det här mesiga systemet, där brottslingarna skrattar i rätten, och offren är rädda så är det klart att man tar saken i egna händer. Skulle jag också gjort. BRAVO!
Mattias Dahlstedt

Suzuki GSX-R 750 -98
Honda Civic ESI HB -92
Bashan ATV 200cc -07

Säljer stålomspunna bromsslangar av högsta kvalité
Prisexempel: 4 slangar till Civic, CRX mfl. 1000:- inkl frakt
Skicka PM för mer info
stiivN
Inlägg: 254
Blev medlem: 27 april 2004, 23:37
Namn: Stefan Karlsson
Ort: Helsingborg

Jo, min farsa har också kort stubin och han är van till allt skit som händer i världen med tanke på hans yrke.

Jag är bara förvånad att han kunde hålla lugn innan rätten men han sa själv att han ville se om rätten verkligen är så sjuk dålig som det sägs i all media. Tro det eller ej så stämde det.
Senast redigerad av stiivN den 13 november 2004, 19:09, redigerad totalt 1 gånger.
Stefan Karlsson
Användarvisningsbild
smacke
Inlägg: 1593
Blev medlem: 26 april 2004, 10:44
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Ort: Mammas mage
Kontakt:

fan hörde just på nyheterna om en snubbe som fångat en inbrottstjuv å sköt han för han fick en hjärtattack (gybben, inte tjuven..)

vem får fängelse i 8 månader ??
vem får betala böter på 100.000Kr ??

å vem av dom får sammhällstjänst ??

gissa å vänd sedan på de hela så har ni rätt svar... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img]
SMacke #364
Dominus
Inlägg: 30
Blev medlem: 13 juni 2004, 14:08

<!--QuoteBegin-smacke+13 Nov 2004, 20:26:58--><div class='quotetop'>QUOTE(smacke 4 13 Nov 2004, 20:26:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->fan hörde just på nyheterna om en snubbe som fångat en inbrottstjuv å sköt han för han fick en hjärtattack (gybben, inte tjuven..)

vem får fängelse i 8 månader ??
vem får betala böter på 100.000Kr ??

å vem av dom får sammhällstjänst ??

gissa å vänd sedan på de hela så har ni rätt svar... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img]<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Såg de precis också. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img]
hur fan kan han få fängelse.
sen desutom så sköt han inte med vilje utan han fick en hjärtinfarkt och föll bakåt och råka trycka av.
och även om de hade varit med vilje så ska han ändå inte ha något straff
Robin Magnusson

Ännu mer finbil:<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--> Civic Type R 05:a<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Finbil: <!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->Del Sol VTi 93:a<!--colorc--></span><!--/colorc-->Såld

Vinterbil <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Civic 1,6 89:a<!--colorc--></span><!--/colorc--> Såld
Förstabil <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Civic 1,6 88:a<!--colorc--></span><!--/colorc--> Såld

Malmö
Användarvisningsbild
Auner
Inlägg: 241
Blev medlem: 28 mars 2004, 13:38
Ort: Norrköping
Kontakt:

Sjukt. Hur tusan kan man straffas för något sånt?
Ok för att det inte är rätt att döda folk hur som helst, men när någon har brutit sig in i ens hus liksom.. De har inget där att göra.
Simon Aunér

F.d. ägare av en Honda Accord 2.3i SR 1994
Dominus
Inlägg: 30
Blev medlem: 13 juni 2004, 14:08

<!--QuoteBegin-xenomoRph+13 Nov 2004, 21:00:51--><div class='quotetop'>QUOTE(xenomoRph 4 13 Nov 2004, 21:00:51)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Sjukt. Hur tusan kan man straffas för något sånt?
Ok för att det inte är rätt att döda folk hur som helst, men när någon har brutit sig in i ens hus liksom.. De har inget där att göra.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Han döda inte han utan träffa bara med några kulor(hagelbössa)i armen.
så inbrotstjuven var den som fick samhällstjänsten och gubben fick 100000 i böter och 8 månaders fängelse.
Senast redigerad av Dominus den 13 november 2004, 20:08, redigerad totalt 1 gånger.
Robin Magnusson

Ännu mer finbil:<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--> Civic Type R 05:a<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Finbil: <!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->Del Sol VTi 93:a<!--colorc--></span><!--/colorc-->Såld

Vinterbil <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Civic 1,6 89:a<!--colorc--></span><!--/colorc--> Såld
Förstabil <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Civic 1,6 88:a<!--colorc--></span><!--/colorc--> Såld

Malmö
SebbeSula
Inlägg: 59
Blev medlem: 25 juli 2004, 02:38
Ort: Sala, Sverige
Kontakt:

xzbatt: ja det var ruskigt vidrigtl jag var på krogen hundra meter därifrån också. usch. jo de åkte väl fast allihopa. utom en som man inte vet huruvida han var med eller inte. jag sska inte säga vad jag tror.


ang, det här med "utlänningar" eller svenskar, det kvittar.
Det finns ju skit av varje "typ", om man generaliserar.
Jag tror det handlar om uppfostran mest av allt.
Blir du slagen, slår du.
Blir du älskar, älskar du.

Min mening iaf.
[b]Stolt medlem av Fantomenklubben[/b]

<span style='color:green'>Sebastian Niemi-Carlsson
Civic Lsi -94 (KÖPA?)</span>
<span style='color:red'>#1153</span>

<a href='http://www.skrivihop.nu' target='_blank'>skrivihop.nu</a>
Användarvisningsbild
Auner
Inlägg: 241
Blev medlem: 28 mars 2004, 13:38
Ort: Norrköping
Kontakt:

Stämmer nog bra.
Simon Aunér

F.d. ägare av en Honda Accord 2.3i SR 1994
Sanel
Inlägg: 155
Blev medlem: 25 augusti 2004, 19:48

Magnus du har så rätt.Många tror så fort de ser en med utländsk bakgrund att de bor i förorten.Det finns mer med utländsk härkommst som bor ute i små städer och byar.Vet inte om ni såg den serien på SVT "Kniven i hjärtat".Den handlar om nån förort vid Göteborg.När jag såg den frågade jag mig själv är det här Sverige.Och det är lätt att tro att alla invandrare är såna.Jag är själv en kille med utländsk bakrund som komm till Sverige -93 på pga kriget i Bosnien och tackar gud att jag bor i en så liten håla som Olofström.Kanske är det tråkigt att bo i en så liten stad men det är trygt i allafal.Jag skulle också bli rädd att gå tillexempel genom Alby kl 12 på natten även om jag är "svartskalle".Skulle aldrig kunna bo på en sån ställe.Tycker det är politikernas fel att de sätter alla nya invandrare på ett ställe.De blir det såna "Muhhamad gäng" [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /blink.gif[/img] som en person sa här på forumet
Sanel Muhic

Konnichiwa bitches !

Microcar
Användarvisningsbild
Dani
Inlägg: 4264
Blev medlem: 26 april 2004, 11:03
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Ort: Borås
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Magnus: Det du skrev är fan det bästa någon har skrivit. Varje gång det skrivits om utlänningar här på forumet som burit sig illa åt så är standardkommentaren just det om att konstigt att fler inte är rasister osv osv osv, varför ska allt vändas till en fucking jävla rasfråga???

Varje gång har jag knipit igen men allvarligt talat, ska man gå och bli rasist så fort en utlänning gjort något dumt? Då kan lika gärna jag gå och bli rasist mot svenskar och hata alla er för att jag genom hela högstadiet blev mobbad av och fick höra saker som stick hem jävla svartskalle/blatte mm mm mm av en kille som fram tills sjuan var en bra kompis till mig.

Det här "beteendet" eller vad man ska kalla det som ni har är ni inte ensamma om, jag upplever det varje dag på jobbet, på gymmet osv osv osv....det blir segt i längden, så för en gångs skull kan ni väl sluta med skitsnack som muhamadgäng (MG) osv...det är inte bara barnsligt det är rent ut sagt idiotiskt!

Visst förtjänar de här killarna otroligt mkt stryk, jag är den första att tycka det och även jag tycker det är jävligt synd att vissa utlänningar ska hålla på så och sabba för andra....men jag anser att det inte bara är dom som sabbar, det är även de på "andra sidan" som direkt drar alla över en kam.

Sanel: Jag såg inte hela den filmen, men det handlade om Bergsjön. Sen det här med abou och brorsan osv....allt det där är bara fraser som man använder sig av i t.ex Libanon osv som man använder sig av i det svenska språket oxå. Jag vet inte hur det är i de andra länderna i Mellanöstern osv, men i Libanon så säger man ofta brorsan osv till kompisar.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Lina
Inlägg: 0
Blev medlem: 5 augusti 2004, 14:24
Ort: Trollhättan

Kriminella invandrare borde bli utslängda och så skulle det dessutom då också bli mer pengar över till längre straff till kriminella svenskfödda.
Även massor med svenskar gör sånt här, dock blir det inte lika uppmärksammat.
Tycker att invandringen till Sverige är bra, den kunde varit ännu bättre om det inte är för att folk kommer hit och förstör.
Blir man rasist av sånt här tänker man inte speciellt långt.

Självklart är detta helt sjukt. Men inte för att det är invandrare. Det är sjukt för att det är en misshandel. Skit samma om killarna heter Kalle, Mohammed, Sean eller vad fan som hellst.
Dessa människor måste ha extremt sne verklighetsuppfattning och total avsaknad av empati.
Tror inte Sverige har hört talas om att förebygga.
Händer något är det en sån jävla tragedi men var finns t.ex psykvården?
Röstar för obligatoriska kuratorbesök från lågstadiet.
Polisen borde göra ett bättre jobb men ännu viktigare är att politikerna gör ett bättre jobb för när polisen kommer in är ju skadan redan skedd.

Sorry om det blev långt och osammanhängande.
Senast redigerad av Lina den 14 november 2004, 16:59, redigerad totalt 1 gånger.
Lina Axblom, Trollhättan
Honda Civic GL -91
Fresa
Inlägg: 1066
Blev medlem: 12 augusti 2004, 18:21
Namn: Fredrik Arvidsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

HÅRDARE tag för ALLA brottslingar i detta land röstar jag för! Vi sparar pengar på det, samt brottslingarna får vad de förtjänar.

Nu när vi är med i s.k. EU, kan vi då inte ha en gemensam straff-politik annars? Skulle bli stor förändring på svenska "vårdanstalter", och Sverige skulle förhoppningsvis avskaffa den TOTALT misslyckade ideologin om att "vårda" människor som har begått brott istället för att straffa dem.
[b]Fredrik Arvidsson, Linköping[/b]
#1270

Honda Civic Sedan '92 (ESi)

Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
JF.
Inlägg: 100
Blev medlem: 26 juli 2004, 00:24

<!--QuoteBegin-Antonio+11 Nov 2004, 11:15:23--><div class='quotetop'>QUOTE(Antonio 4 11 Nov 2004, 11:15:23)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Tycker invandrare som begår grova brott ska sättas på planet tillbaka, än att de ska kosta pengar i ett svenskt fängelse.
De har ju trots allt fått komma hit för att få det bättre, då kan man f-n sköta sig också.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
SKICKA HEM DE JA!!!!!!!!!! Blir så förbannad när ja ser sånt här! De ska komma hit för att de blir förföljda etc i deras hemland så ska de komma hit?! Nä skicka hem de jävlarna de kanske behöver lite tortyr i deras hemland så de blir som folk?! Fy fan....
Användarvisningsbild
xzbatt
Inlägg: 686
Blev medlem: 28 juli 2004, 21:54
Ort: Västerås

<!--QuoteBegin-Dani+14 Nov 2004, 03:28:27--><div class='quotetop'>QUOTE(Dani 4 14 Nov 2004, 03:28:27)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Magnus: Det du skrev är fan det bästa någon har skrivit. Varje gång det skrivits om utlänningar här på forumet som burit sig illa åt så är standardkommentaren just det om att konstigt att fler inte är rasister osv osv osv, varför ska allt vändas till en fucking jävla rasfråga???

Varje gång har jag knipit igen men allvarligt talat, ska man gå och bli rasist så fort en utlänning gjort något dumt? Då kan lika gärna jag gå och bli rasist mot svenskar och hata alla er för att jag genom hela högstadiet blev mobbad av och fick höra saker som stick hem jävla svartskalle/blatte mm mm mm av en kille som fram tills sjuan var en bra kompis till mig.

Det här "beteendet" eller vad man ska kalla det som ni har är ni inte ensamma om, jag upplever det varje dag på jobbet, på gymmet osv osv osv....det blir segt i längden, så för en gångs skull kan ni väl sluta med skitsnack som muhamadgäng (MG) osv...det är inte bara barnsligt det är rent ut sagt idiotiskt!

Visst förtjänar de här killarna otroligt mkt stryk, jag är den första att tycka det och även jag tycker det är jävligt synd att vissa utlänningar ska hålla på så och sabba för andra....men jag anser att det inte bara är dom som sabbar, det är även de på "andra sidan" som direkt drar alla över en kam.

Sanel: Jag såg inte hela den filmen, men det handlade om Bergsjön. Sen det här med abou och brorsan osv....allt det där är bara fraser som man använder sig av i t.ex Libanon osv som man använder sig av i det svenska språket oxå. Jag vet inte hur det är i de andra länderna i Mellanöstern osv, men i Libanon så säger man ofta brorsan osv till kompisar.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
bra sagt dani, tycker själv att det är tråkigt som fan att vissa "stökiga/bråkiga" invandrare kommer hit och sabbar för dom som faktiskt sköter sej., det gör att många drar utlänningar över samma kant, jag vet att jag gör det.

jag har mkt svårare att få förtroende för en utlänning än för en svensk, tycker inte om det men det är bara så det är. Men det är just för att jag har en ruggigt dålig bakrund med ganska många utlänningar.
Kan en bil någonsin bli perfekt?
JF.
Inlägg: 100
Blev medlem: 26 juli 2004, 00:24

<!--QuoteBegin-Antonio+11 Nov 2004, 16:41:03--><div class='quotetop'>QUOTE(Antonio 4 11 Nov 2004, 16:41:03)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Eller som jag sa, sätt svenskarna i fängelse som begår grova brott & skicka tillbaka invandrarna som begår brott så spar vi lite pengar plus att fängelserna inte blir lika fulla [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

Tycker inte att det är mer än rätt att man får bo här på prov. Varför ska man få stanna om man missköter sig?<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Om vi skulle göra så skulle vi inte ha någon platsbrist(överbeläggning) Då flertalet som sitter inlåsta är just invandrare
Sanel
Inlägg: 155
Blev medlem: 25 augusti 2004, 19:48

Betrakta människor som individer inte som grupper [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]
Sanel Muhic

Konnichiwa bitches !

Microcar
stegen
Inlägg: 15
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:52

Finns många kriminella (även en del svenskar!) på fiiiina ställen som Berns osv.... de hotar sig in, har mycket (av andras pengar) + att en del "vanliga" tycker att det är tufft med kriminella bekanta..
Fel med rena invandrarområden.... stäng till inflyttningen av nya på dessa ställen.... skicka upp hit till norrland... samhället måste se till att man får praktikplatser utbildningar osv samt sist men inte minst arbetsgivare och vi andra måste ge invandrare en chans att få komma in i vårt samhälle... Fungerar skapligt häruppe där jag bor...

Att hårdare fängelser automatiskt skapar framtida dåliga grannar är väl ingen självklarhet? Allt handlar väl om man klarar av att ha en ömsesidig respekt för varandra? Bättre koll på vad som händer innanför murarna och att straffen är mera anpassade efter vad vanligt folk tycker är rimligt vore en klar förbättring. Sedan ska dessa människor som sitter inne behandlas med den respekt som de förtjänar. Knappast bra att som idag kunna muta sig/hota sig till att kunna fortsätta med sin brottsliga verksamhet med tex mobiler.

Arbetar själv med en del invandrare och dessa är då hårdare än de flesta av oss svenskar i synen på brott. brottslig gärning=försutten chans till att få stanna (rimliga gränser ändå hoppas jag!). Ett mera vettigt urval när det gäller personer som får stanna vore inte fel... snabbare in i samhället men även lättare att åka ur det samma... varför skicka ut vettiga människor som vill göra rätt för sig och behålla drägg som det blir alltför ofta. Om de riskerar tortyr och annat i sina hemländer ska ha mindre betydelse än idag. Självklart måste man ta hänsyn till att en del har svårt att få arbete och komma in i samhället pga krigstrauman och liknande... men grov brottslighet... av vilken anledning ska en utländsk person få göra så att ett antal svenskar eller invandrade svenskar får livet förstört?
Sture Teglund
MagnusL
Inlägg: 406
Blev medlem: 26 april 2004, 15:19
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren
Ort: STHLM

<!--QuoteBegin-stegen+14 Nov 2004, 19:10:43--><div class='quotetop'>QUOTE(stegen 4 14 Nov 2004, 19:10:43)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Finns många kriminella (även en del svenskar!) på fiiiina ställen som Berns osv.... de hotar sig in, har mycket (av andras pengar) + att en del "vanliga" tycker att det är tufft med kriminella bekanta..
Fel med rena invandrarområden.... stäng till inflyttningen av nya på dessa ställen.... skicka upp hit till norrland... samhället måste se till att man får praktikplatser utbildningar osv samt sist men inte minst arbetsgivare och vi andra måste ge invandrare en chans att få komma in i vårt samhälle... Fungerar skapligt häruppe där jag bor...

Att hårdare fängelser automatiskt skapar framtida dåliga grannar är väl ingen självklarhet? Allt handlar väl om man klarar av att ha en ömsesidig respekt för varandra? Bättre koll på vad som händer innanför murarna och att straffen är mera anpassade efter vad vanligt folk tycker är rimligt vore en klar förbättring. Sedan ska dessa människor som sitter inne behandlas med den respekt som de förtjänar. Knappast bra att som idag kunna muta sig/hota sig till att kunna fortsätta med sin brottsliga verksamhet med tex mobiler.

Arbetar själv med en del invandrare och dessa är då hårdare än de flesta av oss svenskar i synen på brott. brottslig gärning=försutten chans till att få stanna (rimliga gränser ändå hoppas jag!). Ett mera vettigt urval när det gäller personer som får stanna vore inte fel... snabbare in i samhället men även lättare att åka ur det samma... varför skicka ut vettiga människor som vill göra rätt för sig och behålla drägg som det blir alltför ofta. Om de riskerar tortyr och annat i sina hemländer ska ha mindre betydelse än idag. Självklart måste man ta hänsyn till att en del har svårt att få arbete och komma in i samhället pga krigstrauman och liknande... men grov brottslighet... av vilken anledning ska en utländsk person få göra så att ett antal svenskar eller invandrade svenskar får livet förstört?<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Berns är inget "fiiiint" ställe, det är ett hyffsat okej hak som man blir full på.
#892
2008 wrx sti
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

Tycker det är så trist att se sånt här hända... oavsett var i världen det sker. Men som man märker så blir det status med att vara hård... vad har föranlett detta då... jo, filmer där det är coolt att vara kriminell, brudar som tyr sig till kriminella men som sen sätts i beskydd med hemlig identitet för att just den de tyr sig till fick sin sista skruv lös...
Finns så mycket man kan säga men jag vägrar att påstå att jag blir mer o mer rasist... när jag var liten (4-9år) så var min mamma dagmamma och vi fick ett nytt dagbarn... Daniel heter/hette han (vet inte ens om han lever längre). Hans pappa kommer från Afrika och är så mörk man bara kan vara och hans mamma kom från Gotland. Han brukade säga att pappa var kaffe och mamma grädde så han var kaffegrädde...
I alla fall, vi blev bästa kompisar och lekte otroligt mycket ihop... han flyttade in hos oss när hans mamma förolyckades också... men vad fick man vara med om då... jo, andra ungar (oftast äldre) som inte ville leka med mig o "apan"... allmän mobbing av andra barn bara för att han var färgad... så otroligt sjukt men var kommer inställningen ifrån egentligen när 8åriga barn beter sig så?

Vad är det som får vuxna till att tänka så?

Vad är det som får er alla att tänka så?

Ni som säger att det inte är konstigt att man blir rasse eller vad som... hur klarar ni ens av att festa med oss på HPC, eller köra bankörningar eller vad som.... för här finns det ju klart många med utländskt påbrå... och är man rasse så är man väl det rakt igenom... eller? Varför skall en libanes vara ok då nästa arab inte är det?

Nej, ställ er själv frågan, hur vill ni bli behandlade om ni var tvugna att flytta till ett annat land?
För precis som MagnusL skrev, blir man slagen så slår man... blir man älskad så älskar man... och jag tror nog att många av våra invandrare i sverige har fått gått igenom helvetet och mycket mer för att komma hit... sen när de väl är här så får de gå igenom ett annat sorts helvete igen då de inte blir accepterade av samhället som skall vara så fritt.

Men så är jag en sån som tror gott om alla tills motsatsen bevisats också...

Kram på er alla! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
stegen
Inlägg: 15
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:52

Magnus L: Du skrev tidigare enligt nedan.

Om inte vi svenskar var så in i helvete rädda för allt och alla så kanske vi hade bjudit in dessa invandrare i våra hem, till våra arbetsplatser, krogar m.m. Då kanske dom hade haft "bättre" liv, dom kanske också hade varit på Berns och spenderat sina pengar i stället för att slå sönder blomkrukor och spöat folk på normalmstorg.. Stänger man ute folk får man dom emot sig, så är det.

Ok!, Berns är kanske inget extremt fint ställe. Det jag menade i mitt förra inlägg är att en del av dessa gäng som knockar ner folk på Norrmalmstorg också skaffar sig pengar (andras!) som de spenderar på krogarna (inte ovanligt med att de hotar sig in!)...

Håller helt med om att vi alla ska försöka hjälpa in invandrare i svenska samhället.... men utländskt eller svenskt drägg.. jag vill då inte ha in dessa i mitt hem eller på min arbetsplats...

Har mest stött på bra invandrare och ser på dessa på samma sätt som andra medmänniskor.. men utan att tveka så ska "dåliga" invandrare ut! vi har nog med dåliga svenskar som kostar pengar! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]

Lite får vi skylla oss själva att exempelvis invandringspolitiken inte fungerar så bra... MÅSTE finnas obligatoriska praktikplatser och/eller svenskundervisning... om detta inte passar=UT. Har du levt i samhället kanske mer än ett år utan att kunna få något att göra så är risken stor att det tar emot att börja arbeta sedan... pengar kommer ju ändå in! ALDRIG pengar till en frisk människa utan någon motprestation! Vi mår bättre om vi känner oss behövda och får utföra något.
Vi har en felaktig politik som i längden inte gagnar någon part... allt för att skaffa tillfälliga och billiga poäng!
Sture Teglund
MagnusL
Inlägg: 406
Blev medlem: 26 april 2004, 15:19
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren
Ort: STHLM

<!--QuoteBegin-stegen+15 Nov 2004, 12:27:08--><div class='quotetop'>QUOTE(stegen 4 15 Nov 2004, 12:27:08)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ok!, Berns är kanske inget extremt fint ställe. Det jag menade i mitt förra inlägg är att en del av dessa gäng som knockar ner folk på Norrmalmstorg också skaffar sig pengar (andras!) som de spenderar på krogarna (inte ovanligt med att de hotar sig in!)...<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Ja, det är klart att det är så..

MEN, jag slår vad om att dom som rånar för att kunna köpa sig saker eller gå på krogen hellre hade haft ett riktigt jobb och tjänat sina egna pengar. De är ju inte så att dom bestämt sig för att bara bli kriminella från när dom var barn.


Det som viktigt att förstå är att dom som gör sånt här gör det för att dom blivit infösta i ett hörn utan andra möjligheter. Och det är vårt fel!

Om du skulle fråga hundra personer OAVSETT ETNISK bakgrund följande:

Vill Du vara respekterad för att Du är farlig på gatan eller framgångsrik på arbetet?

Vill Du tjäna en hygglig fast inkomst per månad eller leva på låga bidrag och råna ihop resten av pengarna för att kunna leva det liv Du vill leva?

Vill Du vara som de flesta svenskar och leva ett "svensson liv" eller vill leva "utanför" sammahället i en segregerad förort?


Handen på hjärtat vad tror Du folk skulle svara?

Det spelar ingen roll om Du är helyllesvensk eller invandarare, klart som fan Du vill leva ett bra liv och vara en skötsam människa, men om alla tittar snett på Dig, om Du ALRDIG får några svar på dina jobbansökningar, om folk inte vill sitta bredvid Dig på bussen, fast att dom annars måste stå upp. Hur tror Du då att dina värderingar ändras under en 5 -års period?

Jag vet iaf hur jag skulle reagera, jag skulle bli helt jävla galen..

Det är ju helt vidrigt att säga att man ska bli utkastad från Sverige för att man inte sköter sig, de flesta som beter sig på detta sätt har ju aldrig fått en chans av oss svenskar, det är ju därför dom gör sånt här..

Om vi hade ett samhälle som ställde upp och visade kärlek och respekt för våra invandrare, om vi inte hade dom problemen vi har idag med utanförskap och segregering, ja då kanske man kunde se siuationen i ett annat ljus, men nu är det inte så.

ett exempel:

Man brukar säga att man inte ska behandla symtomen, man ska behandla roten till det onda..

Har man ofta huvudvärk kan man äta huvudvärkstabletter, men det är bättre att förstå varför man har huvudvärk, kanske räcker det med att dricka lite mer vatten och ta en promenad i friska luften en gång om dagen för att slippa huvudvärken.

På samma sätt vore utomordentligt dumt att börja kasta ut folk ifrån Sverige, visst det skulle bli bättre en stund kanske, men problemet skulle kvarstå.. Så varför inte se till att samhället skärper sig och tar tag i problemet en gång för alla..

Ja just, samhället, det är VI alla vi tillsammans, inte nån trött sossepolitiker i Stockholm. Det är vi tillsammans som måste ändra vår attityd och vårt beteende, alltså, anställ invandrare, sitt bredvid dom på bussen, prata med dom umgås med dom och ta folk på allvar istället för att käka kebab en gång i veckan och tro att man känner invandrare bara för att killen i gatuköket säger "hej, kompis" eller att man pratar väder med killen som städar på ditt kontor.
#892
2008 wrx sti
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

MagnusL: Ledsen, men jag håller inte riktigt med dig... vet folk som HELLRE skaffar sig stora pengar den olagliga vägen än vita småpengar den hederliga vägen. Det är lite sådär att det blivit glorifierat att vara gangster och att få den "respekten" som det medför.
Jag är uppväxt i sollentuna och vet många där som VALDE den kriminella vägen... vissa är kvar i den och andra har insett att det kanske inte är så ballt. Men faktum kvarstår, det finns fortfarande de som ser upp till de stora gansters med båda drömmar och förhoppningar och ser alla de där bilarna och brudarna och bestämmer sig för att precis så vill de också ha det.
Såg någon intervju med nåt sånt där lowlifeoffer som satt o sa att såg han att någon annan på pendeltåget hade en ballare telefon så tog han fram kniven och gick dit o snodde den för han skulle ju ha det ballaste... allvarligt talat, den typen av "människor" har inga drömmar om att tjäna sina pengar den lagliga vägen... för de har insett att det tyvärr kommer in större pengar den andra vägen.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
MagnusL
Inlägg: 406
Blev medlem: 26 april 2004, 15:19
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren
Ort: STHLM

<!--QuoteBegin-Krister+15 Nov 2004, 14:47:34--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister 4 15 Nov 2004, 14:47:34)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->MagnusL: Ledsen, men jag håller inte riktigt med dig... vet folk som HELLRE skaffar sig stora pengar den olagliga vägen än vita småpengar den hederliga vägen. Det är lite sådär att det blivit glorifierat att vara gangster och att få den "respekten" som det medför.
Jag är uppväxt i sollentuna och vet många där som VALDE den kriminella vägen... vissa är kvar i den och andra har insett att det kanske inte är så ballt. Men faktum kvarstår, det finns fortfarande de som ser upp till de stora gansters med båda drömmar och förhoppningar och ser alla de där bilarna och brudarna och bestämmer sig för att precis så vill de också ha det.
Såg någon intervju med nåt sånt där lowlifeoffer som satt o sa att såg han att någon annan på pendeltåget hade en ballare telefon så tog han fram kniven och gick dit o snodde den för han skulle ju ha det ballaste... allvarligt talat, den typen av "människor" har inga drömmar om att tjäna sina pengar den lagliga vägen... för de har insett att det tyvärr kommer in större pengar den andra vägen.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jo, men dom som skaffar stora pengar på olaglig väg är ju del av en mer organiserad brottslighet, den menade inte jag, jag snackar om "småbuset", alltså misshandel, personrån, hot och stölder.
#892
2008 wrx sti
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

MagnusL: Många börjar sin organiserade brottsliga bana med just sånt där "småbrottsligt" som misshandel o dylikt just för att få den där konstigt benämnda respekten.

Precis som man hörde på den där filmen som efterlyst visade... "Brorsan... kom igen brorsan... hur många poäng var det där.... brorsan"
Poäng = respektpoäng...
Senast redigerad av Krister den 15 november 2004, 14:14, redigerad totalt 1 gånger.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
MagnusL
Inlägg: 406
Blev medlem: 26 april 2004, 15:19
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren
Ort: STHLM

<!--QuoteBegin-Krister+15 Nov 2004, 15:13:11--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister 4 15 Nov 2004, 15:13:11)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->MagnusL: Många börjar sin organiserade brottsliga bana med just sånt där "småbrottsligt" som misshandel o dylikt just för att få den där konstigt benämnda respekten.

Precis som man hörde på den där filmen som efterlyst visade... "Brorsan... kom igen brorsan... hur många poäng var det där.... brorsan"
Poäng = respektpoäng...<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
det är möjligt men jag tror inte det är en speciellt hög procent av dom som sätter upp det som mål redan från början.
#892
2008 wrx sti
Användarvisningsbild
xzbatt
Inlägg: 686
Blev medlem: 28 juli 2004, 21:54
Ort: Västerås

<!--QuoteBegin-MagnusL+15 Nov 2004, 16:27:20--><div class='quotetop'>QUOTE(MagnusL 4 15 Nov 2004, 16:27:20)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Krister+15 Nov 2004, 15:13:11--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister 4 15 Nov 2004, 15:13:11)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> MagnusL: Många börjar sin organiserade brottsliga bana med just sånt där "småbrottsligt" som misshandel o dylikt just för att få den där konstigt benämnda respekten.

Precis som man hörde på den där filmen som efterlyst visade... "Brorsan... kom igen brorsan... hur många poäng var det där.... brorsan"
Poäng = respektpoäng...<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
det är möjligt men jag tror inte det är en speciellt hög procent av dom som sätter upp det som mål redan från början. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
men det finns väldigt mkt folk, oavsett ursprung som tycker det är kul/tufft mm. att råna andra, misshandla oskyldiga, tjäna snabba pengar osv. det kommer alltid finnas [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
Kan en bil någonsin bli perfekt?
Skriv svar