Stal MC, ägaren körde på dem...
<a href="http://stockholm.expressen.se/nyheter/1 ... -av-agaren" target="_blank">http://stockholm.expressen.se/nyheter/1 ... -agaren</a>
Jaha.. nu är ägaren misstänkt för vållande till annans död?
Hade inte dom varit på hans saker så hade snubben inte varit död!!!!!!!
kan folk inte bara låta bli ens saker för helvete!!!!!!
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Trist att det fick en dödlig utgång då killen inte fick en chans att lära sig av sina misstag, brutna lårben hade definitift varit mer effektfullt..Elvis_EG2 skrev:<a href="http://stockholm.expressen.se/nyheter/1 ... -av-agaren" target="_blank">http://stockholm.expressen.se/nyheter/1 ... -agaren</a>
<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Type-<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> FN2
Audi 100 Turbo Quattro - <!--coloro:#A0522D--><span style="color:#A0522D"><!--/coloro-->Projektet<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Audi 100 Turbo Quattro - <!--coloro:#A0522D--><span style="color:#A0522D"><!--/coloro-->Projektet<!--colorc--></span><!--/colorc-->
-
Featherweight
- Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
- Namn: Fredrik Jonsson
En ung pojke krossar medvetet en glasruta på ett hus, husägaren ser detta, tar upp en glasskärva, jagar ifatt pojken och hugger glasbiten i halsen på honom, pojken avlider.. hur ställer du dig till detta? ska husägaren gå fri för att detta inte hade hänt om pojken inte krossat rutan?
Toyota Corona HT Mark II 1970
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
-
sk8micke
- Bil: prelude bb6
- Namn: Micke svensson
- Been thanked: 1 time
inte alls samma sak men hade han skurit hälsenan av han hade d varit helt ok enligt mig.helt rätt åt han som dog! låt andras saker vara!helt rätt!
Kör: Prelude bb6 stance/track/vip style
www.garaget.org/sk8micke
kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
www.garaget.org/sk8micke
kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
-
Featherweight
- Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
- Namn: Fredrik Jonsson
det är väl precis samma sak.. hade han siktat på hälsenan hade det inte varit samma sak dock.. kör man på någon med bil vet man att risken är hyffsat stor att man dödar personen, precis som om man hugger någon i halsen.. att hugga i hälsenan kan även jag tycka är vettigt, då riskerar man knappast att döda någon för ett materiellt ting..
jag kan absolut tycka att en hel del stryk är helt okej att ge någon som gör ett brott, och även jag skulle antagligen sparka en våldtäktsman i huvudet, våld som också är dödligt, men också det är en annan sak, våldtäktsmannen förstör så mycket mer än vad en motorcykeltjuv gör.
jag kan absolut tycka att en hel del stryk är helt okej att ge någon som gör ett brott, och även jag skulle antagligen sparka en våldtäktsman i huvudet, våld som också är dödligt, men också det är en annan sak, våldtäktsmannen förstör så mycket mer än vad en motorcykeltjuv gör.
Toyota Corona HT Mark II 1970
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Tycker synd om ägaren till motorcykeln.
Tjuven får skylla sig själv enligt mig.
Tjuven får skylla sig själv enligt mig.
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->----Tommy Johansson-----<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->-------Accord Tourer-------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->----------Civic ESi-----------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->-------Accord Tourer-------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->----------Civic ESi-----------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Med den nivån på fakta som fanns i artikeln kan man ju inte dra några slutsatser alls.
Senast redigerad av Steffo den 3 april 2009, 22:03, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Featherweight skrev:En ung pojke krossar medvetet en glasruta på ett hus, husägaren ser detta, tar upp en glasskärva, jagar ifatt pojken och hugger glasbiten i halsen på honom, pojken avlider.. hur ställer du dig till detta? ska husägaren gå fri för att detta inte hade hänt om pojken inte krossat rutan?
hur kan du jämnföra en 25åring med en liten pojke? jag antar att en 25åring är ganska så frisk i huvudet o vet vad han gör.. en liten pojke gör de för bus.
förstår inte hur du ens kan tycka det är samma sak?!
Elvis
<a href="http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4808692.ab" target="_blank">http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4808692.ab</a>
update från aftonbladet, det ska vara en 23åring tydligen..
och det var inte ägaren till MC:na som körde på dem utan hantverkare
"23-åringen var välkänd av polisen. Han har varit en av de kriminella som hållits under särskild uppsikt av länskriminalen som misstänkt yrkeskriminell."
update från aftonbladet, det ska vara en 23åring tydligen..
och det var inte ägaren till MC:na som körde på dem utan hantverkare
"23-åringen var välkänd av polisen. Han har varit en av de kriminella som hållits under särskild uppsikt av länskriminalen som misstänkt yrkeskriminell."
Elvis
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
tjuven får skylla sig själv, han hade aldrig blivit påkörd om han gett fan i hojen. känd av polisen, misstänkt yrkeskriminell o.s.v. rätt-åt-han. 19åringen ska fanimej hyllas att han tog initiativ och visade att det inte accepteras att folk snor saker.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
------------------------
- Steffo

Synd att han skulle dö av skadorna, men han har bara sig själv att skylla som jag ser det efter att ha läst här.
Ger man sig på en bana som inbrottstjuv så får man räkna med att någon förr eller senare lackar ur och hämnas.
Om man får inbrott i sitt hem och skrämmer iväg tjuven som halkar på din isiga altan så blir man också vållande till annans död eftersom man borde ha sett till att altanen var isfri så att eventuella tjuvar som kommer in bakvägen på vintern inte ska halka. Så har jag iallafall tolkat lagen. Nu tror jag iofs att man slipper undan ett sådant åtal ganska enkelt, men åtalad kan man bli.
Ger man sig på en bana som inbrottstjuv så får man räkna med att någon förr eller senare lackar ur och hämnas.
Om man får inbrott i sitt hem och skrämmer iväg tjuven som halkar på din isiga altan så blir man också vållande till annans död eftersom man borde ha sett till att altanen var isfri så att eventuella tjuvar som kommer in bakvägen på vintern inte ska halka. Så har jag iallafall tolkat lagen. Nu tror jag iofs att man slipper undan ett sådant åtal ganska enkelt, men åtalad kan man bli.
Stockholm
Steffo: Njae, men om du uppsåtligen har ålagt en isbana för att skada så kan du bli åtalad... dock inte om det råkat bli is pga av vädret enbart.
Säga vad man vill men det är sorgligt att någon mister livet... men jag tycker mest synd om 19åring som nu har ett liv på sitt samvete... tror inte han kommer sova gott på länge.
Säga vad man vill men det är sorgligt att någon mister livet... men jag tycker mest synd om 19åring som nu har ett liv på sitt samvete... tror inte han kommer sova gott på länge.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Kontakt:
Samma sak hände på Hisingen i GBG för någon vecka sedan. En snubbe får inbrott och sin cross stulen, han och hans svärfar åker runt och letar då svärfarn plötsligt ser crossen komma mot han i full fart. Vad gör han? Kör på crossen och frontalkrockar. Tjuven får rejäla skador osv men överlever.
Klart fan man blir förbannad och att alla tjuvar förtjänar en Rocco-påhälsning i röven men att ha ihjäl en människa, hur fan ska man leva med det liksom? Det ska mkt värre till än en stöld för att det ska vara berättigat att ta någons liv. Man förstår ägaren till MC.n men hans agerande var överdrivet.
Klart fan man blir förbannad och att alla tjuvar förtjänar en Rocco-påhälsning i röven men att ha ihjäl en människa, hur fan ska man leva med det liksom? Det ska mkt värre till än en stöld för att det ska vara berättigat att ta någons liv. Man förstår ägaren till MC.n men hans agerande var överdrivet.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Är det någon som vet att händelsen var överlagd?
Har inte hittat några detaljer alls om dödsfallet, så att säga att hantverkaren gjorde det med vilje är väl att överdriva.
Kan inte säga att jag har storr koll, men har bilden i mitt huvud att han följde efter dem biljakt-style och att motorcyklisten gjorde något misstag och blev påkörd. Anledningen till att han blir åtalad och grejer är väl för att det hände på en cykelväg där bilen överhuvudtaget inte hade att göra.
Tror många här hade reagerat likadant (eller många påstår sig skulla göra det iaf) och denna gången gick det helt enkelt så fel som det kan gå om man reagerar så.
Har inte hittat några detaljer alls om dödsfallet, så att säga att hantverkaren gjorde det med vilje är väl att överdriva.
Kan inte säga att jag har storr koll, men har bilden i mitt huvud att han följde efter dem biljakt-style och att motorcyklisten gjorde något misstag och blev påkörd. Anledningen till att han blir åtalad och grejer är väl för att det hände på en cykelväg där bilen överhuvudtaget inte hade att göra.
Tror många här hade reagerat likadant (eller många påstår sig skulla göra det iaf) och denna gången gick det helt enkelt så fel som det kan gå om man reagerar så.
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
-
EcciBaka
- Kontakt:
ger man sig in i leken får man leken tåla. vad tror du dessa människor hade gjort mot dej om du snott deras hoj o de kom på det...
------------------------
------------------------
------------------------
- Nollåttan

- Bil: UXY en ctr från -04
- Namn: Gustavo Mastalli
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 11 times
- Kontakt:
Det hela är synd men jag tycker extra synd om 19 åringen, han gjorde va det flesta av oss hadde gjort (Jag har gjort det) i en situation full av adrenalin följt efter lite rädd lite arg och avslutet blev jävligt fel, lek med tanken att han hadde fått stop på tjuven utan att han dött och polisen gripit han så skulle 19 åringen vara en hjälte idag. Nu blir det rättegång och då blir han grillad för att han skulle ha låtit polisen skötta de här du skulle inte ha följt efter bla bla bla, lätt o säga när man inte är full laddad med adrenalin rädd stressad och förvirad. Alla personer reagerar anorlunda på situationer jag reagerar som 19 åringen och många med oss, men på en rättegång blir det inte lätt han kommer få sitt liv mer förstörd än va den är, ingen normal människa mår bra efter att ha dödat någon och hanns liv kommer att ta väldigt långt tid innan den blir normal. 23 åringen (R.I.P) går man in i leken så får man leken tåla, låter kanske lite hårt med tanken att han är död men yrkeskriminalitet slutar för de mesta i fängelse eller död för eller senare. Tro nu inte att jag inte vet va jag pratar om har suttit på båda sidorna (har ej dödat någon) men konstig nog hadde jag mer rättigheter när jag va den dom dömde än när dom dömde för.
Sen blir det ju faktiskt lite värre då man snor någons hoj/entusiastbil... det är inte bara en sak utan det är ett objekt man lagt ned mycket tid och kärlek på och som har en extra god plats i ägarens hjärta. Muckar man med den så muckar man inte bara med en pryl utan om ett av de käraste ägodelarna ägaren har.
Lite skillnad om man går in och snor utemöblerna eller platt-tvn... de går att åka och köpa nya precis som de var.
Så när man då går och snor något som har denna plats hos ägaren så är det självklart att all rim och reson försvinner snabbare än lönen en lönehelg och man följer efter och försöker få stopp på idioten.
Med det sagt så är det inte rätt att ta någons liv för det och jag tror inte att det var vad 19åringen hade tänkt heller, utan han ville nog helt enkelt få fast tjuven.
Lite skillnad om man går in och snor utemöblerna eller platt-tvn... de går att åka och köpa nya precis som de var.
Så när man då går och snor något som har denna plats hos ägaren så är det självklart att all rim och reson försvinner snabbare än lönen en lönehelg och man följer efter och försöker få stopp på idioten.
Med det sagt så är det inte rätt att ta någons liv för det och jag tror inte att det var vad 19åringen hade tänkt heller, utan han ville nog helt enkelt få fast tjuven.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Kör:
- Steffo

Majoriteten här tycker väl inte att det är rätt åt honom? Men om man ger sig in i leken får man leken tåla, dvs om man väljer att begå brott och göra inbrott så får man vara beredd att ta konsekvenserna av det. Ingen brottsling tror väl att han ska dö av ett inbrott, men att risken är högre om man väljer den banan jämfört med att jobba som kontorsråtta är väl inte så konstigt. Förr eller senare råkar man ut för någon som flippar ur av att bli bestulen. I det här fallet blev det förr snarare än senare.
Jag har ingen sympati för svenska tjuvar, även om även sådana kan vara sympatiska personer. I Sverige finns det inte den nivån på misär så att man är tvingad att stjäla som sista utväg.
Jag har ingen sympati för svenska tjuvar, även om även sådana kan vara sympatiska personer. I Sverige finns det inte den nivån på misär så att man är tvingad att stjäla som sista utväg.
Stockholm
-
EcciBaka
- Kontakt:
ja som krister och steffo säger. Man ska ju inte mörda någon för att de snor hojen, men händer det att han dör som i detta fall. tough luck. sluta sno och gör nåt konstruktivt av ditt liv istället. Det är inte ett korrekt straff att ha som standrad att han dör, men konsekvensen av att man stjäl någonting kan sluta på det här sättet. och då skall inte den som skyddade sina ägodelar bestraffas, det bör istället användas som signal till de brottsliga att om det händer, så får ni skylla er själva. shape up.
------------------------
------------------------
------------------------
-
PhR34k

- Bil: Honda Civic Type R
- Namn: Rustem Cures
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Ni e ju bara för mycket. Fan det är bara saker vi snackar om. Skulle nån lirare komma o sno min ctr inte fan skulle jag säga ifall snubben crasha med den att det var rätt åt han. Jag får ändå ut en ny eller pengar av försäkringsbolaget. Jag kommer säkert förlora på det men inte fan ska någon få dö för det?
Ni är ju fan värre än tjuven!
Ni är ju fan värre än tjuven!
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
- Steffo

Nu får väl ni som inte läser ordentligt vad som skrivs också ta och skärpa till er i så fall!
Det är IIIIINNNNNNTTTTTEEEE rätt åt honom, men han har sig själv att skylla. Det hade aldrig hänt om han inte fått för sig att stjäla andras saker. Det var fel att han dog. Det är till och med fruktansvärt! Men om jag väljer att bli proffsboxare så får jag räkna med att bli ordentligt skadad. Om jag satsar på ett jobb som gruvarbetare i Kina så kan jag räkna med stendammslunga i bästa fall och döden i värsta fall. Om jag väljer att råna och stjäla så får jag räkna med att åka i fängelse i bästa fall och dö i värsta fall.
Nu blev det värsta fall för en kille som säkert har många vänner och är en riktig prins till vardags. Det är tragiskt som sjutton. Jag säger verkligen INTE att det var rätt åt honom. Men risken att dö är känd och fanns lika väl som den finns om man langar knark, rånar banker, förskingrar pengar ger eller på annat sätt kör en kriminell bana.
Det är IIIIINNNNNNTTTTTEEEE rätt åt honom, men han har sig själv att skylla. Det hade aldrig hänt om han inte fått för sig att stjäla andras saker. Det var fel att han dog. Det är till och med fruktansvärt! Men om jag väljer att bli proffsboxare så får jag räkna med att bli ordentligt skadad. Om jag satsar på ett jobb som gruvarbetare i Kina så kan jag räkna med stendammslunga i bästa fall och döden i värsta fall. Om jag väljer att råna och stjäla så får jag räkna med att åka i fängelse i bästa fall och dö i värsta fall.
Nu blev det värsta fall för en kille som säkert har många vänner och är en riktig prins till vardags. Det är tragiskt som sjutton. Jag säger verkligen INTE att det var rätt åt honom. Men risken att dö är känd och fanns lika väl som den finns om man langar knark, rånar banker, förskingrar pengar ger eller på annat sätt kör en kriminell bana.
Stockholm
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Been thanked: 3 times
och för att en idiot valt o bli yrkeskriminel och förstöra för många många många människor så ska vi förlåta de ?
ledsen men så man bäddar får man ligga. liten tanke om man klassas som ev framtida yrkeskriminel så har
man ett o annat på sitt smavete. säker rånat några killar/tjejor. misshandlat folk som inte velat bråka, varit en jävel i skolan
som fått folk o må dåligt. stulit saker från folk som knegat för o få ihopa till t.ex en fet hoj.
en person som denna blir de aldrig något annat av än en FET kostanad
och en here jösses massa lidande för folk runt om kring. så i just detta fall
anser jag att de som hänt inte är en större förlust för något.
hoppas inerligt att hantverkaren inte får skit för det som hänt och
att han mår bättre än man ev själv hade gjort....
stora skilnaden i detta fall är oxå att hantverkaren inte medvetet dödat, då han precis som alla skulle gjort
och jagat dom och när frustrationen blir så stor så blev de som de blev....
men o försåelse o tycka synd om den avlidan...
ALDRIG !!!
ledsen men så man bäddar får man ligga. liten tanke om man klassas som ev framtida yrkeskriminel så har
man ett o annat på sitt smavete. säker rånat några killar/tjejor. misshandlat folk som inte velat bråka, varit en jävel i skolan
som fått folk o må dåligt. stulit saker från folk som knegat för o få ihopa till t.ex en fet hoj.
en person som denna blir de aldrig något annat av än en FET kostanad
och en here jösses massa lidande för folk runt om kring. så i just detta fall
anser jag att de som hänt inte är en större förlust för något.
hoppas inerligt att hantverkaren inte får skit för det som hänt och
att han mår bättre än man ev själv hade gjort....
stora skilnaden i detta fall är oxå att hantverkaren inte medvetet dödat, då han precis som alla skulle gjort
och jagat dom och när frustrationen blir så stor så blev de som de blev....
men o försåelse o tycka synd om den avlidan...
ALDRIG !!!
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
- Steffo

Då går du ett steg längre än jag gör Linus, för jag tyckler att det är synd att han dog. Nästan alla människor kan snäppa upp sig och bli bättre även om många som kör en kriminell bana aldrig blir bättre. Alla bör ha chanses iallafall.
Jag tycker att det är synd, men inte chockerande eller oväntat.
Jag tycker att det är synd, men inte chockerande eller oväntat.
Stockholm