Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Tack för den IF
- Yobaman
- Inlägg: 871
- Blev medlem: 29 oktober 2008, 16:46
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
- Ort: Sthlm
Jag har varit mkt nöjd med IF då de aldrig strulat som med inbrottet jag hade men nu fick jag hem papper om nytt år och de har ökat från 10k till 16k för helförsäkrat... Jag ringer och kollar som en dåre men alla vill ju ha typ 20-30 eftersom jag är för ung för att ha en sån här bil tydligen (23).
Vet någon ett bra bolag med bra priser för oss lite yngre?
Jag kollade salusansvar för ca 1 år sedan och de hade då ett pris på 7k drygt, nu 21k per år. Verkar som att CTR ökar som fan hos bolagen men vad vet jag.
Vet någon ett bra bolag med bra priser för oss lite yngre?
Jag kollade salusansvar för ca 1 år sedan och de hade då ett pris på 7k drygt, nu 21k per år. Verkar som att CTR ökar som fan hos bolagen men vad vet jag.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
- David Lundin
- Inlägg: 1676
- Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
- Namn: David Lundin
- Ort: Värnamo
Kolla på Compricer.se samt Insplanet.se. Låt dem ringa upp dig (det gör de ganska kvickt om du anger telefonnummer). Har ofta hittat billigare försäkring där, kollar varje år.
Aktsam har jag på min CTR nu för övrigt, kolla med dem också om du inte gjort det.
Aktsam har jag på min CTR nu för övrigt, kolla med dem också om du inte gjort det.
- Yobaman
- Inlägg: 871
- Blev medlem: 29 oktober 2008, 16:46
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
- Ort: Sthlm
Insplanet har jag använt utan lycka. De kollar ju inte alla bolag tyvärr så man måste ju rota runt själv ändå. Hittills inget under 20k.
Alternativet att ställa av vintertid som jag vill göra men jag har inget ställe att ha bilen på under vintern, mår inte bra att stå på min parkering utomhus.
Aktsam ska ha 33000 per år
Alternativet att ställa av vintertid som jag vill göra men jag har inget ställe att ha bilen på under vintern, mår inte bra att stå på min parkering utomhus.
Aktsam ska ha 33000 per år
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
-
PhR34k

- Inlägg: 402
- Blev medlem: 4 november 2008, 18:58
- Bil: Honda Civic Type R
- Namn: Rustem Cures
- Ort: Stockholm
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Grabben, du bor i Sthlm. Det är kört.
Jag är 25, bor i bostadsrätt och betalar 10k för halvförsäkring på min Fn2, min EP3 skulle kostat mig 16k+ Fick ha den på nollåttan i skåne och då pröjsa jag 8k
Jag är 25, bor i bostadsrätt och betalar 10k för halvförsäkring på min Fn2, min EP3 skulle kostat mig 16k+ Fick ha den på nollåttan i skåne och då pröjsa jag 8k
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
- Yobaman
- Inlägg: 871
- Blev medlem: 29 oktober 2008, 16:46
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
- Ort: Sthlm
Asse skrev:Vesta eller Moderna försäkringar då?
Moderna ska ha 2k i månaden och enbart trafik, de vägrar försäkra "såna motorstarka" bilar.
Vesta ska ha ca 20k.
Jag har sämsta förhållandena, bor i sthlm, 23 år och en busbil...
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
-
M Scotte
- Inlägg: 7998
- Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
- Namn: Martin Scotte
- Ort: Vellinge
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Olycksstats på EP3 är inte direkt smickrande heller, många unga förare som orsakar olyckor med denna modell.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
-
Featherweight
- Inlägg: 430
- Blev medlem: 17 maj 2007, 23:49
- Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
- Namn: Fredrik Jonsson
- Ort: hägersten, sthlm
ja ep3 lär väl bara stiga i försäkringskostnad när priset går ner och allt yngre har råd att köpa dom.
anledningen till att jag nu ställde av preluden var att det inte fanns något vettigt alternativ till atava jag hade förut prismässigt. i vår är jag 24, och för några försäkringsbolag är det "gränsen" mellan superdyrt och lite mindre dyrt, får hoppas att jag har råd att köra den då:)
anledningen till att jag nu ställde av preluden var att det inte fanns något vettigt alternativ till atava jag hade förut prismässigt. i vår är jag 24, och för några försäkringsbolag är det "gränsen" mellan superdyrt och lite mindre dyrt, får hoppas att jag har råd att köra den då:)
Toyota Corona HT Mark II 1970
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
- Yobaman
- Inlägg: 871
- Blev medlem: 29 oktober 2008, 16:46
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
- Ort: Sthlm
Atava verkar många tycka är skit om man googlar lite. De kan erbjuda mig typ 13k per år så är ju lite billigare än If men av erfarenhet är ju If grymma att ha o göra med, aldrig tjafs eller strul utan de säger bara kör på. Med mitt inbrott tex så betalade de allt utan kostnad då jag har larm, gick back på grejerna som stals då allt inte täcks av försäkringen men nuförtiden lämnar jag inget i bilen. Efter inbrottet va det lite glas kvar i bilen och jag fick en komplett invändig rekond från If. Det är ju skönt att ha ett bra bolag om olyckan är framme så att säga.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
- David Lundin
- Inlägg: 1676
- Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
- Namn: David Lundin
- Ort: Värnamo
-
Featherweight
- Inlägg: 430
- Blev medlem: 17 maj 2007, 23:49
- Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
- Namn: Fredrik Jonsson
- Ort: hägersten, sthlm
ja atava ska du akta dig för.
Toyota Corona HT Mark II 1970
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
-
Kimzz
- Inlägg: 499
- Blev medlem: 26 juli 2004, 23:28
- Bil: Integra Type-R DC5
- Namn: Kim Huseby
- Ort: Gislaved
- Been thanked: 1 time
Min Dc5a var 3-4000 billigare om året med Dina försäkringar. Kolla med dom också.
Bilar i min ägo:
Honda CR-V 2,2 CTDi Executive -07
Honda Integra Type-R CW DC5 -02
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
Honda CR-V 2,2 CTDi Executive -07
Honda Integra Type-R CW DC5 -02
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
- Yobaman
- Inlägg: 871
- Blev medlem: 29 oktober 2008, 16:46
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
- Ort: Sthlm
De ska ha 33000 per år.David Lundin skrev:Kollat med Aktsam än?
Ska kolla med Dina om jag hittar numret.. Står inte på deras sida, står "ring gärna och prata försäkringar med oss" och sen tomt, haha!
http://www.dina.se/Kundservice/Kontakta-oss1/
EDIT: Dina vill ha 19000 per år..
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
- Blitzwing

- Inlägg: 1756
- Blev medlem: 1 juli 2009, 23:10
- Bil: FK7 1,5T Sport plus
- Namn: Robin Persson
- Ort: Finspång
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 53 times
Jag har Trygghansa, är 24 och har halvförsäkring på min FN2. kostar straxt över 6000:- om året. Men sen bor jag ju inte i Stockhölm heller.
Robin Persson |
-
PhR34k

- Inlägg: 402
- Blev medlem: 4 november 2008, 18:58
- Bil: Honda Civic Type R
- Namn: Rustem Cures
- Ort: Stockholm
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Både folksam och trygghansa har Honda försäkring hade du kollat med dem?
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
- Yobaman
- Inlägg: 871
- Blev medlem: 29 oktober 2008, 16:46
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
- Ort: Sthlm
Folksam: 22k.
Trygghansa: 20k.
Kollade på en häck bara på skoj, Toyota Corolla 1.3 -89, 22k mil, kostar 6500. 7000 per år i trafikförsäkring på trygg och 10 på If...
Verkar vara så billigt det kan bli på mig under mina förhållanden.
Ska tillägga att jag är helt skadefri.
Trygghansa: 20k.
Kollade på en häck bara på skoj, Toyota Corolla 1.3 -89, 22k mil, kostar 6500. 7000 per år i trafikförsäkring på trygg och 10 på If...
Verkar vara så billigt det kan bli på mig under mina förhållanden.
Ska tillägga att jag är helt skadefri.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
-
tobo
- Inlägg: 171
- Blev medlem: 5 oktober 2009, 17:32
- Bil: Civic Sedan 1,5 GL -89
- Namn: Torbjorn Litsfelt
- Ort: Enköping
Bara som lite jämförelse:
Jag bor ca 8 mil från huvudstaden och har en Civic 1,5 -89. Den kostar 1967:- i halvförsäkring helår på Länsförsäkringar. (Jag är då iofs äldre än dig.) Men om du inte gjort det, kan du ju kolla med Länsförsäkringar också?
Jag bor ca 8 mil från huvudstaden och har en Civic 1,5 -89. Den kostar 1967:- i halvförsäkring helår på Länsförsäkringar. (Jag är då iofs äldre än dig.) Men om du inte gjort det, kan du ju kolla med Länsförsäkringar också?
- Yobaman
- Inlägg: 871
- Blev medlem: 29 oktober 2008, 16:46
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
- Ort: Sthlm
Länsförsäkringar: 29 773 kr
Jag har bakat in alla mina försäkringar i If och fått ett bättre pris som jag får leva med, jag ska ha bilen kvar, så är det
Jag har bakat in alla mina försäkringar i If och fått ett bättre pris som jag får leva med, jag ska ha bilen kvar, så är det
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
- Zahak
- Inlägg: 128
- Blev medlem: 26 februari 2010, 11:59
- Bil: BMW E46 320Ci
- Namn: Johannes Henrysson
- Ort: Ängelholm
- Kontakt:
Ser att du är 23 nu, så nästa år så borde du få ett ganska hyfsat pris hos Trygg Hansa. För min del var det iaf en väldig skillnad när jag testräknade ifjol och den faktiska kostnaden i år. För mig så är IF ca 10 000 kr dyrare (per år), och då snackar vi bara halvförsäkring 
[url=http://johannes.leafstudios.se]Johannes Henrysson | Antingen är det åt det ena hållet, eller det andra.[/url]
-
Featherweight
- Inlägg: 430
- Blev medlem: 17 maj 2007, 23:49
- Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
- Namn: Fredrik Jonsson
- Ort: hägersten, sthlm
när jag snackade med trygg hansa sa dom att dom inte körde med någon viss ålder då det blev billigare, dom körde enbart på bonussystem?
Toyota Corona HT Mark II 1970
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
- Yobaman
- Inlägg: 871
- Blev medlem: 29 oktober 2008, 16:46
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
- Ort: Sthlm
I slutändan kommer jag iallafall undan med en ökning på typ 100-150 i månaden jämfört med förra året och det slår ju 500 
Då har jag lagt alla försäkringar hos If och får högsta rabatten.
Då har jag lagt alla försäkringar hos If och får högsta rabatten.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
- David Lundin
- Inlägg: 1676
- Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
- Namn: David Lundin
- Ort: Värnamo
Om priserna höjts så det är inget generellt utan något i storstadsområdet isåfall. Ger under 5500kr per år i helförsäkring tror jag det var, f o m detta månadsskifte.
Har sänkt premien varje år genom att byta bolag.
Har sänkt premien varje år genom att byta bolag.
- Steffo

- Inlägg: 2208
- Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Ort: Stockholm
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Jag pröjsar straxt över 7000/ år helförsäkrat hos Vesta som numera visst heter Moderna Försäkringar.
Detta i Stockholm, men 11 år äldre.
Detta i Stockholm, men 11 år äldre.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Jag har haft Atava och det har aldrig varit några problem.....bilen hade ett inbrott och en gång hoppade de in huven när jag hade dem.
De skötte allt perfek, lämnade bara in så fick jag fixat sen var det klart.
De skötte allt perfek, lämnade bara in så fick jag fixat sen var det klart.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
- pasen
- Inlägg: 5390
- Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
- Bil: Accord -09
- Namn: Richard Lindström
- Ort: Märsta
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 156 times
Eftersom Atava nu har lagt ner så är det nog inget alternativ, jag hade det själv och låg på ca 16k/år helförsäkrad. (22 år, S2000, Stockholm, 500mil)
Lyckades komma ner i 19k/år hos Gjensidige mha Compricer (22k när jag kollade själv), de verkar ha rätt bra priser och avtal, med fälg/däck-ersättning t.ex upp till 50k.
Minns inte vad de hade för maxbelopp för eftermonterade prylar som avgas m.m. dock...
Men du ser ut att ha bestämt dig för IF, vad hamnade det på?
Lyckades komma ner i 19k/år hos Gjensidige mha Compricer (22k när jag kollade själv), de verkar ha rätt bra priser och avtal, med fälg/däck-ersättning t.ex upp till 50k.
Minns inte vad de hade för maxbelopp för eftermonterade prylar som avgas m.m. dock...
Men du ser ut att ha bestämt dig för IF, vad hamnade det på?