Har jag rätttihget att välja en annan kontrollant om jag är inte nöjd med den förra jag har haft?
När jag skulle köra upp fick jag göra det dubbla kontroll jämför men killen som kom efter mej som skall köra upp,jag vet exakt hur det gick till med den andre då jag känner han.
Jag anser att jag blev orättvis behandlad,och om det sker engång till då kommer jag nog att förbruka våld med denna kontrollat.
Jag menar vaför ska jag göra det dubbla när han är jävlit mkt slpappare med den andra,Det skall väll vara lika för alla.
Tacksamt för svar nån som har varit med om nåt liknade.
Annars får jag väll ringa trafikverket.Jag vill helst inte ringa,då kommer jag alldrig att får körkortet misstänker jag.
Edit:jag är så jävla förbannad så jag kan knappt sova på nätterna pga av detta.Jag skall ha en till uppkörning den 21 jan.därför jag undrar.
Vid förarprov hos Trafikverket
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
jag tror att du har svårt att själv välja vilken kontrollant du vill ha, det blir den det blir. Så länge kontrollanten följer sin regelbok så har du svårt att göra något åt det.
Se det som bilprovningen, ibland har man tur och bilen går igenom, ibland får man en surgubbe som gnäller på allt.
Men lycka till med körkortet iaf!!
Se det som bilprovningen, ibland har man tur och bilen går igenom, ibland får man en surgubbe som gnäller på allt.
Men lycka till med körkortet iaf!!
Kontrollanterna kör olika mycket med alla, de går efter hur du kör, hur lugn du är. Många pratar med den som kör för att kolla om han kan svara utan att det tar koncentrationen från körningen.
Även om du kör bra så kan det var mycket du missar eller är stressad?
Även om du kör bra så kan det var mycket du missar eller är stressad?
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
- Xchai
- Bil: Crx vt 32psi
- Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
Jag är rökt med andra ord,,Just det gäller BE-körtkort.
Nåja jag ska ta han nästa gång.
Nåja jag ska ta han nästa gång.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
Se det som en nyttig erfarenhet att du missade forsta testet, vilket ofta gor att du kor battre andra forsoket.
Jag hoppas han forklarade for dig exakt varfor du misslyckades, och darmed vet du exakt vad det var for grejer han reagerade pa och kan forbattra nasta gang.
Gav han inte dig vettig feedback efterat finns det kanske grund for att misstanka jav.
Jag hoppas han forklarade for dig exakt varfor du misslyckades, och darmed vet du exakt vad det var for grejer han reagerade pa och kan forbattra nasta gang.
Gav han inte dig vettig feedback efterat finns det kanske grund for att misstanka jav.
-
NeMoo
- Bil: Civic ek3
- Namn: Robert Rodinsson
Alltså jag bommade mitt första uppkörningsförsök på C-kortet och fick samma gubbe till andra gången.
Enligt min åsikt körde jag likadant som första gången men gubben var nöjd. Första gången kuggade jag utan att ha riktigt kunde motivera det på ett vettigt sätt.
Sedan måste jag säga att eco driving är ett jävla aber med lastbil.
Gasar du så du kommer med trafikrytmen men under hastgräns så är du miljöbov.
Eco-drivear du så blir du till hinder i trafiken.
Håller du dig mitt emellan dessa så beror bedömningen på uppkörningsförrättarens dagsform...
Ta det lugnt, var uppmärksam, var självsäker, kolla speglarna, överdriv din bromsberedskap och förhöjda beredskap.
Det gör inget om du svänger åt fel håll, bara du svänger åt fel håll på rätt sätt!
hehe good luck
Enligt min åsikt körde jag likadant som första gången men gubben var nöjd. Första gången kuggade jag utan att ha riktigt kunde motivera det på ett vettigt sätt.
Sedan måste jag säga att eco driving är ett jävla aber med lastbil.
Gasar du så du kommer med trafikrytmen men under hastgräns så är du miljöbov.
Eco-drivear du så blir du till hinder i trafiken.
Håller du dig mitt emellan dessa så beror bedömningen på uppkörningsförrättarens dagsform...
Ta det lugnt, var uppmärksam, var självsäker, kolla speglarna, överdriv din bromsberedskap och förhöjda beredskap.
Det gör inget om du svänger åt fel håll, bara du svänger åt fel håll på rätt sätt!
hehe good luck
Nuvarande bilar:
Civic Ek3 -96 Oldskool...
Luder BB6 -98 händer inte så mycket..
Civic Ep2 -04 Går snålare men skramlar mer
Civic FK2 -10 wa wa wee wa wa
Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic Ek3.5 -96 Dumt att sälja
Civic ED7 -89 Boyakasha
Civic Ek3 -96 Oldskool...
Luder BB6 -98 händer inte så mycket..
Civic Ep2 -04 Går snålare men skramlar mer
Civic FK2 -10 wa wa wee wa wa
Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic Ek3.5 -96 Dumt att sälja
Civic ED7 -89 Boyakasha
- Xchai
Tack för alla svar gubbs..
Jag blev icke godkänd ,på slutet av back övningen,han sa att det va en vägg mellan kornena,och jag backade lite för långt ca 1meter förlångt,Han sa fan inte att det va nån jävla osynligt vägg där allafall.Han sa kör engång till,och förbannad som jag va gjorde jag det,men jag körde ner en kona i den andra körning
Det så stör mej mest va,,en jobba kompis backa på samma ställe hur långt bak han ville,,då va det fan igen vägg det då.
Så förklara gärna hur jag kan få en vägg där och inte för den andre?Och om han gick efter en viss lista,hur fan kunde jag få det dubbla dosen av allt(omöjligt att alla kommer ihåg,det va typ 30 grejer som skall kollas upp säkerhets kontroll och det skulle jag komma ighåg allt,,jo tjena) medan Kompisen fick bara göra koll av släpen.
Jag vet att på säkerthets kontrollen hade jag inte klara det ändå,men körningen är det inget problem.
Nu vet ni varför jag är så jävla sur,det är fan inte rättvis nånstans.viss det kan ju skillja lite ,med detta är ju ett skämt.
Det är därför jag anser att jag är orättvis behandlat,så han kan dra åt helvete..
Jag blev icke godkänd ,på slutet av back övningen,han sa att det va en vägg mellan kornena,och jag backade lite för långt ca 1meter förlångt,Han sa fan inte att det va nån jävla osynligt vägg där allafall.Han sa kör engång till,och förbannad som jag va gjorde jag det,men jag körde ner en kona i den andra körning
Det så stör mej mest va,,en jobba kompis backa på samma ställe hur långt bak han ville,,då va det fan igen vägg det då.
Så förklara gärna hur jag kan få en vägg där och inte för den andre?Och om han gick efter en viss lista,hur fan kunde jag få det dubbla dosen av allt(omöjligt att alla kommer ihåg,det va typ 30 grejer som skall kollas upp säkerhets kontroll och det skulle jag komma ighåg allt,,jo tjena) medan Kompisen fick bara göra koll av släpen.
Jag vet att på säkerthets kontrollen hade jag inte klara det ändå,men körningen är det inget problem.
Nu vet ni varför jag är så jävla sur,det är fan inte rättvis nånstans.viss det kan ju skillja lite ,med detta är ju ett skämt.
Det är därför jag anser att jag är orättvis behandlat,så han kan dra åt helvete..
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Haha, exakt som det var för mig på halkkörningen, man körde en kurva någon gång, sen ställde han för en vägg så att kurvan blev skymd samtidigt som han i smyg ställde upp några konor i det skymda området av kurvan. När jag kom och körde där så tänkte jag inte så mycket mer utan körde mellan konorna. Då blev instruktören stortokig och menade att det skulle symbolisera en älg som stod i vägen och jag kunde inte köra igenom. Dumjäkel som inte ställde konorna lite tätare då tycker jag... 
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Glöm inte att ta hans efternamnXchai skrev:Jag ska klippa hans tung och göra koaz med han
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
- Xchai
Nu är BE kortet avklarat, Kostnad inskrivning hos trafiksolan 1500+agifter 220+220,uppkörning 1500x2..Värt det? nej.
Men nu är det allfall avklarat.
Case closed...
Men nu är det allfall avklarat.
Case closed...
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools