PS3 eller XBOX

För Topics som ej är motorrelaterade
important
Bil: Mercedes 190E / s2000
Namn: Micke

PS3 Eller XBOX? Ska köpa något av de iallafall.
Användarvisningsbild
Blitzwing
Styrelsen
Bil: FK7 1,5T Sport plus
Namn: Robin Persson
Has thanked: 67 times
Been thanked: 53 times

Jag hade köpt ett xbox360, dosorna till ps3'an är så fruktansvärt osköna och just nu så finns det nog inga mer spel att köpa till ps3'an för min del heller.
Robin Persson |
Charly

Beror på vilka spel du vill spela och om du t.ex vill ha en inbyggd bluray-spelare osv... jag har hört att andra inte gillar handkontrollerna till ps3 men jag tycker tvärtom, att handkontrollerna till xbox360 är osköna (speciellt de gamla som var stora som tefat, men de byttes ju kvickt ut till japansk modell)
Medlem 427
Användarvisningsbild
Mordiiax
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Has thanked: 4 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Jag gillar att ha en bdspelare i enheten samt att mina kompisar har PS3 så man kan lira med/mot dom. Så i det här fallet anser jag det inte vara någon dum idé att följa grupptrycket :)
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Användarvisningsbild
Aker
Bil: Honda NSX 3.0
Namn: Fredrik Aker
Kontakt:

Jag har båda maskinerna och håller med om att handkontrollen till PS3 ligger något sämre i handen än Xbox:n gör.
Dom delar många tittlar på spel men är det något speciellt spel du söker så kolla först upp att det finns till den konsollen.
Att köra live kostar pengar på Xboxen som gör det till ett minus och det var delvis det som gjorde att vi skaffade PS3 också men den största anledningen var ju helt klart det överlägsna spelet GT5....
Priserna på spelen är lika varandra så ta en funderare innan vad du vill göra med den, jag har även min PS3:a till Blue ray spelare!

Lycka till.
Honda is the shit....not the actual shit but the essencs in shit!
anno
Namn: Andreas Norberg
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Har Wii, X-Box samt PS3:an. PS3:an spöar övriga två med råge! Som nämnt innan BlueRay spelare, inbyggd strömadapter, klart MYCKET tystare när man spelar/ser film, snyggare, 3D är bättre an "Suck-box" (uttales på engelska) m.m... Tycker du skall köra på en PS3! Ska du ha ett grymt spelutbud så kör på gamla men hederliga PS2:an alt. få tag en 60 giga PS3 som går det att lira PS2 spel. :)
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Elvis_EG2
Namn: Elvis

sålde min köpte xbox360 , sålde köpte ps3, hade ps3an i över 3år ,var super nöjd med den, men GT5 kom ju aldrig, (främsta anledningen till att jag köpte PS3 vid släppet) , så jag sålde det för jag inte palla vänta på GT5an, guess what, någon månad senare är GT5 i affären och jag ångrar mig DJUPAST, men jag säger som det är, kontrolllen till xbox är MYCKET skönare, spec om man lirar fifa och bilspel. Ps3an är bättre i sig iom fördelarna : gratis onlinespel, Blueray filmer
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
Elvis_EG2
Namn: Elvis

glömde skriva att jag gick tillbaka till xbox360 2 veckor senare för jag behövde spela fifa :P
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold
Bil: Suzuki/Toyota
Namn: Fredrik Heijel
Has thanked: 64 times
Been thanked: 93 times

aa titta här va ju en tråd för mitt problem..

Hur övertalar man sambon att det är ps3 som gäller?
hon är ju inne på xbox och kinect... (har provat och jo, det va ju rätt skojj när man fått i sig en öl eller två...)

men jag tycker ps3, och g27 ratt och GT5...
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
and1
Bil: Civic VT
Namn: Cuong Nguyen
Been thanked: 1 time

övertalar? tycker att du borde går till hennes väska o tar tillbaka dina kulor :P o köp ps3 ;) hehe
Honda ATS-06
Honda Civic -92
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold
Bil: Suzuki/Toyota
Namn: Fredrik Heijel
Has thanked: 64 times
Been thanked: 93 times

haha :D
självklart skulle jag kunna gå o köpa mig ett själv..
Men, övertalar jag henne att ps3 is da shit, så betalar hon gärna halva..

Sålänge är det dödläge, jag betalar inte ett halvt xbox, hon betalar inte ett halv ps3..
nintendo 8-bit samt PS1 med GT1&GT2 får jag spela på så länge :) (vilket hon gärna oxå gör...)
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Malkolm
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Jag har xbox360 men har tänkt att skaffa PS3 så att man har bägge. Om det finns två roliga saker så är det väl bara att inskaffa båda? :mrgreen:
Användarvisningsbild
Mordiiax
Kontakt:

Fixxe, sälj den där bluray & 3d spelaren så har ni världens anledning till att köpa en ps3 då den är allt. Å du behöver inte pröjsa extra för att köra Live på nätet.
Honda Civic Tourer -15
HPC IRC CREW
Användarvisningsbild
Kraft
HPC Medlem
Bil: S2000
Namn: John Kraft

ps3 är överlägsen som mediaspelare, så fort man har tankat hem en film i macen går det att kolla på ps3an.

X-box är ju microsoftskit.
S2000
NSX
Accord

www.tojabygg.se
Användarvisningsbild
Yobaman
Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
Namn: Fredrik Tennberg

Glöm inte att ett xbox kan man flasha läsaren på och bränna alla spel själv. Det är en stor anledning till att många kör med xbox också, spelen kostar en del. Jag har xbox själv och är riktigt nöjd. Live kostar 50:-/månad och det tycker inte jag är någon orimlig summa.
Håller med om ps3 kontrollen är sämre. Fördelen med den är ju bluray men annars ser jag ingen direkt fördel med att ha ps3. GT5 är ju ett bra bilspel men jag personligen tröttnar rätt fort på de sortens spel nuförtiden. Alla är i stort sett likadana. Kom ihåg när konceptet att modifiera bilarna kom i början av GT serien. Då var man fast men nu är det same same med forza och GT ;)

Bortser jag från att man kan flasha xbox så tycker jag ändå den är bättre.
Kinect ligger i startgroparna med bara massa casual gaming spel än så länge men det har stort potential för framtida spel. Kan kombineras med handkontroll till exempel. Det som finns nu är ju enbart lite kinect sports, dansspel och sånt som de använder för att visa upp kinect nu i början men tror starkt på den för riktiga spel inom snar framtid. Ljusår bättre än Ps3 move där du står och viftar med en lysande glasstrut. Det begränsar potentialen kraftigt.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
anno

Tror inte dugg på Kinect. Tycker folk ser riktigt löjliga ut när dem kör Kinect. Tönt stämpel. :)

Men det är klart, detta är väl det enda som "Suck-Box" lyckats ok med. I övrigt finner jag inga fördelar jämtemot PS3.

Mini Cooper SE F56 2024
Eisenhut
HPC Medlem
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Been thanked: 4 times

Visst man pröjsar för live... Men PSN har ju legat nere hur länge som helst pga intrånget så vad väljer man då?

Jag har både XBOX och PS3. Jag spelar GT5 på PS3 och alla andra spel på XBOX, men det är kanske en vanesak vad vet jag.
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
anno

PSN skall vara igång... Samt man får ladda ner ett styck spel som "plåster på såret".
Mini Cooper SE F56 2024
ash
Bil: S2000
Namn: Christoffer Mattsson

Jag ser det mer som en fråga om vilka spel man helst spelar, de som finns för båda konsolerna är ingen större skillnad på längre så man kan spela dem på vilken som, de spel som är exklusiva för varje konsol avgör för mig.

Har inte testat Kinect men tvivlar på bra funktion för mer avancerade spel, Move har större möjligheter där, men kan nog vara lite bökigare för enklare spel.

Stora titlar för Xbox som fortfarande är exklusiva är Forza, Halo, Alan Wake, Fable och Gears of War.
För PS3 skulle jag säga Uncharted, Socom, God of War, Gran Turismo, Killzone, Resistance, Infamous, Last Guardian och Ratchet & Clank.

Givetvis finns det fler än så för båda men PS3 har betydligt fler då Sony har ett väldigt stort team av utvecklare.
Användarvisningsbild
Blitzwing
Styrelsen
Bil: FK7 1,5T Sport plus
Namn: Robin Persson
Has thanked: 67 times
Been thanked: 53 times

Ash, glöm inte Metal Gear Solid till PS3, visserligen har det ett par år på nacken men fortfarande ett riktigt bra spel!
Robin Persson |
Användarvisningsbild
StockholmsJOCKE
Bil: ITR DC2
Namn: Jocke
Been thanked: 3 times

XBOX360 all the way, man vill ju inte betala för spelen 8)

/Jocke
Användarvisningsbild
Yobaman
Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
Namn: Fredrik Tennberg

anno skrev:Tror inte dugg på Kinect. Tycker folk ser riktigt löjliga ut när dem kör Kinect. Tönt stämpel. :)

Men det är klart, detta är väl det enda som "Suck-Box" lyckats ok med. I övrigt finner jag inga fördelar jämtemot PS3.

Jag trodde inte ett dugg på det heller när jag såg det på en mässa. Brorsan köpte en till sina barn och då märkte vi båda att det är klart bättre än vad man tror. Som sagt så är det bara skitspel till det nu men jag menar att kombinationen att köra vissa kommandon med händerna och resten med handkontroll tex. Det finns potential.
Mycket potential för barnspel och för partyspel eftersom det är bättre än konkurrenternas nuvarande alternativ till "kroppskontroll" då du måste ha något i handen.

Tycker nog att move ser löjligare ut med de lysande glasstrutarna men jag vet vad du menar. Men sen behöver man ju inte ha publik när man lirar heller så slipper man skämmas :)

Största fördelen är priset, att den går att flasha + handkontrollen enligt min mening. Problemet med överhettning osv som nämns i videon är inte aktuella längre. Min konsoll är 2 år gammal och har inga problem. Installerar man spelen på hårddisken slipper man ljudet från läsaren samt snabbare laddtider så det stör mig inte heller. Den borde haft bluray däremot.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times

Jag är så trött... Har fastnat i det senaste rollspelet Skyrim, och sover alldeles för lite i och med detta.
Men det vassaste rollspel jag testat hittills är Dragon Age som för min del känns outstanding fortfarande. Skyrim är ruggigt bra, men i Dragon Age fick man mer känsla för karaktärerna tycker jag.

Hur som helst. Kör bara PS3 och har aldrig testat 360:n, men äger en old school X-box. Handkontrollerna till den är klart skönare än PS, prestandamässigt känns de snarlika (faktum är att den gamla boxen inte heller skäms för sig när man kör spel som kom under den senare delen av dess era). Blueray var avgörande för min del eftersom jag inte spelar så mycket, men vill se film på bästa kvalitet.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Användarvisningsbild
Mordiiax
Kontakt:

Känner igen mig. Har fått väldigt tungt på jobbet i samband med tågurspårning och releasen av BF3.
Honda Civic Tourer -15
HPC IRC CREW
Användarvisningsbild
Chrille79
Bil: CH1
Namn: Christian Roskjaer
Been thanked: 20 times

Har sj inget ut av det men lutar åt ps3. Ryktet säger ju att xbox 720 lär dyka upp nästa år.
Gammal räv...
Softishman
Namn: Fredrik Åkerblom

360 om du ska spela och PS3 för film!!!!

Jag har båda och 360 används som spelbox, visst, LIVE (online spel 360) kostar (385:-/14 månader) men så fungerar det felfritt oxå vilket man inte kan säga om PS3 online spel som är i för sig är gratis...
Använder PS3 som film spelare och media center... Ibland händer det att GT5 stoppas in oxå men Forza till xbox är bättre! Bättre känsla och bättre grafik!

Nya spelkonsoler kommer nog dyka upp i slutet av nästa år men orkar du vänta?!
Användarvisningsbild
Mordiiax
Kontakt:

Grejen med PS3 är ju att den funkar ypperligt att både spela film och spel med. Så alla som funderar på antingen eller kanske inte alltid slår till på båda :P
Honda Civic Tourer -15
HPC IRC CREW
Användarvisningsbild
Bullet---
Bil: Honda Civic EG K20
Namn: Andre´ Seppä Fritz

Ps3 är ett givet val. Mitt xbox bara står och dammar.Finns tyvärr inga spel till krysslådan som känns speciella nog att köpa till den. Ful design med,plastig och menyn.mm riktar sig klart till yngre spelare. :P

Och använder min ps3 att se på film med,spela, funkar klockrent även att slänga i Metal Gear Solid (1998) till PSone och lira som fan :D

Det enda dryga när det gäller spel som görs till alla format är att den sämsta maskinen drar ner grafik och kvalitet i spelet(dvs 360 i detta fallet).
Så då gör dem tyvärr inte om spelet som hamnar på PS3 och PC vilket kan upplevas som sämre på dom plattformarna.

Det bästa är att köpa exklusiva titlar som bara hamnar på en viss plattform för då går dem fullt ut med grafik o prestanda.

Finns många spel som kunde blivit ännu grymmare om dem tex bara kommit till e plattform tex ps3,360,pc. Slipper dem arbeta med att tillverka ett spel till olika prestanda krav vilket då resulterar till det jag nämnde innan med att dem gör det så det svagaste maskinen klarar av den och dem andra får lida :P
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Andreas79
Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
Namn: Andreas Jönsson

Slog till igår på ett nytt PS3 Slim med 320 gb hårddisk, två trådlösa handkontroller
vitt (Limited edition) alltså mycket sällsynt att få tag på här i Sverige = )

Sjukt nöjd, tänkte både lyssna på musik, kolla film, och spela = )
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
Användarvisningsbild
Mordiiax
Kontakt:

Andreas79: Köp Battlefield 3 så ska jag skjuta skallen av dig :)
Honda Civic Tourer -15
HPC IRC CREW
Skriv svar