Har lite problem efter att att servicepack 2 våldinstallerat sig på min dator,
Innan när man laddade hem..hrmm.. hemmainspelade bilfilmer... så syntes direkt var filmerna hamnade och hur mkt av dem som var nerladdat, nu så syns inget förren hela filmen är nerladdad, min dator hängde sig och 600mb nerladdad fil var borta.
Vad ska man göra åt detta? Avinstallera sp2? Några inställningsmöjligheter?
/Thomas
Bra på dc++?
<a href='http://www.dnstrading.se/' target='_blank'>http://www.dnstrading.se/</a>
Thomas Lomvall
Ängelholm
Thomas Lomvall
Ängelholm
jag har inte kunnat använda internet sen i onsdags eller torsdags... pga servicepack 2 märkte jag nu. För en halvtimme sen avinstallerade jag SP2 och hux flux kunde jag använda internet igen. skitskumt det där :S
[b]Stolt medlem av Fantomenklubben[/b]
<span style='color:green'>Sebastian Niemi-Carlsson
Civic Lsi -94 (KÖPA?)</span>
<span style='color:red'>#1153</span>
<a href='http://www.skrivihop.nu' target='_blank'>skrivihop.nu</a>
<span style='color:green'>Sebastian Niemi-Carlsson
Civic Lsi -94 (KÖPA?)</span>
<span style='color:red'>#1153</span>
<a href='http://www.skrivihop.nu' target='_blank'>skrivihop.nu</a>
Det finns inget magiskt i sp2 som gör att fildelningsprogram slutar att fungera. Däremot ingår en hel del patchar och fixar som gör operativsystemet säkrare mot intrång och virus.
Som smacke säger så är det troligtvis brandväggen som ställer till det för er. Öppna de portar som krävs för att DC++ ska funka, eller i värsta fall slå av brandväggen.
Personligen skulle jag knappt våga använda en windows xp UTAN sp2 i dagens hack/virusvärld...
Som smacke säger så är det troligtvis brandväggen som ställer till det för er. Öppna de portar som krävs för att DC++ ska funka, eller i värsta fall slå av brandväggen.
Personligen skulle jag knappt våga använda en windows xp UTAN sp2 i dagens hack/virusvärld...
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
www.toloweb.se
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
Tolo: du är väll inte paranoid ?? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img] ( säger ja som kör me 2 brandväggar.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img] )
SMacke #364
sp2 för svenska xp e fortfarande inte helt felfritt kan jag lova.
har haft det men valde efter ett tag när jag ändå fomra burken att inte installera det igen... sitter med 2 brandväggar jag med så jag e inte spec orolig framför allt när man har ett aktivt virusskydd på det....
det enda possitiva med sp2 var ju popup killern men då e det bara köra firefox istället...helt klart bättre....
har haft det men valde efter ett tag när jag ändå fomra burken att inte installera det igen... sitter med 2 brandväggar jag med så jag e inte spec orolig framför allt när man har ett aktivt virusskydd på det....
det enda possitiva med sp2 var ju popup killern men då e det bara köra firefox istället...helt klart bättre....
Mike Oneill.
Lost in Sthlm
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Nuvarande<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Saab 95 -01 saknar min honda
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Förr<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Honda del sol -95
Nissa Sunny 1,5 slx -87
Lost in Sthlm
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Nuvarande<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Saab 95 -01 saknar min honda
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Förr<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Honda del sol -95
Nissa Sunny 1,5 slx -87
smacke: hehe tja eftersom jag dagligen stöter på hackade datorer i jobbet så har jag väl blivit aningen paranoid. Skönt att ha en riktig brandvägg här hemma förutom den klena som är inbyggd i xp.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
www.toloweb.se
Det stämmer det ni säger att SP2 har gjort det svårare för fileshare program.
SP2 har ändrat siffran för antalet öppna threads eller vad man ska kalla dom till 4.
Ett P2P program brukar använda minst 15st. Det här gäller däremot inte för DC då den bygger på en helt annan princip.
Jag kan inte mer än det jag skrivit men googla så hittar man hur man kan kringdå den spärren.
SP2 har ändrat siffran för antalet öppna threads eller vad man ska kalla dom till 4.
Ett P2P program brukar använda minst 15st. Det här gäller däremot inte för DC då den bygger på en helt annan princip.
Jag kan inte mer än det jag skrivit men googla så hittar man hur man kan kringdå den spärren.
Ja har sp2 o det funkar hur bra som helst att ladda hem gratisfilmer genom dc [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
/Thomas Bergqvist NÖJDA NU????????????
Fler regler?
[i]du kan ju kika själv typ <a href='http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=52' target='_blank'>här</a>
[/i] /crew
Fler regler?
[i]du kan ju kika själv typ <a href='http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=52' target='_blank'>här</a>
[/i] /crew
Använder SP2, dock kör jag med Norton Brandvägg bara utan SP2's. Har heller inga problem med DC++.
Ni ska inte ladda hem den nyaste versionen av DC++ för dom Harshar hela tiden, skapar problem i sökningen. Versionen ni ska ha heter 0.43 tror jag eller något med fyra.
Ni ska inte ladda hem den nyaste versionen av DC++ för dom Harshar hela tiden, skapar problem i sökningen. Versionen ni ska ha heter 0.43 tror jag eller något med fyra.
Stefan Karlsson
-
Vtec_Lambo
- Bil: CR-V PHEV 2024
- Namn: Mathias Beijer
Dc version 0.401 ska ni ha, precis som stiivn säger är den nyaste versionen inget vidare.
SP2 är inte något jag ska lägga in på min burk igen iaf, vilket skit....
SP2 är inte något jag ska lägga in på min burk igen iaf, vilket skit....
Honda CR-V PHEV
<!--QuoteBegin-Henka+14 Dec 2004, 03:02:21--><div class='quotetop'>QUOTE(Henka @ 14 Dec 2004, 03:02:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Har letat som satan efter den versionen.
Vart kan jag få tag på den??
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=71003"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Antigen är du otroligt dålig på att söka på google eller så är jag jääkligt bra för jag hittade en fungernade download på första försöket... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Här har du länken!
<a href="http://prdownloads.sourceforge.net/dcpl ... e?download" target="_blank">http://prdownloads.sourceforge.net/dcpl ... ownload</a>
Mvh
Vart kan jag få tag på den??
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=71003"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Antigen är du otroligt dålig på att söka på google eller så är jag jääkligt bra för jag hittade en fungernade download på första försöket... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Här har du länken!
<a href="http://prdownloads.sourceforge.net/dcpl ... e?download" target="_blank">http://prdownloads.sourceforge.net/dcpl ... ownload</a>
Mvh
HEhe!
Jag kom oxå till den sidan. Men jag lyckades inte få ner någon.exe fil.
Men bara för att jag klickade på just din länk så kom det en förfrågan om jag ville tanka hem .exe.
Så tack för hjälpen!
Jag kom oxå till den sidan. Men jag lyckades inte få ner någon.exe fil.
Men bara för att jag klickade på just din länk så kom det en förfrågan om jag ville tanka hem .exe.
Så tack för hjälpen!
[b]<span style='color:red'>Henrik Reidemar</span>[/b]
<span style='color:red'>Uppland/Enköping
Medlems n.r 895
Civic ESI Sedan -94
[i]N/A trimmad 168hk[/i]
</span>
Medlems n.r 895
Civic ESI Sedan -94
[i]N/A trimmad 168hk[/i]
</span>
Nu har jag instalerat rätt version.
Folk kan ladda ifrån mej, men jag får inte upp några resultat när jag söker.
Vad e felet?
Problemet uppkom när jag formaterade om burken samt instalerade Service Pack 2.
Men har nu avinstalerat det.
Snälla hjälp nån!
MVH
Henka
Vad e felet?
Snälla hjälp nån!
MVH
Henka
Medlems n.r 895
Civic ESI Sedan -94
[i]N/A trimmad 168hk[/i]
</span>
Medlems n.r 895
Civic ESI Sedan -94
[i]N/A trimmad 168hk[/i]
</span>
<!--QuoteBegin-Henka+14 Dec 2004, 03:31:53--><div class='quotetop'>QUOTE(Henka @ 14 Dec 2004, 03:31:53)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Nu har jag instalerat rätt version.
Vad e felet?
Snälla hjälp nån!
MVH
Henka
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=71007"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Har du en router inkopplad? I så fall måste du välja passivt läge i settings. Annars får du inte upp några sökresultat.
Vad e felet?
Snälla hjälp nån!
MVH
Henka
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=71007"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Har du en router inkopplad? I så fall måste du välja passivt läge i settings. Annars får du inte upp några sökresultat.
Stefan Karlsson
Nä ingen router inkopplad.
Sitter bakom en brandvägg men det funkadeinnan jag formaterade burken samt instalerade Servicpack 2.
Snälla, fler förslag??
Sitter bakom en brandvägg men det funkadeinnan jag formaterade burken samt instalerade Servicpack 2.
Snälla, fler förslag??
Medlems n.r 895
Civic ESI Sedan -94
[i]N/A trimmad 168hk[/i]
</span>
Medlems n.r 895
Civic ESI Sedan -94
[i]N/A trimmad 168hk[/i]
</span>
-
Vtec_Lambo
1. Avinstallera Sp2.
2. Kolla så att inte windows brandväggen är igång.
3. Kolla så att portarna som dc++ använder är med i listan på tillåtna portar i din egen brandvägg.
2. Kolla så att inte windows brandväggen är igång.
3. Kolla så att portarna som dc++ använder är med i listan på tillåtna portar i din egen brandvägg.
Senast redigerad av Vtec_Lambo den 14 december 2004, 04:25, redigerad totalt 1 gånger.
Honda CR-V PHEV
SP2 e avinstalerat!
Vart kollar jag om windows brandvägg är igång?? Tror inte den är det!
Vilka portar använder dc++??
Hur får jag fram listan med portar??
MVH Henka
MVH Henka
Medlems n.r 895
Civic ESI Sedan -94
[i]N/A trimmad 168hk[/i]
</span>
Medlems n.r 895
Civic ESI Sedan -94
[i]N/A trimmad 168hk[/i]
</span>
<!--QuoteBegin-Henka+14 Dec 2004, 05:34:19--><div class='quotetop'>QUOTE(Henka @ 14 Dec 2004, 05:34:19)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->SP2 e avinstalerat!
MVH Henka
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=71014"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
ändra till passive mode så kommer det funka!
MVH Henka
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=71014"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
ändra till passive mode så kommer det funka!
<span style='color:blue'>_____________________________</span>
[b]<span style='color:red'>Henrik Jonsson #999</span>[/b]
<span style='color:green'>[i]HPC Team Solna[/i]</span>
[b]<span style='color:darkblue'>Honda CRX VT -91</span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
-
Vtec_Lambo
Om man ändrar till passive så kan man endast ladda filer från de som är active, men är man active kan man ladda från både Passive och active users. Så att vara active är helst att föredra, men om inget annat funkar såfårman vara passive.
Men testa att kolla om brandväggen är igång, du går då in på nätverksegenskaper och sen avancerat, där kan man kryssa i eller bort om man vill ha windows brandvägg aktiverad.
Men testa att kolla om brandväggen är igång, du går då in på nätverksegenskaper och sen avancerat, där kan man kryssa i eller bort om man vill ha windows brandvägg aktiverad.
Senast redigerad av Vtec_Lambo den 14 december 2004, 06:24, redigerad totalt 1 gånger.
Honda CR-V PHEV
<!--QuoteBegin-Vtec_Lambo+14 Dec 2004, 07:22:02--><div class='quotetop'>QUOTE(Vtec_Lambo @ 14 Dec 2004, 07:22:02)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Om man ändrar till passive så kan man endast ladda filer från de som är active, men är man active kan man ladda från både Passive och active users. Så att vara active är helst att föredra, men om inget annat funkar såfårman vara passive.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=71016"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Japp, passive suger [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=71016"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Japp, passive suger [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
Mitt problem försvann när jag installerade dc++ v 0401.
Tack för det, jag måste ha installerat den nya dc++ samtidigt som SP2 installerades, så av ren vana skyllde jag givetvis allt på microsoft.
Tack för det, jag måste ha installerat den nya dc++ samtidigt som SP2 installerades, så av ren vana skyllde jag givetvis allt på microsoft.
<a href='http://www.dnstrading.se/' target='_blank'>http://www.dnstrading.se/</a>
Thomas Lomvall
Ängelholm
Thomas Lomvall
Ängelholm
FAn vad dumm jag känner mej när jag postar en massa frågor hela tiden.
Nu har jag i alla fall blivit passiv och det funkar nu.
Men vad betyder hashing??
Vad gör DC++ då??
Nu har jag i alla fall blivit passiv och det funkar nu.
Men vad betyder hashing??
Vad gör DC++ då??
Medlems n.r 895
Civic ESI Sedan -94
[i]N/A trimmad 168hk[/i]
</span>
Medlems n.r 895
Civic ESI Sedan -94
[i]N/A trimmad 168hk[/i]
</span>
Hashing betyder att programmet söker igenom och kollar vad det är för filer du delar ut på datorn och sedan sätter ett "serienummer" på filerna. Tanken med det hela är att alla filer som är samma skall få samma serienummer var de än finns så att det skall bli säkrare att kunna ladda ner samma fil från flera ställen. Tyvärr tar hashandet ganska lång tid om man har mycket utdelat och det är bara det som är hashat som senare versioner av dc++ delar ut.
Tanken med det hela är god men det skapar problem då det kan bli svårt att dela ut det man vill snabbt. Dessutom vägrar senare versioner av DC++ att ladda ner filer som inte är hashade plus att om det är två filer som man vet är samma men de har olika nummer (kan tyvärr hända) så kan man få problem med att ladda ner från de olika användarna till samma fil.
Tanken med det hela är god men det skapar problem då det kan bli svårt att dela ut det man vill snabbt. Dessutom vägrar senare versioner av DC++ att ladda ner filer som inte är hashade plus att om det är två filer som man vet är samma men de har olika nummer (kan tyvärr hända) så kan man få problem med att ladda ner från de olika användarna till samma fil.
Senast redigerad av G4il1 den 14 december 2004, 13:34, redigerad totalt 1 gånger.
"Det är ljudet, sången från motorn, som är den stora njutningen"
Tack Nicklas!
Bra beskrivning.
Har uppstått ett problem till.
När jag söker efter nått och får upp massor med filer så fins det en tendens att det hänger sig.
Jag trycker Ctrl + Alt + Del. Då står det att Search is Offline.
Nägon mer som har samma problem??
Bra beskrivning.
Har uppstått ett problem till.
När jag söker efter nått och får upp massor med filer så fins det en tendens att det hänger sig.
Jag trycker Ctrl + Alt + Del. Då står det att Search is Offline.
Nägon mer som har samma problem??
Medlems n.r 895
Civic ESI Sedan -94
[i]N/A trimmad 168hk[/i]
</span>
Medlems n.r 895
Civic ESI Sedan -94
[i]N/A trimmad 168hk[/i]
</span>
Ja men det kan du inte göra så mycket åt. Vad som händer är inte att det hänger utan att du får så många träffar att programnmet måste leta igenom alla innan den visar det hela. Bästa är att söka lite smartare. Typ om du vill söka på Honda filmer så skriv inte bara Honda och seda klicka på Search utan välj även om det är ett bibliotek du är ute efter eller om det är en film osv. Avgränsa gärna också med storleken. Typ om det är en film du vill ha som du vet är större än 300 mb så fyll i 300 jämte "At Least" rutan och kolla att det står MB efter.
Senast redigerad av G4il1 den 14 december 2004, 14:06, redigerad totalt 1 gånger.
"Det är ljudet, sången från motorn, som är den stora njutningen"
<!--QuoteBegin-SebbeSula+12 Dec 2004, 21:58:58--><div class='quotetop'>QUOTE(SebbeSula @ 12 Dec 2004, 21:58:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jag har inte kunnat använda internet sen i onsdags eller torsdags... pga servicepack 2 märkte jag nu. För en halvtimme sen avinstallerade jag SP2 och hux flux kunde jag använda internet igen. skitskumt det där :S
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=70343"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
har exakt samma problem som dig... finns det inget att göra åt det även om man har kvar servicepack 2?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=70343"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
har exakt samma problem som dig... finns det inget att göra åt det även om man har kvar servicepack 2?
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
Baden - CH