Bostadstips Uppsala

För Topics som ej är motorrelaterade
Användarvisningsbild
anters
Användare
Användare
Bil: Audi S3 Sedan -16
Namn: Anders Eriksson

7 mars 2012, 18:51

Hej!

Mina studier uppe i Östersund börjar nu närma sitt slut och därmed har jag nu gått och skaffat jobb i Uppsala, där jag börjar jobba den 4 Juni.

Så nu är jag på jakt efter boende i Uppsala då jag hellre bor där än hos föräldrarna (känns motigt då man bott 1½ år i egen lägenhet, samt innan det gjort lumpen och därmed inte bott hemma så mycket) samt att det skulle leda till att jag måste pendla längs en väldigt tråkig väg.

Jag håller för närvarande ögonen öppna på bostadsportal.se och Uppsalahem, där den sistnämnda troligtvis inte kommer leda till någon bostad närmsta året pga kort kötid (fr. december 2011) men söker där bara för att det är bättre än att inte göra det alls. Därför tänkte jag kolla lite här om någon har några bra tips som jag inte redan hört/läst eller liknande :wink:

Är det någon som har några heta tips om bostadssökning i Uppsala?
Eller kanske t.o.m. känner någon som funderar på att hyra ut eller liknande?
Om någonting kan gå åt skogen, men inte gör det så kommer det förr eller senare visa sig att det hade varit bättre om det hade gjort det.
stumpen
Användare
Användare
Bil: Prelude -92a
Namn: Fredrik Björkman

7 mars 2012, 22:15

I uppsala, inte runt omkring?

unt.se
uppsala nya tidning.
Användarvisningsbild
anters
Användare
Användare
Bil: Audi S3 Sedan -16
Namn: Anders Eriksson

8 mars 2012, 13:08

Jag prioriterar boende i Uppsala stad då det utesluter behovet av att köra bil. Måste jag köra bil kan jag lika gärna bo i min hemstad tills vidare och pendla 13mil totalt varje dag men å andra sidan spara in pengar...

Men finns om det finns något närliggande inom 2-3mil som är billigt och inte allt för slummigt?
Isåfall kanske det kan vara värt det då man tjänar in mer fritid...
Om någonting kan gå åt skogen, men inte gör det så kommer det förr eller senare visa sig att det hade varit bättre om det hade gjort det.
Skriv svar