Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Släkter/vänner i thailand? Få tag på dom!
Har ni släkt eller vänner i Thailand (vilket jag tror många har) så försök och få tag på dom.
Om ni inte har läst det så har det skett en stor jordbävning i thailandområdet och just runt Phuket är det många dödsoffer.
Som jag läst så mätte den 8,9 på richterskalan vilket de som är pålästa förstår är satans mycket!
Min syrra med kille och hans föräldrar är i thailand men de är utom fara men kolla gärna så era nära o kära är ok!
Om ni inte har läst det så har det skett en stor jordbävning i thailandområdet och just runt Phuket är det många dödsoffer.
Som jag läst så mätte den 8,9 på richterskalan vilket de som är pålästa förstår är satans mycket!
Min syrra med kille och hans föräldrar är i thailand men de är utom fara men kolla gärna så era nära o kära är ok!
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
-
Method_boy
Inte över än.. efterskalv på upp till 7 på richterskalan har jag hört kommer inträffa
[b]<span style='font-size:12pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>HONDA</span>[/b]
<span style='font-size:12pt;line-height:100%'>[b]Prelude[/b]</span></span> <span style='font-size:10pt;line-height:100%'>2,3</span> -92
<span style='color:red'>Mattias Jonsson </span>
<span style='color:red'>"Slaktar slusk" </span>
<span style='font-size:12pt;line-height:100%'>[b]Prelude[/b]</span></span> <span style='font-size:10pt;line-height:100%'>2,3</span> -92
<span style='color:red'>Mattias Jonsson </span>
<span style='color:red'>"Slaktar slusk" </span>
Usch! Har en klasskompis där nere, hoppas hon klarade sig [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
Simon Aunér
F.d. ägare av en Honda Accord 2.3i SR 1994
Har en hel hög med polare där nere. Har inte pratat med någon av dem tyvärr. Hoppas inget har hänt dem. Nån med kartbok som kan tala om för mig om bali ligger långt från thailand oxå?
Saab 9-5 Kombi 2.3t -2003
Vector + Pilotpaket
http://www.boltis.se
Vector + Pilotpaket
http://www.boltis.se
Bali ligger inte så långt därifrån men som jag förstår det så är det utom fara för tillfället... men stora flodvågor kan komma dit... svårt att säga helt säker.
Kör:
Kör:
usch ja farsan kom nedspringades kl 10 när jag låg ruggigt bakis!
det e tsunamis i thailand o indien!!!!!!!! jag bara jaha va fan då då?
fatta inget alls helt yr, men så kom jag på dom ska åka till indien den 30e.
fan dom måste få ordning på flygen tills den 30e, jag som ska ha värsta nyårs festen ju=)
riktigt sjukt o se banglaroad med alla hoesen bortspolat oxå, fan gått där o pimpat för 2 år sen ju hehe=)
synd om alla som blir drabbade där nere, får hoppas på det inte kommer fler skalv nu bara.
det e tsunamis i thailand o indien!!!!!!!! jag bara jaha va fan då då?
fatta inget alls helt yr, men så kom jag på dom ska åka till indien den 30e.
fan dom måste få ordning på flygen tills den 30e, jag som ska ha värsta nyårs festen ju=)
riktigt sjukt o se banglaroad med alla hoesen bortspolat oxå, fan gått där o pimpat för 2 år sen ju hehe=)
synd om alla som blir drabbade där nere, får hoppas på det inte kommer fler skalv nu bara.
Michael Grönberg
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Kommer alltid efterskalv efter en sån här stor grej. Får bara hoppas att det inte blir så förödande... men vi får hoppas att det här var det stora bara... så att detta inte var ett förskalv för om det är så så kommer det bli riktigt ugly!
Kör:
Kör:
alla är jö typ där nere .. mina kusiners pappa är där nere .. han hade hört av sig och sagt att han varit ute och gåt och var på väg hem och hörde att det mullrade lite .. sen hade han gått in i som lägenhet men det kom inget till han .. han bor 3 min i från stranden där det var 10 meters vågor som spolade över stranden och husen ..
dom sa på nyheterna att det hade forsat in vatten i husen och rensat typ ..
lite läskigt .. det var väl en 4 000 som dog .. runt thailand o indonesien o indien samanlagt . .. mina polare och vänner ska ner 2 dagar efter nyår .. får väl se hur det blir ..
tur att man ligger hemma i sängen med laptopen och är bakis i stället .. Peace !
dom sa på nyheterna att det hade forsat in vatten i husen och rensat typ ..
lite läskigt .. det var väl en 4 000 som dog .. runt thailand o indonesien o indien samanlagt . .. mina polare och vänner ska ner 2 dagar efter nyår .. får väl se hur det blir ..
tur att man ligger hemma i sängen med laptopen och är bakis i stället .. Peace !
[b]Philip Karlsson [/b][i]Upplands Regionen
[/i][b]
Lekbil:[/b]
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->AP1<!--colorc--></span><!--/colorc--> -00, Comptech Kompressor med after cooler, Comptech krängningshämmare fram/bak, Comptech tändstifts kåpa, Speedworks återcirkulerande dumpventil, J´s Racing kolfiberhuv, BBS Lemans 8,5 fram och 9,5 bak ,MUGEN tryckplata, Honda org urtrampnings lager,Dhalhems 6 puckad sinter, Supersprint avgassystem, TODA grenrör ,H&R coilovers, DC Sport Special Shark front, OEM Honda org. vinge, Vita blinkers runt om, bakdiff i från en -02a.
[b]Allaround bilar:[/b]
Audi <!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->A3<!--colorc--></span><!--/colorc--> -98 +chippad
Audi <!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->A4<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--> S-Line -07 2.0t med all extra utrustning<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Båtar: [/b]
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[i]Buster L[/i]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[i] 50hk Yahamaha -06,uttagen-07, motor från -07[b] NY wakeboradbåten[/b][/i]
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[i]Stingray 230SX[/i]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[i] Volvo 5,7L 280hk -07 [b]NY broom broom båten[/b][/i]
[/i][b]
Lekbil:[/b]
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->AP1<!--colorc--></span><!--/colorc--> -00, Comptech Kompressor med after cooler, Comptech krängningshämmare fram/bak, Comptech tändstifts kåpa, Speedworks återcirkulerande dumpventil, J´s Racing kolfiberhuv, BBS Lemans 8,5 fram och 9,5 bak ,MUGEN tryckplata, Honda org urtrampnings lager,Dhalhems 6 puckad sinter, Supersprint avgassystem, TODA grenrör ,H&R coilovers, DC Sport Special Shark front, OEM Honda org. vinge, Vita blinkers runt om, bakdiff i från en -02a.
[b]Allaround bilar:[/b]
Audi <!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->A3<!--colorc--></span><!--/colorc--> -98 +chippad
Audi <!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->A4<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--> S-Line -07 2.0t med all extra utrustning<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Båtar: [/b]
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[i]Buster L[/i]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[i] 50hk Yahamaha -06,uttagen-07, motor från -07[b] NY wakeboradbåten[/b][/i]
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[i]Stingray 230SX[/i]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[i] Volvo 5,7L 280hk -07 [b]NY broom broom båten[/b][/i]
- Chrille79
- Bil: CH1
- Namn: Christian Roskjaer
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 20 times
<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->PHUKET/COLOMBO.En serie jordbävningar - den största uppmätt till 8,9 - orsakade på söndagen flodvågor över Sri Lanka, Indien, Thailand, Indonesien och Maldiverna.
Skalvet är det femte största som uppmätts sedan förra sekelskiftet.
Totalt angavs antalet döda på eftermiddagen svensk tid - ett halvt dygn efter skalven - till minst 4 700, men antalet såg ut att stiga.
Samtliga svenskar som befinner sig i de katastrofdrabbade områdena i södra Indien, Sri lanka och Maldiverna är utom fara. Det uppger UD:s presstalesman Jan Janonius för TT.
Däremot känner UD fortfarande inte till om någon svensk i trakten kring Phuket i södra Thailand skadats eller avlidit.
Känner du någon NV-skåning som är på semester i det drabbade området? På vilket telefonnummer kan vi nå dem? Mejla (internet@hd.se) eller ring oss på 042-489 91 63 eller 042-489 91 33.
En tio meter hög "vägg" av havsvatten vällde in över kustområden i de berörda länderna. Välbesökta turistmål hörde till de områden som översvämmades.
Dödstalet steg snabbt inte minst i Sri Lanka. Vid lunchtid rapporterade myndigheterna att minst 2 134 människor omkommit där. En miljon människor påverkas i någon form enligt Nationella katafstrofhanteringscentret.
- Jag tror att det här är den värsta naturkatastrofen i Sri Lanka hittills, sade centrets direktör N D Hettiarachchi.
Sri Lankas president Chandrika Kumaratunga har enligt Reuters utlyst katastroftillstånd och bett om internationell hjälp. Svenska Räddningsverket kommer till att börja med att bistå med kommunikationsexperter.
EU-kommissionen kommer att ge 27 miljoner kronor till offren för flodvågorna i Syd- och Sydostasien. Biståndet är till för "inledande viktiga behov", meddelade kommissionen enligt AFP.
I Indien dödades minst 1 625 människor i delstaten Tamil Nadu.
I södra Thailand rapporterades omkring 200 personer ha omkommit. Premiärminister Thaksin Shinawatra gav order om evakuering av tre provinser.
TT:s Jenny Ryderstedt bodde på ett hotell på Phuket där vattenmassorna vällde in. Hennes hotell skakade lätt klockan åtta på morgonen, lokal tid. Två timmar senare vällde det in vatten i hotellet.
- Jag har sett minst en person som omkommit, sade hon i telefon.
Svensken Ulf Michaelson, som driver ett pensionat i Patong, vittnade för nyhetsbyrån Reuters om stor förödelse:
- Kylskåp, omkullvälta bilar, solstolar, restaurangbord, motorcyklar - det låg allt möjligt på vägen.
I Indonesien dödades minst 721 människor, många i provinsen Aceh där tusentals människor flydde från sina hem. Det förekom osäkra uppgifter om att hus rasat i huvudstaden Banda Aceh.
Turistparadiset Maldiverna, en låglänt ögrupp, sköljdes över av flodvågor. Invånare i huvudstaden Male sade att större delen av staden var översvämmad.
De svenskar som befinner sig i de katastrofdrabbade områdena i södra Indien, Sri Lanka och Maldiverna är enligt UD såvitt känt utom fara. Sannolikt omkom däremot en svensk i Thailand enligt uppgifter till TT från svenskar på plats. UD kunde inte bekräfta detta.
Personal ska skickas till Phuket så att en "miniambassad" ska kunna upprättas där, sade Janonius.
- Ambassadören är på väg från Bangkok, men flygplatsen i Phuket är stängd.
Till Sri Lanka har svenska resebyråer flugit runt 270 svenska turister inför julhelgen.
- I Sri Lanka är det den östra sida som drabbats och den är inget turistområde, sade Janonius.
Serien av skalv började i havet nordväst om Sumatra. Det skalv som mätte 8,9 var det värsta i världen sedan 1965, uppgav Julie Martinez på USA:s seismologiska institut.
Den värsta flodvågskatastrof som har rapporterats i modern tid inträffade den 17 juli 1998 i Papua Nya Guinea. Tre jättevågor orsakade av skalv slog då in över landets nordvästkust och dödade 2 500 människor.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=76495"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Skalvet är det femte största som uppmätts sedan förra sekelskiftet.
Totalt angavs antalet döda på eftermiddagen svensk tid - ett halvt dygn efter skalven - till minst 4 700, men antalet såg ut att stiga.
Samtliga svenskar som befinner sig i de katastrofdrabbade områdena i södra Indien, Sri lanka och Maldiverna är utom fara. Det uppger UD:s presstalesman Jan Janonius för TT.
Däremot känner UD fortfarande inte till om någon svensk i trakten kring Phuket i södra Thailand skadats eller avlidit.
Känner du någon NV-skåning som är på semester i det drabbade området? På vilket telefonnummer kan vi nå dem? Mejla (internet@hd.se) eller ring oss på 042-489 91 63 eller 042-489 91 33.
En tio meter hög "vägg" av havsvatten vällde in över kustområden i de berörda länderna. Välbesökta turistmål hörde till de områden som översvämmades.
Dödstalet steg snabbt inte minst i Sri Lanka. Vid lunchtid rapporterade myndigheterna att minst 2 134 människor omkommit där. En miljon människor påverkas i någon form enligt Nationella katafstrofhanteringscentret.
- Jag tror att det här är den värsta naturkatastrofen i Sri Lanka hittills, sade centrets direktör N D Hettiarachchi.
Sri Lankas president Chandrika Kumaratunga har enligt Reuters utlyst katastroftillstånd och bett om internationell hjälp. Svenska Räddningsverket kommer till att börja med att bistå med kommunikationsexperter.
EU-kommissionen kommer att ge 27 miljoner kronor till offren för flodvågorna i Syd- och Sydostasien. Biståndet är till för "inledande viktiga behov", meddelade kommissionen enligt AFP.
I Indien dödades minst 1 625 människor i delstaten Tamil Nadu.
I södra Thailand rapporterades omkring 200 personer ha omkommit. Premiärminister Thaksin Shinawatra gav order om evakuering av tre provinser.
TT:s Jenny Ryderstedt bodde på ett hotell på Phuket där vattenmassorna vällde in. Hennes hotell skakade lätt klockan åtta på morgonen, lokal tid. Två timmar senare vällde det in vatten i hotellet.
- Jag har sett minst en person som omkommit, sade hon i telefon.
Svensken Ulf Michaelson, som driver ett pensionat i Patong, vittnade för nyhetsbyrån Reuters om stor förödelse:
- Kylskåp, omkullvälta bilar, solstolar, restaurangbord, motorcyklar - det låg allt möjligt på vägen.
I Indonesien dödades minst 721 människor, många i provinsen Aceh där tusentals människor flydde från sina hem. Det förekom osäkra uppgifter om att hus rasat i huvudstaden Banda Aceh.
Turistparadiset Maldiverna, en låglänt ögrupp, sköljdes över av flodvågor. Invånare i huvudstaden Male sade att större delen av staden var översvämmad.
De svenskar som befinner sig i de katastrofdrabbade områdena i södra Indien, Sri Lanka och Maldiverna är enligt UD såvitt känt utom fara. Sannolikt omkom däremot en svensk i Thailand enligt uppgifter till TT från svenskar på plats. UD kunde inte bekräfta detta.
Personal ska skickas till Phuket så att en "miniambassad" ska kunna upprättas där, sade Janonius.
- Ambassadören är på väg från Bangkok, men flygplatsen i Phuket är stängd.
Till Sri Lanka har svenska resebyråer flugit runt 270 svenska turister inför julhelgen.
- I Sri Lanka är det den östra sida som drabbats och den är inget turistområde, sade Janonius.
Serien av skalv började i havet nordväst om Sumatra. Det skalv som mätte 8,9 var det värsta i världen sedan 1965, uppgav Julie Martinez på USA:s seismologiska institut.
Den värsta flodvågskatastrof som har rapporterats i modern tid inträffade den 17 juli 1998 i Papua Nya Guinea. Tre jättevågor orsakade av skalv slog då in över landets nordvästkust och dödade 2 500 människor.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=76495"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Gammal räv...
Hur FAN kan UD säga att alla svenskar är utom fara då Patong blir översvämmat och det är den största turistorten och det befinner sig mellan 10.000-20.000 svenska turister där!
De kan omöjligt ha koll på alla och det enda de går efter är att det inte rapporterats någon svensk bland de offren som är identifierade... men har de identifierat alla... NEJ...
De kan omöjligt ha koll på alla och det enda de går efter är att det inte rapporterats någon svensk bland de offren som är identifierade... men har de identifierat alla... NEJ...
Kör:
Kör:
Tjejen som jag kände där nere hade klarat sig bra iaf, pratade med henne på MSN precis, men hon hade stark hemlängtan nu...
Stranden som de var på förut var helt borta, hela staden var helt förstörd, de hade tur som bodde på ett hög beläget hotell tydligen.
Stranden som de var på förut var helt borta, hela staden var helt förstörd, de hade tur som bodde på ett hög beläget hotell tydligen.
Simon Aunér
Som jag sa...!
– Vi har inte så bra koll på alla svenska resenärer I området. Tillfälliga turister registreras aldrig hos ambassaden, säger Jan Janonius på UD:s pressjour.
Klippt från Aftonbladet.se
– Vi har inte så bra koll på alla svenska resenärer I området. Tillfälliga turister registreras aldrig hos ambassaden, säger Jan Janonius på UD:s pressjour.
Klippt från Aftonbladet.se
Kör:
Kör:
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
Mitt x's föräldrar har klarat sig, men det är ett gäng jag vet som man inte hört av än som var där i området, speciellt en jag känner som är känd för att somna i fyllan lite här o var har inte hörts av än...
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
-
vtec-matte
HELT SJUKT!!! Över 10000 är nu döda [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
//Mattias Emilsson, Sthlm (<span style='color:red'>Honda crx </span>[b]<span style='color:blue'>vtec</span>[/b] <span style='color:red'>91</span>)
<span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>- vtec owns u -</span></span>
<span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>- vtec owns u -</span></span>
-
Anonymous
Vi kom hem från Phuket för en vecka sedan. Känns lite läskigt att den stranden som vi låg på inte finns längre.
Polaren och hans familj är där nere nu, de har blivit av med alla sina ägodelar och har ingenstans att bo.. men mår bra efter omständigheterna... reseförsäkringen lär väl inte täcka naturkatastrofer =(
De berättade att de skulle ta ett kort på en stor våg, men när den kom närmare märkte de hur stor den va och fick springa istället
De berättade att de skulle ta ett kort på en stor våg, men när den kom närmare märkte de hur stor den va och fick springa istället
Mikael Olofsson
GBG
Del Sol VTi -92
A little cute thing said: whats yo' name//
I put my necklace in her face and told her read the chain//
Luda
GBG
Del Sol VTi -92
A little cute thing said: whats yo' name//
I put my necklace in her face and told her read the chain//
Luda
Jag har 5 vänner som är i Thailand just nu...
4 av dem är säkra, evakuerade upp i bergen
men en tjej som åkte själv till Phuket för 3 dagar sedan
har vi ännu inte hört något av [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
Min flickvän jobbar på Fritidsresor och hon blev extrainklallad till jobbet idag [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wacko.gif[/img]
Inte konstigt med tanke på att de bara till Thailand flyger flera gånger i veckan med drygt 300 pers i varje plan...
4 av dem är säkra, evakuerade upp i bergen
men en tjej som åkte själv till Phuket för 3 dagar sedan
har vi ännu inte hört något av [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
Min flickvän jobbar på Fritidsresor och hon blev extrainklallad till jobbet idag [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wacko.gif[/img]
Inte konstigt med tanke på att de bara till Thailand flyger flera gånger i veckan med drygt 300 pers i varje plan...
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
En polare är dykinstuktör just i det drabbade området av thailand, hoppas innerligt att han inte låg i plurret när detta inträffade....
Mats Petter Wilke
"Vtec är min drog"
Bygger: [b]Egen röramsbil med Vtec såklart[/b]
I garaget: [b]Civic Project[/b]
Brukis: [b]Fiesta st150-05[/b]
"Vtec är min drog"
Bygger: [b]Egen röramsbil med Vtec såklart[/b]
I garaget: [b]Civic Project[/b]
Brukis: [b]Fiesta st150-05[/b]
Dafoxx: Eller så är det bara att hoppas att han gjorde just det... för om de var lite längre ut så blir de inte så drabbade utan det är när vågen slår emot nivåskillnader (grundare mark som när det blir strand typ) som de stora vågorna uppkommer.
Kör:
Kör:
Fyy f*n!
Flickvännen berättade vilka saker folk ringer från Thailand och ber om hjälp för [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... shock1.gif[/img]
En kvinna ringde t.ex. och sade att hon ser sitt barn hängande död i ett träd. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
En annan saknar sin 12 månader baby...
Det kommer att bli många fler svenska dödsoffer än de 2 UD pratar om nu.
Flickvännen berättade vilka saker folk ringer från Thailand och ber om hjälp för [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... shock1.gif[/img]
En kvinna ringde t.ex. och sade att hon ser sitt barn hängande död i ett träd. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
En annan saknar sin 12 månader baby...
Det kommer att bli många fler svenska dödsoffer än de 2 UD pratar om nu.
Senast redigerad av mAbZ den 27 december 2004, 00:57, redigerad totalt 1 gånger.
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
Usch vad hemskt det är...
...verkligen tragiskt.
Känner släktingar som är på ett berg nere i Thailand nu de
hade hört av sig o var evakuerade.
Även en som jag känner - har en sambo - vars familj
ej hört av sig o de kan inte sova om nätterna hon jag känner
o sambon på grund av allt som inträffat.. de har ringt
ner till Sri Lanka där de är och inget svar från hotellet där
och inte från någon mobiltelefon heller - ingen svarar och
igår försökte hon ringa o höra på något annat ställe med
i Sri Lanka.. för o kolla om de överlevt men hon kom inte
fram under 3 timmars väntetid.. =(
Sen en annan polare till mig har en kusin där nere också
o han har inte heller hört någonting än från honom där nere
som är bosatt i Tailand sedan fyra år tillbaka..
Bildexempel från Svenska Dagbladet;
fler bilder finns på <a href="http://www.svd.se" target="_blank">http://www.svd.se</a>

Känner släktingar som är på ett berg nere i Thailand nu de
hade hört av sig o var evakuerade.
Även en som jag känner - har en sambo - vars familj
ej hört av sig o de kan inte sova om nätterna hon jag känner
o sambon på grund av allt som inträffat.. de har ringt
ner till Sri Lanka där de är och inget svar från hotellet där
och inte från någon mobiltelefon heller - ingen svarar och
igår försökte hon ringa o höra på något annat ställe med
i Sri Lanka.. för o kolla om de överlevt men hon kom inte
fram under 3 timmars väntetid.. =(
Sen en annan polare till mig har en kusin där nere också
o han har inte heller hört någonting än från honom där nere
som är bosatt i Tailand sedan fyra år tillbaka..
Bildexempel från Svenska Dagbladet;
fler bilder finns på <a href="http://www.svd.se" target="_blank">http://www.svd.se</a>

Senast redigerad av Andreas79 den 27 december 2004, 11:14, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
Jag fick reda på att hela 10 pers bland mina vänner är i Thailand just nu.
9 av dem, tre par med varsitt barn, är välbehållna.
De har förlorat allt de hade med sig, inkl. en båt [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... shock1.gif[/img] men är OK.
Sämre är det med en tjej som åkte till Phuket själv- hon saknas [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img]
Fritidsresor har t.ex. förlorat ett helt hotell på Khao Lak...
Senaste pressmeddelande från Fritidsresor:
Hela Fritidsresor, både personal på plats i Thailand och all tillgänglig
personal i de nordiska länderna gör fortfarande allt som står i bolagets
makt för att tillsammans med lokala myndigheter och UD hjälpa de
drabbadeThailands-resenärerna och deras anhöriga.
I förmiddags lyckades Fritidsresors personal för första gången ta sig in i
Khao Lak-området, där det råder katastrofläge. Förödelsen är stor, vilket
innebär att många svenskar befinner sig på sjukhus eller på
uppsamlingsplatser som t ex skolor.
Alla resenärer uppe i Khao Lak som inte har något hotell evakueras just nu
ned till Phuket för att registreras och få hjälp. Tre bussar har redan gått
iväg under förmiddagen. Passagerarna befinner sig på en uppsamlingsplats
nere på Phuket. Många är djupt chockade och saknar delar av eller hela sin
familj. Nästan samtliga vill ta sig hem till Norden så fort som möjligt.
Fritidsresor jobbar intensivt på att hitta evakueringsflyg till alla
behövande och har mer personal på väg till Thailand.
I ögonblicket har bolaget fortfarande inte lyckats få kontakt med cirka 600
personer.
Aktuell information uppdateras löpande på http://www.fritidsresor.se
Anhörigjour: 720 74 69 eller 720 72 00
Fritidsresor genom Johan Lundgren, VD
9 av dem, tre par med varsitt barn, är välbehållna.
De har förlorat allt de hade med sig, inkl. en båt [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... shock1.gif[/img] men är OK.
Sämre är det med en tjej som åkte till Phuket själv- hon saknas [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img]
Fritidsresor har t.ex. förlorat ett helt hotell på Khao Lak...
Senaste pressmeddelande från Fritidsresor:
Hela Fritidsresor, både personal på plats i Thailand och all tillgänglig
personal i de nordiska länderna gör fortfarande allt som står i bolagets
makt för att tillsammans med lokala myndigheter och UD hjälpa de
drabbadeThailands-resenärerna och deras anhöriga.
I förmiddags lyckades Fritidsresors personal för första gången ta sig in i
Khao Lak-området, där det råder katastrofläge. Förödelsen är stor, vilket
innebär att många svenskar befinner sig på sjukhus eller på
uppsamlingsplatser som t ex skolor.
Alla resenärer uppe i Khao Lak som inte har något hotell evakueras just nu
ned till Phuket för att registreras och få hjälp. Tre bussar har redan gått
iväg under förmiddagen. Passagerarna befinner sig på en uppsamlingsplats
nere på Phuket. Många är djupt chockade och saknar delar av eller hela sin
familj. Nästan samtliga vill ta sig hem till Norden så fort som möjligt.
Fritidsresor jobbar intensivt på att hitta evakueringsflyg till alla
behövande och har mer personal på väg till Thailand.
I ögonblicket har bolaget fortfarande inte lyckats få kontakt med cirka 600
personer.
Aktuell information uppdateras löpande på http://www.fritidsresor.se
Anhörigjour: 720 74 69 eller 720 72 00
Fritidsresor genom Johan Lundgren, VD
Min bror och hans flickvän är där nere nu, dom ringde ett kort samtal hem o sa att dom mådde bra. Mer vet jag inte, han kunde inte snacka länge men det är väldigt skönt o veta att dom är välbehållna.
Sörjer med alla anhöriga.
Har nu hört att det är ca 10 döda svenskar, och samanlag är det 22 000 döda, men sifran stiger hela tiden o många sakans.
// Fredrik
Sörjer med alla anhöriga.
Har nu hört att det är ca 10 döda svenskar, och samanlag är det 22 000 döda, men sifran stiger hela tiden o många sakans.
// Fredrik
Fredrik Thaleman
Söderköping
Söderköping